مصطفی پورمحمدی دروغ گوی زیرک

“مصطفی پورمحمدی دروغ گوی زیرک”


کشتار ۶۷ مصطفی پورمحمدی هنوز هم دروغ می گوید

مصطفی پورمحمدی دروغ گوی زیرکی ست؛ اما، کوس رسوایی جنایت رژیم سال هاست که به گوش می رسد و جنایات انجام گرفته، ننگی ست بر پیشانی نظام که با هیچ فریب و نیرنگی پاک نمی شود.

دروغ های پورمحمدی بیش از پیش وی را افشا می کند چرا که این پرسش طرح می گردد: اگر احکام سایر زندانیان را این گونه صادر کرده باشید “بر اساس اضهارات تمامن غیرواقعی و بدون سند؛” احکام هم نمی توانند بر پایه اتهام ثابت شده صادر شده باشند. بنابراین برای هر حکم که فرمان داده اید و هر حکمی را که امضا کرده اید باید محاکمه شوید.

سال هاست که هر تابستان آغاز می شود با یادآوری جنایت و کشتار در زندان های جمهوری اسلامی. آغاز هر تابستان همراه هم دردی و تجدید احترام و هم پیوند با خانوادهای زندانیان از ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ که ۲۷ فعال سیاسی را تیرباران کردند و زنده یاد «سعید سلطانپور» شاعر و کارگردان تیاتر در میانشان بود تا شهریور خونین ۱۳۶۷ خورشیدی که زندانیان بیشماری از هوادران و اعضای گروهای سیاسی جانشان را از دست داده اند.

جنایات رخ داده در زندان های جمهوری اسلامی به دلیل گسترده بودن، کشمکشی را سبب شده و دو سویه پیدا کرده ست؛ می شود خلاصه گفت: یک سوی آن سران نظام و قوه قضاییه- دادگستری، هستند و دیگر سوی بازماندگان قتل عام شدگان و همراهان آنها.

در کشمکش بوجود آمده هر چه زمان رو به جلو حرکت کرده بخش ها و ناگفته هایی از این جنایات در جامعه انتشار یافته ست و هم زمان مسوولان نظام قضایی کشور سعی بر پنهان و انکار کردن وقوع این جنایات دارند.

یکی از اسناد مهم انتشار یافته فایل صوتی هیات ۳ نفره مرگ در گفتگو با جانشین رهبر جمهوری اسلامی آیت الله حسن علی منتظری در مرداد ۱۳۹۵ خورشیدی ست؛ این گفت‌وگو در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ انجام شده بود

 و سخنان ضبط شده محلی برای انکارجنایات رخ داده باقی نمی گذارد.

ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه، مبشری دادستان وقت و مصطفی پورمحمدی به عنوان نماینده وزارت اطلاعات با صدور حکمی مخفیانه از سوی رهبر جمهوری اسلامی آیت الله «خمینی» ماموریت یافتند هیات ۳ نفره را تشکیل دهند و زندانیان سیاسی در زندان های کشور را، محاکمه دوباره کنند. محاکمات انجام گرفته نه برای کم کردن احکام پیشین بود و نه برای عفو دادن بلکه برای از میان برداشتن زندانیانی بود که به تفتیش عقاید و به خواست های نامعقول هیات پاسخ منفی دادند.

 نام «مصطفی پورمحمدی» رییس دیوان عالی دادگستری که در دهه ۶۰ قاضی و نماینده وزارت اطلاعات بوده بعنوان یکی از عاملان قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان خونین ۶۷ مطرح ست. و در این باره وی تا سال ها از پاسخ صریح و روشن تفره می رفت؛ سرانجام در تابستان ۱۳۹۵ در اثر فشار اذهان عمومی و سخنان چند تن از نمایندگان مجلس، مشارکت در جنایات را پذیرفت و گفت: من افتخار می کنم که حکم خدا را اجرا کرده ام.

مصطفی پورمحمدی راه گریزی از اتهام “عاملیت در جنایت” نیافت و مجبور شد نقش خود را به پذیرد. بر اساس  اسناد پایه مبنی بر عاملیت مستقیم وی در جنایات انجام گرفته بایستی هرچه زودتر پاسخ گو گردد که به دلیل سیستم ناعادلانه قضایی ایران بر مسند دادگستری هم نشسته ست و در تلاش تبریه خود و جنایاتی ست که در دهه ها انجام گرفته است.

مصطفی پورمحمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگویی تصویری و متنی که توسط هفته‌نامه اصولگرا «مثلث» منتشر شده، بار دیگر به صراحت از نقش‌آفرینی در اعدام‌های تابستان حونین ۱۳۶۷ دفاع کرده است.  سخنان اخیر وی در باره قتل عام زندانیان سیاسی و ادعاهایی که کرده است دروغ هایی هستند برای گریزی دیگر. او که در سال ۱۳۹۵ برای گریز از فشار جامعه راهی نمی یافت به تبریه خود افتاد و گفت “حکم خدا را اجرا کرده و افتخار می کنم”.

در دهه نُخست از جنایات و تا سال ها پس از وقوع آنها در مقابل پرسش های موجود در کشمکش دو سویه بازماندگان (مردم) و دادستانی- قوه قضاییه که پیشتر بحث آن رفت سکوت می کردند و یا می گفتند: پرونده و بحث کشتار ۶۷ را برای مصلحت نظام نباید گشود؛ اکنون مصطفی پورمحمدی در گفتگو با «مثلث» گفته است ما هنوز با منافقان تصفیه حساب نکرده ایم. اینها می خواستند تلویزیون را بگیرند، اینها با کمک صدام به غرب کشور حمله نظامی کردند و تصمیم داشتند از آنجا به تهران وارد بشوند. به ما حمله کردند ما شهید دادیم اینها دشمن هستند و هنگام جنگ به دشمن رحم نمی کنند و ما نباید پاسخ گو باشیم اینها هستند که باید در دادگاه های بین اللمللی محاکمه بشوند و …

نیز گفته است: «ما نباید در آن شرایط سادگی به خرج بدهیم و به اعضای مجاهدین خلق بگوییم نه تو در خط مقدم نبودی، تو پشتیبانی بودی، تو شنود می‌کردی، تو تعمیر ماشین می‌کردی … هر کس در خط دشمن است، دشمن است … باید به حساب تک تک‌ منافقین برسیم»

 پورمحمدی از دروغ گوترین قضات تاریخ جمهوری اسلامی ست. سخنان اخیر وی بی اساس و دروغ هستند؛ در اسامی موجود اعدام شدگان ۶۷ که حدود ۵۰۰۰ تن هستند اسامی فراوانی به چشم می خورند که ارتباطی با سازمان مجاهدین نداشته اند و در ارتباط با گروهای مارکسیستی بوده اند. کسانی را اعدام کرده اند که به مبارزه مسلحانه باور نداشتند و مبارزه سیاسی خط مشی آنها بود.

دروغ های پورمحمدی بیش از پیش وی را افشا می کند چرا که این پرسش طرح می گردد: اگر احکام سایر زندانیان را این گونه صادر کرده باشید “بر اساس اضهارات تمامن غیرواقعی و بدون سند؛” احکام هم نمی توانند بر پایه اتهام ثابت شده صادر شده باشند. بنابراین برای هر حکم که فرمان داده اید و هر حکمی را که امضا کرده اید باید محاکمه شوید.

مصطفی پورمحمدی دروغ گوی زیرکی ست؛ اما، کوس رسوایی جنایت رژیم سال هاست که به گوش می رسد و جنایات انجام گرفته، ننگی ست بر پیشانی نظام که با هیچ فریب و نیرنگی پاک نمی شود.

در باره کشتار ۶۷ مصطفی پورمحمدی هنوز هم دروغ می گوید.

پنجم مرداد ۱۳۹۸ خورشیدی

لندن