اخبار و گزارشات کارگری ١۵ فروردين ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 04, 2019

اخبار وگزارشات کارگری 15 فروردین ماه 1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- اعتراض جوانان نیزارهای نیشکر امیر کبیر نسبت به شکسته شدن سیل بندهای منطقه با یورش به خودروی فرمانده قرار گاه کربلا در جنوب غرب  وپرتاب سنگ و چوب به سمتشان

- حمله سپاه به اهالی روستاهای اطراف سوسنگرد5کشته وزخمی برجا گذاشت

- اطلاعیه شماره یک ستاد همیاری فرهنگیان ایران در حمایت از سیل‌زدگان

- سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:تسلیت به خانواده  بازمانده گان 

- بیکاری 80کارگردرپی تخریب دومعدن زغال سنگ درسوادکوه براثر سیل

- کشته وزخمی شدن 3کارگربراثر حوادث کاری طی 24ساعت گذشته:

1- جان باختن یک کارگر50ساله درحادثه ریزش آوار بازار آهن شادآباد تهران

2- مصدومیت 2کارگر دربوکان براثر ریزش آوار

*اعتراض جوانان نیزارهای نیشکر امیر کبیر نسبت به شکسته شدن سیل بندهای منطقه با یورش به خودروی فرمانده قرار گاه کربلا در جنوب غرب  وپرتاب سنگ و چوب به سمتشان

بعد از ظهر روز چهارشنبه چهاردهم فروردین ماه،جمعی از جوانان منطقه نیزارهای نیشکر امیر کبیر از توابع شهرستان خرمشهر وواقع در در 45 کیلومتری جنوب اهواز دراعتراض به شکسته شدن سیل بندهای منطقه و واردشدن سیلاب به مزارعشان به سمت خودروی فرمانده قرار گاه کربلا در جنوب غرب  با پرتاب سنگ و چوب یورش آوردند.

برخی از جوانان منطقه که سیلاب به مزارعشان وارد شده و خساراتی به آنها متحمل شده است مقداری عصبی و احساساتی شده بودند و به ما اعتراض کردند ولی ما بدون توجه به عصبانیت آنها به ماموریت خود که همانا نجات جان مردم است ادامه خواهیم داد.

کشاورزان این منطقه هم مانند اهالی روستای جلیزی دشت‌آزادگان ،به وعیده و وعیدهای مسئولان طرازاول استان وکشور منجمله رئیس جمهور با تجربه عدم پرداخت خساراتشان در سیل سال1395،اعتمادی ندارند وخشمشان را با حمله خودروی فرمانده قرار گاه کربلا در جنوب غرب  وپرتاب سنگ و چوب به سمتشان،بنمایش گذاشتند.

*حمله سپاه به اهالی روستاهای اطراف سوسنگرد5کشته وزخمی برجا گذاشت

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه با صدور اطلاعیه ای درباره حمله شب چهاردهم فروردین نیروهای سپاه به مردم روستاهای اطراف سوسنگرد اززخمی شدن 4نفر و کشته شدن یک نفر دیگر،خبرداد.

متن کامل اطلاعیه:

در برابر عواملی که پدیده های طبیعی را به فاجعه تبدیل می کنند و به دنبال آن جنایت می آفرینند، نباید سکوت کرد.

بیش از دو هفته است که اکثر شهرها و روستاها درگیر سیل هستند. در این مدت صدها هزار انسان که با امید به بهبودی شرایط غیر قابل تحمل ناشی از فقر، بیکاری، گرانی و تعرضات هر روزه به حقوق سیاسی و اجتماعی در سال جدید، تازه پا به بهار 98 گذاشته بودند، متحمل آسیب های جبران ناپذیری شدند. عده فراوانی که هنوز آمار دقیقی از آنها در دست نیست و شاید هرگز مشخص نگردد، جانشان را از دست دادند. بسیاری مجروح و بقیه نیز اندک سرمایه های زندگیشان از دست دادند و خانه هایشان بر سرشان ویران گردید و هنوز هم انسان های خیلی زیادی از زن و مرد و کودک و سالخورده تشنه و گرسنه در سرما، در محاصره سیل گیر افتاده اند و یا به کوه ها پناه برده اند. در این مدت ارگان های دولتی و حکومتی اقدامات موثری برای نجات محاصره شدگان در سیل یا ساماندهی و رسیدگی به نیازمندی های نجات یافتگان انجام نداده اند. حضورهای کوتاه مدت مقامات و مسولان حکومتی در مناطق سیل زده بیشتر، مسابقه ای برای اجرای نمایش های مشمئز کننده عکس گرفتن در آب های فروکش کرده ای بوده که قبلا هست و نیست مردم را با خود برده بود و فریبکارانه هر یک تلاش کردند تا بیشتر در آب فرو روند و وانمود کنند که بیشتر از رقیب، با مردم هستند.

عوامل تبدیل کننده پدیده های طبیعی در ایران به رخداد های فاجعه بار که جان و مال انسانها را نابود می کنند، چپاولگران و غارتگرانی هستند که ضمن چنگ انداختن به طبیعت و ویران ساختن محیط زیست به منظور حصول سرمایه و ثروت های افسانه ای، حاضر نیستند برای تامین امنیت جان و مال ده ها میلیون انسان در برابر پدیده های طبیعی هیچ هزینه ای بکنند.

برای دستگاه ها، قانون گذاران و مجریانی که بودجه مقابله با بحران های طبیعی و حفظ محیظ زیست را قطع می کنند و به ستاد امر به معروف و مبارزه با بی حجابی و سرکوب زنان اختصاص می دهند، طبیعی است که نسبت به جان انسان ها لاقید و نظاره گر باشند و مسولیت را بر گردن زمین و آسمان و ابر بیاندازند.

اما موضوع رابطه تبدیل شدن سیل، زلزله، رعد و برق و غیره به فجایع با دستگاه های دولتی و حکومتی به اینجا ختم نمی شود و به مردمی که با چنگ و دندان با ابتدایی ترین امکانات شخصی اقدام به ایجاد سیل بند برای جلوگیری از ورود سیل به منازل و مزارعشان کرده اند، حمله می برند، اقدام به خونریزی می کنند و سد بندهایشان را منفجر می کنند تا هر آنچه این مردم محروم دارند را به دست سیل بسپارند.

حمله شب چهاردهم فروردین نیروهای سپاه به مردم روستاهای اطراف سوسنگرد که منجر به زخمی شدن 4نفر و کشته شدن یک نفر شد و منفجر نمودن سیل بندهای مردم، نمونه ای از یک جنایت رسمی و قانونی علیه مردم گرفتار در سیل است که باید مورد اعتراض شدید توده ای قرار گیرد و خواهان معرفی، محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایت و پرداخت کلیه خسارات به مردم روستاهای تابع سوسنگرد و همه مردم سیل زده در شهرها و روستاهای دیگر و تامین فوری مسکن و نیازمندیهای زندگی آنها شد.

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

15/1/1398

*اطلاعیه شماره یک ستاد همیاری فرهنگیان ایران در حمایت از سیل‌زدگان

هموطنان عزیز !

ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان بحران سیل، ما بعنوان جمعی از فرهنگیان ایران در راستای کمک به هموطنان آسیب دیده قصد داریم با تهیه اقلام ضروری در شهرهای مختلف نسبت به امدادرسانی اقدام نماییم.

رویکرد ما عدم ورود غیرضروری به منطقه بحرانی و حمایت از گروههای محلی است ما باور داریم هر نوع مداخله در شرایط بحران بدون در نظر گرفتن نظر و خواست افراد بومی پیامدهای منفی در پی خواهد داشت. در همین راستا ما بصورت زیر اقدام خواهیم نمود :

۱. نیازسنجی توسط گروههای محلی و شناسایی مناطق نیازمند به امدادرسانی با محوریت کانون صنفی فرهنگیان شهرستان الیگودرز

۲. جمع آوری کمک در اقصی نقاط کشور و ارسال به منطقه

هدف ما تقویت گروههای محلی است در همین راستا با موافقت کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز ، کمک ها را طبق نیاز منطقه در جای جای کشور دپو نموده و به  مناطق سیل‌زده ارسال خواهیم نمود.

در حال حاضر در آدرس های زیر ما پذیرای کمک های غیرنقدی شما هستیم.

1⃣ تهران

مرکز شماره یک : تهران ، خیابان کارگر شمالی ، نرسیده به نصرت ، خیابان عروجی ، پ ۲۰ ، واحد ۳ دفتر انجمن یاری کودکان در معرض خطر

مرکز شماره دو : اتوبان نواب ، بین خیابان هاشمی و خیابان سپه(خمینی)، جنب سوپر مارکت اسکندری ، ساختمان سهره ۲ ، طبقه دوم ، پلاک ۲۲۱

تلفن تماس : خانم فرحزادی

09124651218

2⃣ اسلامشهر :  ضیاء آباد ، خیابان نواب ، خیابان شهید ابراهیمی کوچه ی سالار پلاک 8

تلفن تماس : آقای بداقی

09358963201

اقلام مورد نیاز:

پتو

آب معدنی

تن ماهی

کنسرو

خرما

نان

هیتربرقی

مایع دستشویی

 ظرفشویی

پوشک بچه

نواربهداشتی

شما می توانید اقلام فوق را از ساعت ۹ تا ۱۷ به آدرس‌های ذکر شده تحویل دهید.

همکاران گرامی !

اگر شهر شما در سیل آسیب دیده است و شما می توانید گروه همیاری تشکیل دهید

یا

اگر می توانید در شهر خود برای سیل‌زدگان کمک جمع آوری کنید لطفا به آی دی تلگرام

@Tavanemoallemy

پیام دهید

یا با تلفن همراه

09905579920

تماس بگیرید

ستاد همیاری فرهنگیان ایران در حمایت از سیل‌زدگان

*سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:تسلیت به خانواده  بازمانده گان 

در طی چند روز گذشته بعضی از مناطق در ایران با سیل ویرانگر روبرو شده و تا کنون خسارات جانی و مالی  زیادی را به جای گذاشته است.

در قرون گذشته اگر به دلیل عدم شناخت علمی از پدیده های طبیعی ،مردم خود را تسلیم بدون چون و چرای  این فجایع می دیدند ،برای مردم  آن دوران شاید قابل درک بوده باشد.

اما در قرن ۲۱ و با وجود شناخت علمی  بسیار گسترده که می شود پدیده های جوی را پیش بینی کرد، دیگر دلیلی ندارد که مردم، ساده لوحانه باور داشته باشند و اینگونه شاهد خسارات سنگین مالی و جانی شوند.

در کشوری که کارگر معترض برای داشتن و دریافت حقوق ماهانه بازداشت و زندانی می شود و‌تن او مورد ضربات شلاق قرار  می گیرد، باور کردن آن غیر ممکن است که تمام مشکلات پیش آمده از سیل روز های اخیر را تنها به پدیده های طبیعی نسبت داد.

از آنچه تا کنون در بعضی از ّشبکه های اجتماعی انتشار یافته است مشخص شده که تخریب محیط زیست در راستای منفعت های بعضی از افراد  صاحب قدرت و همچنین ایجاد پروژه هایی برای کسب سود های کلان و.... از دلایل عمد ه  این خانه خرابی گسترده می باشد.

اما باور داریم که پدیده های طبیعی  قابل کنترل هستند به آن شرط که صاحبان قدرت در راستای منافع خود، منافع عمومی را حیف و میل نکنند.

اما دوباره این مردم‌ با شعور و درد کشیده بودند که به یاری همنوعان خود شتافته و با حداقل ها،  یاری رسان و کمک حال سیل زده گان شدند، درود بر شما مردم با شعور که دوباره نشان دادید که ما باید به فکر خود باشیم  چرا که "جنگل خواران "و "زمین خواران" و "رانت خواران" و "ژن های فساد و تباهی" نه تنها به فکر ما نیستند بلکه خود از عاملان این مصیبت ها بوده و هستند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از صمیم  قلب به تمام کسانی که عزیزان خود را در این فاجعه از دست داده اند  تسلیت گفته و  همچنین آرزوی سلامتی برای مجروحان این حادثه را دارد.

امید واریم که به اینگونه فجایع که قابل پیشگیری هستند پایان داده شود و سایه مرگ از جامعه ما رخت بربندد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

فروردین ۹۸

*بیکاری 80کارگردرپی تخریب دومعدن زغال سنگ درسوادکوه براثر سیل

بدنبال تخریب دومعدن زغال سنگ درسوادکوه براثر سیل12فروردین ماه 80کارگر بیکارشدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ15فروردین،سیلاب به زیرساخت‌های سوادکوه خسارت جدی وارد کرده است وتخریب دو معدن بزرگ زغال سنگ یک میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.

*کشته وزخمی شدن 3کارگربراثر حوادث کاری طی 24ساعت گذشته:

1- جان باختن یک کارگر50ساله درحادثه ریزش آوار بازار آهن شادآباد تهران

بامداد روز پنج شنبه 15فروردین،ریزش پاساژ سه طبقه قدیمی در بازار آهن شادآباد واقع در جنوب غرب تهران باعث مرگ یک کارگر شد.

به گزارش15فروردین پایگاه خبری 125، عباس سرافرازی افسر آماده منطقه 4 عملیات آتش نشانی تهران دراین خصوص ابراز داشت: حادثه آوار در پاساژ سه طبقه قدیمی واقع در بازارآهن شادآباد، خیابان مدائن پشت بانک سپه ساعت 1و10دقیقه بامداد اتفاق افتاد.

وی افزود: پیش از وقوع این حادثه سه کارگر در داخل مغازه حضور داشتند که دو نفر به موقع خارج شدند ولی نفر سوم که کارگری 50ساله بود، در داخل مغازه در زیر آوارگرفتار شد.

این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان و نجاتگران بلافاصله در محل حاضر شدند و اقدام به آوار برداری کردند تا اینکه توانستند به کارگرگرفتار دست رسی پیدا کنند.

سرا فرازی ادامه داد: متاسفانه علی رغم تلاش ها واقدامات به موقع اتش نشانان بنا به تأیید عوامل اورژانس این کارگر مغازه در زیر آوار براثر شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد.

2- مصدومیت 2کارگر دربوکان براثر ریزش آوار

ظهر روز پنج شنبه 15فروردین،آوار شدن دیوار چندین متری ساختمانی در کوی مهندسین بوکان، برروی کارگران دو مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش15فروردین پایگاه خبری125،فواد هاشمی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان  با تایید این خبر گفت:

 این دو کارگر حدودا 40و43 ساله بودند که در حین کار، دیوار بلند ساختمانی در دست احداث بر سرشان آوار شد که پس از آزاد سازی بلافاصله بوسیله آمبولانس فوریت های پزشکی به بیمارستان انتقال یافتند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com