اخبار و گزارشات کارگری ٢٣ اسفند ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
March 16, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 23 اسفند ماه 1397(زنده وگسترده  باد همبستگی کارگران برای آزادی کارگران زندانی)

- ادامه کنش های کارگران مجتمع نیشکرهفت تپه وخانواده اسماعیل بخشی برای آزادی این کارگر زندانی

- ادامه سریال تجمعات اعتراضی کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) نسبت به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات

- اعتراض رسانه ای کارگران کارخانه فولاد زاگرس  نسبت به عدم پرداخت پس از 5سال بیکار شدن

- جان باختن یک کارگرجوان در تهران بدنبال سقوط از ارتفاع

- اخبار ضد ونقیض درباره مسمومیت کارگران پتروشیمی در عسلویه

*ادامه کنش های کارگران مجتمع نیشکرهفت تپه وخانواده اسماعیل بخشی برای آزادی این کارگر زندانی

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:تجمع خانواده اسماعیل بخشی و جمعی از کارگران مقابل درب شرکت هفت تپه

بر اساس گزارش دریافتی امروز پنج شنبه ۲۳ اسفند ماه ،خانواده اسماعیل بخشی همراه با جمعی از کارگران در اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی ،نماینده کارگران هفت تپه و عضو سندیکای کارگری هفت تپه دست به تجمع زدند.

 خانواده اسماعیل بخشی و کارگران حاضر در تجمع ضمن اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی، با امضای یک تومار خواستار آزادی سریع این کارگر زندانی شدند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۳ آسفند ۹۷

تجمع کارگران نیشکر هفت تپه مقابل درب شرکت و امضای طومار  درخواست آزادی بی قید و شرط اسماعیل بخشی

امروز پنج شنبه 23 اسفندماه استقبال گسترده کارگران از امضای طومار درخواست فوری اسماعیل بخشی

برگرفته از کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران

*ادامه سریال تجمعات اعتراضی کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) نسبت به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات

تجمعات اعتراضی کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) نسبت به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات که از روز سه شنبه بیست ویکم اسفند ماه، آغازشده است،کماکان ادامه دارد.

کارگران تجمع کننده خواهان پرداخت حقوق ماه های بهمن واسفند، عیدی وحق سنوات خود پیش از پایان سال هستند.

کارگران معترض از مسئولان منطقه ویژه  می خواهند مطالبات آنها را از پیمانکار قبلی وصول کنند و به آنها بپردازند.

فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با مساحتی در حدود 205 کیلومتر مربع در بلوک جنوب شرقی حوزه پارس جنوبی و حاشیه شرقی مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار گرفته است. این فاز با برخورداری از ذخایر درجا معادل 600 میلیارد متر مکعب حدود 5 درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است .گازطبیعی تولیدی در این فاز با طی مسافت حدود 150 کیلومتر از بستر دریا به پالایشگاه خشکی به منطقه تمبک واقع در 15 کیلومتری شرق کنگان منتقل می شود.

*اعتراض رسانه ای کارگران کارخانه فولاد زاگرس  نسبت به عدم پرداخت پس از 5سال بیکار شدن

30کارگر فولاد زاگرس برای باری دیگراعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت مطالبات پس از 5سال تعطیل شدن کارخانه وبیکاری،رسانه ای کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ23اسفند،این کارگران که پیش از این بارها درهمین رابطه دست به اعتراض زده اند،گفتند:حالا که سال 97 به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، می‌گویند: امیدواریم امسال در همین روزهای باقیمانده بالاخره بتوانیم مطالبات مزدی خود را دریافت کنیم.

*جان باختن یک کارگرجوان در تهران بدنبال سقوط از ارتفاع

روز پنج شنبه بیست وسوم اسفند ماه،یک کارگر ساختمانی22ساله حین کار در یک ساختمان 8 طبقه درحال ساخت، واقع در دولت آباد، ابتدای بلوار قدس، كوچه سنگبریها،در چاهك آسانسور افتاد و بر اثر سقوط 9 طبقه ای جان باخت.

*اخبار ضد ونقیض درباره مسمومیت کارگران پتروشیمی در عسلویه:

1- مسمومیت 300کارگرپتروشیمی دماوند

روز پنج شنبه بیست وسوم اسفند ماه،300کارگر پتروشیمی دماوند واقع درفاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادي پارس جنوبی دچار مسمویت گازی وبه بیمارستان منتقل شدند.

براساس گزارشات منتشره،این شرکت یپتروشیمی به دلیل انتشار گاز یس تری پلاس در فضای آزاد و دریا موجب شد تا 300 نفر از کارکنار شرکت پتروشیمی دماوند مسموم و راهی بیمارستان شوند.

2- مسمومیت وبستری شدن 26کار گر پتروشیمی مبین

روز پنج شنبه 23اسفند ماه،26کارگر پتروشیمی مبین براثرنشر مواد شیمیایی مسموم وبه بیمارستان منتقل شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،مدیریت ارشد ایمنی‏، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس اعلام کرد: ساعت ۰۹:۲۷ دقیقه امروز گزارشی در خصوص نشر مواد شیمیایی از تصفیه خانه پتروشیمی مبین فرستاده شد که در این زمینه 26 نفر تحت تاثیر استشمام مواد شیمیایی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، مصدومان به درمانگاه‌های سازمان منطقه ویژه و پتروشیمی پارس و بیمارستان نبی اکرم عسلویه اعزام شدند که از این تعداد سه نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و 23 نفر دیگر نیز در حال درمان هستند و وضعیت عمومی همه آن‌ها رو به بهبود است.

3- مدیرعامل پتروشیمی مبین با تکذیب ‏هرگونه نشت مواد شیمیایی و گازی از تصیفیه‌خانه مبین، از مسمومیت پنج نفر از کارگران این ‏پتروشیمی خبر داد

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علیرضا شمیم گفت: تصفیه خانه این ‏شرکت از شبانه روز گذشته تا کنون در شرایط نرمال فرایندی بوده که‌ ترندهای عملیاتی مربوطه و نتایج ‏آنالیزرهای آنلاین خروجی، این ادعا را اثبات می‌کند.‏

وی افزود: در حال حاضر نیز تصفیه خانه و زباله سوزهای جامد و مایع در شرایط نرمال فرآیندی قرار ‏داشته و مخازن ذخیره تصفیه خانه در حداقل ظرفیت عملیاتی هستند.‏

شمیم تصریح کرد: مواد شیمیایی مشاهده شده در کانال جمع آوری آبهای سطحی متعلق به این شرکت ‏نبوده، بلکه کلیه شرکت‌های فازیک پتروشیمی متصل به آن بوده و امکان تخلیه دارند، از طرفی این ‏شرکت فاقد هرگونه مواد شیمیایی بوده و اصولاً نوع و ماهیت آلودگی ایجاد شده مؤید آلودگی هواست که ‏عمدتاً بصورت ونت و تخلیه گازها به اتمسفر صورت می‌پذیرد.‏

مدیر عامل پتروشیمی مبین با اشاره به اینکه انتشار این حجم از آلودگی اتمسفری توسط پساب به هیچ وجه ‏امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد: متاسفانه این شرکت نیز در این رخداد زیست محیطی تحت تأثیر قرار ‏گرفته و تعداد 5 نفر از پرسنل شاغل به دلیل مسمومیت به درمانگاه اعزام شدند که تحت درمان قرار ‏دارند.‏

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com