اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان / تهیه و تنظیم: عزیزه لطفی

اخبار
May 01, 2019

اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

١١ اردیبهشت  ١٣۹۸،  ١  مه  ۲۰۱۹

تهیه و تنظیم: عزیزه لطفی

 

خودکشی ها در شهرهای کردستان

در یک هفته گذشته دلنیا رحیمی اهل دیواندره، ساکن در شهر مریوان، معصومه بریاجی اهل سردشت و شکیلا کریمیان اهل سنندج دست به خودکشی زدند.

 همچنین دختر جوانی بنام سارا کریمی ۱٨ ساله اهل مریوان از طریق حلقه آویز کردن خود به زندگی اش پایان داد. عصر روز یکشنبه ۸ اردیبهشت در شهر قروه مردی با هویت ع م ۶۳ ساله بدلیل اختلاف خانوادگی همسرش را با هویت م ک ۵۴ ساله با چاقو به قتل رساند.

 

ممانعت از تودیع قرار؛ گزارشی از آخرین وضعیت ۴ فعال کارگری بازداشتی

فعالان کارگری بازداشت شده به نام های پروین محمدی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده علیرغم صدور قرار کفالت کماکان در بازداشت به سر می برند. روز جاری علیرغم مراجعه خانواده بازداشت شدگان جهت تودیع قرار به آنها گفته شده است که تا روز چهارشنبه باید منتظر باشند. به خانواده این فعالین گفته شده است که واله زمانی، بعنوان نفر چهارم از این جمع ساعاتی پیش آزاد شده است.

 

بازداشت مژگان کشاورز هنرمند وفعال حقوق زنان بعلت کمک به سیلزدگان

مژگان کشاورز معروف بە مایا هنرمند و فعال حقوق زنان که برای کمک به سیل زده گان رفته بود صبح روز پنجشنبە 5 اردیبهشت توسط ماموران سرکوبگر اطلاعات در منزل شخصی و جلوی چشمان دختر ۹ساله اش در تهران بازداشت شد. 

 

اکرم نصیریان فعال ندای زنان به زندان اوین منتقل شد

طبق اخرین پیگیری خانواده  اکرم نصیریان صبح روز دوشنبه ۹ اردیبهشت در خیابان دستگیر شده و بدون اطلاع به خانواده به زندان اوین منتقل شده است! وی در شعبه ی دوم دادستانی تحت بازجویی است. جرم اکرم نصیریان فعال ندای زنان ایران و فعال سواداموزی زنان و همیار کمک به سیل زدگان تنها انسانیت بی شاعبه اوست!

 

کودک آزاری به روایت یک کودک قربانی اعتیاد والدین

دختر ۱۱ ساله ای که بنا به تصمیم مراجع قضایی در آستانه تحویل به اداره بهزیستی مشهد است، زندگی و آرزوهایش را بازگو میکند. والدین این دختر معتاد بوده و در موارد بسیار وی را مورد اذیت و آزار قرار داده اند و اهمیتی برای وضعیت تحصیلی وی قایل نبودند. این کودک می گوید که وجود فضای آشفته و ناامن در خانه، روزهای تعطیل را برای وی به تلخ ترین روزها بدل کرده است. با اینکه هنوز پدر و مادر در آرزوهایش حضور دارند و علاقه خود به آنها را پنهان نمی کند اما می گوید هرگز حاضر نیست به آن خانه برگردد.

 

گزارشی از وضعیت نگهداری زنان معتاد در تهران

طی روزهای گذشته رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت مدعی شده است که حدود ۱۵ الی ۲۰ هزار معتاد در سطح شهر تهران وجود دارد. از میان این جمعیت، بیش از هزار نفر را زنان معتاد تشکیل می‌دهند. به گفته وی برای بازپروری این افراد باید مراکزی باشد که شرایط لازم برای نگهداری‌شان را داشته باشد، اما هنوز در سطح شهر تهران این ظرفیت ایجاد نشده است.

 

وکیل مدافع نرگس محمدی از نیاز فوری موکلش به عمل جراحی خبر داد

نرگس محمدی، نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک دوران محکومیت خود را در زندان اوین می‌گذراند، روز۸ اردیبهشت جهت انجام پاره‌ای معاینات و آزمایش‌ها به بیمارستان مهر منتقل و سپس به زندان بازگردانده شد. وکیل مدافع این زندانی سیاسی از نیاز فوری موکلش به عمل جراحی برداشتن رحم بر اساس تشخیص پزشکان متخصص خبر داد و گفت که این پزشکان تشخیص خود را بصورت کتبی اعلام کرده‌اند.

 

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل به ضرب گلوله افراد مسلح کشته شد

فرشته نارویی٬ استاد دانشگاه علوم پزشکی زابل شب پنجشنبه به دلایل نامعلومی توسط افراد ناشناس به رگبار گلوله بسته شده و جان خود را از دست داد. 

ایسکرا ۹۸۶

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com