به یاری سیل زدگان بشتابیم

سازمان فدائیان (اقلیت)
March 26, 2019

به یاری سیل زدگان بشتابیم

در پی بارندگی شدید روزهای اخیر و جاری شدن سیل در مناطق گلستان، مازندران ، شیراز لرستان و تعدادی دیگری از شهرها، خسارات مالی و جانی فراوانی بر توده های مردم این مناطق وارد شده است. شدت و گستردگی سیلاب در پاره ای از مناطق سیل زده از جمله در شیراز به حدی بوده است که ده ها اتومبیل پارک شده و در حال تردد توسط جریان آب به هر سو برده شده اند. به گفته پلیس در سیل روز دوشنبه شیراز، بیش از ۱۰۰ خودرو آسیب دیده اند، ۱۷ نفر جان باخته اند و ده ها نفر مصدوم شده اند. طغیان رودخانه الوند در سرپل ذهاب نیز زندگی ساکنان این منطقه را که از زمان زلزله آبان ماه ۹۶ در چادر و کانکس بسر می برند با دشواری های بیشتری رو برو کرده است.

طبق گزارشات منتشر شده اکثر استان های ایران از جمله تهران طی دو روز آینده در معرض خطر بارش شدید و جاری شدن سیل قرار دارند. خبرگزاری ایسنا به نقل از مدید عامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی نوشته است: "با توجه به اینکه عمر مفید برخی از سدهای استان مرکزی تمام شده... در صورت مواجه شدن با بارش های سنگین احتمال شکستگی سدهای هندوبر، چال هما و سدهای منطقه قَره کهریز وجود دارد".

توده های مردم ایران چهار دهه است که در چنگال سیاست های ویرانگر جمهوری اسلامی گرفتارند. سرنوشت غم انگیزی که اکنون بر توده های مناطق سیل زده آوار شده است، تصویر روشنی از ۴۰ سال بی توجهی جمهوری اسلامی نسبت زیرساخت های ایمنی کشور در مواجه با باران، سیل، زلزله و دیگر حوادث ناگهانی طبیعت است که هر بار گریبان توده های مردم ایران را می گیرد. حوادثی که مدام تکرار می شوند و هر بار نیز خسارات جانی و مالی فراوانی بر توده های مردم ایران وارد می آورند.

مسئولان جمهوری اسلامی به جای سرمایه گذاری در جهت ایمن سازی و تامین امنیت جان و مال مردم در مقابل اثرات ویرانگر اینگونه بلایای طبیعی، فقط در فکر غارت و چپاول دسترنج کارگران و توده های زحمتکش ایران هستند. حاکمان دزد و فاسد جمهوری اسلامی از یک طرف با اختلاس و دزدی های مکرر چندهزار میلیاردی شکم های خود را فربه کرده اند و از سوی دیگر هر ساله با هزینه کردن میلیاردها دلار از سرمایه های مملکت در لبنان و عراق و سوریه و یمن، مردم ایران را  در مواجهه با اینگونه بلایای طبیعت بی کمترین امکانی به کام مرگ می فرستند.

جمهوری اسلامی بنا به ماهیت ارتجاعی و ضد مردمی اش، نه تنها فاقد هر گونه تدابیر لازم برای پیشگیری و یا کاهش خسارات مالی و جانی در مقابل اینگونه حوادث است، نه تنها امکانات لازم و کافی را در اختیار آسیب دیدگان نمی گذارد، بلکه با وقوع هر حادثه ای از این دست، توده های مردم را نیز از کمک رسانی و همیاری با آسیب دیدگان باز می دارد. سران و مقامات مرتجع اسلامی در مواجهه با سیل، زلزله و حوادثی از این گونه، پیش از همه نیروهای امنیتی، سپاهی و اطلاعاتی را به مناطق آسیب دیده گسیل می کنند تا مانع کمک رسانی و همیاری مردم شوند. هم اینک، در شرایطی که موجی از همدردی، همیاری و کمک رسانی های مردمی به سمت مناطق سیل زده در جریان است. جمهوری اسلامی اما به جای امداد رسانی، وزیر اطلاعات خود را به منطقه فرستاده است. این است ماهیت این نظام ارتجاعی و فاسد.

سازمان فدائیان (اقلیت) رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی و سران و مقامات این نظام را عامل اصلی و مسبب خسارات جانی و مالی وارده بر آسیب دیدگان می داند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن ابرازهمبستگی و همدردی با خانواده ها و بازماندگان کشته شدگان سیل اخیر و تمام مردمی که در جریان این فاجعه، متحمل خسارات جانی و مالی شده‌اند، عموم توده های مردم ایران را به کمک رسانی و اعلام همبستگی هرچه بیشتر با مردم مناطق سیل زده فرا می خواند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۵ فروردین ۱۳۹۸

 

کار- نان- آزادی- حکومت شورایی



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com