بازداشت امدادگران مردمی نشانه اوج فضاحت جمهوری اسلامی است

سازمان فدائیان (اقلیت)
April 16, 2019

بازداشت امدادگران مردمی

نشانه اوج فضاحت جمهوری اسلامی است

بامداد روز یکشنبه ۲۵ فروردین با یورش نیروهای امنیتی به مرکز کمیته مردمی در ملاشیه اهواز، بیش از ۲۵ نفر از امدادگران مردمی توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. منابع نزدیک به فعالان عرب در اهواز  اعلام کرده اند که دستگیرشدگان، تماما از اعضای کمیته های مردمی امدادرسانی به سیل زدگان بودند. این افراد پس از ایجاد و استحکام یک سیل بند، در منزل یکی از اعضای کمیته مردمی اهواز در حال استراحت بودند که توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اهواز محاصره و بازداشت  شدند.

 

علاوه بر این، روز شنبه ۲۴ فروردین نیز دست کم ۵ نفز از شهروندان اهوازی به دلیل شرکت در تجمعی که در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت نابسامان مناطق سیل زده در اهواز صورت گرفته بود، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند. چند روز پیشتر نیز، فرمانده پلیس فضای مجازی خوزستان نیز از دستگیری و معرفی ۲۴ تن به اتهام "نشر اخبار منحرف" از سیل به مراجع قضایی خبر داده بود.

 

همزمان با دستگیری امدادگران مردمی در مناطق سیل زده، تعدادی از فعالان جنبش زنان که روز هشت مارس، روز جهانی زن اقدام به پخش گل در مترو تهران کرده بودند، توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی دستگیر شده اند.

 

رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی در شرایطی به بازداشت فعالین زنان و  امدادگران مردمی روی آورده است که ناقوس ورشکستگی، بی کفایتی و ناکارآمدی آن در تمام عرصه ها و به طور اخص در امدادرسانی به مردم سیل زده در هر کوی و برزنی به صدا در آمده است. نهادهای دزد و فاسد جمهوری اسلامی که خود قادر به انجام هیچگونه اقدامات جدی برای حل مشکلات آوارگان سیل زده نیستند، مانع تلاش و فعالیت کمیته های امدادرسانی مردمی در یاری رساندن به مردمان سیل زده نیز شده اند. نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی از سپاه و بسیج گرفته تا پلیس و لباس شخصی های امنیتی رژیم، این روزها در مناطق سیل زده، بجای کمک به سیل زدگان و آوارگان با راه انداختن مانور نظامی بر زخم هایشان نمک پاشیده اند.

 

مسئولان تبهکار جمهوری اسلامی، در وحشت از راه افتادن سیل اعتراضات مردمی به گسیل نیروهای تروریست حشدالشعبی عراق به استان های سیل زده خصوصا مناطق عرب نشین خوزستان روی آورده اند تا صدای هرگونه اعتراض و بغض و کینه آوارگان سیل زده را در گلو خفه کنند. این روزها، جاری شدن سیل در استان های مختلف کشور نه تنها بی کفایتی طبقه حاکم، بلکه چهره کریه و ذات ضد مردمی این نظام فاسد و ورشکسته را  بیش از هر زمان دیگری برای توده های مردم ایران آشکار ساخت. لشکرکشی و بسیج نیروهای سرکوبگر به مناطق سیل زده، حمله به مراکز کمیته های مردمی در شعیبیه، ملاشیه و حمیدیه و دستگیری جوانان و فعالینی که مشغول کمک رسانی به سیل زدگان هستند، اوج فضاحت این نظام ارتجاعی و سرکوبگر را نه فقط در مقابل دیدگان توده های مردم ایران که در معرض نگاه جهانیان گذاشته است. نظامی که برای رعب و وحشت و جلوگیری از فوران خشم توده های سیل زده، به روی آنان شمشیر کشیده است.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن انزجار عمیق از اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی در مناطق سیل زده، عموم توده های مردم ایران را به تجمعات اعتراضی جهت آزادی سریع و بی قید و شرط فعالین زنان و همه امدادگرانی  که طی روزهای اخیر دستگیر شده اند، فرا می خواند.

 

سازمان فدائیان (اقلیت) ایجاد کمیته های امداد رسانی مردمی را  موثرترین ابزار کمک رسانی به آوارگان سیل زده می داند و همگان را به ایجاد چنین کمیته های در مناطق سیل زده ترغیب می کند. 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۶ فروردین ۱۳۹۸

 

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com