ما جنایت تروریستی در نیوزیلند را به شدت محکوم می‌کنیم!

سازمان فدائیان (اقلیت)
March 18, 2019

ما جنایت تروریستی در نیوزیلند را به شدت محکوم می‌کنیم!

تروریسم نژادپرستانه در کشتاری که در روز جمعه ۱۵ مارس در دو مسجد در کریست چرچ  نیوزیلند صورت گرفت، ده‌ها نفر مجروح به جای گذاشت و تاکنون جان ۵۰ نفر، از کودک دو ساله تا پیرمرد ۷۷ ساله، را قربانی نفرت و خشونت خود کرده است. قربانیان این جنایت به طور عمده مهاجرانی از کشورهایی مانند پاکستان، بنگلادش، افغانستان و هندوستان بودند.

این اولین بار نیست که در سال‌های اخیر چنین جنایت‌هایی با انگیزه‌های نژادپرستانه صورت گرفته و آخرین بار هم  نخواهد بود. تا زمانی که نظام سرمایه داری جهانی برپاست، برای انحراف افکار عمومی از ریشه‌ی معضلات اقتصادی و اجتماعی که حاصل خود این نظام هستند، سران سیاسی طبقه حاکم، عامل اصلی را فرد یا گروهی از افراد معرفی می‌کنند. آن‌ها، اما، در این باره سکوت می‌کنند که در حال حاضر کم نیستند، احزاب و سیاستمدارانی که مقام‌های دولتی در اختیار دارند، یا در پارلمان‌ها نشسته‌اند و یا در ارگان‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه‌ی اروپا به سیاست‌گذاری مشغولند و به طور علنی از اقدامات و افکار نژادپرستانه حمایت و حتی آن‌ها را تبلیغ می‌کنند. آنان در مورد ریشه‌ و علت اصلی گسترش گرایشات راست افراطی سکوت می‌کنند، در حالی که به خوبی آگاهند که همان‌طور که تاریخ نظام سرمایه‌داری نشان داده است، به ویژه در دوران بحران‌های سرمایه‌داری که بیکاری و فقر و فلاکت و به دنبال آن ناهنجاری‌های اجتماعی اوج می‌گیرند، تخم نفرت و خشونت در جامعه پاشیده شده و به اختلافات نژادی، مذهبی و قومی و جنسیتی دامن زده می‌شود. بر این بستر است که ایدئولوژی‌های ارتجاعی و ضد بشری مانند نژادپرستی و اسلام‌گرایی امکان رشد می‌یابند، دو ارتجاع نژادپرستی و اسلام‌گرایانه در مقابل یکدیگر قرار گرفته و افرادی را که مسخ چنین عقایدی شده اند،‌ قادر به انجام شنیع‌ترین جنایت ها می‌سازند. 

کمیته‌ی خارج سازمان فدائیان (اقلیت)، ضمن محکوم کردن شدید این اقدامات تروریستی و جنایتکارانه، توده‌های کارگر و زحمتکش را به همبستگی و مبارزه‌ی پیگیر علیه نظام سرمایه داری، عامل اصلی نکبت و فقر و بی‌عدالتی در جوامع بشری امروز فرا می‌خواند.

کارگران سراسر جهان متحد شوید!

سرنگون باد نظام سرمایه‌داری – برقرار باد سوسیالیسم

کمیته خارج از کشور سازمان فداییان (اقلیت)

۱۸ مارس ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com