اخبار و گزارشات کارگری ٢٠ اسفند ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
March 12, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 20 اسفند ماه 1397

- چه خبر از اعتراضات نسبت به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی؟

- سومین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی مسجدسلیمان

- تجمع اعتراضی کارگران سد بالاخانلو نسبت به عدم پرداخت 6ماه حقوق مقابل استانداری قزوین

- اعتراضات کارکنان سهام عدالت سراسرکشور  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوشالی درتهران کماکان ادامه دارد

- تجمع اعتراضی دوباره کارکنان وزارت جهاد کشاورزی سراسر کشور نسبت به عدم افزایش حقوق‌ها

- اعتصاب کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات دیگر وعیدی

- تجمع بازنشستگان فولاد اصفهان مقابل ساختمان استانداری

- شماره ای دیگر از سریال تجمع اعتراضی فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته رشته‌های مهندسی مقابل وزارت علوم

- طومار اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نسبت به وضعیت تحصیلی

- تجمع اعتراضی اهالی  شهرسوزا نسبت به واگذاری قطعه ای ازساحل به بخش خصوصی ازجانب سازمان منطقه آزاد قشم

- کشته وزخمی شدن 10کارگر درحادثه آتش سوزی کارخانه ایران چسب

- جان باختن یک کارگر دربانه براثرسقوط از ارتفاع

- مرگ یک کارگردریزد بدنبال سقوط از ارتفاع

*چه خبر از اعتراضات نسبت به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی؟

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:حضور مادر اسماعیل بخشی مقابل مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه

امروز دوشنبه ۲۰ اسفند ماه ،  مادر اسماعیل بخشی در اعتراض به ادامه بازداشت فرزندش اسماعیل بخشی در مقابل حراست شرکت نیشکر هفت تپه  ، حضور پیدا کرد.

این حضور در شرایطی صورت گرفته است که با مراجعات مکر ایشان و بستگان اسماعیل بخشی و همچنین خانوا ده سپیده قلیان به مراکز قضایی، تا کنون به نتیجه ای  نرسیده است.

امروز با حضور مادر اسماعیل بخشی در مقابل حراست شرکت، تعداد قابل توجهی  از کارگران شرکت هفت تپه در همراهی با مادر اسماعیل بخشی در مقابل دفتر حر است دست به تجمع زدند.

در ادامه مادر اسماعیل بخشی همراه با دیگر کارگران، به طرف دفتر مدیریت شرکت هفت تپه حرکت کرده و تا رسیدن خبر _ساعت ۱۵_  این تجمع اعتراضی همچنان ادامه دارد.

همچنین با توجه به پرداخت دستمزد، دی ماه تعدادی از کارگران، تا کنون دستمزد اسماعیل بخشی به حساب  واریز  نشده است و این در شرایطی است که تنها منبع درآمد خانواده اسماعیل بخشی، همان مقدار ناچیز حقوقی است که با تاخیر زیاد، گاها به کارگران پرداخت می شود.

سندیکای کارگران  نیشکر هفت تپه ادامه بازداشت اسماعیل بخشی،سپیده قلیان و دیگر کارگران و معلمان  و دیگر بازداشت شده گان را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری اسماعیل بخشی نماینده کارگری و عضو سندیکای کارگران  نیشکر هفت تپه و دیگر کارگران و معلمان در بند ، می باشد.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 ۲۰ آسفند ۹۷

اتحادیه آزاد کارگران ایران:حضور مادر اسماعیل بخشی در شرکت نیشکر هفت تپه و تجمع کارگران

طبق خبرهای ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز دوشنبه ۲۰ اسفند ۹۷ ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر مادر اسماعیل بخشی کارگر زندانی نیشکر هفت تپه با در دست داشتن بنری که عکس اسماعیل بخشی وشعار "کارگر زندانی ازاد باید گردد " بر روی آن چاپ شده بود داخل شرکت نیشکر هفت تپه شد و در مقابل دفتر مدیریت این شرکت از مدیر عامل   درخواست کرد که پیگیر ازادی فرزندش باشد  و از کارگران نیز خواست که اسماعیل را فراموش نکنند

تعدادی از کارگران شیفت روزکار که عازم منزل بودند و کارگران عصرکار که بالغ بردویست نفر میشدند مادر اسماعیل را تادرب مدیریت شرکت همراهی ودست به  تجمع زدند.

کارگران اعلام کردند در صورت ادامه بازداشت اسماعیل بخشی دست به اعتصاب و اعتراض خواهند زد

۲۰ اسفند ۹۷

اتحادیه آزاد کارگران ایران

*سومین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی مسجدسلیمان

طبق خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران ،کارگران پتروشیمی مسجدسلیمان که کارفرمای آن شرکت چینی ووهان می باشد بدلیل وعده های دروغ و عدم پرداخت حقوق و پاداش کارگران توسط شرکت های نیرورسان ارژنگ ستبر تاراز، به ریاست آقای داوودی، شیما سپاهان به ریاست آقای کاظمی و وارگه سازان به ریاست آقای اردشیری از روز شنبه ۱۸ اسفند در اعتصاب به سر میبرند.

اعتصاب از آنجا آغاز شد که کارگران  چندین بار به دفاتر شرکت های نیرو رسان جهت دریافت حقوق خود مراجعه کردند و این ماجرا تا روز شنبه ۱۸ اسفند ادامه داشت، کارگران که بی توجهی مسئولین را دیدند خود دست به اعتصاب زدند و در جلوی دفاتر شرکت چینی جمع شدند، مسئول چینی اعلام کرد که شرکت های نیرورسان ایرانی دروغ میگویند، ما حقوق دی ماه، بهمن ماه، اضافه کاری آذر ماه، دی ماه، بهمن ماه و پاداش ( که کارگران از آن بی خبر بودند) را خیلی وقت پیش واریز کردیم، کارگران با شنیدن این خبر بسیار خشمگین شدند و اعتصاب وارد مرحله تازه ایی شد.

 تمام ژنراتورها و دستگاه های سنگین را خاموش کرده و اجازه کار به دیگران را ندادند.

بر اساس همین گزارش شرکت ارژنگ همان روز و بعد از ساعت ۳ بعدازظهر حقوق دی ماه و اضافه کاری آذر ماه را واریز کرد اما دو شرکت شیما سپاهان و وارگه سازان حقوق ها را  واریز نکردند، کارگران این مجموعه باز هم روز یکشنبه ۱۹ اسفند دست به اعتصاب زدند و تمام دستگاه ها و ژنراتورها را خاموش کرده و کار را تعطیل کردند.

بر اساس همین گزارش کارگران امروز دوشنبه ۲۰ اسفند  هم دست به اعتصاب زدند و خواهان دریافت حقوق بهمن ماه، اضافه کاری و بخصوص پاداش خود که شرکت های نیرورسان ایرانی میخواستند از عدم اطلاع کارگران سوءاستفاده کرده و پرداخت نکنند، هستند.

طبق گفته کارگران این مجموعه در صورت تحقق نیافتن مطالباتشان فردا و روزهای آینده به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

 درضمن شرکت های چینی موظف هستند دستمزد کارگران را به صورت نقد و ماهیانه پرداخت کنند.

۲۰ اسفند ۹۷

اتحادیه آزاد کارگران ایران

*تجمع اعتراضی کارگران سد بالاخانلو نسبت به عدم پرداخت 6ماه حقوق مقابل استانداری قزوین

روز دوشنبه بیستم اسفند ماه، کارگران سد درحال ساخت بالاخانلودر بوئین زهرا برای اعتراض به عدم پرداخت 6ماه حقوق دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند.

برپایه گزارشات رسانه ای شده،این کارگران با نمایش دست نوشته هایی اعلام کردند 6 ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده اند.

رسیدگی به مطالبات و حقوق پرداخت نشده، رسیدگی به وضعیت بیمه کارگران این شرکت و تسریع در پرداخت ها از دیگر مطالبات این کارگران عنوان شد.

درهمین رابطه یکی از کارگران معترض گفت: از مهر ماه امسال تا امروز 20 اسفند ماه، حقوق دریافت نکرده‌ایم این در حالی است که عیدی و سنوات هم جزء مطالبات ما است که پرداخت نشده است.

سد بالاخانلو در شهرستان بویین زهرا قرار داشته و برای تامین آب شرب پنج شهر، 36 روستا و چهار هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طراحی شده است و130کارگردراین پروژه مشغول بکارند.

این سد در آبان ماه سال جاری 61 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و قرار بود در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد اما به دلیل تامین نشدن اعتبار از آن تاریخ تاکنون پیشرفت فیزیکی محسوسی نداشته است.

*اعتراضات کارکنان سهام عدالت سراسرکشور  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوشالی درتهران کماکان ادامه دارد

روز دوشنبه بیستم اسفند ماه، کارکنان سهام عدالت سراسرکشور به اعتراضشان  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوشالی باتجمع مقابل وزارت اقتصاد و دارایی،ادامه دادند.

براساس گزارش رسانه ای شده،یکی از کارگران معترض سهام عدالت به خبرنگار رسانه ای گفت: حدود7روز است که حدود80کارگر دفاتر شهرستانی تعاونی‌های سهام عدالت در واکنش به بی‌توجهی مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و دفتر امور سهام عدالت به مطالباتشان دست از کار کشیده و مقابل ساختمان‌های وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی متحصن شده‌اند.

او گفت: کارکنان سهام عدالت به این دلیل پیگیر مطالبات خود و سایر همکارانشان هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی و سایر مسئولان مرتبط انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.

به گفته وی، مهم‌ترین خواسته کارکنان سهام عدالت پرداخت معوقات حقوقی چهار سال گذشته است.

او با بیان اینکه این تعداد کارگر غم نان دارند، افزود: به نظر می‌رسد مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی بعد از یک هفته از آغاز اعتراضات کارکنان سهام عدالت، هنوز از کارگران انتظار دارند از مطالبات خود بعد از یازده سال سابقه چشم‌پوشی کنند.

او گفت: مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و در راس آن وزارت اقتصاد همچون روزهای گذشته به مطالبات کارکنان دفاتر شهرستانی تعاونی سهام عدالت بی‌توجهی نشان می‌دهند.

او با بیان اینکه کارکنان سهام عدالت با وجود تعویق حدود 48 ماه مطالبات حقوقی از سال94 تاکنون، در آستانه سال نو به لحاظ مالی در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد: مسئولان می‌خواهند به‌جای حل مسئله، صورت‌مسئله را پاک کنند اما کارگران مخالف این موضوع هستند.

*تجمع اعتراضی دوباره کارکنان وزارت جهاد کشاورزی سراسر کشور نسبت به عدم افزایش حقوق‌ها

جمعی از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی سراسر کشور دوباره راهی تهران شدند تا با تجمع در حیاط ساختمان قدیمی وزارت جهاد کشاورزی بتاریخ بیستم اسفند ماه اعتراضشان را نسبت به عدم افزایش امتیازات و حقوقشان براساس مواد مندرج در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری،بنمایش بگذارند.

بنابه گزارش رسانه ای شده،امروز تعدادی از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از سراسر کشور در محل ساختمان قدیمی وزارتخانه واقع در تقاطع خیابان ولیعصر و طالقانی گرد آمدند تا اعتراض خود را به عدم افزایش پنجاه درصدی حقوق و امتیازات‌شان مطابق با فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نشان دهند.

به گفته آنها؛ به‌رغم تمام مکاتبات اداری و پیگیری‌هایی که از سوی مقامات دستگاه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، سازمان اداری و استخدامی کشور، نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس و... صورت گرفته، با این حال دستورات لازم از سوی ریاست سازمان برنامه و بودجه برای بررسی نحوه اجرای این موضوع تاکنون محقق نشده است.

گفتنی است سه‌شنبه هفته گذشته(14اسفند) تعدادی از آنها در مقابل مجلس و سپس سازمان برنامه و بودجه تجمع برگزار کرده بودند.

در تجمع امروز در ساختمان قدیمی وزارت جهاد کشاورزی، کارکنان به عدم اهتمام وزیر جهاد جهت پیگیری تحقق مطالباتشان نیز اعتراض کردند.

*اعتصاب کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق ومطالبات دیگر وعیدی

روزشنبه هیجدهم اسفند ماه، کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت حداقل 3ماه حقوق و7ماه حق اضافه کاری وعیدی سال نو دست از کار کشیدند.

بنابه گزارشی که 20اسفند رسانه ای شد،به کارگران پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه بدنبال اعتصابشان بجای پرداخت مطالباتشان وعده سرخرمن داده شد.

درهمین رابطه مدیر پایگاه جهانی چغازنبیل و هفت تپه گفت:به دلایل زیاد و متوالی اعتبارات پایگاه‌های سطح کشور تاکنون پرداخت نشده است لذا مسئولان میراث فرهنگی پیگیر تامین این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هستند که به زودی این تامین اعتبار صورت می‌گیرد.

وی افزود: معمولا در همه طرح‌های بزرگ عمرانی که اعتبار آنها ابلاغی است، وقتی اعتبار ابلاغ و تخصیص داده شود، حقوق را پس از چند ماه می‌دهند.

وی تاکید کرد: تا پایان تیرماه 98 در سال مالی 97 قرار داریم و تا آن تاریخ می‌توانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم و هیچ گونه منع قانونی برای پرداخت پس از عید نداریم.

*تجمع بازنشستگان فولاد اصفهان مقابل ساختمان استانداری

روزیکشنبه نوزدهم اسفند ماه، جمعی از بازنشستگان فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

 بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ20اسفند،این بازنشسته‌ها خواستار وصول یک ماه مستمری بهمن ماه و پرداخت به موقع عیدی خود هستند.

آنها می‌گویند: با وجود آنکه فقط ۱۰ روز دیگر به پایان سال باقی‌ست، هنوز مستمری بهمن ماه خود را به همراه عیدی سال جاری دریافت نکرده‌ایم.

*شماره ای دیگر از سریال تجمع اعتراضی فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته رشته‌های مهندسی مقابل وزارت علوم

روز دوشنبه بیستم اسفندماه برای چندمین بار،جمعی از نمایندگان فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته رشته‌های مهندسی مقابل وزارت علوم تجمع کردند.

معترضان به خبرنگار رسانه ای گفتند: وزارت علوم پیشوندهایی را به نام رشته‌های آنها اضافه کرده است که در نتیجه دستگاه‌های ذیربط مانند وزارت راه و شهرسازی ما دانشجویان کارشناسی ناپیوسته را مهندسِ اصلی محسوب نمی‌کند.

آنها ادامه دادند: ۱۵ ماه است که به وزارتخانه‌های مذکور نامه زده‌ایم و چندین تجمع برگزار کرده‌ایم. هم اکنون منِ دانشجوی کارشناسی ناپیوسته صرفا به این خاطر که عنوان رشته‌ام دستکاری شده، نمی‌توانم پروانه طراحی بگیرم. تازه وزارتخانه به ما می‌گویند از ابتدا شروع کنید و در یکی از این رشته‌ها لیسانس بگیرید بدون اینکه در عنوان رشته‌هایتان واژه‌های نام برده به کار رفته باشد.

این فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در دسته کارشناسی ناپیوسته، می‌افزایند: فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های معماری، عمران، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک بدشناسی آورده‌اند و در روند استخدامشان در وزارتخانه‌ها و پروژه‌های دولتی مشکلات جدی ایجاد شده است.

آنها پیشتر گفته بودند که تنها هزار سهمیه برای استخدام در شرکت‌های مهندسی مشاوره برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های کارشناسی ناپیوسته درنظر گرفته‌اند این در شرایطی است که برای سایر رشته‌ها خصوصا آنها که پیوسته خوانده‌اند، 10 هزار سهمیه درنظر گرفته شده است.

معترضان خواهان برداشته شدن این پیشوندها از ابتدای رشته‌های تحصیلی‌شان هستند. به گفته این افراد  آنها از سر ناچاری به کار در کارگاه‌های شخصی روی آورده‌اند.

به گفته تجمع‌کنندگان تنها 43 هزار نفر با این شرایط در استان تهران عضو سازمان نظام مهندسی هستند که با همکارانشان در سایر استان مجموعا 100 هزار نفر می‌شوند.

*طومار اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نسبت به وضعیت تحصیلی

دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با امضای طوماری نسبت به وضعیت نابسامان تحصیلی اعتراض کردند.

متن این طومار اعتراضی خطاب به ریاست این  دانشگاه :

احتراما به استحضار می‌رساند دیرزمانیست که دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از علت وجودی خود به عنوان "دانشگاه" فاصله گرفته و هر آنچه جز دانشگاه را راجع بدان می‌توان تلقی کرد؛ خواجه نصیری که به مثابه دانشگاه می‌بایست موجبات تحصیل علم و معرفت را برای همه اقشار فراهم می‌کرد تبدیل به بنگاهی شده است که حداقل امکانات تحصیلی را به ازای پرداخت هزینه‌ی گزاف در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و دیگر، اقشار محدودی توان ورود بدان را دارند. گویی در ابتدای تاسیس آن، تصمیم بر این افول نبوده و اکنون با گذشت 90 سالی که همواره افتخار قدمت آن از جانب روسایش می‌رود، این به اصطلاح قدیمی‌ترین دانشگاه ایران زمین به افقی دهشتناک گرفتار آمده است. دهشتناک از آن جهت که این کهن دانشگاه به لحاظ غالب امکانات دانشگاهی در بدترین وضعیت ممکن نسبت به سایر دانشگاه‌های کم سن و سال به‌سر می‌رود و این افول آنچنان سرعت سرسام‌آوری دارد که سقوط برایش دور از ذهن نیست. دانشجو، این رکن وجودی دانشگاه که بنا به اصل 30  قانون اساسی باید امکانات تحصیلش تماما رایگان باشد به حاشیه رانده شده و در هر بزنگاهی حق تحصیل رایگان از وی سلب می‌شود؛ از دریافت هزینه‌ی گزاف آموزشی تا عدم ارائه‌ی خوابگاه دولتی برای دانشجویان روزانه و عدم ارائه‌ی تغذیه باکیفیت. از سویی دیگر آنچنان این بی‌قانونی‌ها و تبعیض‌ها از جانب دانشگاه اعمال شده و به روال عمومی آن تبدیل گشته که گویی دیگر حقی برای به زبان آوردن آن نیز قائل نیست.

لیکن امروز ما دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اعلام می‌داریم که دیگر زمان بی‌توجهی نسبت به حقوق اساسی دانشجویان به سر آمده و ما خواهان تمام حقوق حقه‌ای هستیم که دیرزمانیست به دست فراموشی سپرده‌اید که اهم آن‌ها به شرح زیر است:

۱- حذف بی قید و شرط جریمه‌های مربوط به واحدهای حذف شده، افتاده و جبرانی برای تمامی ورودی‌ها در تمامی مقاطع.

۲- اعطای خوابگاه به تمامی دانشجویان روزانه در همه‌ی مقاطع و اخذ شهریه خوابگاه منطبق بر نرخ مصوب صندوق رفاه وزارت علوم.

۳- بهبود کیفیت تمامی وعده های غذایی (صبحانه ، ناهار ، شام) و قرار گرفتن کنار غذا در وعده های ناهار و شام.

۴- فراهم‌سازی سرویس ایاب و ذهاب در ساعات پر تردد برای تمامی خوابگاه‌ها.

۵- حذف نمره درس افتاده از معدل و جایگزینی نمره کسب شده بالای 14 .

۶- حذف جریمه مصوب شده جهت ثبت نام هنگام حذف و اضافه.

۷- افزایش زمان ورود دختران دانشجو به خوابگاه تا ساعت 24

*تجمع اعتراضی اهالی  شهرسوزا نسبت به واگذاری قطعه ای ازساحل به بخش خصوصی ازجانب سازمان منطقه آزاد قشم

روزدوشنبه 20اسفند،جمعی از اهالی شهر سوزا از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان در اعتراض به واگذاری قطعه ای ازساحل به بخش خصوصی به بمثابه اموال عمومی ازجانب سازمان منطقه آزاد قشم،در ساحل این جزیره تجمع کردند.

یکی از اهالی سوزا در این رابطه به خبرنگار رسانه ای گفت: سازمان منطقه آزاد قشم یک قطعه زمین در قسمت ساحل این شهر برای احداث شرکت پرورش میگو به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی افزود: شرکت های قبلی هیچ سودی برای شهر نداشتند و از نظر زیست محیطی هم زیان ده هستند.

یکی دیگر از اهالی سوزا گفت: این سایت پرورش میگو زمین بزرگی را تصاحب کرده و این اقدام بیشتر به ساحل خواری شبیه است.

وی افزود: محل احداث این سایت، روی تپه ای است که مورد استفاده عموم گردشگران است و ما معتقدیم که با ایجاد کمپ باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد.

*کشته وزخمی شدن 10کارگر درحادثه آتش سوزی کارخانه ایران چسب

درحادثه آتش سوزی عصر روزدوشنبه20اسفند، کارخانه ایران چسب واقع در شهر صنعتی البرز قزوین 10کارگرکشته وزخمی شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران، گفت: حادثه آتش سوزی شرکت ایران چسب که از ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه شروع شده بود پس از شش ساعت، با تلاش نیرو‌های امدادی مهار شد.

وی افزود:برای پیشگیری از وقوع احتمالی آتش سوزی دوباره در این شرکت، ۵ اکیپ از نیرو‌های آتش نشانی تا صبح در محل حادثه حضور خواهند داشت.

به گفته وی، در این حادثه ۲ مامور آتش نشانی و ۳ نفر از کارگران مصدوم و به بیمارستان رجایی منتقل شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: ۴ مصدوم هم به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته مهدیخانی، در این حادثه یکی از کارگران جان باخت.

وی اضافه کرد: علت حادثه مشخص نیست.

*جان باختن یک کارگر دربانه براثرسقوط از ارتفاع

روز دوشنبه بیستم اسفند ماه یک کارگر درحین کار دریک ساختمان درحال احداث واقع در کوچه مسجد حاجی ویسی بانه براثرسقوط از ارتفاع،جانش را ازدست داد.

یک منبع خبری محلی هویت این کارگر را علی رحمانی،40ساله واهل بانه اعلام داشت.

*مرگ یک کارگردریزد بدنبال سقوط از ارتفاع

درخلا روزهای گذشته،یک کارگرحین کاردرساختمانی نیمه کار دریزد بدنبال سقوط از ارتفاع جانش را ازدست داد.

به گزارش یک منبع خبری محلی،هویت این کارگررا محمدرضا جوان واهل بوکان ذکرکرد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com