حزب چپ سوئیس نیز به قطعنامه ما علیه جمهوری اسلامی پیوست

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
June 25, 2019

حزب چپ سوئیس  نیز به قطعنامه ما علیه جمهوری اسلامی پیوست
حزب چپ "سولیداریته" در سوئیس با گذاشتن امضای خود در زیر قطعنامه "کمپین برای آزادی کارگران زندانی" (FTN) به کارزار علیه حضور جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار پیوست. این قطعنامه در نشستی که در بیستم ژوئن هیات "کمپین برای آزادی کارگران زندانی) مرکب از شهلا دانشفر، کاظم نیکخواه، شهرام نجفی و بهنام نجفی با حزب سولیداریته داشت همراه با آخرین گزارشات از وضعیت کارگران زندانی، معلمان دربند و تشدید سرکوبگری های حکومت اسلامی در ایران به آنان معرفی و ارائه گردید. حزب سولیداریتی یک حزب سیاسی چپ و کمونیست در سوئیس است و بخشی از چپ ضد کاپیتالیست در اروپا محسوب میشود. این حزب در اتحادیه های کارگری سویس نیز نفوذ و نقش دارد.
یادآور شویم که قطعنامه "کمپین برای آزادی کارگران زندانی" (FTN) قبلا نیز از سوی شورای اتحادیه های کارگری ونکوور و حومه VDLC در برگیرنده ٦٠ هزار عضو و اتحادیه کارگران خدامات و دولتی بریتیش کلمبیا BCGEU در برگیرنده ٧٧ هزار عضو دبیر کل فدراسیون اتحادیه های کارگری عراق به امضا رسیده است و اتحادیه سراسری نروژ و اتحادیه کارگران پست کانادا نیز همراهی و موافقت خود را با مفاد آن اعلام داشته اند. اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار، ممنوعیت شلاق و شکنجه و امنیتی کردن مبارزات و آزادی فوری کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی خطوط برجسته این قطعنامه را تشکیل میدهد.  "فری دم ناو" کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران از همه تشکلها و اتحادیه های کارگری میخواهد که با پیوستن به این قطعنامه، پایمال کردن حقوق پایه ای کارگران در ایران توسط حکومت اسلامی را محکوم کنند و از مبارزات و اعتراضات کارگران در ایران پشتیبانی نمایند. (متن قطعنامه ضمیمه است)
کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران
Shahla.daneshfar2@gmail.com
http://free-them-now.com
٤ تیر ٩٨، ٢٥ ژوئن ٢٠١٩


متن قطعنامه فری دم ناو:جای جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار نیست
١- صدور احکام شنیع شلاق برای فعالین کارگری، معلمان و مردم معترض را شدیدا محکوم میکنیم. این مجازات ضد انسانی و اسلامی باید توسط همه سازمانهای کارگری و مردم متمدن جهان محکوم شود.  محمد حبیبی معلم زندانی که ده سال و نیم سال حکم زندان دارد به ٧٤ ضربه شلاق محکوم شده است. احکام وحشیانه شلاق باید لغو و ممنوع شوند. ما جمهوری اسلامی را بخاطر صدور چنین احکام وحشیانه ای شدیدا محکوم میکنیم.
٢-ما از کیفرخواست اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه علیه شکنجه های حکومت اسلامی در زندانها حمایت و پشتیبانی میکنیم. اسماعیل بخشی که بخاطر دفاع از حقوق کارگران در جریان مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود، دو باره بخاطر اعتراضش به شکنجه های درون زندان دستگیر شد. او و سپیده قلیان خبرنگاری که در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه دستگیر شده و برگفته های اسماعیل بخشی صحه گذاشت نیز در زندان است. آنها زیر فشار قرار دارند که گفته های خود در مورد شکنجه در زندان را تکذیب کنند. اسماعیل بخشی و سپیده قلیان خواستار دادگاه علنی شده اند. وضعیت آنان اضطراری است. خواستار توقف آزار و شکنجه آنان، پایان دادن به شکنجه ها در زندان و آزادی فوری و بدون قید و شرط بخشی و قلیان هستیم.
٣- ما از کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات کارگران در ایران حمایت کرده و خواستار لغو تمامی احکام امنیتی صادر شده برای فعالین کارگری، معلمان معترض و فعالین اجتماعی هستیم. جمهوری اسلامی کارگران را به خاطر مبارزاتشان در دفاع از زندگی و معیشتشان تحت عناوینی چون "اخلال در نظر و امنیت ملی" دستگیر و زندانی میکند. محکوم کردن کارگر به حبس و زندان بخاطر اعتراض برای حق و حقوقش یک بردگی آشکار است و ما آنرا قاطعانه محکوم میکنیم.
٤- ما اعتراض خود را به سازمان جهانی کار بخاطر سکوت و مماشاتش با سرکوبگری های حکومت اسلامی و نقض حتی همان کنوانسیون های اعلام شده این سازمان از سوی رژیم ایران بعنوان عضوی از این سازمان اعلام میکنیم.
جمهوری اسلامی کارگران و مردم را از پایه ای ترین حقوق خود چون حق تشکل، حق اعتصاب، حق تجمع، حق گرامیداشت روز جهانی کارگر، حق آزادی بیان محروم کرده است. چنین رژیمی نباید جایی در سازمان جهانی کار داشته باشد. ما همراه با دیگر نهادهای بین المللی کارگری و انساندوست جهانی که صدای اعتراض خود را علیه سرکوبگری های وحشیانه حکومت اسلامی بلند کرده اند، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، جعفر عظیم زاده، محمد حبیبی، اسماعیل عبدی، محمود بهشتی، روح الله مردانی، آتنا دائمی، و تمامی زندانیان سیاسی در ایران هستیم. ما حمایت خود را از کارزار فری دم ناو اعلام میکنم.


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com