اخبار و گزارشات کارگری ٢١ اسفند ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
March 13, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 21 اسفند ماه 1397(کارگران پالایشگاه ها در صدر اخبار امروز)

- از کارگران پالایشگاه ها چه خبر؟

1- تجمع اعتراضی کارگران کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان نسبت به عدم پرداخت مطالبات برای دومین روز متوالی

2- تجمع کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات مقابل دفتر کارفرما

3- بیکاری 680 کارگر پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود در آستانه سال لو بدنبال تعطیلی بدلیل عدم تامین مواد اولیه توسط شرکت نفت

- خبرهایی درباره اذیت وآزار فعالین کارگری:

1- بازداشت تعدادی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه بدنبال تجمعشان برای آزادی اسماعیل بخشی

2-  سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:احکام شلاق و زندانی کردن فعالان کارگری را محکوم می کنیم

3- بازداشت توفیق محمدی

- تجمع  دوباره کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریزدراعتراض به عدم پرداخت  6ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری

- تجمع مجدد کارگران سد چمشیر گچساران در اعتراض به وعده های پوشالی مسئولان مقابل فرمانداری

- تجمع  اعتراضی کارگران منطقه 2 اهواز نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق مقابل شهرداری مرکزی برای دومین روز متوالی

- تجمع  خانوادگی جوانان متقاضی اشتغال بهبهان مقابل دفتر بهارستان نشین این شهرستان

- اعتراض رسانه ای کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وعیدی و وعده های سرخرمن

- اعتراض پرستاران بیمارستان بهشتی کاشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات 11ماهه

- تجمع اعتراضی قصابان تهران و شهرری نسبت به حذف شدن سهمیه گوشت تنظیم بازاری و دولتی شان  مقابل وزارت صنعت

- جان باختن کودک کار حین کولبری براثر سقوط

- مرگ دلخراش کارگرجوان شركت دانه بندی همياران شهرداريهای شهرستان شازند

- کشته ومصدوم شدن دوکارگر درحادثه  آتش‌سوزی کارگاه مبل مبل و مصنوعات چوبی شهرک گلریز

*از کارگران پالایشگاه ها چه خبر؟

1- تجمع اعتراضی کارگران کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان نسبت به عدم پرداخت مطالبات برای دومین روز متوالی

روز سه شنبه بیست ویکم اسفند ماه برای دومین روز متوالی،جمعی از کارگران کارگاه مرکزی پالایشگاه آبادان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات،دست به تجمع زدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، صبح امروز (21اسفندماه) نزدیک به 210 کارگر بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «نسیم پاک» در کارگاه مرکزی مشغول کارند برای پیگیری وصول مطالبات معوقه خود، تجمع اعتراضی برپا کردند.

این کارگران علت اصلی برگزاری این تجمع را اعتراض به بی‌توجهی پیمانکار به پرداخت سنوات، عیدی، پاداش و حق مرخصی خود عنوان کردند و در ادامه مدعی شدند: بخش دیگری از مطالبات ما مربوط به شیوه محاسبه سنوات پایان سال است.

آنها با تاکید بر اینکه خواسته ما دریافت حق سنوات بر اساس نامه ابلاغ شده هیات مدیره به پیمانکاران است، در ادامه افزودند: جدا از اینکه کارفرما پرداخت عیدی کارگران پیمانکاری بخش تعمیرات پالایشگاه آبادان را به تاخیر انداخته، دستور هیات مدیره پالایشگاه آبادان را مبنی بر پرداخت کامل حق سنوات کارگران بر اساس 30 روز اجرایی نمی‌کند.

طبق اظهارات کارگران معترض؛ طبق مقررات قانون کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی شیوه محاسبه سنوات خدمتی بر مبنای 15 روزه است اما هیات مدیره پالایشگاه، پیمانکاران این مجتمع را موظف کرده سنوات کارگران تحت مسئولیت خود را بر اساس 30 روزه (طبق قانون کار سرزمین اصلی) پرداخت کنند.

 کارگران در خاتمه درباره حق مرخصی خود تصریح کردند: به موجب قانون کنونی کار، هر کارگر می‌تواند ماهیانه دو و نیم روز مرخصی با حقوق استفاده کند، اما در مناطق آزاد نه تنها به کارگران امکان استفاده از چنین حقی داده نمی‌شود بلکه در مواردی پیمانکاران در پایان ماه بابت فعالیتی که کارگر در دوره مرخصی قانونی خود انجام داده است، پولی پرداخت نمی‌کنند.

2- تجمع کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات مقابل دفتر کارفرما

روز سه شنبه بیست ویکم اسفند ماه، کارگران پالایشگاه نهم (فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی) دراعتراض به عدم پرداخت حقوق،عیدی وحق سنوات مقابل دفتر کارفرما اجتماع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،این کارگران که حقوق بهمن و عیدی و سنوات خود را نگرفته‌اند، می‌گویند: چرا باید شب عید بی‌پول باشیم و مطالبات‌مان پرداخت نشود؟

به گفته‌ی کارگران، این مشکل از پیمانکار قبلی است که قراردادش تمام شده و رفته اما دستمزد و معوقات کارگران را نپرداخته لذا مسئولیتی متوجه پیمانکار جدید (کارفرمای فعلی) نیست.

 کارگران از مقامات منطقه ویژه درخواست دارند مطالبات آنها را از پیمانکار قبلی وصول کنند و به آنها بپردازند. آنها می‌گویند: دستمان به جایی بند نیست و شب عید درمانده‌ایم. خانواده‌هایمان در انتظار هستند که برایشان پول بفرستیم و نمی‌توانیم شب عید دست خالی به خانه بازگردیم.

فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با مساحتی در حدود 205 کیلومتر مربع در بلوک جنوب شرقی حوزه پارس جنوبی و حاشیه شرقی مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار گرفته است. این فاز با برخورداری از ذخایر درجا معادل 600 میلیارد متر مکعب حدود 5 درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است .گازطبیعی تولیدی در این فاز با طی مسافت حدود 150 کیلومتر از بستر دریا به پالایشگاه خشکی به منطقه تمبک واقع در 15 کیلومتری شرق کنگان منتقل می شود.

3- بیکاری 680 کارگر پالایشگاه نفت و گاز پیروزی شاهرود در آستانه سال لو بدنبال تعطیلی بدلیل عدم تامین مواد اولیه توسط شرکت نفت

پالایشگاه نفت و گاز پیروزی  واقع درشاهرود، کیلومتر 15 جاده دامغان، بدلیل عدم تامین مواد اولیه توسط شرکت نفت تعطیل و680 کارگرش در آستانه سال نو بیکار شدند.

ﭘﺮوژه اﺣﺪاث ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎه نفت و گاز پیروزی ﺳﺎل 1392  آغاز و ﻓﺎز ﻳﻚ آن در ﺳﺎل 1394 ﻣﻮرد ﺑﻬﺮه ﺑﺮداري ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.

اﻳﻦ ﭘﺮوژه ﺑﺎ ﺳﻪ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﺷﺪه ﻛﻪ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﻳﻚ آن ﺑﺎ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺗﻮﻟﻴﺪ روزاﻧﻪ 250 ﺗﻦ ﺑﻨﺰﻳﻦ و ﮔﺎزوﺋﻴﻞ اﻓﺘﺘﺎح ﺷﺪه وﺑﺎ ﺗﻜﻤﻴﻞ ﭘﺮوژه و ﺑﻬﺮه ﺑﺮداري از ﻫﺮ ﺳﻪ ﻧﺎﺣﻴﻪ آن، ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺗﻮﻟﻴﺪ آن ﺑﻪ ﻳﻚ ﻫﺰار و 250 ﺗﻦ ﺧﻮاﻫﺪ رﺳﻴﺪ.

 اﻳﻦ ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎه در زﻣﻴﻨﻲ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺣﺖ ﺷﺶ ﻫﻜﺘﺎر ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه و در ﻧﺎﺣﻴﻪ ﻳﻚ آن ﺑﺮاي 220 ﻧﻔﺮ ﺑﺼﻮرت ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ اﺷﺘﻐﺎل اﻳﺠﺎد ﺷﺪه اﺳﺖ.

ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎه ﻧﻔﺖ و ﮔﺎز ﭘﻴﺮوزي ﺗﻨﻬﺎ ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎه ﺻﺪ در ﺻﺪ ﺧﺼﻮﺻﻲ ﻛﺸﻮر ﺑﺎ ﺑﻬﺮهﮔﻴﺮي از داﻧﺶ، ﺗﺨﺼﺺ و ﺗﺠﻬﻴﺰات ﺗﻤﺎﻣﺎ ﺑﻮﻣﻲ ﻛﺸﻮر ﺳﺎﺧﺖ و راه اﻧﺪازي ﺷﺪه اﺳﺖ.

ﻣﻮاد اوﻟﻴﻪ اﻳﻦ واﺣﺪ ﺗﻮﻟﻴﺪي، ﻧﻔﺖ ﺧﺎم و ﻣﻴﻌﺎﻧﺎت ﮔﺎزي اﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮراك 13ﻫﺰار ﺑﺸﻜﻪاي روزاﻧﻪ آن ﺗﻮﺳﻂ ﺷﺮﻛﺖ ﻧﻔﺖ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻣﻲﺷﻮد.

 ﭘﺎﻳﺎﻧﻪ اﻳﻦ ﭘﺎﻻﻳﺸﮕﺎه ﻧﻴﺰ دارای120 دﺳﺘﮕﺎه ﺗﺮﻳﻠﻲ ﻧﻔﺖ ﻛﺶ است.

بنا به گزارشی که 21اسفند رسانه ای شد،این پالایشگاه  بدلیل عدم تامین مواد اولیه اش توسط شرکت نفت تعطیل و680کارگرش در آستانه سال نو بیکار شدند.

*خبرهایی درباره اذیت وآزار فعالین کارگری:

1- بازداشت تعدادی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه بدنبال تجمعشان برای آزادی اسماعیل بخشی

2-  سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:احکام شلاق و زندانی کردن فعالان کارگری را محکوم می کنیم

3- بازداشت توفیق محمدی

1- بازداشت تعدادی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه بدنبال تجمعشان برای آزادی اسماعیل بخشی

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:به ارعاب و سرکوب کارگران هفت تپه خاتمه دهید!

کارگر زندانی اسماعیل بخشی سریعا آزاد باید گردد!

همانطور که قبلا به اطلاع رسید دیروز دوشنبه ۲۰ اسفند ماه در هنگام حضور مادر رنج کشیده  اسماعیل بخشی در مقابل دفتر حراست، جمعی از کارگران هفت تپه با او همراه شده و خواستار آزادی اسماعیل بخشی شدند.

امروز سه شنبه ۱۲ نفر از کارگران که در تجمع دیروز حضور داشتند توسط پلیس امنیت باز داشت شده بودند.

بعد از اینکه دوستان کارگر توسط پلیس امنیت باز داشت شده بودند مادر اسماعیل بخشی با آن کارگران بازداشت شده همراه شد و تا آزادی کارگران در کنار کارگران بازداشت شده حضور داشت.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ایجاد فضای ارعاب  و وحشت را محکوم کرده و اعلام می دارد که حمایت کارگران هفت تپه از نماینده خود یعنی اسماعیل بخشی نه تنها جرم نیست بلکه وظیفه ای طبقاتی است.

ما خواستاریم سریعا اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت تپه و عضو سندیکای کارگری هفت تپه آزاد شود.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷

بازداشت موقت و تحت فشار قرار دادن تعدادی از کارگران نیشکر هفت تپه

بنا به گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران در پی تجمع اعتراضی دیروز بعدازظهر، امروز صبح  هفت نفراز کارگران شرکت به نام های عارف جمیلی وفیصل ثالبی وداوودمحمدی و.... توسط پلیس امنیت درشرکت بازداشت شدند و به مقرپلیس امنیت انتقال داده شدند و درحضورخانواده ها منجمله خانواده بخشی،  پلیس امنیت به آنهااعلام کرد که به دادگستری شوش منتقل شده اند. آخرین خبرها حاکی از آنست که ظاهرا ساعتی پیش با کفالت آزاد شده اند.

برگرفته از کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران

2- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:احکام شلاق و زندانی کردن فعالان کارگری را محکوم می کنیم

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حکم شلاق برای کارگران همچنین زندانی کردن کارگران و معلمان را محکوم می کند. حکم بی شرمانه شلاق که پیش از این برای کارگران سنندج، چادرملو، آق دره و هپکو اراک صادر شده بود تداوم یافته و متاسفانه اینبار برای جعفر عظیم زاده که در حال سپری کردن محکومیت زندان است نیز به اتهامات واهی "غیبت" حکم شلاق صادر شده است. متاسفانه کارگران و معلمان زیادی به ناحق و صرفا بخاطر فعالیت صنفی در جهت رهایی طبقه فرودست و همچنین به دلیل ایجاد سندیکا و تشکل صنفی مستقل پرونده سازی و زندانی شده اند.

نهادهای امنیتی از تمام ظرفیت خود برای جلوگیری از فعالیت صنفی کارگران استفاده می کنند و آنجا که ضرب و زور در برابر اراده کارگران، مانع فعالیت صنفی و ایجاد سندیکای مستقل کارگری نشده است، با هر ترفندی مانع از فعالیت سندیکای مستقل و واقعی کارگران می شوند.

نمونه آن پروژه ی سندیکا سازی دولتی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است که در یکسال گذشته نهادهای امنیتی آنرا پیگیری کردند. هرچند ترفند نهادهای امنیتی با پشتوانه و همراهی کارگران شرکت واحد خنثی گردید اما متاسفانه برخی افرادِ درون جنبش کارگری ایران در جریان سندیکا سازی دولتی با انگیزه های انحرافی گرفتار تله نهادهای امنیتی شدند که امیدواریم در آینده شاهد اینگونه انحرافات و اتفاقات نباشیم.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پرونده سازی و زندانی کردن کارگران و معلمان را به دلیل حق خواهی، ایجاد سندیکا، تشکل مسقل کارگری و فعالیت های صنفی محکوم کرده و خواهان لغو کلیه احکام زندان و شلاق علیه ایشان و آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران، معلمان و دیگر فعالان صنفی زندانی می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۲۱ اسفند ۹۷

3- بازداشت توفیق محمدی

شنبه شب (۹۷/۱۲/۱۸) نیروهای امنیتی و لباس شخصی اداره‌ی اطلاعات سنندج، فعال کارگری توفیق محمودی را در حین کار بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل نمودند.

توفیق محمدی طی یک تماس بسیار کوتاه تلفنی خبر بازداشت خود را به خانواده اطلاع داده است. خانواده‌ی ایشان نیز پس از مراجعه به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات سنندج و پیگیری علت بازداشت، با جواب سربالای مامورین اطلاعات روبرو شده‌اند و تنها موفق به دریافت خودروی شخصی توفیق محمدی شده‌اند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

*تجمع  دوباره کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریزدراعتراض به عدم پرداخت  6ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری

روز دوشنبه بیستم اسفند ماه برای باری دیگر، کارگران کارخانه بلبرینگ سازی واقع در شهرک صنعتی منطقه غرب تبریز دست به تجمع مقابل فرمانداری تبریز زدند وبا برافراشتن بنر سفره خالی اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 6ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان بنمایش گذاشتند.

قابل یادآوری است که پس تجمعات روزهای 11و12اسفند ماه این کارگران پرداخت 3ماه از 8ماه حقوق عقب مانده شان از طرف فرماندارتبریز داده شد.

یکی از کارگران کارخانه بلبرینگ سازی درباره تجمع مجددشان به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:: 8ماه است که حقوق نگرفته ایم، هفته پیش پس از تجمع و قول مساعد مسوولان، فقط 2 ماه از حقوق معوقه امان پرداخت شد.

او ادامه می دهد: 6ماه از حقوقمان همچنان پرداخت نشده است، امروز هم برای احقاق حقوق و مزایای معوقه تجمع کردیم.

*تجمع مجدد کارگران سد چمشیر گچساران در اعتراض به وعده های پوشالی مسئولان مقابل فرمانداری

روز سه شنبه21اسفند ماه،جمعی از کارگران دو شرکت سابیر و ژئوپولتیک زیرشاخه شرکت سابیر در اعتراض به وعده های پوشالی مسئولان مقابل فرمانداری تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی، بدنبال تجمع روزسه شنبه چهاردهم اسفند ماه این کارگران دراعتراض به عدم پرداخت 14ماه درحالی که مسئولان مربوطه از جمله بهارستان نشین این شهرو معاون فرماندار از تامین اعتبار هفت میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات کارگران خبر دادند اما کارگران می گویند هزینه سنوات و فقط حقوق دو برجشان پرداخت شده است و جمعاً حدود 1 تا 2 میلیون برای هرکدام از کارگران پرداخت شده است.

اما این 1 تا 2 میلیون تومان پرداختی مربوط به حدود 550 نفر از کارگران شرکت سابیر است که 400نفر آنها اخراج شده و حدود 150نفرشان مشغول کار هستند.

از طرف دیگر کارگرانی که با شرکت ژئوپولتیک قرارداد دارند از هفته گذشته تا الان هیچ حقوقی به حسابشان واریز نشده است و این عدم رسیدگی را ناشی از سومدیریت ها می‌دانند.

همچنین کارگران می گویند این پول فقط حق کارگر است چرا این پول باید به پیمانکاران داده شود و حق ما را بخورند و ماجرا را تا شش ماه دیگر فیصله دهند.

یکی از کارگران می‌گوید هیچ دریافتی‌ای نداشتیم، بیمه‌مان را قطع کرده‌اند، در محل کار هیچ آب و گاز و غذایی نداریم و مسئولان شرکت‌ها و مسئولان شهری از جمله مجموعه فرمانداری مدیریت و نظارت ندارند، در حالی که باید فرماندار شخصاً در این موضوع نظارت می‌کرد.

کارگران اذعان دارند این پول به درستی تقسیم نشده و پولی که حق کارگر بوده به پیمانکارها داده شده و این ناشی از عدم نظارت و بی مسئولیتی مدیران است.

*تجمع  اعتراضی کارگران منطقه 2 اهواز نسبت به عدم پرداخت چندماه حقوق مقابل شهرداری مرکزی برای دومین روز متوالی

روز سه شنبه بیست ویکم اسفند ماه برای دومین روز متوالی، کارگران منطقه 2 اهواز در اعتراض به به عدم پرداخت چندماه حقوق  دست به تجمع مقابل شهرداری مرکزی زدند.

*تجمع  خانوادگی جوانان متقاضی اشتغال بهبهان مقابل دفتر بهارستان نشین این شهرستان

روز سه شنبه21اسفند ماه، جمعی از جوانان متقاضی اشتغال شرکت کننده در آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند2بهبهان بهمراه خانواده مقابل دفتر بهارستان نشین این شهرستان تجمع کردند وخواستار کار شدند.

یکی ازتجمع کنندگان درگفتگو با رسانه ای بیان کرد: طبق ماده 47 قانون ششم برنامه توسعه کشور اولویت استخدام در شرکت ها و سازمان های منطقه با نیروهای بومی است.

وی افزود: جوانان شهرستان بهبهان باوجود استعداد، با معضل بیکاری روبه رو هستند، و با وجود ابهاماتی که در این آزمون وجود داشت در آن شرکت کردند و امیدوار بودند سهم نیروهای بومی در استخدام این پالایشگاه افزایش یابد.

به گفته وی در این تجمع هیچ مسئولی پاسخگوی سوالات آنها نبوده و تنها یکی از این تجمع کنندگان به نمایندگی از سایر افراد، دغدغه های شرکت کنندگان در آزمون استخدامی را به مسئول دفتر نماینده مجلس این شهرستان منتقل کرده است.

*اعتراض رسانه ای کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وعیدی و وعده های سرخرمن

کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وعیدی و وعده های سرخرمن رسانه ای کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ21اسفند،یکی از کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان گفت: هنوز 6 ماه حقوق معوق‌ و عیدی مان را دریافت نکرده ایم و کارفرما فقط وعده می دهد.

این کارگر شرکت گلناز کرمان که نخواست نامش منتشر شود،با انتقاد از کوتاهی کارفرما در پرداخت حقوق‌های معوق‌ کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز گفت: مشکل معوقات کارگران شرکت همچنان به قوت خود باقی است و قرار بود تا پایان امسال 5 ماه حقوق معوقه ما پرداخت شود ولی تاکنون تنها حقوق بهمن ماه را دریافت کردیم.

این کارگر در ادامه افزود: طبق گفته‌های مدیر کارخانه قرار شد هر وقت حواله های فروش وصول شد به کارگران شرکت یک ماه حقوق پرداخت کند و 10 روز بعد از آن 5 حقوق معوق دیگر هم پرداخت شود. علاوه بر این قرار بود مدیریت از بانک مرکزی 5 میلیارد تسهیلات دریافت کند و با گرفتن وام تمامی حقوق های معوقه ما را پرداخت کند که هیچکدام از این وعده‌ها نیفتد.

وی ادامه داد: بر اساس شنیده‌ها این مدیر از 5 میلیارد تسهیلات گویا سه میلیارد و نیم دریافت کرده ولی با این وجود حقوق ما را پرداخت نکرده است تا جایی که مجبور شدیم هفته گذشته دوشنبه سیزدهم اسفند ماه مقابل استانداری کرمان تجمع کردیم .

این کارگر عنوان کرد: مدیر کاخانه حقوق معوقه برج یازده را به ما پرداخت کرد و دلیلش این بود که کمترین هزینه را برایش داشته است چرا که این ماه تعطیلی داشتیم و کارگران در این روزها حقوقی دریافت نمی‌کنند. این مدیر طی جلسه‌ای که با کارگران تشکیل داد گفت برای پرداخت حقوق های معوقه تان پولی ندارم و باید در کارخانه خط تولید فعال باشد تا بتوانم دستمزدهای معوقه‌تان را پرداخت کنم.

*اعتراض پرستاران بیمارستان بهشتی کاشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات 11ماهه

پرستاران بیمارستان بهشتی کاشان نسبت به عدم پرداخت مطالبات 11ماهه اعتراض کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ21اسفند، از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ نوع اضافه کاری در قالب طرح قاصدک به پرستاران بخش درمان بیمارستان بهشتی کاشان پرداخت نشده است. کارمندان معاونت درمان و ستاد تا مردادماه اضافه کار خود را دریافت کرده‌اند اما بودجه‌ای برای پرداخت اضافه کار به بخش درمان این بیمارستان شامل پرستار، کارمند آزمایشگاه، رادیولوژیست و غیره تخصیص نیافته است.

بنابهمین گزارش،بودجه اضافه کار جدای از مطالبات دانشگاه است و بر همین اساس اضافه کار این نیروهای بخش درمان بیمارستانی مشخص نیست در چه بخشی هزینه شده است.

دربخش پایانی گزارش آمده است:پرستاران بیمارستان بهشتی به دلیل تبعیض و عدم پرداخت اضافه کار خود اعتراض و معوقات 11 ماهه خود را از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطالبه کردند.

*تجمع اعتراضی قصابان تهران و شهرری نسبت به حذف شدن سهمیه گوشت تنظیم بازاری و دولتی شان  مقابل وزارت صنعت

روز دوشنبه20اسفند،جمعی از قصابان تهران و شهرری به حذف شدن سهمیه گوشت تنظیم بازاری و دولتی شان  مقابل وزارت صنعت تجمع کردند.

در این رابطه و دلایل اعتراض قصابان یکی از قصابان محله خزانه به خبرنگار رسانه ای گفت: از سال 1389 حدود 80 قصاب در شهر تهران و شهرری به عنوان قصابان منتخب، گوشت قرمز تنظیم بازاری تحویل می‌گرفتند و با نرخ ستاد تنظیم بازار به مردم عرضه می‌کردند که البته در گذشته به دلیل این که فاصله چندانی بین نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار و قیمت آزاد گوشت قرمز وجود نداشت، استقبال چندانی از آن نمی‌شد اما در سال جاری با توجه به افزایش قیمت ناگهانی گوشت قرمز عامه مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه به سمت این گوشتهای تنظیم بازاری هجوم آوردند.

وی افزود: در این مدت قصابهایی که تخلف کرده و بعضاً با قیمت ستاد تنظیم بازار گوشت عرضه نمی‌کردند، سهمیه شان حذف شده اما طی چند روز گذشته به صورت ناگهانی همه قصابی‌هایی که سهیمه داشتند نیز به این جمع پیوستند و دیگر به ما گوشت تنطیم بازاری داده نشده است.

این قصاب در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا سهمیه شما حذف شده است؟ گفت: روز گذشته که مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض کردیم یک نفر به نمایندگی از این وزارتخانه در جمع ما حاضر شد و اظهارات عجیبی مطرح کرد تحت این عنوان که قصد دولت این است که گوشت تنظیم بازاری را به سازمانها و ادرات بدهد که سوال ما این است که مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه چگونه می‌توانند از گوشت تنظیم بازاری استفاده کنند.

وی اظهار کرد: تا چند روز گذشته گرچه مردم در صف می‌ایستادند اما سهمیه شان را حداقل دریافت می‌کردند اما در حال حاضر چنین امکانی برای آنها وجود ندارد چرا که بسیاری از اقشار مردم نمی‌توانند گوشت قرمز آزاد را به قیمت بیش از 100 هزار تومانی تهیه کنند و از مسؤولین می‌خواهیم در این رابطه توضیح بدهند.

*جان باختن کودک کار حین کولبری براثر سقوط

دوشنبه شب(20اسفند)یک کودک کار 15ساله بنام افشار صیادی نیازاهل مریوان درحین کولبری براثر سقوط از گردنه تته  درمنطقه هورامان جانش را ازدست داد.

*مرگ دلخراش کارگرجوان شركت دانه بندی همياران شهرداريهای شهرستان شازند

ظهرروز دوشنبه 20اسفند،یک کارگر جوان شركت دانه بندی همياران شهرداريهای شهرستان شازند در بین حلزونی ماسه شوری گیر کرد و در دم جان خود را از دست داد.

*کشته ومصدوم شدن دوکارگر درحادثه  آتش‌سوزی کارگاه مبل مبل و مصنوعات چوبی شهرک گلریز

بامداد روز سه شنبه21اسفند، دوکارگر درحادثه  آتش‌سوزی کارگاه مبل مبل و مصنوعات چوبی شهرک گلریز واقع در جنوب  تهران کشته ومصدوم شدند.

به گزارش21اسفند پایگاه خبری 125، در جریان این حادثه آتش سوزی دركارگاه مبل سازی واقع در بزرگراه آزادگان، شهرك گلریز، خیابان محمد حسنی در حدود ساعت 4 صبح امروز ، یک کارگر جان خود را از دست داد و یک کارگردیگر نیز دچار دود گرفتگی و مصدومیت شدید شد که سریعا به بیمارستان انتقال یافت.

بر اساس این گزارش، آتش نشانان و نجاتگران هم پس از جستجوی محل آتش سوزی توانستند هر دو نفرمحبوس شده را از داخل كارگاه به بیرون انتقال داده و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل حادثه دهند كه پس از معاینات اولیه مشخص شد یكی از كارگران فوت شده و كارگر دوم نیز به علت دود گرفتگی شدید دچار مصدومیت جدی شده است كه بلافاصله به مركز درمانی انتقال یافت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com