اخبار و گزارشات کارگری ١٨ اسفند ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
March 10, 2019

اخبار وگزارشات کارگری 18 اسفند ماه1397

- تجمع  خانوادگی کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران دراعتراض به بلاتکلیفی 4ساله و برای بازگشت بکار مقابل دادگستری

- ادامه اعتراضات کارکنان سهام عدالت سراسرکشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی درتهران با تجمع  مقابل سازمان بهزیستی کشورو وزارت اقتصاد ودارایی

- تجمع اعتراضی مربیان پیش دبستانی ایذه نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری خوزستان

- تجمع کارگران شهرداری چلگرد دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق

- از پرستاران چه خبر؟

1- تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان پارسیان نسبت به عدم پرداخت حقوق

2- اعتراض رسانه ای پرستاران بیمارستان سجاد مشهد نسبت به تاخیر 5ماهه درپرداخت حقوق ونپرداختن حق سنوات وحق کارانه وساعت کاری بالا

3-عدم پرداخت ماه ها مطالبات کارکنان بیمارستان دانشگاه پزشکی بوشهر

- وکیل جعفر عظیم زاده:برای جعفر عظیم‌زاده درخواست اعاده دادرسی خواهیم داد

- پرداخت بخشی از مطالبات کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن پس از اعتصاب دامنه دارشان درنواحی مختلف

- اعتراض رسانه ای کارگزاران مخابرات روستایی نسبت به قراردادی تحت عنوان«قرارداد دائم»

- جان باختن یک کارگرجوشکار در ساختمان رستوران هفت خان مشغول براثر سقوط از ارتفاع

- مرگ راننده لودر معدن کرومیتحین کاربدنبال سقوط به دره در"نی ریز"

- مرگ کارگرسابق کارخانه فولاد زاگرس درحادثه آتش‌سوزی نیسان میدان میوه و تره‌بار تهران

*تجمع  خانوادگی کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران دراعتراض به بلاتکلیفی 4ساله و برای بازگشت بکار مقابل دادگستری

روزشنبه هیجدهم اسفند ماه، کارگران اخراجی کارخانه سیمان دهلران همراه با خانوده های خود باتجمع مقابل دادگستری دهلران اعتراضشان را نسبت به عدم اجرایی شدن رای دادگستری و دیوان عدالت اداری مبنی بر بازگشت به کار،بنمایش گذاشتند.

*ادامه اعتراضات کارکنان سهام عدالت سراسرکشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی درتهران با تجمع  مقابل سازمان بهزیستی کشورو وزارت اقتصاد ودارایی

دور جدیداعتراضات کارکنان سهام عدالت سراسرکشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی درتهران که از روزدوازدهم اسفند ماه آغازشده است،روزشنبه هیجدهم اسفند ماه با تجمع مقابل سازمان بهزیستی کشورو وزارت اقتصاد ودارایی،ادامه پیداکرد.

برپایه گزارش رسانه ای شده،جمعی از کارکنان دفاتر سهام عدالت، صبح امروز به سازمان بهزیستی کشور مراجعه کردند. معترضان به آنچه «برخورد توهین‌آمیز مقابل سازمان خصوصی‌سازی» می‌خواندند، این تجمع را برگزار کردند. تجمع کارکنان دفاتر سهام عدالت از حوالی ظهر امروز به مقابل ساختمان وزارت اقتصاد انتقال پیدا کرد.

تجمع کنندگان گفتند: دلیل اجتماعات اعتراضی کارکنان سهام عدالت این‌بار در مقابل سازمان بهزیستی، علاوه بر وضعیت نامشخص مطالبات مزدی و شغلی حدود 1500نفر از کارکنان دفاتر سهام عدالت، در انتقاد به برخورد توهین‌آمیز با چند نفر از همکاران معلول جسمی در مقابل سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفته است.

آنها افزودند: صبح روز سه‌شنبه (14اسفند ماه) در سومین روز از اعتراض کارکنان دفاتر سهام عدالت مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی؛ برخورد توهین‌آمیزی با چند تن از همکاران معلول مقابل پارکینگ این سازمان شد که واکنش تعدادی از انجمن‌های مدنی را  نیز در پی داشت.

کارکنان سهام عدالت در واکنش به این اقدام بعد از اجتماع در مقابل ورودی سازمان خصوصی‌سازی، صبح امروز شنبه (18اسفند ماه) برای پیگیری حقوقی این موضوع مقابل سازمان بهزیستی کشور تجمع کرده و درخواست پیگیری کرده‌اند.

آنها درادامه گفتند: مشکلات کارکنان سهام عدالت از ۴ تا ۵ سال پیش همزمان با الکترونیکی شدن ثبت نام مشمولان آغاز شده واز آن موقع تا هم‌اکنون مسئولان بدون توجه به پرداخت مطالباتمان و مشخص کردن وضعیت شغلی‌مان مارا به حال خود رها کرده‌اند.

تجمع کنندگان درادامه افزودند:علاوه بر  همه مشکلاتی که طول سالیان خدمت آنها در شهرستان‌ها و مناطق محروم کشور متحمل شده‌اند، مسئولان مربوطه در پاسخ به پیگیری‌های آنها می‌گویند: به شما نیازی نیست.

آنها با بیان اینکه تقریبا هر چند وقت یکبار با جیب خالی خانوادهایمان را در شهرستان‌های مختلف رها کرده و برای وصول مطالباتمان به تهران سفر می‌کنیم، افزودند: در  نتیجه این همه دوندگی چیزی به جز توهین عایدمان نشده است.

از قرار معلوم اعتراض کارکنان سهام عدالت از حوالی ظهر امروز به مقابل ساختمان وزارت اقتصاد انتقال پیدا کرده است.

*تجمع اعتراضی مربیان پیش دبستانی ایذه نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری خوزستان

روز شنبه هیجدهم اسفند ماه،جمعی از مربیان پیش دبستانی ایذه دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

یکی از مربیان پیش دبستانی شهرستان ایذه در این تجمع،به خبرنگار رسانه ای گفت: 86 مربی پیش دبستانی در شهرستان ایذه وجود داشت که پارسال 40 نفر از این تبدیل وضعیت و جذب آموزش و پرورش شدند.

وی گفت: ما خواستاریم که برای باقی مربیان نیز شرایطی برای استخدام در آموزش و پرورش فراهم شود.

این مربی پیش دبستانی ادامه داد: با وجود اعتراض و پیگیری انجام شده، متاسفانه هیچ نتیجه ای نگرفتیم و پاسخ مناسبی از سوی مسئولان دریافت نکردیم.

وی بیان کرد:از سال 89 بدون بیمه و در شرایط سخت مشغول به کار شده ایم و انتظار داریم که به وضعیت ما رسیدگی شود.

قابل یادآوری است که مربیان پیش دبستانی شهرستان ایذه از پارسال تاکنون با برگزاری چندین تجمع اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت بنمایش گذاشتند و خواهان استخدام خود در آموزش و پرورش شدند.

*تجمع کارگران شهرداری چلگرد دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق

روز سه شنبه چهاردهم اسفند ماه،جمعی از کارگران شهرداری چلگرد دراعتراض به عدم پرداخت 7ماه حقوق مقابل ساختمان این شهرداری تجمع کردند.

برپایه گزارش یک منبع خبری محلی،مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: تعدادی از کارگران شهرداری چلگرد به دلیل عدم پرداخت معوقات تجمع کردند که به آن ها قول پرداخت معوقات تا پایان سال داده شد.

 وی ادامه داد،صبح روز14اسفند 18 نفر از کارگران که در قالب نیروی شرکتی بوده اند به دلیل عدم  پرداخت  معوقات خود به مدت هفت ماه، تجمع کرده و خواستار مطالبات خود شدند.

وی افزود:  تعدادی از کارگران از ابتدای تیرماه و مهرماه به عنوان نیروی شرکتی مشغول به کار شده‌ بودند و مبلغی به صورت علی‌الحساب از سوی شهرداری به حساب کارگران واریز شده بود.

وی یادآور شد:  میزان معوقات پرداخت نشده کارگران، در مجموع حدود هفت تا 10 میلیون تومان است که تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

*از پرستاران چه خبر؟

1- تجمع اعتراضی کارکنان بیمارستان پارسیان نسبت به عدم پرداخت حقوق

روز شنبه هیجدهم اسفند ماه ، کارکنان بیمارستان پارسیان واقع در منطقه سعادت آباد تهران دراعتراض به عدم پرداخت حقوق دست به تجمع دراین واحد درمانی خصوصی زدند.

2- اعتراض رسانه ای پرستاران بیمارستان سجاد مشهد نسبت به تاخیر 5ماهه درپرداخت حقوق ونپرداختن حق سنوات وحق کارانه وساعت کاری بالا

پرستاران بیمارستان سجاد مشهد اعتراضشان را نسبت به تاخیر 5ماهه درپرداخت حقوق ونپرداختن حق سنوات وحق کارانه وساعت کاری بالا ، رسانه ای کردند.

یکی از پرستاران این بیمارستان به خبرنگار رسانه ای، گفت: در حال حاضر حدود پنج ماه است که حقوق دریافت نکردیم و تقریبا حدود دو هفته پیش مسؤولان حقوق مرداد و عیدی سال گذشته را پرداخت کردند.

وی با اشاره به‌این نکته که متاسفانه بیمارستان سنوات و کارانه هم پرداخت نمی‌کند؛ ابراز کرد: همه بیمارستان‌ها بر اساس تعداد بیمار، به‌پرستاران خود کارانه پرداخت می‌کنند، اما بیمارستان سجاد کارانه نمی‌پردازد.

این پرستار در ادامه به‌ساعت کاری بالا در بیمارستان اشاره و تصریح کرد: در اصل ساعت کاری ما باید شش ساعت در روز و 26 شیفت کاری در ماه باشد، اما به‌دلیل اینکه بیمارستان تعداد بیماران خود را افزایش داده در حال حاضر هفت ساعت و نیم در روز و 31 شیفت کاری در ماه باید پُر کنیم.

وی ضمن اشاره ‌به‌این نکته که بیمارستان حدود 150 نفر پرسنل دارد در خصوص علت تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان؛ خاطرنشان کرد: علت این است که حقوق پزشکان را باید به‌موقع پرداخت کنند تا آنان عمل جراحی به‌این بیمارستان بیاورند.

این پرستار ادامه داد: از زمانی که رئیس بیمارستان تغییر کرد، رئیس جدید اقدام به‌آوردن یکی دو پزشک پُر عمل به‌بیمارستان کرد و همین اقدام تعداد بیماران و عمل‌ها در بیمارستان را افزایش داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد عمل‌های جراحی در روز بین هفت تا 20 عمل و تعداد زایمان‌ها نیز بین شش تا 10 نفر است.

این پرستار عنوان کرد: عقب افتادگی حقوق ما از سال گذشته آغاز شد، البته در حال حاضر ماهی یک حقوق را دریافت می‌کنیم، اما حقوق عقب افتاده را و نه حقوق همان ماه.

وی اضافه کرد: بسیاری از ماه‌ها تنها نصف حقوق را دریافت می‌کردیم و باتوجه به‌اینکه حقوق ما، قانون کار است، در آن ایام ماهی 500 هزار تومان دریافت می‌کردیم!

این پرستار با بیان اینکه زنان و زایمان، جراحی عمومی، زیبایی، گوش و حلق، بینی و ارتوپد تخصص‌هایی هستند که در این بیمارستان وجود دارند؛ گفت: مشکل ما این است حقوقی هم که به‌پرسنل پرداخت می‌شود دیرکرد دارد و علاوه بر آن مقوله‌ای به‌اسم کارانه و سنوات هم وجود ندارد.

3-عدم پرداخت ماه ها مطالبات کارکنان بیمارستان دانشگاه پزشکی بوشهر

ماه ها مطالبات کارکنان بیمارستان دانشگاه پزشکی بوشهرپرداخت نشده است.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ18اسفند،بدهی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مربوط به مطالبه 6 ماهه پرستاران و کارانه 18 ماهه پزشکان است.

*وکیل جعفر عظیم زاده:برای جعفر عظیم‌زاده درخواست اعاده دادرسی خواهیم داد

محمدعلی جداری فروغی (وکیل جعفر عظیم زاده) از لزوم ارائه درخواست اعاده دادرسی برای وی خبر داد.

وی به خبرنگار رسانه ای گفت: از آنجا که عظیم‌زاده به عنوان غیبت از مرخصی به 30 ضربه شلاق محکوم شده، در فرجه قانونی تقاضای تجدیدنظرخواهی خواهیم کرد.

وی در ادامه در تشریح وضعیت این فعال کارگری گفت: باتوجه به اینکه عظیم زاده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، به 6 سال زندان محکوم و در حال سپری کردن آن است و وی به همین اتهامات بدواً در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه به 11 سال زندان محکوم و بر اثر تجدیدنظرخواهی در شعبه 8 دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی تبرئه شده، نسبت به حکم شش سال حبس در دیوان عالی کشور، درخواستِ اعاده دادرسی خواهیم داد.

*پرداخت بخشی از مطالبات کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن پس از اعتصاب دامنه دارشان درنواحی مختلف

پس از اعتصاب دامنه دارکارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن(شرکت تراورس) درنواحی مختلف معادل 2ماه از حقوق عقب مانده وعیدیشان،پرداخت شد.این کارگران با احتساب اسفند ماه 2ماه حقوق طلبکارند وچندین ماه حق بیمه آنها به سازمان تامین اجتماعی و شرکت بیمه‌گر تکمیلی کماکان پرداخت نشده است.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ18اسفند،تعدادی از کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس گفتند: معادل دو ماه از مجموع سه ماه معوقات مزدی کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس پرداخت شد.

به گفته این گروه از کارگران که خواهان مشخص شدن وضعیت مابقی مطالبات خود هستند، طی دو روز گذشته کارفرما، دو ماه دستمزد مربوط به آذر و دی ماه کارگران را تقریبا با دو ماه تاخیر به همراه عیدی پرداخت کرده است.

کارگران با بیان اینکه حدود ۷ هزار نفر در خطوط راه‌آهن تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری تراورس مشغول کارند، در توضیح مابقی مطالبات خود گفتند: در حال حاضر آنها با احتساب حقوق اسفند دوماه دیگر مطالبات مزدی معوقه دارند.

از دیگر مطالبات کارگران این واحد خدماتی و سایر کارگران خطوط ابنیه فنی کشور، مربوط به رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی می‌شود.

کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس در تشریح مشکلات بیمه اجتماعی و تکمیلی خود گفتند: چندین ماه حق بیمه اجتماعی آنها به تامین اجتماعی پرداخت نشده و در زمینه بیمه تکمیلی نیز با وجود آنکه کارفرما همه کارگران را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است و هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند.

*اعتراض رسانه ای کارگزاران مخابرات روستایی نسبت به قراردادی تحت عنوان«قرارداد دائم»

کارگزاران مخابرات روستایی اعتراضشان را نسبت به قراردادی تحت عنوان«قرارداد دائم» رسانه ای کردند وباذکر«این شیرِ بی‌یال و دم و اشکم را نمی‌خواهیم!»خواهان " اصلاح قرارداد ارسالی منطبق با ساختار اساسی شرکت که مزایا و رفاهیات در آن مشاهده شود و همچنین گنجاندن کارگزاران در چارت سازمانی خود به عنوان نیروهای اصلی و رسمی"،شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده کارگزاران مخابرات روستایی گفتند:قراردادی که به اسم قرارداد دائم توسط مخابرات تهیه و ابلاغ شده، هیچ کدام از بایدهای قانونی را رعایت نکرده است.

آنها، ضمن انتقاد از رویه شرکت مخابرات ایران در عقد قرارداد دائم با کارگزاران گفتند: پیرو تنظیم شکایت جامعه کارگزاران مخابرات روستایی در ۱۳ آذر ۱۳۹۵ در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورخه ۳۰دیماه ۱۳۹۷ جلسه‌ای مشترک با حضور اعضای کمیسیون، نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی و سران شرکت مخابرات ایران برگزار شد.

آنها به شرح جلسه برگزار شده و نتیجه آن پرداختند: باتوجه به صدور رای دیوان عدالت اداری در شهریور ماه ۱۳۹۷ در خصوص تایید بخشنامه وزارت کار مبنی لزوم عقد قرارداد دائمی با مجموعه کارگزاران مخابرات رستایی که در جلسه کمیسیون اصل نود بدان اشاره و استناد گردید و همچنین درخواست نمایندگان کارگزاران مبنی بر اینکه قرارداد دائم باید همراه با مزایا و رفاهیات طبق آئین‌نامه استخدامی و داخلی شرکت مخابرات ایران باشد و اینکه صرف دائمی بودن قرارداد بدون در نظر گرفتن استانداردها و اشل خود شرکت، رضایت کارگزاران را جلب نخواهد کرد، سران شرکت مخابرات ایران با صراحت تمام به حاضرین در جلسه فوق قول مساعد دادند که تا پایان بهمن ماه، قرارداد دائمی مورد نظر را تنظیم و ابلاغ خواهیم کرد و حال اینکه نه تنها قرارداد مورد نظر در تاریخ مذکور ابلاغ نشد و تاخیری ۱۵ روزه داشت بلکه قراردادی که در تاریخ ۱۵ اسفند با دستور مدیر عامل شرکت مخابرات ابلاغ شد،  آن چیزی نبود که مورد توافق قرار گرفته شده بود؛ بلکه قراردادی عاری از هر گونه مزایا و رفاهیات و مانند شیر بی‌یال و دم و اشکم بود؛ همچنین این قرارداد  دارای ایرادات اساسی بود که کاملا یکسویه و به دور از هرگونه انصاف تنظیم شده است.

این کارگزاران معتقدند؛ شرکت مخابرات ایران بدون توجه به معیارهای قانونی، ارکان قانونگذاری کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و همچنین آرای دیوان عدالت اداری را دور زده و هیچگونه توجهی به ماده‌های قانونی، بخشنامه‌ها و آرای دیوان عدالت اداری نکرده و نخواهد کرد و حتی گاها به گفته‌ها و تفاهم‌نامه‌های خود هم در خصوص کارگزاران پایبند نیست و آن را نقض می‌کند و حال در این بین متاسفانه کارگزاران مخابرات روستایی متضرر قربانی سیاستهای تبعیض آمیز شرکت مخابرات ایران شده‌اند که زیر شدیدترین فشارهای معیشتی در این اوضاع و شرایط بد اقتصادی قرار گرفته‌اند؛ هرچند که در این شرایط هم با توجه به تعهدی که دارند به خدمت رسانی به روستائیان عزیز ادامه می‌دهند.

آنهااضافه کردند: اگر قرار بود قرارداد دائمی کارگزاران طبق آیین‌نامه شرکت مخابرات  تنظیم می‌شد، نمی‌بایست قراردادی خشک و خالی و فاقد مزایا و رفاهیاتی موجود و مرسوم ساختار شرکت باشد.

آنها به نکته دیگری اشاره کردند: بعد از صدور رای هیئت تخصصی دیوان عدالت اداری در خصوص قرارداد دائمی کارگزاران، وزیر ارتباطات طی مصاحبه‌ای اعلام نمود که پیرو صدور این رای مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به شرکت مخابرات ایران تحمیل هزینه شده است؛ در حالی که امروز می‌بینیم که با تنظیم چنین قراردادی خبری از وجود این مبلغ در روح قرارداد نیست و حتی یک ریال هم از مبلغ فوق با وجود تنظیم این قرارداد سر سفره کارگزاران نمی‌آید؛ درحالیکه حقوق کارگزاران مخابرات روستایی با نیروهای رسمی شرکت فرسنگ‌ها فاصله دارد و اصلا قابل قیاس با هم نیستند؛ کما اینکه کار و حرفه کارگزاران سخت‌تر و طاقت فرساتر از آنها است.

 آنها هشدار دادند: با ابلاغ این قرارداد به استانها و شهرستانها بار دیگر جنجال‌ها بر سر عدم امضا توسط کارگزاران و اجبار و اخطار به امضا از طرف ادارات مخابرات شروع خواهد شد که این مسئله باعث تکرار دور باطل امثال سال‌های گذشته در خصوص امضا و عدم امضا قرارداد خواهد شد و به اعتماد و حس و حُسن همکاری طرفین صدمه خواهد زد. جامعه کارگزاران مخابرات روستایی در جهت کاستن از مشکلات  از شرکت مخابرات ایران درخواست دارد که دست از تبعیض‌های ناروا در خصوص کارگزاران بردارد و با " اصلاح قرارداد ارسالی منطبق با ساختار اساسی شرکت که مزایا و رفاهیات در آن مشاهده شود و همچنین گنجاندن کارگزاران در چارت سازمانی خود به عنوان نیروهای اصلی و رسمی" برای همیشه به مناقشات پیش رو پایان دهد.

*جان باختن یک کارگرجوشکار در ساختمان رستوران هفت خان مشغول براثر سقوط از ارتفاع

فرمانده انتظامی شیراز از سقوط  یک کارگرجوان جوشکاردر ساختمان رستوران هفت خان مشغول کاربراثرسقوط از ارتفاع خبرداد.

برپایه گزارشی که16اسفند رسانه ای شد،سرهنگ "دلاور القاصی مهر" بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر سقوط جوانی از ارتقاع در ساختمان رستوران هفت خان شیراز، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی ماموران مطلع شدند یک جوان در ساختمان مذکور در ارتفاع مشغول جوشکاری بوده است که به دلیل نامعلوم به پایین سقوط و فوت کرده است.

*مرگ راننده لودر معدن کرومیتحین کاربدنبال سقوط به دره در"نی ریز"

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر سقوط یک دستگاه لودر در محور روستایی "خواجه جمالی" نی ریز به درون دره، راننده در دم فوت کرد.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ15اسفند، سرهنگ "عبدالهاشم دهقانی"بیان کرد: مأموران پلیس راه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 از وقوع یک فقره واژگونی لودر در محور روستایی "خواجه جمالی" نی ریز مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد یک دستگاه لودر متعلق به معدن کرومیت در حال تسطیح جاده کوهستانی بوده که به درون دره سقوط کرده و راننده به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت شده است.

*مرگ کارگرسابق کارخانه فولاد زاگرس درحادثه آتش‌سوزی نیسان میدان میوه و تره‌بار تهران

چهارشنبه شب(15اسفند)یک کارگرسابق کارخانه فولاد زاگرس درحادثه آتش‌سوزی نیسان میدان میوه و تره‌بار تهران،جانش را ازدست داد.

به گزارش رسانه ای شده بتاریخ18اسفند، مرگ یک کارگر جوان قروه‌ای در یک حادثه آتش‌سوزی، برای کارگران فولاد زاگرس، یاد روزگارانی را زنده کرده که چراغ کارخانه روشن بود.

چهارشنبه شب(15اسفند) در میدان میوه و تره‌بار تهران، یک کارگر قروه‌ای که بعد از تعطیلی کارخانه فولاد زاگرس، به کارگر ساده‌ی تره‌بار در تهران تبدیل شده بود، در جریان یک حادثه آتش‌سوزی جان خود را از دست داد.

از قرار معلوم، شب‌هنگام خودروی نسیان این کارگر آتش می‌گیرد و او در این حادثه جان می‌بازد.

این کارگر جوان که قصد داشته عید نوروز امسال به قروه بازگردد و ازدواج کند، اهل روستای شوراب حاجی، بخش سریش آباد شهرستان قروه بوده و این حادثه همکاران سابق او را در فولاد زاگرس بسیار ناراحت کرده‌ است.

احمد امینی (نماینده کارگران بیکارشده فولاد زاگرس) که بارها برای پیگیری وضعیت این کارخانه به تهران آمده، در ارتباط با حادثه مرگ جوان قروه‌ای می‌گوید: اگر این کارخانه در سال 92 تعطیل نمی‌شد و 400 کارگر آن آواره نمی‌شدند، خیلی‌ها مثل این جوان، روانه پایتخت نمی‌شدند و سر خانه و زندگی‌شان می‌ماندند.

امینی اضافه می‌کند: این جوان مثل خیلی‌ها دور از خانه و خانواده به سر می‌برد؛ بازهم می‌گویم اگر کارخانه را تعطیل نمی‌شد، کارگران فنی و متخصص دنبال کارگری و دستفروشی و مسافرکشی نمی‌رفتند.

کارخانه فولاد زاگرس با حدود 400 کارگر، در سال 92 توسط سهامداران و طی برگزاری یک مجمع فوق‌العاده تعطیل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com