شعارهاى فاشیستى و نژادپرستانه در استادیوم ورزشى تبریز

شعارهاى فاشیستى و نژادپرستانه در استادیوم ورزشى تبریز

حمله ارتش ترکیه به منطقه کردنشین شمال سوریه یک اقدام فاشیستى، نژادپرستانه و ضد هر نوع ارزش انسانى است. برخى شعارهاى طرح شده از طرف تعدادى از تماشاگران بازى فوتبال بین تراکتورسازى و استقلال در روز جمعه ۱۰ آبان ماه، از جمله ”مرگ بر کرد‟، ترکیه، ترکیه، ترکیه‟ و همچنین بر افراشته شدن پرچم ترکیه در استادیوم نشانه حمایت این جماعت قلیل و عقب مانده از فاشیسم و نژادپرستى و نشانه ضدیت شان با هر نوع مدرنیسم و ترقى خواهى و انسانیت و دستاوردهاى مترقى انسان قرن ۲۱ ام است.

این شعارها و این صدا ها نه صداى مردم آذربایجان بلکه صداى فاشیسم ترک است که با حمایت هم دولت فاشیست ترکیه و هم عوامل حکومت اسلامى و سپاه پاسداران در چنین تجمعاتى بلند میشود.
مردم آذربایجان نباید به این فاشیستها میدان بدهند، باید عرصه را بر آنها تنگ کنند و اجازه ندهند که این گرایش عقب مانده، که از طرف مزدوران هر دو حکومت ارتجاعى در منطقه باد زده میشود، مردم آذربایجان را در انظار جهانیان مردمى عقب مانده و طرفدار فاشیسم معرفى کنند. این لمپنها و پاسدار و بسیجىها باید جواب مناسب خود را از مردم آذربایجان بگیرند. انتظار از مردم آذربایجان، بخصوص نسل جوان و مترقى، این است که در استادیوم هاى ورزشى شعارهاى آزادیخواهانه و برابرى طلبانه سر دهند و نشان دهند که آنها نه با مرتجعین و فاششیستهاى حاکم بر ایران و ترکیه بلکه با آن مردم مترقى دنیا همصدا هستند که امروز، شنبه ۲ نوامبر برابر با ۱۱ آبان، در بسیارى از شهرهاى بزرگ جهان به خیابانها آمدند و حمله اردوغان به روژاوا را محکوم کردند