اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان / تهیه و تنظیم: عزیزه لطفی

اخبار
April 24, 2019

اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

 

۴ فروردين  ١٣۹۸،  ۲۴  آوريل  ۲۰۱۹

 

 

تهیه و تنظیم: عزیزه لطفی

 

خشونت علیه زنان همچنان قربانی میگیرد .

یک دختر جوان به نام دلنیا رحمانی اهل شهرستان دیواندره و ساکن مریوان با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان داد. این دختر ١٨ ساله با اسلحه شکاری خودکشی کرده و به دلیل "اختلافات خانوادگی" به زندگی خود پایان داده است. دلنیا رحمانی دو بار زندگی مشترک تشکیل داده است.

 

سپیده قلیان و بهارانه‌ای از زندان: وقتی دانه خشکیده جوانه زد

خورشید در سپیدار می‌درخشد …

واژه‌ها نارسایند، نمی‌دانستم چه‌طور و چگونه از زحماتتان قدردانی کنم. دانه لوبیایی از خوراک لوبیای پنج‌شنبه شب‌های انفرادی، بازداشتگاه اطلاعات، در جیب لباسم نگه داشته بودم. دانه پخته شده پس از مدتی خشک شد، به یاد هم طبقه‌ای‌هایم این یادگار را چند روزی در پارچه خیس نگهداری کردم، ناباورانه جوانه زد. دانه جوانه‌زده را در گلدان کوچکم کاشتم، سبز شد. تقدیم به همه‌تان. تابنده باد سرنوشت‌تان …

 

وکیل سپیده قلیان در باره آخرین وضعیت پرونده وی

جمال حیدری منش وکیل سپیده قلیان 

نکته‌ مهم در این خصوص از نظر من بلاتکلیفی موکل و بازداشت غیرقانونی اوست که در این مدت بدون هیچ حکمی در بازداشت بسر برده و هنوز با گذشت نزدیک به یک ماه پرونده به شعبه‌ای ارجاع نشده و با پایان مدت قرار بازداشت موقت، هیچ مرجعی مسئول رسیدگی به پرونده نیست و نگهداری موکل بدون قرار 

بازداشت از طرف مرجع صالح ، خلاف قانون است که خواستار آزادی ایشان هست.

 

پیام درفشان، وکیل ویدا موحدی

 "دختر کوچولوی خانم موحدی اصلا حالش خوب نیست، از دوری مادر بیمار شده و خانم موحد هم به خاطر بی‌قراری دختر کوچولوشون اصلا حالش خوب نیست" ....

دخترخیابان انقلاب

 

محکومیت هنگامه شهیدی به ۱۲ سال حبس

هنگامه شهیدی به اتهام افترا نشر اکاذیب توهین, فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروهها و احزاب و فعالیت های مجازی و مطبوعاتی و همچنین خروج از کشور محکوم شده است.

 

شکایت نامه رسمی نسرین ستوده از قاضی مقیسه

نسرین ستوده، فعال حقوق‌بشر و وکیل دادگستری، شکایت خود از قاضی مقیسه را تحویل مسئولین زندان داد.

بنابر گزارشات، روز پنجشنبه ۲۹ فروردین، نسرین ستوده شکایت خود از قاضی مقیسه، رئیس شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب تهران را به مسئولین زندان تحویل داد. او در متن شکایت خود، قاضی پرونده‌اش را متهم به نشر اکاذیب کرده است.

قاضی مقیسه، رئیس شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب تهران روزهای پایانی سال ۹۷ در مصاحبه‌ای حکم ۳۳ سال و شش ماه زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق نسرین ستوده در پرونده‌ی دومش را ۷ سال اعلام کرده بود. در این مصاحبه هفت اتهام او را به دو اتهام تقلیل داده و اتهام توهین به رهبری را بدون این که چنین اتهامی در پرونده‌ او وجود داشته باشد در مصاحبه‌اش گنجانده بود.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال مدنی در آخرین پرونده‌اش برای دو پرونده با چند عنوان اتهامی، به ۳۳ سال و شش ماه زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد، که صدور این حکم سنگین با انتقاد شدید بین المللی مواجه شد. او پیش از این نیز به پنج سال زندان محکوم شده بود.

 

ایسکرا ۹۸۵ 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com