شرکت در تظاهرات اتحادیه های کارگری در مقابل سازمان جهانی کار

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
June 18, 2019

شرکت در تظاهرات اتحادیه های کارگری در مقابل سازمان جهانی کار


جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود

 

امروز 17 ژوئن دو هیات از سوی حزب کمونیست کارگری ایران و کمپین برای آزادی کارگران زندانی (فری دم ناو) در دو تظاهرات و تجمع مقابل یکصد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی کار شرکت کردند.

 

تظاهرات اول به دعوت معلمان آمریکا و فدراسیون بین المللی معلمان برگزار شده بود. این آکسیون با عنوان صدای فرزندان خود باشیم و در اعتراض به جدا کردن فرزندان پناهندگان از والدین آنها توسط دولت ترامپ هنگام ورود این پناهندگان از مرز مکزیک به آمریکا  فراخوان داده شده بود. اعضای نهاد "کمپین برای آزادی کارگران زندانی" که عبارت بودند از از شهلا دانشفر، کاظم نیکخواه، محمد شکوهی، شهرام نجفی، ناصر کشکولی، فرهاد رمضانعلی و بهنام نجفی، با در دست گرفتن پلاکاردها و بنرهای اعتراضی همبستگی خود را با این حرکت اعتراضی اعلام داشتند. هیات فری دم ناو در معرفی نهاد فری دم ناو با ارائه پوشه ای از اسناد و اطلاعیه های مربوط به کارگران زندانی به مسئولین اتحادیه ها حضور خود را به اطلاع آنان رساند و با استقبال آنان روبرو شد. در این حرکت اعتراضی بنری که بر روی آن نوشته شده بود، جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود و عکس هایی از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، جعفر عطیم زاده، اسماعیل عبدی و معلمان زندانی و آتنا دائمی توجه جمعیت را به خود جلب میکرد و مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

تعدادی از نمایندگان اتحادیه های کارگری از کشورهایی چون مراکش، کنیا، نیجریه و تایلند با  پیامهای حمایتی همبستگی خود را با کارگران زندانی در ایران و "کمپین برای آزادی کارگران"  اعلام داشتند. اطلاعیه ای با عنوان جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود به زبان انگلیسی در میان شرکت کنندگان پخش شد.

 

آکسیون دوم از سوی دو اتحادیه کارگری س ژت CGT (کنفدراسیون سراسری کارگری در  فرانسه) و س ژ آ اس CGAS)) اتحادیه سراسری کارگران در سوئیس- ژنو) اعلام شده بود. هدف این اکسیون حمایت از حقوق بنیادی کارگران در سراسر جهان از جمله تاکید بر حق ایجاد تشکل، حق آزادی بیان، حق تجمع و اعتصاب و برابری مزد زن و مرد و پرداخت بموقع دستمزدها و دیگر حقوق بنیادی کارگران اعلام شده بود. سخنرانان متعددی بر همبستگی جهانی کارگران تاکید کردند و سرود انترناسیونال سر داده شد. هیات فری دم ناو پوشه ای از اسناد درمورد فشار جمهوری اسلامی بر کارگران در ایران را به مسئولین "س ژت" ارائه دادند و آنها قول دادند که از حقوق کارگران در ایران و برای آزادی کارگران زندانی در ایران تلاش خواهند کرد. یکی از سخنرانان این آکسیون در سخنرانی خود اعلام کرد که ایران تحت حکومت اسلامی بدترین کشور برای کارگران است و حقوق کارگران بهیچ وجه برسمیت شناخته نمیشود. این سخنان با ابراز احساسات شرکت کنندگان علیه جمهوری اسلامی و در حمایت از کارگران ایران همراه شد. 

 

در این دو آکسیون شماری از نمایندگان اتحادیه های کارگری از کشورهای مختلف که در اجلاس آی ال او شرکت کرده بودند با عکس گرفتن در کنار بنرهای "کمپین برای آزادی کارگران زندانی" همبستگی خود را با کارگران ایران اعلام داشتند. در یکی از پیامها نماینده ای از کشور نیجریه طی سخنانی ضمن حمایت از کارگران زندانی در ایران انزجار خود را از سرکوبگری حکومت اسلامی اعلام داشت و گفت: هیات جمهوری اسلامی به این اجلاس آمده و در آن شرکت کرده است و بعد که به کشور خود بازمیگردند، کارگران را بازداشت میکنند. شرم بر آنها.

 بدین ترتیب هیات حزب کمونیست کارگری ایران و "فری دم ناو" با حضور فعال خود در این دو اکسیون در مقابل اجلاس سازمان جهانی کار توانستند صدای اعتراض کارگران در ایران باشند.

 

زنده باد همبستگی بین المللی کارگران

کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران

17 ژوئن 2019 – 27 خرداد 1398


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com