خلاصه ای از اخبار کارگری اسفند ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
March 27, 2019

خلاصه ای از اخبار کارگری اسفند ماه ١٣٩٧

شهلا خباززاده

 

١ اسفند

ـ جمعی از کارگران و کارکنان مخابرات استان آذربایجان شرقی که زیر نظر پیمانکار مشغول به کار هستند، در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوق اقدام به برگزاری تجمع کردند.

  

ـ تعدادی از کارگران و دامدارانی که در یک شرکت لبنیاتی واقع در شهرک صنعتی شهرستان آق‌قلا فعالیت می‌کردند در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان در مقابل درب استانداری گلستان تجمع کردند.

 

ـ کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان  برای ششمین روز متوالی در اعتراض به  بساط اختلاس ها و دزدی ها  که با  به تعطیلی کشاندن  تولید کارخانه، در آستانه بیکاری قرار گرفته اند و بخاطر عدم پرداخت  ٨ ماه حقوق و ٢٨ ماه بیمه خود مقابل استانداری تجمع کردند.

 

٢ اسفند

ـ کارگران راه آهن هرمزگان ـ ایستگاه احمد آباد تزرج کهه سیرجان در اعتراض به عدم پرداخت ٢ ماه حقوق و یکسال حق بیمه تکمیلی خود دست از کار کشیدند.

 

٤ اسفند

ـ کارگران کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان، در اعتراض به ٨ ماه معوقات مزدی و بیمه ای خود و نیز در اعتراض به خصوصی سازی این شرکت و خطر از دست دادن کار خود در هشتمین روز اعتراضاتشان مقابل استانداری تجمع کردند.

 

ـ کارگران آتش نشانی آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق در مقابل فرمانداری تجمع کردند. این کارگران قبل از این نیز در ٢٩ بهمن تجمع داشتند.

 

ـ کشاورزان چغندر در شهرهای نقده و اشنویه برای چندمین بار در سال جاری در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان جلوی درب کارخانەی قند نقده تجمع کردند.

 

ـ کارگران راه آهن ناحیه شمال شرق در اعتراض به تعویق پرداخت چندین ماه مزد دست از کار کشیدند.

 

٥ اسفند

 

ـ کارگران کارخانه کاشی پاسارگاد در گندمان بروجن در چهارمحال و بختیاری در اعتراض به تاخیر سه ماه حقوقق خود مقابل درب کارخانه تجمع کردند.

 

ـ کارگران شهرداری شادگان در اعتراض به پرداختن نشدن شش ماه و نیم حقوق شان و پرداخت نشدن حق بیمه دی ماه سال ٩٦ و دی ماه ٩٧ و تمدید نکردن دفترچه درمانی واجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

 

ـ جمعی از بازنشستگان در اصفهان در اعتراض به پاسخ نگرفتن مطالبات شان و همچنین در اعتراض به همسان سازی حقوق و معوقات شان در مقابل استانداری تجمع کردند.

 

–ـ کارگران کارخانە روغن نباتی گلنار در اعتراض بە نامشخص بودن وضعیت شغلی و عدم دریافت مطالبات معوقه مقابل استانداری تجمع کردند.

 

ـ اخبار منتشره در مدیای اجتماعی حاکی از این است که کارگران شهرداری پارس‌آباد مغان، در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای خود و بالا کشیده شدن حقوق خود توسط مقامات دولتی دست به تجمع زدند.

 

ـ بنا بر خبر منتشر شده از سوی فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه، امروز پنجم اسفند ماه در هنگام ملاقات خانواده اش از هوش رفت.

 

ـ شماری از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه روز چهار و پنجم اسفند ماه به صورت شبانه‌روزی با اجتماع مقابل این مجتمع، خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود شدند.

 

ـ برخی منابع کارگری گفتند: از حدود یک هفته پیش گروهی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان برای وصول مطالبات معوقه خود تقریبا هر روز دست به اعتراض ‌زدند. در اینروز نیز اعتراض کارگران در مقابل ساختمان استانداری زنجان ادامه داشت.

 

٦ اسفند

ـ خانواده  اسماعیل بخشی و تعدادی از دوستان وی و خانواده سپیده قلیان در اعتراض به ادامه بازداشت عزیزانشان مقابل دادگستری شوش تجمع کردند.

 

ـ جمعی از کارگران بازنشسته نیشکر هفت تپه با بر پایی چادر در مقابل درب ورودی کارخانه از ورود نیشکر به کارخانه جلو گیری کرده اند. این تجمع از روز شنبه ٤ اسفند ادامه داشت خواست کارگران بازنشسته در یافت سنوات سال های ٩٥ و ٩٦ می باشد . در این حرکت اعتراضی تعدادی از نی بر ها نیز بخاطر دستمزدهای پرداخت نشده خود حضور داشتند.

 

ـ کارگران دو واحد تولیدی ماشین‌سازی تبریز و شرکت ریخته‌گری تبریز از صبح این روزدر اعتراض به واگذاری کارخانه و خطر بیکار شدن از کار دست از کار کشیدند.

ـ گروهی از کارگران مناطق ٨ و ٥ شهرداری اهواز در اعتراض به عدم پرداخت ٣ ماه حقوق و بیمه درمانی خود مقابل شورای شهر اهواز تجمع کردند.

 

٧ اسفند

ـ کارگران نیروگاه گل گهر سیرجان در اعتراض به نپرداختن ٥ ماه حقوق دست از کار کشیدند.

 

ـ کارکنان راه آهن تبریز در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق معوقه دست به اعتصاب زدند. 

* ـ تجمع اعتراضی کارگران روغن نباتی جهان به همراه کارکنان فضای سبز شهرداری زنجان روبروی استانداری این شهر

 

ـ بار دیگر خانواده و دوستان اسماعیل بخشی در ادامه بازداشت وی و وضعیت نگران کننده اش در زندان، در مقابل دادگستری  شوش تجمع کردند و خواستار آزادی وی شدند.

 

٨ اسفند 

ـ در ادامه اعتراض به دستگیری اسماعیل بخشی خانواده و شماری از دوستداران او در برابر استانداری شوش تجمع کردند. تجمع کنندگان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود “اسماعیل بخشی آزاد باید گردد".

ـ کارگران شهرداری بروجرد برای سومین روز در اعتراض به تعویق پرداخت ٨ ماه مزد مقابل شهرداری تجمع کردند.

 

٩ اسفند

ـ جمعی از جوانان جویای کار در عسلویه علیه بیکاری و بی تامینی و با خواست اشتغال در پروژه های کاری در عسلویه دست به تجمع زدند.

 

١٠ اسفند

ـ کارگران راه آهن تبریز به خاطر عدم دریافت چندین ماه مزد  دست به اعتصاب زدند.

 

١١ اسفند

ـ جمعی از کارگران شرکت واحد در اعتراض به افزایش نرخ هزینه های زندگی و عدم توانایی آنها برای تامین اولیه ترین نیازهای زندگیشان در برابر وزارت کار تجمع کردند.

 

ـ کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز در اعتراض به تعویق ٧ ماه دستمزد و خطر از دست دادن کارشان بار دیگر در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

 

ـ کارگران تراورس در منطقه هرمزگان در ایستگاه سیرجان در اعتراض به پرداخت نشدن ٣ماه حقوق شان دست به اعتصاب زدند. این کارگران از روز پنجشنبه ٩ اسفند اعتصاب کرده اند.

 

ـ کارگران تراورس زاگرس نیز برای چندمین بار در ماه جاری در اعتراض به عدم دریافت حقوق تجمع کردند.

 

ـ شماری از کارگران تراورس لرستان در اعتراض به پرداخت نشدن دست‌کم سه ماه معوقات مزدی مقابل ساختمان استانداری دورود تجمع کردند.

 

ـ خانواده اسماعیل بخشی و سپیده قلیان همراه با تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه تجمعات اعتراضی روزهای قبلشان در مقابل دادگستری شوش تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی بعد از ساعت یازده صبح دو نفر از کارگران به اسامی حسن کهنکی و قاسم بلدی به دستور دادستان شوش بازداشت شدند اما بعد از دو ساعت آزاد گردیدند.

 

١٢ اسفند

ـ شمار زیادی از بازنشستگان شرکت فولاد خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق های پرداخت نشده و عیدی و مطالبات سال های گذشته به سمت استانداری  در  اهواز راهپیمایی کردند.

ـ بازنشستگان صنایع فولاد در اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت ٢ ماه حقوق و عیدی و سطح نازل  درمان و خدماتی که ذوب آهن به آنها ارائه میدهد مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

 

ـ کارگران راه آهن زاگرس در اندیمشک برای چندمین بار در اعتراض به چند ماه حقوق معوقه  خود دست به تحصن زده و حرکت قطار مشهد به اهواز را متوقف کردند.

ـ روزهای ١١ و ١٢ اسفند کارگران و کارکنان نیروی راه آهن خراسان در هماهنگی و همراهی با کارگران راه آهن  در مناطق مختلف، بدلیل دریافت نکردن حقوق و مزایا دست به تجمع زدند.

 

ـ جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد نسبت به برآورد نشدن مطالباتشان و داشتن مشکل مسکن در مقابل ساختمان وزارت کار در تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

 

١٣ اسفند

ـ کارگران بازنشسته صنایع فولاد در اصفهان برای دومین روز متوالی در اعتراض به تعویق پرداخت دو ماه حقوق و وضع نابسامان درمان دست به تجمع زدند. پرداخت به موقع حقوقها، افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر و درمان رایگان از جمله خواستهای مهمی است که بازنشستگان فولاد بر آن ها تاکید کرده اند.

 

ـ کارگران راه آهن در ادامه اعتراضاتشان در شهرهای مختلف و در ابعاد گسترده تری دست به اعتصاب زدند. این کارگران به تعویق چند ماهه در پرداخت دستمزدها، قراردادهای موقت کاری و نداشتن ایمنی شغلی اعتراض دارند.

ـ در بندرعباس کارگران راه آهن جلوی فرمانداری و استانداری این شهر تجمع کردند و بر خواستهایشان تاکید کردند. این کارگران چندین ماه حقوق و عیدی سال ٩٧ را دریافت نکرده اند.

 

ـ در خرم آباد کارگران لرستان در این روز جلوی قطارها را گرفتند و به نشانه اعتراض به گرانی و فقر، سفره خالی پهن کردند. این کارگران چند ماه مزد خود را طلب دارند. 

 

ـ پروین محمدی نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران و از چهره های سرشناس جنبش کارگری که بیش از یکماه در بازداشت موقت بسر میبرد با قرار کفالت ١٥٠ میلیونی آزاد شد.

 

ـ بهنام ابراهیم زاده فعال دفاع از حقوق کودکان و از چهره های سرشناس جنبش کارگری روز ١٣ اسفند ماه به قید وثیقه ٢٠٠ میلیونی آزاد شد.

 

١٤ اسفند

ـ جمعی از  چغندرکاران نقده در اعتراض به عدم دریافت مطالباتشان مقابل کارخانه قند  این شهر تجمع کردند.

 

ـ کارگران سد چمشیر شهرستان  گچساران در سومین روز اعتراضاتشان بخاطر ١٤ ماه حقوق معوقه ، در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

 

ـ کارگران شهرداری اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق شان اعتصاب کرده و دست به تجمع اعتراضی زدند.

ـ کارگران و پاکبانان شهرداری منطقه ٣ اهواز برای دومین روز بخاطر تعویق پرداخت دستمزد خود دست به اعتصاب زدند.

 

ـ کارکنان اعتصابی راه آهن تبریز در ایستگاه زارعی در اعتراض به دریافت نکردن ٤ ماه حقوق و عیدی مسیر حرکت تمام قطارها را بستند.

 

١٥ اسفند

ـ بازنشستگان مجتمع فولاد مبارکه در اعتراض به تعویق پرداخت دو ماه حقوق و وضع نابسامان درمان برای سومین روز تجمع کرده و در وسط شهر و به سمت استانداری اصفهان دست به راهپیمایی زدند. در این حرکت اعتراضی حضور زنان چشمگیر بود. پرداخت به موقع حقوقها، افزایش میزان حقوقها به بالای خط فقر و درمان رایگان از جمله خواستهای مهم بازنشستگان فولاد است.

 

ـ کارگران و کارکنان خط و ابنیه فنی راه آهن لرستان در اعتراض به تعویق پرداخت چندین ماه دستمزد و خواست پرداخت فوری طلبهایشان و بیمه و عیدی سال ٩٧ در ادامه اعتراضاتشان درمقابل اداره کل راه آهن لرستان تجمع کردند.

 

ـ کارگران راه آهن بندرعباس در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه دستمزد و عدم دریافت عیدی پایان سال خود دست از کار کشیده و در محل کارشان تجمع کردند. این کارگران در روز قبل نیز در جلوی فرمانداری و استانداری این شهر تجمع اعتراضی برقرار کرده بودند.

 

ـ شماری از آتش‌نشانان ایستگاه‌های مختلف آبادان در اعتراض به عدم پرداخت دو ماه مطالبات مزدی و بیمه ای خود، در محوطه ورودی ساختمان مرکزی شهرداری این شهر تجمع کردند. علاوه بر دو ماه دستمزد پرداخت نشده، دستمزد ماه‌های آبان، آذر و دی ماه آنها نیز به صورت ناقص و بدون پرداخت اضافه‌کاری انجام شده است.

 

کارگران خدمات شهری منطقه ١ شهرداری اهواز برای سومین روز متوالی در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدهای خود دست به اعتصاب زدند.

 

١٦  اسفند

 

ـ اعتصاب کارگران راه آهن تبریز وارد نوزدهم روز شد. کارگران و کارکنان اعتصابی راه آهن تبریز از ساعت هشت صبح در ایستگاه زارعی در اعتراض به دریافت نکردن ٤ ماه حقوق و عیدی مسیر حرکت تمام قطارها را بستند به پرداخت نشدن چند ماه حقوق عقب افتاده شان در اعتصاب بسر میبرند.

 

ـ مراسم باشکوهی به مناسبت ٨ مارس روز جهانی زن ، با حضور صمیمانه جمعی از فعالین کارگری ، بازنشستگان ، معلمان ، نویسندگان و شعرا ، هنرمندان ، فعالین حقوق کودک ، جمعی از خانواده های دادخواهی و فعالین حقوق زنان و با حضور افتخاری منیره عبدی ، همسر اسماعیل عبدی معلم زندانی برگزار شد.

همچنین مراسم ٨ مارس امسال به سپیده قلیان دختر شجاع اعتراضات هفت تپه تقدیم شد.

پیام مراسم نیز با عنوان ” دستمزدها را به بالای خط فقر ٧ میلیون ببرید ” عنوان شد.

بیانیه “ندای زنان ایران” توسط مجری برنامه قرائت و با پخش کلیپ ” شاید جهان بهتر شود از شکیب مصدق ” به این برنامه پایان داده شد.

 

ـ کارگران فاز ١٤ کنگان، پارس جنوبی (بوشهر) در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه‌ خود دست از کار کشیده و تجمع کردند.

 

١٧  اسفند

 

ـ وکیل مدافع جعفر عظیم زاده اعلام کرد، که دادگاه جمهوری اسلامی برای این فعال کارگری علاوه بر حکم قبلیش که شش سال زندان است، حکم ٣٠ ضربه شلاق نیز صادر کرده است. این حکم شنیع به بهانه اینکه او به موقع خودرا به زندان معرفی نکرده صادر شده است.

 

١٨ اسفند

ـ کارگران شهرداری چلگرد برای دومین بار طی هفته جاری دراعتراض به عدم پرداخت ٧ ماه دستمزد خود مقابل ساختمان این شهرداری تجمع کردند.

 

 ١٩ اسفند

ـ جمع بزرگی از بازنشستگان فولاد اصفهان در اعتراض به پرداخت نشدن دو ماه حقوق و بیمه شان و عیدی سال ٩٧ مقابل استانداری در اصفهان تجمع کردند.

ـ پرسنل و کارگران شرکت پویش پژوهان بدلیل عدم دریافت حقوق ماهیانه و عیدی و پاداش آخر سال خود دست به تجمع زدند. این کارگران در اردیبهشت ماه سال جاری نیز در اعتراض به اخراج ١٠ نفر از همکارانشان تجمع برپا کرده و موفق به بازگرداندن همکاران اخراجی خود شدند.

 

ـ شماری از کارگران کارخانه سیمان کارون به همراه خانواده هایشان در اعتراض به اخراجها و عدم پرداخت چندین ماه حقوق خود در مقابل دادگستری دهلران تجمع کرده و خواستار پرداخت فوری طلبها و بازگشت به کار شدند.

 

ـ با اتمام برخی پروژه‌ها در فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی، تعدادی از کارگران بیکار شده‌اند. این کارگران  با حضور در مقابل دفتر منطقه ویژه اقتصادی پارس، خواهان بازگشت به کار شدند و گفتند: چرا ما را شب عید بیکار می‌کنند؛ چگونه باید در شرایط اقتصادی فعلی، از پس هزینه‌های زندگی بربیاییم؟!

 

٢٠  اسفند

ـ کارگران پتروشیمی مسجدسلیمان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق  بهمن و اسفند ماه و پاداش آخر سال خود  برای سومین روز دست به اعتصاب زدند.

 

ـ کارگران شرکت پیمانکاری سد بالاخانلو بدلیل عدم دریافت ٦ ماه مزد خود مقابل استانداری قزوین تجمع کردند و بر پرداخت فوری طلبهای خود تاکید کردند.

 

ـ کارگران واحد خدمات شهری زیراب به خاطر عدم دریافت ٣  ماه حقوق و مزایا و دیگر طلبهایشان دست از کار کشیدند و در مقابل شهرداری زیرآب تجمع کردند.

 

ـ کارگران اخراجی فازهای ٢٢ تا ٢٤ عسلویه با خواست بازگشت خود به کار در محل کارشان دست به تجمع زدند. بنا بر خبر ها با اتمام برخی پروژه‌ها در فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی، تعدادی از کارگران بیکار شده و قراردادهایشان تمدید نشده است.

 

ـ مادر اسماعیل بخشی در اعتراض به ادامه بازداشت فرزندش در مقابل حراست شرکت نیشکر هفت تپه، دست به اعتراض زد. در همبستگی با این اعتراض دهها نفر از کارگران مادر بخشی را مورد حمایت قرار دادند و همراه با وی به سمت دفتر مدیریت شرکت هفت تپه راهپیمایی کردند.

 

ـ شماری از کارگران شاغل در کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان برای دومین روز متوالی خواستار وصول مطالبات پرداخت نشده خود شدند.

 

ـ حدود ١٠٠ نفر از کارگران پیمانکاری فاز ١٢ پارس جنوبی که در پالایشگاه نهم مشغول به کار هستند، مقابل دفتر کارفرما تجمع کردند. این کارگران حقوق بهمن و عیدی و سنوات خود را دریافت نکرده اند.

 

٢١ اسفند

ـ کارگران سد چمشیر در ادامه اعتراضات خود به تعویق پرداخت دستمزدهایشان مقابل فرمانداری  گچساران تجمع کردند

 

ـ تعدادی از کارگران کارخانه بلیرینگ سازی تبریز در اعتراض به عدم پرداخت  ٦  ماه حقوق معوقه شان، در مقابل استانداری آذربایجان شرقی دست به تجمع اعتراضی زدند!

 

ـ کارگران فاز ١٢ پارس جنوبی به دلیل پرداخت نشدن ٢ ماه حقوق معوقه، دوسال سنوات و دیگر مطالباتشان دست به اعتصاب زدند.

 

ـ تجمع کارگران فضای سبز و پارکبان‌ها، روبروی درب ورودی شهرداری اهواز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه.

 

٢٢ اسفند  

ـ کارگران شهرداری توحید در ایلام با شعار ٦ ماه حقوق نگرفته ایم، دست به تجمع زدند.همچنین روز ٢٢ اسفند کارگران شهرداری سرابله در استان ایلام در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایا، مقابل شهرداری تجمع کردند.

 

ـ کارگران کشتارگاه نهاوند در اعتراض به تعویق پرداخت ٤ ماه دستمزد وعدم امنیت شغلی خود دست از کار کشیده و مقابل استانداری شهر تجمع اعتراضی بر پا کردند.

 

٢٣ اسفند 

ـ شماری از کارگران پیمانکاری فاز ١٢ پارس جنوبی که در پالایشگاه نهم مشغول به کار هستند، برای چندمین روز طی ماه جاری، در اعتراض به معوقات مزدی خود دست به تجمع زدند. این کارگران به عدم پرداخت حق سنوات، عیدی، پاداش و حق مرخصی توسط پیمانکار اعتراض کرده اند.

 

ـ کارگران و کارمندان  شهرداری سنندج در اعتراض به تعویق پرداخت حقوقهایشان  درمقابل ساختمان  شهرداری  تجمع کردند. این تجمع با تعرض نیروی اننظامی و مقابله کارگران با آنها مواجه شد.

 

 ـ کارگران شهرداری در اراک در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و عیدی سالانه خود مقابله شهرداری تجمع کردند.

 

ـ روز پنجشنبه ٢٣ اسفند در دفاع از اسماعیل بخشی و برای آزادی او طوماری در میان کارگران نیشکر هفت تپه به جریان افتاده است. در این طومار گفته شده است “..ما کارگران نیشکر هفت تپه اعلام میداریم که آقای اسماعیل بخشی نماینده قانونی ما بوده و هدفی جز احقاق حقوق کارگران نداشته است.  لذا خواهان آزادی بدون قید و شرط ایشان هستیم”. بنا به گزارشهای دریافتی تاکنون اکثر کارگران نیشکر هفت تپه و بسیاری از خانواده های کارگران این طومار  را امضا کرده اند. این طومار همچنان در حال امضا شدن در میان کارگران است.  در اعتراض به زندانی کردن اسماعیل بخشی این رهبر محبوب کارگران امروز نیز خانواده او در مقابل شرکت و در جمع کارگران حضور یافتند و خواهان آزادی او شدند و این طومار در ادامه حضور آنها به امضاء گذاشته شد.

 

٢٥ اسفند

ـ کارگران فاز ١٢ پارس جنوبی برای چهارمین روز متوالی در اعتراض بە عدم دریافت حقوق معوقە اعتصاب کردند.

 

ـ جمعی از کارگران عضو تعاونی مسکن شرکت واحد در اعتراض به برآورد نشدن مطالباتشان در مقابل ساختمان معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه در تهران اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

 

ـ کارگران کشتارگاه نهاوند در اعتراض به عدم دریافت ٤ ماە حقوق معوقه و عدم امنیت شغلی مقابل استانداری تجمع کردند.

 

ـ زرتشت احمدی راغب، آتش نشانی که پس از ١٧ سال سابقه کار به دلیل فعالیت های مدنی و منتقدانه از کار اخراج شده است، در ادامه پیگیری های خود، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران دست به تحصن اعتراض آمیز زد.

 

ـ جمعی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه بار دیگر در اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی فعال کارگری، در مقابل ورودی ساختمان این شرکت تجمع کردند.

 

٢٦ اسفند

ـ نزدیک به ٢١٠ کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان  در ادامه اعتراضات شش روز گذشته خود، دست به تجمع زدند و خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نسبت به سایر کارگران پیمانی پالایشگاه شدند.

 

ـ اقبال شعبانی فعال کارگری شهر سنندج و بازرس سندیکای خبازان این شهر با قرار وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

 

٢٧ اسفند

ـ گروهی از کارگران شهرداری چرام واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه ای خود، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

ـ کارگران خدمات شهری منطقه ٦ کرج  در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و عیدی تجمع کردند.

 

ـ کارگران اخراجی میدان نفتی آزادگان شمالی در هویزه که زیر نظر شرکت توسعه نفت فعالیت دارد، با تجمع مقابل استانداری خوزستان خواستار بازگشت به کارشدند.

 

ـ شماری از کارگران شهرداری اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی و بیمه مقابل استانداری این شهر تجمع کردند.

ـ شماری از کارگران عملیات غیر صنعتی پتروشیمی در شهرک ممکو ( بعثت) ماهشهر، در اعتراض به مطالبات مزدی پرداخت نشده خود، دست به اعتصاب زده و در مقابل ساختمان شرکت در شهرک ممکو ( بعثت) تجمع کردند

 

٢٨ اسفند

ـ حدود ٣٠ نفر از کارگران فضای سبز منطقه هشت شهرداری اهواز روز سه شنبه با حضور مقابل استانداری خوزستان خواستار پرداخت معوقات خود شدند.


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com