اخبار و گزارشات کارگری ١٣ اسفند ماه ١٣٩٧

اخبار کارگرى
March 04, 2019

اخباروگزارشات کارگری13 اسفند ماه1397

- دومین روز تحصن سه روزه معلمان سراسر کشور

- گسترش ودامنه دارترشدن اعتراضات کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن کشور(شرکت تراورس پیمانکار راه آهن) نسبت به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگرو وضعیت نابسامان بیمه:

1-اعتصاب وتجمع کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن هرمزگان، لرستان، زاگرس، مشهد، اندیمشک و آذربایجان

2-اعتصاب وتجمع کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نیشابور

- کارگران بازنشسته خشمگین فولاد وذوب آهن اصفهان در راه دست یابی به مطالباتشان دست به تجمع ،راهپیمایی وبستن خیابان زدند

- ادامه تجمع کارکنان سهام عدالت سراسرکشوردراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مقابل سازمان خصوصی‌سازی

- تجمع کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در مقابل وزارت کار

- اعتصاب کارگران کارخانه گاز وگاز مایع دهلران(ان جی ال3100)دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق

- سریال تجمعات کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ادامه دارد

- اعتصاب وتجمع کارگران پروژه نیروگاه  زباله‌سوز نوشهردراعتراض به عدم پرداخت 5ماه حقوق

- اعتراض رسانه ای کارگران شهرداری گمیشان نسبت به عدم پرداخت ماه هاحقوق وحق بیمه

- آزادی بهنام ابراهیم زاده با تودیع وثیقه200میلیون تومانی

- آزادی پروین محمدی با قرار کفالت 100میلیون تومانی

- تجمع دانشجویان علوم پزشکی سبزوار در اعتراض به کیفیت نامناسب غذای سلف سرویس

- اعتصاب وتجمع موبایل فروشان تبریز در اعتراض به طرح رجیستری

-5نفر درحادثه سقوط بالگرد اورژانس در چهارمحال و بختیاری زنده زنده سوختند

- بازهم یک کارگر شهرداری حین کار براثر تصادف جان باخت

- جان باختن یک کارگرجوان در یوسف آباد تهران براثر سقوط

- مصدومیت شدید کارگر 64ساله در رشت بدنبال سقوط از ارتفاع

*دومین روز تحصن سه روزه معلمان سراسر کشور

دوشنبه سیزدهم اسفندماه،دومین روزتحصن سه روزه معلمان سراسر کشور برای،

 آزادی فعالیت تشکل های مستقل،

آزادی معلمان زندانی،

توقف سیاست‌ پولی سازی مدارس وتامین بودجه کافی  جهت رفع مشکلات عدیده مدارس،

ترمیم حقوق فرهنگیان و همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با شاغلان و ارتقای آن به بالاتر ازحد خط فقرو پرداخت تمام معوقات معلمان اعم از مطالبات معلمان خرید خدمت، حق التدریسی و،

لغو قرارداد با بیمه ناکارآمد تکمیلی فعلی و جایگزینی آن با بیمه ای کارآ و پاسخگو برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته،

با استقبال معلمان استان های آذربایجان شرقی وغربی، اصفهان،البرز،خراسان رضوی،خوزستان،زنجان، فارس،قزوین،کردستان،کرمانشاه،مازندران،همدان،یزد و.....روبروشد.

معلمان در مدارس شهرستان های این استان ها با حضور در دفاتراز رفتن برسرکلاس درس اجتناب کردند.

تصاویردومین روزتحصن معلمان کشوردرکانال تلگرام شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران،درج شده است.

درهمین رابطه:

*شورای‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران :گزارش روز دوم تحصن

امروز 13 اسفند معلمان آگاه و پیشرو با دعوت شورای هماهنگی از رفتن به سر کلاس ها خودداری کردند و به وضعیت بد معیشتی خود و پایین بودن کیفیت آموزش اعتراض کردند.

بنا بر اخبار رسیده معلمان تمام استان ها در تحصن مشارکت داشتند اما سطح مشارکت در استان ها متفاوت بود در این میان در استان های  کردستان ، همدان ، قزوین، کرمانشاه، اصفهان ، یزد و ... استقبال بسیار گسترده بود و شهرهای همدان، مریوان،  خمینی شهر، سقز، قروین،  کرج و ... پیشتاز بودند.

در روز دوم شاهد بودیم که در شهرهای مختلف معلمان برای دفاع از حقوق خود به میدان آمدند که روز اول کم فروغ بودند یا خبر آن به کانال شورا ارسالها نشده بود از جمله می توان به شهرهای ملایر،پرند،شهرکرد،کرمان،صفاشهر،شهریار،فولادشهر،زرین شهر ،الوندقزوین،یاسوج،زرند و ... اشاره نمود.

با توجه به استقبال معلمان در روز دوم انتظار می رود تحصن در روز پایانی باشکوه تر و گسترده تر برگزار گردد.

لازم به ذکر است شورای هماهنگی در فراخوان خود اعلام کرده است اگر این مطالبات و اعتراضات مورد بی توجهی قرار گیرد به اعتراضات ادامه خواهد تاکنون موضعگیری رسمی از سوی حاکمیت نسبت به این مطالبات صورت نگرفته است.

*شورای‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران :گزارش روز اول تحصن

بنا بر اخبار و گزارش های رسیده به کانال شورا، اولین روز تحصن سراسری معلمان ایران با استقبالی به مراتب بیشتر از تحصن آبان ماه برگزار شد.

اخبار حاکی از شکل گرفتن تحصن در تمام استان هاست و در بیش از صد شهر و دهها روستا تحصن برگزار شده است.

متاسفانه بسیاری از متحصنین خبر تحصن خود را منتشر نکردند اما می توان به جرات گفت معلمان ایران در بیش از هزار واحد آموزشی تحصن کردند تنها در سقز پنجاه مدرسه در تحصن حضور فعال داشتند و برخی مدارس تعطیل شده است. تحصن در شهرهای کرمانشاه، یزد ،کرج ، همدان، اصفهان ، خمینی شهر ، شیراز ، مریوان ، قزوین و تاکستان سنندج و ... با شکوه برگزار شده است.

همچنین تحصن در استان های مازندران و آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل بهتر از آبان بوده است. این در حالی است که تحصن در تهران و گیلان باشکوه نبوده اما انتظار می رود در دو روز باقیمانده دوشنبه و سه شنبه تحصن باشکوهتر از روز اول باشد.

*چرا تحصن در تهران و گیلان ضعیف بود؟

کانون  های صنفی تهران و گیلان از تشکل های صنفی باسابقه و پیشرو کشور هستند و در کارنامه خود سابقه درخشانی دارند اما این تشکل ها نتوانسته اند بدنه خود را به میدان تحصن بکشانند علت چیست؟

برای پاسخ به این سوال، بعد از فضای سرکوب و اختناق بخصوص در تهران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اول : میزان استقبال از تحصن ارتباط مستقیم با فعالیت و تبلیغ برنامه توسط فعالان و تشکل ها دارد در روزهای منتهی به تحصن ما از این تشکل ها فعالیت خاصی در فضای مجازی و واقعی مشاهده نکردیم.

دوم : تحصن با شاغل بودن ارتباط مستقیم دارد بسیاری از اعضای هیات مدیره کانون تهران و گیلان بازنشسته هستند و عملا نمی توانند با تحصن همراهی کنند برخی نیز علاقمند به کنش میدانی نیستند.

سوم : ممکن است که وجود طیف فکری که علاقمند به مذاکره هستند یکی از علل عدم فعالیت اعضای هیات مدیره این کانون ها باشد.

چهارم : در کلانشهر تهران بسیاری از معلمان مجبور به کار در شغل دوم شده اند اما کم کم شغل معلمی برایشان به شغل دوم تبدیل شده است و الان انگیزه ای برای این نوع تحصن ها ندارند.

پنجم :عامل عمومی دیگر ترس است این عامل مختص تهران و گیلان و بوشهر نیست اما همچنان ترس یکی از عوامل مهم عدم شرکت در تحصن هاست.

با توجه به موارد فوق انتظار می رود کانون های صنفی  تهران و گیلان و سایر استان ها مانند بوشهر و زنجان و ... که در روز اول مطلوب عمل نکرده اند با تاکید بر صنفی بودن مطالبات بدنه خود را به تحصن فرابخوانند و فعالان و اعضای کانون ها و هیات مدیره پیشتاز حرکت باشند طبیعی است با تمام سرکوب ها و ترس ها ما شاهد حضور گسترده معلمان در تحصن خواهیم بود.

*گسترش ودامنه دارترشدن اعتراضات کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن کشور(شرکت تراورس پیمانکار راه آهن) نسبت به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگرو وضعیت نابسامان بیمه:

کارگر راه آهن نیشابور: زمان اعتراض هیچ کس برای رسیدگی حضور نداشت به جز یگان ویژه که آن هم برای پراکنده کردن ما آمدند، ما مجبور شدیم به سمت فرمانداری حرکت کنیم؛ نزدیک عید است و ما پولی نداریم.

1-اعتصاب وتجمع کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن هرمزگان، لرستان، زاگرس، مشهد، اندیمشک و آذربایجان

روزشنبه یازدهم اسفند ماه، کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن هرمزگان، لرستان، زاگرس، مشهد، اندیمشک و آذربایجان دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ومطالبات دیگرو وضعیت نابسامان بیمه، دست از کارکشیده وتجمع کردند.

2-اعتصاب وتجمع کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نیشابور

روز دوشنبه دوازدهم اسفند ماه،جمعی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن نیشابور در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ومطالبات دیگر دست از کار کشیده ودر گذرگاه کاشمر واقع در ایستگاه راه‌آهن نیشابور تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض به خبرنگار رسانه ای، گفت: من بیش از 35 سال کارگر راه‌آهن هستم و همچنان مشغول به کارم اما به دلیل پرداخت نشدن بیمه‌ام مجبورم به کار خود ادامه دهم. به ما گفته‌اند که بیمه بازنشستگی را خودتان واریز کنید تا بازنشسته شوید.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بازنشسته شویم باید 10 تا 15 میلیون تومان هزینه کنیم اما با کدام پول؟ من 17 سال بیشتر از موعد مقرر مشغول کار هستم.در مجموعه ما کارگرانی مشغول کار هستند که تا 61 سال نیز سن دارند.

یکی دیگر از کارگران عنوان کرد: 5 ماه است که حقوق نگرفته‌ایم؛ هر بار که اعتراض می‌کنیم می‌گویند هفته دیگر حقوقتان را پرداخت خواهیم کرد اما باز هم اتفاقی نمی‌افتد. 10 سال است که هیچ سنواتی دریافت نکرده‌ایم؛ نزدیک عید است و حتی از تامین مواد غذایی نیز عاجر مانده‌ایم.

کارگر معترض دیگر با اشاره به سختی کار بیان کرد: کارگران مسنی در مجموعه هستند که دیگر توان کار ندارند در زمستان، سرما نیروی کار ما را می‌گیرد و در تابستان نیز گرما؛ زمان اعتراض هیچ کس برای رسیدگی حضور نداشت به جز یگان ویژه که آن هم برای پراکنده کردن ما آمدند، ما مجبور شدیم به سمت فرمانداری حرکت کنیم؛ نزدیک عید است و ما پولی نداریم.

*کارگران بازنشسته خشمگین فولاد وذوب آهن اصفهان در راه دست یابی به مطالباتشان دست به تجمع ،راهپیمایی وبستن خیابان زدند

ساعت 10صبح روز دوشنبه سیزدهم اسفندماه، کارگران بازنشسته خشمگین فولاد وذوب آهن اصفهان برای دومین روز در دورجدید اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت حقوق ماه های بهمن واسفند وعیدی سال جدید وعدم همسان سلزی،اجرایی نشدن ماده 109 قانون سختي کار برایشان ووضعیت نابسامان بیمه تکمیلی،دست به تجمع مقابل استانداری اصفهان زدند.

تجمع کنندگان پلاکاردهایی با جمله های« حقوق ما عقب افتاده است»و« تبصره 5 ماده 109 اجرایی باید گردد»حمل میکردند وشعارهایی منجمله« حقوق اول ماه، حق مسلم ماست»می دادند.

بازنشستگان پس از مدتی با استقرار در خیابان مانع تردد خودروها و اتوبوس ها شدند و ترافیک سنگینی در محدوده خیابان استانداری اصفهان ایجاد شد.

این بازنشستگان حدود ساعت 11 به سمت میدان امام حسین (دروازه دولت) حرکت کردند که به ترافیک سنگینی در محدوده مرکزی کلانشهر اصفهان منجر شد.

تعدادی از این بازنشستگان در گفت و گو با خبرنگار رسانه ای با اشاره به اینکه 2ماه حقوق و همچنین عیدی امسال خود را دریافت نکرده اند گفتند: هیچ یک از مسوولان صندوق بازنشستگان فولاد و مسوولان امر در این 2 روز پاسخی به مطالبات ما ندادند.

آنها با بیان اینکه از ماه دی سال جاری تاکنون هیچ پرداختی برایشان صورت نگرفته است، افزودند: ما با مشکلات دیگری مانند بیمه تکمیلی و همسان سازی مواجه هستیم.

آنها اعمال ماده 109 قانون سختی کار برای بازنشستگان فولاد را از خواسته های خود بیان و تاکید کردند.

این بازنشستگان با اشاره به اینکه پرداخت نشدن حقوق و عیدی آنها باعث ایجاد مشکلات معیشتی شده است، تصریح کردند که افزایش نرخ تورم نیز بر مشکلات آنها افزوده است.

*ادامه تجمع کارکنان سهام عدالت سراسرکشوردراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مقابل سازمان خصوصی‌سازی

روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه، کارکنان سهام عدالت سراسرکشوردراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی به تجمعشان مقابل سازمان خصوصی‌سازی ادامه دادند.

براساس گزارش رسانه ای شده،مدیرکل دفاتر امور سهام عدالت کشور گفت: مشخص کردن وضعیت شغلی کارکنان دفاتر سهام عدالت از عهده سازمان خصوصی‌سازی خارج است و باید منتظر لایحه ارسالی دولت به مجلس در خصوص وضعیت شغلی خود باشند که قرار است به زودی در صحن علنی مجلس مطرح شود.

پیش ازاین پس از دوروز تجمع کارکنان سهام عدالت سراسرکشوردرتهران مقابل وزارت اقتصاد ودارایی ،علی اشرف عبدالله پوری حسینی (رئیس سازمان خصوصی سازی) روز دوشنبه بیست ونهم بهمن ماه سال جاری با دعوت از نمایندگان کارکنان معترضان وعده داد که تا طی یک هفته36ماه از مطالبات مزدی 48 ماهه آنها را بر اساس بودجه 25 میلیارد تومانی که از سوی هیات وزیران برای جبران خدمات کارکنان شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت تخصیص یافته، پرداخت خواهد کرد.

«پوری حسینی» در خصوص امنیت شغلی کارکنان دفاتر سهام عدالت خطاب به نمایندگان کارگران نیز گفت: در این ارتباط منتظر لایحه آزادسازی سهام عدالت در صحن علنی مجلس هستیم

*تجمع کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی در مقابل وزارت کار

با فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه  امروز (۱۳ اسفند) در اعتراض به پایین آمدن هفتاد درصدی قدرت خرید طبقه کارگر و تورم و گرانی مقابل وزارت کار تجمع اعتراضی برگزار کرده و با قرائت بیانیه ای در پایان این تجمع خواستار افزایش حداقل دستمزد کارگران تا  ۷ میلیون تومان شدند. در این تجمع اعتراضی گروه اتحاد بازنشستگان و جمعی از دانشجویان مدافع کارگر نیز مشارکت داشتند.

در تجمع امروز، کارگران با شعارهایی چون (سفره ما خالیه؛ وعده ها پوشالیه) (دستمزد عادلانه حق مسلم ماست)(هزینه ها دلاریه حقوقمون ریالیه) (خط فقر هفت میلیون؛ دریافتی ها دو میلیون) (یه مسکن مناسب حق مسلم ماست) (درود بر کارگر؛ مرگ بر ستمگر) (تورم گرانی؛ پاسخ بده روحانی) (دولت خیانت می کند مجلس حمایت می کند) (نان کار آزادی؛ حق مسلم ماست)نسبت به پایین بودن دستمزد معترض شدند. 

از دیگر شعارهای کارگران حاضر در تجمع (از هفت تپه تا تهران کارگران در زندان) (زندانی هفت تپه آزاد باید گردد) (کارگر زندانی آزاد باید گردد) ( معلم زندانی آزاد باید گردد) ( دانشجوی زندانی آزاد باید گردد)که خواستار آزادی بی قید و شرط کارگران، معلمان و دانشجویان زندانی بودند.

در حالی که تجمع کنندگان شعار می دادند؛ (درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید) تعداد قابل توجهی از عاربران و شهروندان به تجمع پیوسته و در مطالبه دستمزد شایسته با کارگران همراه شدند.  یکی از شهروندان زن که به جمعیت پیوسته بود به سخنرانی پرداخته و رو به ماموران امنیتی میگفت (آیا شما با دستمزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می توانید زندگی کنید که از کارگران می خواهید ساکت باشند. هر وقت کارگران حرفی می زنند آن ها را زندانی می کنید). در چند مورد نیز مسافران به ویژه زنان از اتوبوس بی آر تی مقابل وزارت کار رو به جمعیت اعلام حمایت کردند. با توجه به احتمال موکول شدن تعیین حداقل دستمزد به سال آینده، انتظار می رود این قبیل اعتراضات ادامه پیدا کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*اعتصاب کارگران کارخانه گاز وگاز مایع دهلران(ان جی ال3100)دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق

روزدوشنبه دوازدهم اسفند ماه، کارگران کارخانه درحال ساخت گاز وگاز مایع دهلران (شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت – اویک - پیمانکار پروژه)دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق،دست از کارکشیده وتجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، رئیس اداره تعاون ، کار ورفاه  اجتماعی شهرستان دهلران گفت : بعد از تجمع کارگران بلافاصله مو ضوع را از طریق مسئولان شرکت پیگری کردیم.

عباس بیش بهارافزود: شرکت اویکو که به عنوان پیمانکار ان جی ال مشغول به کار است چندماه مطالبات کارگران را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد:در راستای پرداخت حقوق ومطالبات کارگران  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهلران صبح امروز با نماینده شرکت اویکو جلسه ای برگزار کرد که قرار شده تا چند روز آینده تمام مطالبات کارگران را پرداخت نمایند .

وی افزود: در این جلسه قرار شده تا 15اسفند ماه تمام مطالبات  کارگران پرداخت شود و برای بررسی بیشتر موضوع،فردا بازرسین کار ،این اداره از نزدیک مشکلات  را بررسی خواهند کرد.

در حال حاضر 900 کارگربصورت روز مزد و قراردادی در پروژه کارخانه گاز و گاز مایع 3100 دهلران،استان ایلام،مشغول بکار هستند.

*سریال تجمعات کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ادامه دارد

روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه، کارگران کارخانه روغن نباتی گلناز به تجمعشان دراعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری کرمان ادامه دادند.

براساس گزارش رسانه ای شده،، صبح امروز حدودا 300 کارگر شرکت روغن نباتی گلناز به دلیل حقوق معوقه شان به نشانه اعتراض جلوی استانداری کرمان تجمع کرده‌اند.

یکی از کارگران این شرکت در این باره گفت: 6 ماه است که این شرکت به کارگران حقوق و عیدی پرداخت نکرده است.

*اعتصاب وتجمع کارگران پروژه نیروگاه  زباله‌سوز نوشهردراعتراض به عدم پرداخت 5ماه حقوق

روز دوشنبه سیزدهم اسفندماه، کارگران نیروگاه زباله‌سوز درحال ساخت  نوشهر(شرکت ساختمانی آژند - پیمانکار-)دراعتراض به عدم پرداخت 5ماه حقوق،دست از کارکشیده ودرمحل کارشان تجمع کردند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،پس از اعتراض کارگران،وعده پرداخت بخشی از مطالباتشان از طرف شهردار نوشهر داده شد.

نیروگاه  زباله‌سوز در منطقه پلهم کتی شهرستان نوشهر در حال ساخت است وقرار است به زودی ازبخش زباله سوز این نیروگاه بهره برداری ‌شود اما برق تولیدی از این نیروگاه زمان بر خواهد بود.

*اعتراض رسانه ای کارگران شهرداری گمیشان نسبت به عدم پرداخت ماه هاحقوق وحق بیمه

کارگران شهرداری گمیشان  اعتراضشان رانسبت به عدم پرداخت ماه هاحقوق وحق بیمه ،رسانه ای کردند.

روز دوشنبه 15اسفندماه،یکی از کارگران شهرداری گمیشان به خبرنگار رسانه ای گفت: من یکی از کارکنان شهرداری گمیش‌تپه هستم و اکنون 6 ماه است که حقوق نگرفتم و بیمه ما نیز پرداخت نشده است مسؤولان کمی به فکر ما باشند.

یکی دیگر از کارمندان شهرداری گمیشان با ابراز گلایه از دریافت نکردن حقوق خود گفت: می‌خواهم بدانم واقعا دولت به شهرداری گمیشان بودجه نمی‌دهد و اگر می‌دهد این پول‌ها کجا می‌رود چرا مسؤولان رسیدگی نمی‌کنند؟ چرا ماه‌ها حقوق کارکنان را نمی‌توانند بدهند مگر ما خانواده نداریم آخر تا کی پیش زن و بچه‌هایمان شرمنده باشیم که حتی پول نان شب را هم نداشته باشیم.

این کارمند شهرداری ادامه داد: وقتی از سر کار برمی‌گردم؛ بچه کوچکم به من می‌گوید بابا حقوق گرفتی، بابا چی آوردی برام مگه کار نمی‌کنی که همش دست‌خالی می‌آیی خانه؛ نمی‌دانم به این کودک چه جوابی بدهم.

*آزادی بهنام ابراهیم زاده با تودیع وثیقه200میلیون تومانی

روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه، بهنام ابراهیم زاده با تودیع وثیقه200میلیون تومانی آزاد شد.

*آزادی پروین محمدی با قرار کفالت 100میلیون تومانی

عصر روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه،پروین محمدی با قرار کفالت 100میلیون تومانی آزاد شد.

*تجمع دانشجویان علوم پزشکی سبزوار در اعتراض به کیفیت نامناسب غذای سلف سرویس

ظهرروز یکشنبه دوازدهم اسفندماه،جمعی از دانشجویان علوم پزشکی سبزوار در اعتراض به کیفیت پایین غذای مقابل سلف دانشگاه تجمع کردند وظروف غذای خود را نیز مقابل سلف گذاشتند.

یکی از دانشجویان معترض داشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگار رسانه ای گفت: اعتراض ما به غذای سلف در خصوص مواد اولیه ای است که متاسفانه کیفیت خیلی پایینی دارد و همین مسئله باعث نارضایتی دانشجویان شده است.

این دانشجوی معترض اظهار کرد: طی چندماه اخیر نماینده شورای صنفی به آشپزخانه سلف رفت تا کیفیت غذا را بررسی کند و راهکارهای خوبی در جهت ارتقای کیفیت غذا به مسئولان سلف داده شد؛ اما بازهم توجهی نشد.

وی با اشاره به مطالبه گری های صورت گرفته عنوان کرد: دانشجویان علوم پزشکی سبزوار به وضعیت کنونی سلف بسیار معترض هستند و با توجه به مطالبه گری دانشجویان، متاسفانه مسئولین دانشگاه پاسخگو نیستند.

*اعتصاب وتجمع موبایل فروشان تبریز در اعتراض به طرح رجیستری

روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه،موبایل فروشان تبریز مغازه های خود را در اعتراض به طرح رجیستری، بستند ودر محوطه بازار تجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگانبه خبرنگار رسانه ای گفت: به دلیل اجرای طرح رجیستری، شرکت‌ها نمی‌توانند گوشی وارد کنند و ما گوشی رجیستر شده نداریم که بفروشیم و حدود یک هفته هست که هیچ درآمدی نداشته و عملاً بیکاریم.

یکی دیگر از کسبه بازار موبایل تبریز می‌گوید: حدود یک هفته هست که هیچ شرکتی گوشی وارد نمی‌کند و گوشی‌هایی هم که در بازار هست قیمت خیلی بالایی دارند، اکثر موبایل فروشان قشر جوان هستند که عملاً در شرایط کنونی بیکار هستند.

یکی دیگر ازفروشندگان موبایل نیز می‌گوید: حدود یک هفته هست که سایت رجیستری را بسته‌اند و کلاً نمی‌توانیم گوشی رجیست کنیم، گوشی‌هایی که اخیراً فروخته شده و دست مردم هستند بدون رجیستری هستند و موقع اتمام مهلت قانونی، مردم آنها را پس می‌آورند، دلیل اینکه چرا سایت را بستند را هم نمی‌دانیم.

وی می‌افزاید: عملاً گوشی قانونی در کشور نداریم و آنهایی که با کد هستند قیمت بالایی دارند و مشتری مجبور هست از ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان هزینه اضافی بپردازد.

وی ادامه می‌دهد: اکنون هم که حدود یک هفته هست سایت را بسته‌اند عملاً فروش نداریم و در حال زیان دادن هستیم.

یکی دیگر از کسبه این بازار می‌گوید: ما هر روز ضرر می‌کنیم، گوشی از زمان مطرح شدن بحث رجیستری، گران شده است، کسی قدرت خرید ندارد، ما می‌خواهیم به مشکلات ما رسیدگی کنند، در این شرایط اقتصادی هر کسی می‌خواهد برای خانواده خود نان شب تهیه کند. گوشی‌هایی که الان به مردم فروخته شده است یک ماه دیگر قطع می‌شود.

معترض دیگری می‌گوید: یک و نیم ماه وقت داریم که گوشی‌هایی را که فروخته‌ایم رجیست کنیم؛ مشتری‌ها گوشی‌ها را برمی‌گردانند و ما مجبوریم مغازه‌ها را ببندیم.

وی ادامه می‌دهد: کالای رجیست شده و گارانتی دار در بازار نیست که آن را بفروشیم، در مورد گوشی‌های بدون کد هم که خودمان پول می‌ریختیم و گمرک آن را باز می‌کرد، الان سایت مربوطه را بسته‌اند.

وی ادامه می‌دهد: دوستان ما به استانداری مراجعه کردند و جواب شنیده‌اند که فعلاً منتظر بمانید، گمرک هم ظاهراً گفته فعلاً قصد باز کردن سایت ندارد.

*5نفر درحادثه سقوط بالگرد اورژانس در چهارمحال و بختیاری زنده زنده سوختند

ظهر روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه،بالگرد اورژانس استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان کیار سقوط کرد و5سرنشینش اعم سه نفر کادر پروازو دو نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی در دم جان باختند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،این بالگرد اورژانس برای اعزام بیمار از روستای دهدلی یکی از روستاهای صعب‌العبور شهرستان اردل اعزام شده بود که قبل از رسیدن به محل ماموریت دچار سانحه شد ودر این حادثه 3 نفر از کادر پرواز و دو نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی ‌جان باختند.

*بازهم یک کارگر شهرداری حین کار براثر تصادف جان باخت

روز دوشنبه سیزده اسفند،رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب از ورود یک خودرو به فضای سبز و کشته شدن کارگر شهرداری تهران که در این فضا مشغول به کار بود، خبر داد.

وی در این باره گفت: یک دستگاه سواری پراید در مسیر غرب به شرق بزرگراه یاسینی در حال حرکت بوده است که در همین حین به علت عدم کنترل وسیله نقلیه با گاردریل حاشیه بزرگراه برخورد کرده و وارد فضای سبز کنار اتوبان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این فضا یکی از کارگران شهرداری مشغول به کار بوده است، گفت: این خودرو بعد از ورود به فضای سبز با کارگر شهرداری که مردی حدودا ۶۰ساله بود برخورد کرده و متاسفانه این کارگر بر اثر شدت ضربه این تصادف جان خود را از دست می‌دهد.

*جان باختن یک کارگرجوان در یوسف آباد تهران براثر سقوط

صبح روز دوشنبه سیزدهم اسفند ماه، یک کارگرجوان بدنبال سقوط ازاسکلت فلزی یک ساختمان نیمه کاره واقع در یوسف آباد تهران،جانش را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری 125، به گفته مهدی آشوری افسر آماده منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران، در پی بالا رفتن کارگران از اسکلت فلزی این ساختمان نیمه کاره که 3 کارگر ساختمانی نیز در داخل آن حضور داشتند، ناگهان یکی کارگران از طبقه دوم به طبقه منفی دو سقوط کرد.

وی افزود: بر اثر این حادثه یکی از کارگران که جوانی 20 ساله بود به طبقه منفی دو سقوط و به شدت با سازه های فلزی بین طبقات برخورد کرده و بر روی میل گرد های بیرون زده از دل سازه افتاد.

افسر آماده منطقه دو تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله این کارگر را تحویل عوامل اورژانس دادند که متأسفانه عوامل اورژانس مرگ کارگر جوان را تایید کردند.

*مصدومیت شدید کارگر 64ساله در رشت بدنبال سقوط از ارتفاع

روز دوشنبه13اسفند،یک کارگر 64ساله حین کار در ساختمانی در حال ساخت در محله رشتیان شهر رشت از طبقات بالا سقوط کرد ودچار آسیب دیدگی شدید در کمر وپاشد.

مصدومیت یک کارگرشرکت راهسازی براثر سقوط از ارتفاع 20متری در رودخانه شفارود رضوانشهر

یک کارگرشرکت راهسازی در جاده پونل – خلخال حین کار از ارتفاع به داخل رودخانه شفارود رضوانشهر سقوط کردو از ناحیه دست و پا مصدوم شد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ13اسفند،امدادگران اورژانس  این کارگر 57 ساله مصدوم را به بیمارستان شهدای رضوانشهر منتقل کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com