نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان / نسان نودینیان

اخبار
March 14, 2019

نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان

 

 

نسان نودینیان

 

دراین شماره نگاه هفته ایسکرا ٩٧٨ نامه سرگشاده ناصر فهیمی زندانی سیاسی را که از طریق مسنجر فیس بوک برای کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران  ارسال شده و از کمیته کردستان حزب خواسته بودند این نامه را پوشش خبری بدهیم، ما  نامه را منعکس(پوشش خبری) داده. و اعلام کرده ایم؛ کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران از دفاعیات ناصر فهیمی علیه حکومت اسلامی و نهاد های کذایی قضایی دفاع میکند. ناصر فهمیی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شود. او نیاز فوری به معالجه پزشکی، محیط سالم و مناسب و درمان های پزشکی دارد. 

نکته دوم، اعتصابات سراسری معلمان در روزهای ١٢و١٣ و ١٤ اسفند ماه بود که بفرخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در سطح سراسری مورد استقبال با شکوهی قرار گرفت. در بیش از ١١٠ شهر و در صدها مدارس اعتصاب و تحصن معلمان برگزار شد. در شهرهای کردستان اعتصاب معلمان  گرم و صمیمانه و بسیار با شکوه بود. در سقز اعتصاب یکپارچه بود و بیش از ٧٠ مدرسه در اعتصاب شرکت کردند. مسولین آموزش و پرورش سقز به منظور جلوگیری از اعتصاب قدرتمند معلمان در سقز اقدامات کارشکنانه از جمله تهدیدهای به اصطلاح قانونی را در پیش کرفتند، اما علیرغم تهیدید و کارشکنی آموزش و پرورش اعتصاب در سقز بشکل یکپارچه و   متحدانه برگزار شد. درود به معلمان و محصلین که با روحیه ای مبارزاتی همبسته و متحد  تهدیدات آمورش و پرورش را با اعتصاب یکپارچه در بیش از ٧٠ مدرسه، جواب دادند.

 

پرداخت نکردن دو ماه دستمزد کارگران آتش نشانی  سنندج

با نزدیک شدن پایان سال، پرسنل آتش نشانی سنندج از پرداخت نکردن دو ماه دستمزد و عیدی نگران هستند.

این در حالی است که کارگران آتش نشانی در ایام نوروز به اجبار باید سر کار باشند. آنها در روزهای عادی ٢٤ ساعت کار می کنند و در بعضی نقاط شهر سنندج ٤٨ ساعت استراحت دارند و در بعضی نقاط دیگر ٢٤ ساعت کار و ٢٤ ساعت استراحت دارند. آین امر موجب نارضایتی کارگران شده است. حتی در طول ٢٤ ساعت کار، به آنان طبق قانون کار، غذا داده نمی شود و باید خود غذا تهیه کنند.

 

دیدار با خانواده جعقر عظیم زاده

دیدار جمعی از اعضای اتحادیه ازاد کارگران ایران‌ به نمایندگی از اعضای اتحادیه در سنندج  و تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان گیلان به نمایندگی از اعضای کانون صنفی معلمان گیلان به دیدارخانواده جعفر عظیم زاده واعلام حمایت از جعفر عظیم زاده  ومحکوم کردن حکم‌شلاق وی.

 

نامه سرگشاده ناصر فهیمی زندانی سیاسی

ناصر فهیمی ٤٢ ساله  زندانی سیاسی  که هشتمین سال از دوران محکومیت ده ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کند.  ناصر فهیمی، پزشک محبوس در زندان اوین که توسط شعبه ١٥ دادگاه انقلاب و با رای قاضی “صلواتی” با اتهامات «نشر اکاذیب»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «تشویش اذهان عمومی»، «توهین به رهبری» و «تهدید مقامات قضایی» مجموعا به ده سال حبس تعزیری محکوم شده‌است، در نامه‌ای  خطاب به حکومت اسلامی و قضایی ایران، نوشته است؛

« حکومت ایران تحت حاکمیت دیکتاتوری شدید به واسطه سیستم قوه قضایه و اتهاماتی واهی در حق زندانیان سیاسی اعم از: تبانی، سرقت مدارک،سرقت اموال، اتهامات واهی، نشر اکاذیب در جرائد منفور داخلی نسبت به ترور شخصیتی زندانیان سیاسی، انتقال از زندان به زندان دیگر، از بند به بند دیگر، از اتاق به اتاق دیگر و از تخت به تخت دیگر و حتی ممنوع شدن از کوچکترین حق انسانی و داشتن تخت و کف خواب شدن در زندان فقط جهت افزایش شدت فشار تحمل زندان در حق زندانیان ازادیخواه میباشد. بی احترامی، بی توجهی، بی کفایتی، بی وجدانی، بی عدالتی، زورگویی، تشکیل پرونده های واهی، اخاذی، و….. تنها کار سیستم قوه قضاییه در حق زندانیان سیاسی در حکومت ایران میباشد. سیستم قوه قضاییه همچنان با خصومت و غرض ورزی و ترور شخصیتی با بی قانونی و بی عدالتی هنوز در حال اجرای موارد مذکور در حق زندانیان میباشد و پرونده های زندانیان سیاسی مذکور نشانه بسیار اشکار از ترس حکومت از بیداری ملت است».

ناصر فهیمی ٤٢ ساله، زندانی سیاسی اهل کردستان، در تیر ماه سال ١٣٨٩ از سوی ماموران وزارت اطلاعات، در بزرگراه همت واقع در تهران بازداشت و سپس به بند ٢٠٩ زندان اوین جهت بازجوئی انتقال پیدا کرد. پرونده او پس از اتمام دوران بازجویی به شعبه ١٥ دادگاه انقلاب ارجاع و با رای قاضی “صلواتی” با اتهامات «نشر اکاذیب»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «تشویش اذهان عمومی»، «توهین به رهبری» و «تهدید مقامات قضایی» مجموعا به ده سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم پس از ارجاع به دادگاه تجدید نظر، عینا تایید و از طریق شعبه اجرای احکام به وی ابلاغ شد.

ناصر فهیمی در سال ١٣٩٣ از زندان اوین به زندان تهران بزرگ انتقال یافته و پس از گذراندن دوسال در آن زندان مجددا در سال ١٣٩٥ به زندان اوین و بند ٨ اندرزگاه ١٠ انتقال پیدا کرد. او از بیماری قلبی رنج می‌برد، علیرغم تاکید پزشکان بهداری زندان اوین مبنی بر ضرورت اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان، در سایه بی توجهی مسئولان زندان اوین همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است.

«منبع کانون مدافعان حقوق بشر کردستان. این گزارش برای کمیته کردستان ارسال شده»

١ مارس ٢٠١٩

١٠ اسفند ١٣٩٧

 

تهدید معلمان اعتصابی به پرونده سازی از سوی اداره آموزش و پرورش

پس از تحصن سراسری معلمان  در روزهای ١٢ و ١٣ و ١٤ اسفند ماه در سطح سراسری و در کردستان، اداره آموزش و پرورش شهرستان سقز، معلمان را تهدید به پرونده‌سازی کرده است.

معلمان سفز در بیش از ٧٠ مدرسه  بفراخوان «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» از اعتصاب معلمان در سطح سراسری استقبال کردند. اعتصاب یکپلرچه معلمان با مخالفت و کارشکنی اداره آموزش و پرورش سقز روبو شد. علی‌رغم تهدیدات اداره آموزش و پرورش سقز، تحصن سراسری معلمان در بیش از ٧٠ مدرسه این شهرستان برگزار گردید.

این منبع آگاه اظهار داشت: ‌خواسته‌های معلمان در این تحصن، رفع تبعیض، لغو طرح استثماری معلم تمام وقت، رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان، آزادی معلمان دربند، ایجاد بیمه کارآمد، رفع فقر و تبعیض از کلیه اقشار جامعه، اصلاح نظام دستمزدها، توقف پرونده‌سازی برای معلمان، تحصیل رایگان، ارتقای کیفیت آموزشی، اجرای طرح پرداخت هماهنگ حقوق کارکنان، بهسازی مدارس و تأمین وسایل کمک آموزشی بوده است.

 

ایسکرا ۹۷۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com