اخبار و گزارشات کارگری ٢٩ اسفند ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
March 20, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 29 اسفند ماه 1397

باگرمترین شادباش ها وبهترین آرزوها به مناسبت فرارسیدن بهار وسال نو،

با دورود به کارگران،معلمان وتمامی فعالین اجتماعی زندانی وادای احترام به خانواده هایشان،

با همبستگی با کارگران اخراجی بدلیل مبارزه برای احقاق حقوق برحقشان وخانواده هایشان،

با همدردی با کارگران باحقوق معوقه ومتقاضیان اشتغال وخانواده هایشان که با سفره های خالی سال را تازه می کنند و

باامید به قرار دادن پیام زیر درسرلوحه فعالیت هایمان در سال آینده :

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- تجمع اعتراضی کارگران سد چم شیر گچساران نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ وسرخرمن مسئولان مقابل فرمانداری در آستانه سال نو

- عدم پرداخت حقوق وعیدی کارگران معترض شهرداری دهگلان برای زهر چشم گرفتن

- تجمع اهالی روستاهای سیل زده بالادست میاندورود دراعتراض به بی‌توجهی مسئولان نسبت به آسیب دیدگان مقابل فرمانداری

*تجمع اعتراضی کارگران سد چم شیر گچساران نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ وسرخرمن مسئولان مقابل فرمانداری در آستانه سال نو

روز سه شنبه بیست وهشتم اسفند ماه درآستانه سال نو، کارگران سد چم شیر گچساران دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ وسرخرمن مسئولان،برای باری دیگر دست به تجمع مقابل فرمانداری زدند.

یکی از کارگران حاضردرتجمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت:از کار اخراج شده ایم و 12ماه مطالبات خود را دریافت  نکرده ایم و علیرغم ادامه تجمع چند باره  خودجلوی فرمانداری گچساران به نتیجه ای دست نیافته ایم.

وی افزود:متأسفانه صدای ما از یک گوش,مسولین وارد و از گوش دیگر خارج میشود و تاکنون جز وعده های پوچ سرخرمن چیزی از مسولان نشنیده ایم.

این کارگر ادامه داد:شنیدیم 7میلیارد تومان  از حساب شرکت سابیر آزاد شد و  اما مشخص نشد مبلغ آزاد شده کجا هزینه شد ودلیل عدم پرداخت مطالبات ما کارگران را نمیدانیم(البته دو ماه از مطالبات دریافت شد).

یکی دیگر از کارگران معترض گفت:هیچ پولی برای خرید عید برای خانواده و فرزندانم ندارم و چاره ای جز ماندن جلوی فرمانداری ندارم چرا که در آستانه شب عید شرمنده همسر و فرزندانم هستم.

این کارگرافزود:میدانستیم مسولان امروز و فردا میکنند تا وقت بگذرد و به تعطیلات عید نوروز برسیم و مطالبات ما به حاشیه برود اما ما به تجمع اعتراضی خود تا دریافت مطالبات خود ادامه میدهیم چرا که راهی جز این کار نداریم.

*عدم پرداخت حقوق وعیدی کارگران معترض شهرداری دهگلان برای زهر چشم گرفتن

اعضای شورای شهر و شهرداردهگلان برای زهر چشم گرفتن از کارگران معترض شهرداری دهگلان چوب لای چرخ پرداخت حقوق وعیدیشان گذاشتن تااین کارگران وخانواده هایشان سال رابا سفره های خالی تازه کنند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،روز 28اسفندماه کارگران شرکتی شهرداری دهگلان از عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنواتشان علیرغم وعده و وعیدها خبردادند.

به گفته یکی از این کارگران،با وجود آنکه حساب شهرداری پر بوده است اما به خاطر گرفتن زهر چشم از کارگران به خاطر تجمع چند هفته اخیر*، واریز حقوق آنها به حساب پیمانکار به آخرین لحظات موکول شده است تا دست این کارگران از هر چیزی کوتاه باشد.

بنا به گفته یکی دیگر از این کارگران، تمامی حقوق کارگران رسمی و قراردادی شهرداری دهگلان کامل پرداخت شده است و تنها کارگران شرکتی مورد غضب شهرداری و شورا قرار گرفته اند.

بنابه گزارش همین منبع بنقل از کارگران، روز29اسفند هم هیچ پولی به حساب کارگران واریز نشد تا این کارگران وخانواده هایشان با دستان خالی به استقبال نوروز بروند.

*اعتصاب وتجمع کارگران شهرداری دهگلان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات مقابل فرمانداری

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

صبح روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه،جمعی از کارگران شهرداری دهگلان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق سنوات وعیدی سال های96و97  دست ازکارکشیده ومقابل فرمانداری این شهرستان کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ15اسفندماه،52 نفر از کارگران شهرداری دهگلان، خواستار دریافت سنوات خود از سال 96 تاکنون از پیمانکار شهرداری هستند، آنها برای دریافت حقوق خود در بین شورای شهر، شهرداری و پیمانکار سردرگمند، هر کدام توپ را به زمین دیگری می اندازد و در نهایت این امر منجر به دست کشیدن از کار و تجمع در مقابل درب فرمانداری می شود تا شاید بتوانند توجه مسئولین مربوطه را به خود و مشکلاتشان جلب کنند.

زمزمه هایی مبنی بر اخراج شدن به گوش نیروهای تجمع کننده می رسد، تلفن همراه نماینده کارگران، خاموش است و تماس ها و گفت و گوهای رودر رو برای صحبت و شنیدن مشکلات این کارگران بی نتیجه می ماند چرا که نگران از آینده کاری هستند و گمان می برند که با گفتن سخنی در این رابطه، حکم اخراج آنها صادر شده و خانه نشین خواهند شد!

فردای روز بعد از تجمع، در نهایت سکون و سکوت همه 52 نفر سر کار خود حاضر شده و ادامه فعالیت می دهند.

*تجمع اهالی روستاهای سیل زده بالادست میاندورود دراعتراض به بی‌توجهی مسئولان نسبت به آسیب دیدگان مقابل فرمانداری

روزچهارشنبه بیست ونهم اسفند ماه،اهالی سیل زده روستاهای سرتا، بازیارخیل، موسی‌کلا، جناسم ، خاندیکلا ، وارمی و سنه‌کوه در اعتراض به روند کند خدمات‌رسانی و بی‌توجهی مسئولان به سیل‌زدگان روستاهای بالادست میاندورود مقابل فرمانداری این شهرستان اجتماع کردند.

 بحران در روستاهای بالادست میاندورود/مردم مقابل فرمانداری تجمع کردند

به گزارش یک منبع خبری محلی، بر اثر بارش شدید باران جاده ارتباطی 6 روستای بالادست میاندورود به دلیل رانش جاده و افتادن درخت قطع شده است.

تعدادی از اهالی این روستاها با تجمع مقابل فرمانداری میاندورود نسبت به عدم توجه به این روستا و مطالبات مردم اعتراض کردند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

یکی از اهالی این روستاها گفت: راه ارتباطی قطع است و کسی خبر ندارد که مردم این روستاها در چه وضعیتی هستند.

وی افزود: مردم این روستاها کشاورز و دامدار هستند و حتی نان برای خوردن ندارند و کسی به بالادست نرفته است و نیاز به وسیله نقلیه برای بازگشایی جاده وجود دارد.

به گفته اهالی روستا برق و تلفن مناطق بالادست میاندورود قطع است.

akhbarkargari2468@gmail.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com