اخبار و گزارشات کارگری ١٤ فروردين ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 03, 2019

اخبار و گزارشات  کارگری 14 فروردین ماه1398

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- تلاش شبانه روزی کارگران اخراجی میدان نفتی آزادگان شمالی درکنار اهالی شهر رفیع برای ترمیم سیل بندها

- مقاومت اهالی روستای جلیزی دشت‌آزادگان دربرابرهدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزی،دخالت نیروهای انتظامی وبرجاماندن چند زخمی

- تجمع اعتراضی صیادان اروندکنار نسبت به ممنوعیت صید مقابل بخشداری

- کشته وزخمی شدن 5کارگر حین کار:

1- جان باختن یک کارگر شهرداری بوکان حین کاربر اثر تصادف

2- مرگ خاموش نگهبان ساختمان نیمه کاره درافسریه تهران

3- مصدومیت 3کارگر کارخانه فروآلیاژ ازنا درحادثه انفجار کوره

*تلاش شبانه روزی کارگران اخراجی میدان نفتی آزادگان شمالی درکنار اهالی شهر رفیع برای ترمیم سیل بندها

کارگران اخراجی میدان نفتی آزادگان شمالی(شرکت مهندسی توسعه نفت) که در اواخر سال گذشته اخراج شدند در پنجمین روز متوالی در ترمیم سیل بندهای شهر رفیع مشارکت کردند.

روزچهارشنبه  چهاردهم فروردین ماه،نماینده کارگران اخراجی میدان نفتی آزادگان شمالی به خبرنگار رسانه ای گفت:تلاش ها برای ترمیم بریدگی سیل بند رفیع به صورت شبانه روزی در حال انجام است و ما نیز وظیفه خود می دانیم درکنار اهالی شهر رفیع برای پایداری سیل بندها اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه اهالی رفیع همچنان در شهر حضور دارند، افزود: کارگران شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) هم اکنون سه کیلومتر بالاتر از رفیع مستقر بوده و بریدگی ایجاد شده تا آب سیلاب به سمت دایکت های باکری و امام رضاهدایت شود.

او تصریح کرد: امدادرسانی ها در منطقه با جدیت و بدون وقفه در حال انجام است اما با این وجود نیاز به تجهیزات بیشتری برای هدایت آب سیلاب است.

قابل یاد آوری است که این کارگران قرار بود برای سومین بار* در اولین روز کاری سال 1398 مقابل استانداری خوزستان به منظور بازگشت به کار و اعتراض به مصوبه شورای اشتغال فرمانداری هویزه دست به تجمع بزنند اما بعد از ایجاد بحران سیل این افراد ترجیح دادند که به کمک اهالی گرفتار در سیلاب بشتابند.

* دومین تجمع کارگران اخراجی میدان نفتی آزادگان شمالی برای بازگشت بکار مقابل استانداری خوزستان

روز سه شنبه بیست وهشتم اسفند ماه برای دومین بار در هفته جاری کارگران اخراجی میدان نفتی آزادگان شمالی اعتراضشان را نسبت به بیکارشدن مقابل استانداری خوزستان بنمایش گذاشتند وخواهان بازگشت بکارشدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع روز یکشنبه بیست وششم اسفند ماه، به خبرنگار رسانه ای گفت: 23 نفر از کارگران میدان نفتی آزادگان شمالی که حدود یک ماه پیش به دستور مدیرعامل و حراست شرکت مهندسی و توسعه نفت، بعد از گذراندن تمام مراحل اداری، استخدام شده بودند، به حالت تعلیق درآمده اند.

وی افزود: بعد از پیگیری، مسئولان پاسخ دادند که به دلیل اعتراض فرمانداری و اداره کار شهرستان اخراج شده ایم در حالی که فرماندار این مساله را رد می کند.

وی اضافه کرد: این کارگران اخراجی همه بومی شهرستان هویزه و اغلب اهالی روستاهای اطراف میدان نفتی آزادگان هستند.

*مقاومت اهالی روستای جلیزی دشت‌آزادگان دربرابرهدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزی،دخالت نیروهای انتظامی وبرجاماندن چند زخمی

سه شنبه شب(سیزدهم فروردین ماه)صدای تیراندازی دراطراف روستای جلیزی(حومه سوسنگرد)  شنیده شد.ازلابلای گزارشات رسانه ای شده جریان ازاین قرار بود که اهالی روستای جلیزی دشت‌آزادگان دربرابرهدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزیشان مقاومت کردند که با دخالت نیروهای انتظامی همراه شد. چند نفر دراین ماجرا زخمی شدند.

بنا بهمین گزارشات،مسئولان وعده پرداخت خسارت به اهالی این روستا دادند تا با انفجار سیل‌بند شاکریه سیلاب را به روستای جلیزی و زمین‌های کشاورزی هدایت کنند.

اما اهالی این روستا با توجه به تجربه سیل 1395وعدم پرداخت خسارات،علیرغم وعده و وعیدها مسئولان طراز اول استان ، رئیس جمهور و معاون اولش در سفر به خوزستان مبنی برپرداخت خسارات سیل،با هدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزیشان مخالفت کردند ودست به مقاومت زدند.

در نهایت سیل‌بند شاکریه در ساعت 2و30دقیقه بامداد روزچهارشنبه منفجروسیلاب را روانه روستا و زمین‌های کشاورزی جلیزی کردند.

*تجمع اعتراضی صیادان اروندکنار نسبت به ممنوعیت صید مقابل بخشداری

جمعی از صیادان اروندکنار دراعتراض به ممنوعیت صید دست به تجمع  مقابل بخشداری زدند.

روز سه شنبه 13فروردین،صیادان معترض به خبرنگار رسانه ای گفتند: در یک هفته گذشته به دلیل طوفانی بودن دریا نتوانستند برای صید ماهی به دریا بروند و اینک با وجود مساعد شدن شرایط دریا همچنان اجازه رفتن به دریا به آنها داده نمی شود.

صیادان معترض بدنبال حضورفرماندار آبادان در تجمعشان و وعده رسیدگی فوری مشکلشان به اجتماعشان خاتمه دادند.

*کشته وزخمی شدن 5کارگر حین کار:

1- جان باختن یک کارگر شهرداری بوکان حین کاربر اثر تصادف

سه شنبه شب(سیزدهم فروردین ماه)، یک کارگر شهرداری بوکان حین کار درکمر بندی براثرتصادف جانش را ازدست داد.

یک منبع خبری محلی هویت این کارگر 40ساله را ناصر پیری گزارش کردند.

2- مرگ خاموش نگهبان ساختمان نیمه کاره درافسریه تهران

شنبه دهم فروردین ماه، نگهبان38ساله یک ساختمان نیمه کاره واقع در20متری منطقه افسریه تهران براثر گازگرفتگی جانش را ازدست داد.

3- مصدومیت 3کارگر کارخانه فروآلیاژ ازنا درحادثه انفجار کوره

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از انفجار کوره کارخانه فروآلیاژ ازنا ومصدومیت 3کارگر خبرداد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 10فروردین،وی با بیان اینکه در این حادثه سه نفر مصدوم شده است، تصریح کرد: دو نفر دچار سوختگی شده و یک نفر نیز دچار شکستگی دست شده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com