اخبار و گزارشات کارگری ١٠ اردیبهشت ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
April 30, 2019

اخبار وگزارشات کارگری 10 اردیبهشت ماه 1398

زنده باداول ماه مه روزهمبستگی جهانی کارگران علیه نظام سرمایه داری

 

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

 

فراخوان تشکلها ونهادهای مستقل کارگری بمناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر

زمان:11اردیبهشت - ساعت 10صبح

مکان: مقابل مجلس (بهارستان)

 

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای تجمع در سراسر کشور بمناسبت 12اردیبهشت روز معلم

زمان:12اردیبهشت ماه1398 – ساعت 10 تا 12

مکان:مقابل ادارات آموزش و پرورش در مراکزاستانها وهمه شهرها

«تجمع،تشکل حق مسلم ماست»

 

- درآستانه روز جهانی کارگر،3کارگرشرکت تالون(زیر مجموعه بنیاد مستضعفان) درحادثه آتش سوزی تونل البرز(آزاد راه تهران - شمال) جان باختند وحال 3کارگردیگر این حادثه وخیم است

- در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه) برگزاری جلسه بازپرسی اسماعیل بخشی بدون حضور وکیل

- ندای زنان ایران :اکرم نصیریان فعال انسانیت را آزاد کنید!

- کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران :اکرم  نصیریان را آزاد کنید

- دومین روزتجمع کارکنان مرکز بهداشت شرق و غرب اهوازدراعتراض به عدم پرداخت مطالبات مقابل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

- ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه نکا چوب - عقد قرار داد یک ماهه با تعدادی از کارگران برای جلوگیری از اعتراضات

- اخراج 109نفر دیگراز کارگران کارخانه لوله سازی ماهشهر

سایه اخراج بالای سر دیگر کارگران

- اعتصاب کسبه بازار روز دهدشت در اعتراض به افزایش 300درصدی عوارض ازطرف شهرداری برای چهارمین روز متوالی

- چهارمین روزاعتصاب قصابان بیجار در اعتراض به کاهش قیمت گوشت قرمز

*درآستانه روز جهانی کارگر،3کارگرشرکت تالون(زیر مجموعه بنیاد مستضعفان) درحادثه آتش سوزی تونل البرز(آزاد راه تهران - شمال) جان باختند وحال 3کارگردیگر این حادثه وخیم است

درحادثه آتش سوزی صبح روز سه شنبه 10اردیبهشت ماه در محدوه بلده نور، کیلومتر 4.5 تونل البرز(آزاد راه تهران – شمال) ،3کارگر شرکت تالون بنام های فرشاد باقری، نبی‌الله احمدی و مهران باقری متاسفانه به علت شدت سوختگی جانشان را ازدست دادند.

3کارگر دیگر این حادثه بنام های زینال کاظمی، مهدی کاظمی و صالح کاظمی بدلیل سوختگی شدید بدلیل شدت سوختگی توسط بالگرد به کرج انتقال یافتند که حالشان وخیم گزارش شده است.

جواد خلیلی و عبداله قره‌داغی 2کارگر مصدوم دیگر این سانحه دچارسوختگی متوسط شدند وتحت مداوا قراردارند.

3مصدوم دیگر این حادثه بنام های جعفر پورشیری راننده بیل مکانیکی، سعید سهرابی راننده پایه یک و محسن میرزاده مهندس به‌صورت سرپایی درمان شدند.

براساس آخرین گزارشات منتشره، جمع‌شدن گاز متان در جبهه شمالی یکی‌از تونل‌های اصلی تونل البرز،‌ باعث ترکیدن تونل وعلت آتش‌سوزی اعلام شده است.

شرکت تالون از زیر مجموعه های شرکت پایا سامان پارس یکی از شرکت ‌های مادرتخصصی (هلدینگ) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می ‌باشد.

این شرکت درسال 1376 راه اندازی شد ودر پروژه های عمرانی، راهسازی و تونل سازی فعالیت دارد وعملیات حفاری تونل اصلی البرز واقع در آزادراه تهران - شمال ازجمله پروژه های در دست اجرایش تحت کارفرمایی شرکت آزاد راه تهران - شمال است.

*در آستانه روز جهانی کارگر (اول ماه مه) برگزاری جلسه بازپرسی اسماعیل بخشی بدون حضور وکیل

امروز  دوشنبه ۹ اردیبهشت جلسه بازپرسی از اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت‌تپه ، سپیده قلیان و امیر امیرقلی  در شعبه ۷ دادسرای اوین برگزار شد. متاسفانه به صورت غیرقانونی نامبردگان از دسترسی به وکلای خود محروم بودند. بیش از ۳ ماه است که اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت تپه  به صورت غیرقانونی در زندان به سر می برد. و تازه بعد از این چند ماه بازداشت غیرقانونی از ابتدایی ترین حق خود یعنی دسترسی به وکیل محروم است.

اتهام اسماعیل بخشی دفاع از حقوق و معیشت خود و دیگر کارگران هفت تپه است. اما برای خاموش کردن صدای بخشی ، انواع اتهامات امنیتی زده اند و سعی دارند او را بر ضد کشور معرفی کنند.

ما کارگران هفت تپه اسماعیل بخشی را  نماینده  خود می دانیم و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط وی و بازگشتش به سر کار می باشیم.

اسماعیل بخشی نماینده‌ی کارگران هفت‌تپه آزاد باید گردد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

*ندای زنان ایران :اکرم نصیریان فعال انسانیت را آزاد کنید!

صبح روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸ اکرم نصیریان فعال محبوب  "ندای زنان ایران" که سالهاست برای احقاق حقوق انسانی زنان  مبارزه کرده  و  همچنین در زمینه سواداموزی زنان و کودکان کار فعالیت داشته است ،توسط نیروهای امنیتی  و بدون اطلاع رسانی به خانواده در خیابان دستگیر شد و تا صبح روز بعد، هیچ اطلاعی از وی در دست نبود و  این موضوع موجب نگرانی شدید خانواده و دوستان وی گردید.

 اکرم نصیریان از پیشقراولان همیاری کمک به سیل زدگان بود و از روزی که مصیبت سیل گریبان مردم را گرفت اقدام به جمع اوری کمکهای ضروری برای سیل زدگان کرده و به عنوان گروه همیاری ندای زنان به یاری ستاد همیاری معلمان کشور شتافت.

همه این فعالیتها، اکرم نصیریان را به چهره ای  سرشناس ،محبوب و  عمیقا انساندوست بدل کرده است.

"ندای زنان ایران" دستگیری  اکرم نصیریان را محکوم کرده و خو اهان آزادی بی قید و شرط وی میباشد.

۱۰اردیبهشت۹۸

*کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران :اکرم  نصیریان را آزاد کنید

طی اظهارات خانواده و اخبار رسانه ها ، اکرم نصیریان از صبح  مورخه 9 اردیبهشت از خانه خارج شده و خانواده در بیخبری از ایشان قرار گرفتند .

طی ساعات گذشته طبق خبر ارسال شده به خانواده اکنون ایشان در زندان اوین و تحت بازجویی قرار دارد .

اکرم نصیریان از چهره های فعال حقوق زنان است . در   گروه  همیاری به سیل زدگان نیز فعالیت داشته است .

ما اعلام می کنیم  ::  خانم نصیریان هیچ جرمی مرتکب نشده است . تنها اتهام کذب و غیر واقعی که برای ایشان ، مانند دیگر فعالین اجتماعی داده شده ، همان اتهامات بی اساس است ، که برای جلو گیری از فعالیت خانم نصیریان  جهت تحقق حقوق انسانی  به کار می برند  .

کمک به سیل ز دگان  یک وظیفه  انسانی به شمار می رود . زحمت و هزینه کردن برای امداد رسانی به انسانهای سیل زده بی خانمان و گرسنه و بدون جان پناه وظیفه  ما شهروندان است . همچنین

تحقق حقوق زنان که در بی حقوق بسر می برند ، نیز وظیفه خطیر دیگر ما شهروندان است .

بنا بر این اکرم نصیریان و دیگر فعالین اجتماعی  فوری و بدون قید و شرط آزاد باید گردند .

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

*دومین روزتجمع کارکنان مرکز بهداشت شرق و غرب اهوازدراعتراض به عدم پرداخت مطالبات مقابل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه برای دومین روز متوالی، کارکنان مرکز بهداشت شرق و غرب اهوازدراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان مقابل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ10اردیبهشت،بدنبال این تجمعات اعتراضی ،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وعده پرداخت مطالبات کارکنان مرکز بهداشت شرق و غرب اهوازراتا 13اردیبهشت داد.

وی گفت: حقوق این کارکنان به موقع پرداخت شده و فقط سنوات و پاداش آنان پرداخت نشده که سعی داریم تا ۱۳ اردیبهشت با اینکه جزو نیرو‌های شرکتی هستند، پرداخت کنیم.

*ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه نکا چوب - عقد قرار داد یک ماهه با تعدادی از کارگران برای جلوگیری از اعتراضات

بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه نکا چوب کماکان ادامه دارد وصرفا برای خواباندن سرو صداها و جلوگیری از اعتراضات کارگران* با تعداد 50تا60نفر از کارگران قرارداد یک ماهه منعقد کرده اند.

*کارخانه نکا چوب تعطیل و750کارگرش بیکارشدند

کارخانه نکا چوب واقع در شهرستان میان‌دورود،استان مازندران تعطیل و750کارگرش بیکارشدند.

*تجمع اعتراضی کارگران حفاظت جنگل نسبت به بیکاری مقابل کارخانه نکاچوب

خاتمه موقت تجمع بدنبال دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی

صبح روزدوشنبه بیست وششم فروردین ماه، کارگران حفاظت جنگل شرکت نکاچوب(از جمله شرکت های بهره بردار جنگل های مازندران) دراعتراض به عدم تمدید قرارداشان از سوی سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور وبیکارشدن از ابتدای اردیبهشت ماه دست به تجمع مقابل کارخانه نکاچوب واقع درشهرستان میاندورود،استان مازندران زدند.

این تجمع اعتراضی با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی و وعده مسوولان منابع طبیعی مازندران ( منطقه ساری) مبنی بر تمدید قراردادشان به طور موقت خاتمه یافت.

به گزارش یک مبع خبری محلی، یکی از کارگران حاضر درتجمع گفت: شرکت نکاچوب در حال حاضر حفاظت جنگل از شرق رودخانه تجن تا شرق شهرستان بهشهر که حدود 180 هزار هکتار است را برعهده دارد و اگر این کارگران بیکار شوند قرار است چه کسانی جلوی قاچاق چوب را بگیرند.

وی افزود: طرح تنفس جنگل که نفس کارگر، جنگل و شرکت‌ها را گرفته است قرار بود در آن فقط بهره‌برداری متوقف شود اما امروز نهال‌کاری، تولید نهال، عملیات راهداری، مرمت، حصارکشی و… تعطیل شده است و عملا قرقبانان بدون حصار در حال حفاظت از جنگل هستند.

این کارگر حفاظت از جنگل اظهار کرد: قبل از بارندگی اخیر در جنگل 700 هزار مترمکعب چوب شکسته و افتاده و ریشه کن وجود داشت و امروز آمار بسیار بیشتر شده و این سرمایه‌ای است که در حال از بین رفتن است.

وی تصریح کرد: این کارگران هر کدام سابقه طولانی دارند و بعضی‌ها چند سال دیگر بازنشسته می‌شوند و شایسته نیست در شرایط بد اقتصادی امروز بیکار شوند، هر یک از این افراد خانواده دارند و باید پاسخگوی آنها باشند.

یکی از کارشناسان جنگل در این باره،به خبرنگارهمین رسانه گفت: شرکت نکاچوب 630 نیرو دارد و با توجه به اینکه سازمان جنگل‌ها حقوق حدود 500 نفر را به این شرکت برای نیروهای حفاظت جنگل می‌داده است و با توجه به اینکه شرکت درآمد خاصی نداشت و صنعت آن تعطیل بود در نتیجه شرکت این مقدار حقوق را بین تمام کارگران خود تقسیم می‌کرد تا کسی بیکار نشود.

وی بیان کرد: سازمان جنگل‌ها از حدود 6 ماه قبل حقوق این افراد را به شرکت نداده است و شرکت برای پرداخت حقوق این کارگران مجبور شد با فروش ادوات و یا دریافت قرض حقوق این افراد را پرداخت کند.

این کارشناس با بیان اینکه قالب نیروهای شرکت بومی منطقه هستند و در واقع شرکت مشارکت مردمی را برای حفظ جنگل در پنجاه سال گذشته داشته و با استفاده از نیروهای بومی جنگل را حفظ کرده، خاطرنشان کرد: بسیاری از این نیروها دامدار بودند و در قالب خروج دام از جنگل وارد سازمان شدند تا از جنگل حفاظت کنند و اگر بیکار شوند یا دوباره با دام وارد جنگل می‌شوند و یا اره موتوری به دست می‌گیرند.

وی تاکید کرد: با اجرای برنامه تنفس جنگل از سال 96 و تعطیلی طرح‌های جنگل‌داری، کلیه عملیات‌های نهال‌کاری، پرورش و مراقبت نهال‌های کاشته شده سال‌های قبل، مرمت و نگهداری جاده‌های جنگلی که هزاران میلیارد تومان سرمایه ملی است و بسیاری از فعالیت‌های ضروری حفظ جنگل تعطیل شده است.

وی افزود: با توجه به حضور دام در عرصه، قاچاق گسترده چوب به‌علت کمبود چوب و افزایش شدید قیمت چوب، جنگل به سوی نابودی بیشتر با سرعت بیشتری سوق پیدا کرده است.

یکی دیگرازاین کارگران به خبرنگار رسانه ای دیگر گفت: با توجه به اینکه سازمان جنگل‌های کشور قراردادش را با ما تمدید نکرده، مدیریت شرکت به ما اعلام کرد که از یک اردیبهشت دیگر سر کار نیاییم چراکه نه چوبی برای شرکت می‌آید و نه قرارداد حفاظتی تمدید شده است و درآمدهای شرکت قطع می‌شود. بنابراین، شرکت به طور کامل تعطیل می‌شود.

وی افزود: بیش از 600 نفر در این شرکت به‌طور مستقیم مشغول به کار هستند که از این میان حدود 500نفر در جنگل‌ها به حفاظت از درختان می‌پردازند و بقیه نیز در محل شرکت و در کارخانه‌اش اشتغال به کار دارند. جدا از اینها، در زمان فعالیت، حدود دو هزار نفر به شکل‌های مختلف درآمدشان مرتبط به نکاچوب است.

این کارگر خاطرنشان ساخت: اگر این قرارداد تمدید نشود، نه فقط کارگران این شرکت بلکه کارگران شرکت‌های دیگری که فعالیت مشابه دارند و جمعیت آنها به چندین هزار نفر می‌رسد، از کار بیکار می‌شوند.

وی در پایان، اشاره کرد: خبر تعطیلی شرکت باعث تشویش و نگرانی کارگران شده و آنها را به شدت نگران کرده است.

*اخراج 109نفر دیگراز کارگران کارخانه لوله سازی ماهشهر

سایه اخراج بالای سر دیگر کارگران

109نفر دیگر از کارگران کارخانه لوله سازی ماهشهراخراج شدند.

قابل یادآوری است که 108کارگر این کارخانه اوایل دی ماه سال 97 از کار اخراج شدند.

یکی ازاین کارگران اخراجی به خبرنگار رسانه ای گفت: چند وقت است که مسئولان این شرکت به جای حل مشکل هر بار اقدام به اخراج دسته جمعی کارگران می کنند.

وی افزود:هر لحظه امکان اخراج برای سایر کارگران نیز وجود دارد، از این رو از مسئولان ذیربط خواستاریم نسبت به حل مشکل اقدام کرده و فرصت بازگشت به کار کارگران بیکار شده را فراهم کنند.

*اعتصاب کسبه بازار روز دهدشت در اعتراض به افزایش 300درصدی عوارض ازطرف شهرداری برای چهارمین روز متوالی

روزسه شنبه 10اردیبهشت برای چهارمین روز متوالی، کسبه بازار روز دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به افزایش 300درصدی عوارض ازطرف شهرداری با بستن محل کارشان در اعتصاب بسر می برند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ10اردیبهشت،در سال جدید این دومین باری بوده که بازاریان بازار روز در پی افزایش 300 درصدی میزان پرداختی عوارض اعتراض دارند و این بار وقتی مشاهده کردند که هیچ‌یک از مسئولان به فکر آن‌ها نیستند در یک اقدام هماهنگ تصمیم به تعطیلی مغازه‌های خود گرفتند.

بازار روز دهدشت همانند شهرهای بزرگ، اصلی ترین و در واقع تنها بازار شهر دهدشت بوده و بیش از 250  مغازه در این بازار روزانه کسب و کار می‌کنند، نرخ محصولات عرضه شده در این بازار بسیار مناسب بوده و همین عامل سبب شده که حجم معاملات و تقاضا در این بازار افزایش یابد به طوری که روزانه بیشترین حجم خرید و فروش و تقاضا در این بازار صورت می‌گیرد.

یکی از کسبه بازار روز دهدشت با اشاره به اینکه بیش از 13 سال در این بازار کار می‌کنم، گفت: سال 73  شهردار وقت به دلیل نداشتن بودجه برای ساخت مغازه‌ها به کاسبان اعلام کرد مبلغی را به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت کنید و خودتان مغازه هایتان را بسازید با این شرط که ماهیانه مبلغی به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت کنید.

وی افزود: از آن سال تاکنون شهرداران وقت هر ساله مبلغ اندکی را به میزان عوارض اضافه می‌کردند و ما کسبه بازار نیز به همین منوال ماهیانه مبلغ تعیین شده را به شهرداری پرداخت می‌کردیم.

وی ادامه داد: شهردار وقت سال گذشته به یکباره میزان عوارض‌ها را با درصد بسیار بالایی افزایش داد و عوارضات پرداختی از مبلغ 50 هزارتومان به 200 هزار تومان رسید، با وجود آنکه از این افزایش ناگهانی ناراضی و ناراحت بودیم اما با این حال باز هر یک از کسبه مبلغ تعیین شده را به شهرداری پرداخت می‌کردیم تا اینکه در تصمیم جدیدتر شهرداری دهدشت اعلام کرده است میزان عوارضات مجددأ افزایش می یابد و تا مرز 400 هزار تومان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از این اقدام شهرداری بسیار گلایه‌مندیم افزود: از سویی دیگر شهرداری دهدشت اعلام کرده که هریک از کسبه بازار روز موظف هستند تعهد دهند که مغازه‌های فعلی متعلق به شهرداری بوده و هر زمانی که تصمیم گرفته شد باید مغازه‌های خود را تخلیه کنید.

این کسبه بازار روز ادامه داد: ما کاسبان بازار روز قبول داریم که مکان بازار متعلق به شهرداری دهدشت است اما بعد از گذشت 34 سال، ما نیز حق و حقوقی داریم و حاضر نیستیم بعد از این همه سال کار و تلاش و پرداخت عوارضات سنگین به یکباره از حق خود و خانواده‌هایمان بگذریم.

یکی دیگر از کسبه بازار روز دهدشت نیزگفت: این بازار تا قبل از سال 79 به صورت سنتی و کپری بود اما بعد از سال 79 به دستور شهردار وقت مبنی بر ساخت و ساز مغازه‌ها، هریک از کسبه باتوجه به میزان متراژی که داشت اقدام به ساخت مغازه خود کرد و حتی اشتراک آب و برق و تلفن هر یک از مغازه ها نیز بنام صاحبان مغازه‌ها ثبت شده است.

وی افزود: بعد از ساخت و ساز مغازه‌ها و تغییر وضعیت بازار به شکل فعلی همچنان عوارضات را بر اساس میزان تعیین شده پرداخت می‌کردیم اما در آن سال‌ها به دلیل اعتمادی که به شهرداری داشتیم برای پرداخت عوارضات خود فیش خاصی دریافت نمی‌کردیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های بعد که قرارداد تنظیم شد بنا به همان اعتمادی که از قبل داشتیم و از سویی دیگر به دلیل نداشتن سواد کافی، متن قرارداد جدید را امضا می‌کردیم و گمان می‌کنیم بر اساس همان توافق اولیه این قرارداد به منزله پرداخت عوارضات است.

 این کسبه بازار روز با اشاره به اعتراضات خود مبنی بر افزایش میزان عوارضات ادامه داد: سال گذشته بعد از افزایش ناگهانی میزان عوارضات اعتراض کرده و اعضای شورای شهر و برخی از مسئولان قول دادند که میزان پرداختی عوارضات را سرو سامان می‌دهند و حتی اعلام کردند نرخ قبلی عوارضات را پرداخت کنید، تا اینکه اخیرأ و در روزهای گذشته شهرداری دهدشت اعلام کرده برای تخریب مغازه‌ها حکم قانونی داریم و باید مغازه های خود را تخلیه کنید.

وی افزود: بعد از ساخت و ساز مغازه‌ها هنگامی که برای گرفتن اشتراک به شرکت برق شهرستان مراجعه کردیم از شهرداری دهدشت مبنی بر مالکیت مغازه خود نامه گرفتیم و بر اساس نامه مالکیت مغازه توانستیم اشتراک برق بگیریم، الان اشتراک آب و برق و تلفن به نام هریک از صاحبان مغازه‌ها است، چطور الان شهرداری دهدشت اعلام می‌کند که مغازه‌ها به شما تعلق ندارد و مالکیت مغازه‌ها متعلق به شهرداری است.

این کسبه در پایان گفت: تا زمانی که تکلیف ما کسبه به طور کامل و 100 درصد روشن نشود همچنان به اعتراض خود ادامه خواهیم داد، هر چند مدت میخواهد طول بکشد ایرادی ندارد، باید جواب خود را بگیریم.

*چهارمین روزاعتصاب قصابان بیجار در اعتراض به کاهش قیمت گوشت قرمز

قصابان شهر بیجار دراستان کردستان دراعتراض به نرخ جدید گوشت قرمز از طرف اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و کاهش 150 هزار ریالی هر کیلوگرم نسبت به نرخ قبلی، از روز شنبه هفتم اردیبهشت دست به اعتصاب زدند واز کشتار و عرضه گوشت به نرخ 750 هزار ریالی خودداری می کنند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ10اردیبهشت، نرخ گوشت قرمز به علت کاهش دام سبک و سنگین از اواخر سال گذشته سیر صعودی داشت و در برخی مناطق کشور به بیش از یک میلیون و 200 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم رسید.

یکی از قصاب های شهر بیجار به خبرنگار رسانه ای گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در شهرستان های اطراف بیش از یک میلیون و 200 هزار ریال است و قیمت پیشنهادی قصابی ها به اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار حدود 900 هزار ریال است.

وی افزود: قیمت دام زنده کاهش بسیار کمی داشته که با احتساب ضایعات کشتار، عرضه هر کیلوگرم گوشت قرمز به کمتر از 900 هزار ریال، قصابی ها را متضرر خواهد کرد.

او ادامه داد: دولت باید حامی همه آحاد جامعه باشد و نباید با متضرر کردن یک صنف، رضایت اقشار دیگر را ایجاد کرد.

یکی دیگر از قصابان هم گفت: صنف قصابی های شهرستان بیجار، رئیس ندارد که این مساله مهمترین مشکل برای تصویب قیمت گوشت قرمز در این منطقه است.

وی افزود: گوشت مورد نیاز شهر حدود 25 راس گوسفند و هشت راس گاو و گوساله در روز است و نمی توان با کشتار تنها کمتر از این اقدام به تنظیم قیمت بازار و تامین گوشت مورد نیاز مردم کرد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com