اتحادیه پست کانادا نیز قطعنامه "فری دم ناو" را امضا میکند ... جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
April 21, 2019

اتحادیه پست کانادا نیز قطعنامه "فری دم ناو" را امضا میکند
جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود

تا کنون سه اتحادیه بزرگ کانادا با دهها هزار عضو قطعنامه نهاد کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) را امضا کرده اند. روز ١٦ آوریل هیئتی از همکاران کمپین برای آزادی کارگران زندانی شامل داود آرام، سهیلا دالوند، ناصر اصغری و محمد کاظمی با دوتن از مسئولین اتحادیه پست اوتاوای کانادا به نام های دیو بلینکی و دنیس لملن دیدار کردند. به گزارش محمد کاظمی این دیدار بدنبال تماس داود آرام یکی از فعالین این نهاد برای اطلاع رسانی بیشتر از وضع کارگران زندانی و مبارزات کارگری در ایران و درخواست همراهی آنان با قطعنامه ای با خواست اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار برگزار شد. این نشست یک ساعت و نیم بطول انجامید و طی آن مشکلات و موانع سر راه جنبش کارگری ایران، سیاست های سرکوبگرانه حکومت و نقض پایه ای ترین حقوق کارگران و وضعیت کارگران زندانی مورد بحث و گفتگو قرارگرفت. از جمله در این نشست در مورد مباحثی چون مبارزات کارگران برای حقوقهای معوقه، محرومیت کارگران از حق ایجاد تشکلهای مستقل کارگری و مورد پیگرد قرار گرفتن بخاطر آن، صدور احکام شنیع شلاق برای فعالین کارگری و مردم معترض و فشار و تهدید دائمی فعالین کارگری و امنیتی کردن مبارزات و آزار و شکنجه زندانیان در زندان اطلاع رسانی شد. هیئت مذاکره کننده پوسترهایی از رهبران کارگری و دیگر فعالین اجتماعی مانند اسماعیل بخشی، جعفر عظیم زاده، سپیده قلیان، و اسماعیل عبدی را بهمراه داشتند که درضمن معرفی آنها و مبارزاتشان عکسهایشان را نیز نشان میدادند. سهیلا دالوند در ادامه نکات مورد بحث طی سخنانی به فعالیت های کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی نیز در عرصه بین المللی و دردفاع ازفعالین کارگری و دیگر فعالین اجتماعی زندانی اشاره کرد. سپس به دلیل ابراز علاقه رهبران اتحادیه کارگران پست برای مطلع شدن بیشتر از وضع جنبش کارگری در ایران شرکت کنندگان در این دیدار صحبتی مختصری در این زمینه داشتند. در آخر هیات فری دم ناو از مسئولین اتحادیه پست درخوات کرد که قطعنامه پیشنهاد این کمپین را که قبلا از سوی دو اتحادیه کارگری دیگر در کانادا و اتحادیه کارگران در عراق به امضاء رسیده است، مورد تایید و امضاء قرار دهند که با استقبال آنان روبرو شد. این قطعنامه از جمله بر خواست اخراج جمهوری اسلامی از آی ال او، حمایت از کیفرخواست اسماعیل بخشی و ممنوعیت شکنجه در زندان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و لغو تمامی احکام امنیتی صادر شده برای فعالین کارگری، معلمان و فعالین اجتماعی، ممنوع شدن شکنجه و لغو احکام شنیع شلاق و آزادی فوری اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، جعفر عظیم زاده و معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی تاکید میکند. مسئولین اتحادیه پست در همان جلسه موافقت خود را برای امضای قطعنامه ارائه شده از سوی فری دم ناو اعلام کرده و خواهان ادامه همکاری با نهاد فری دم ناو شدند. بعد از اتمام این دیدار، دیو بلینکی به زبان انگلیسی و دنیس لملن به زبان فرانسوی پیام های کوتاهی به مناسبت اول ماه مه و در همبستگی با جنبش کارگری در ایران فرستادند که این پیام های درمراسم بزرگداشت اول ماه مه در تورنتو پخش خواهد شد. گفتنی است که سحر تیام کار فیلم برداری و تدارکات این دیدار را برعهده داشت. بدین ترتیب هیات فری دم ناو توانست صدای اعتراض کارگران زندانی و کلا کارگران در ایران باشد.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران
Shahla.daneshfar2@gmail.com
http://free-them-now.com
٢٩ فروردین ٩٨، ١٨ آپریل ٢٠١٩
***
قطعنامه در حمایت از مبارزات کارگران و کارگران زندانی در ایران
جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود
١- ما شرکت کنندگان در این نشست صدور احکام شنیع شلاق برای فعالین کارگری، معلمان و مردم معترض را شدیدا محکوم میکنیم. این مجازات ضد انسانی و اسلامی باید توسط همه سازمانهای کارگری و مردم متمدن جهان محکوم شود. اخیرا برای جعفر عظیم زاده رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران تحت عنوان غیبت از مرخصی سی ضربه شلاق صادر شده است. این درحالیست که او بخاطر مبارزاتش در دفاع از حقوق کارگران با ٦ سال زندان نیز محکوم شده است. همچنین برای نسرین ستوده وکیلی که از زندانیان سیاسی دفاع کرده است، ١٣٧ ضربه حکم شلاق و ٧ سال حبس حکم داده شده است. قبلتر نیز محمد حبیبی معلم زندانی که ده سال و نیم سال حکم زندان دارد به ٧٤ ضربه شلاق محکوم شده است. تمامی این احکام وحشیانه باید لغو شوند. ما جمهوری اسلامی را بخاطر صدور چنین احکام وحشیانه ای شدیدا محکوم میکنیم.
٢-ما از کیفرخواست اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه علیه شکنجه های حکومت اسلامی در زندانها حمایت و پشتیبانی میکنیم. اسماعیل بخشی که بخاطر دفاع از حقوق کارگران در جریان مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود، دو باره بخاطر اعتراضش به شکنجه های درون زندان دستگیر شد. او و سپیده قلیان خبرنگاری که در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه دستگیر شده و برگفته های اسماعیل بخشی صحه گذاشت نیز در زندان است. آنها زیر فشار قرار دارند که گفته های خود در مورد شکنجه در زندان را تکذیب کنند. اسماعیل بخشی و سپیده قلیان خواستار دادگاه علنی شده اند. وضعیت آنان اضطراری است. خواستار توقف آزار و شکنجه آنان، پایان دادن به شکنجه ها در زندان و آزادی فوری و بدون قید و شرط بخشی و قلیان هستیم.
٣- ما از کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران در ایران حمایت کرده و خواستار لغو تمامی احکام امنیتی صادر شده برای فعالین کارگری، معلمان معترض و فعالین اجتماعی هستیم. جمهوری اسلامی کارگران را به خاطر مبارزاتشان در دفاع از زندگی و معیشتشان تحت عناوینی چون "اخلال در نظر و امنیت ملی" دستگیر و زندانی میکند. محکوم کردن کارگر به حبس و زندان بخاطر اعتراض برای حق و حقوقش یک بردگی آشکار است و ما آنرا قاطعانه محکوم میکنیم.
٤- ما اعتراض خود را به سازمان جهانی کار بخاطر سکوت و مماشاتش با سرکوبگری های حکومت اسلامی و نقض حتی همان کنوانسیون های اعلام شده این سازمان از سوی رژیم ایران بعنوان عضوی از این سازمان اعلام میکنیم.
جمهوری اسلامی کارگران و مردم را از پایه ای ترین حقوق خود چون حق تشکل، حق اعتصاب، حق تجمع، حق گرامیداشت روز جهانی کارگر، حق آزادی بیان محروم کرده است. چنین رژیمی نباید جایی در سازمان جهانی کار داشته باشد.
ما همراه با دیگر نهادهای بین المللی کارگری و انساندوست جهانی که صدای اعتراض خود را علیه سرکوبگری های وحشیانه حکومت اسلامی بلند کرده اند، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، جعفر عظیم زاده، محمد حبیبی، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، روح الله مردانی، آتنا دائمی، و تمامی زندانیان سیاسی در ایران هستیم. ما حمایت خود را از کارزار فری دم ناو اعلام میکنم.


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com