آگهی صیغه در هفته نامه ایران استار و توقف آن در پی اعتراض زنان

بیشک هیچ مکتب، ایدئولوژی و پدیده ای تاکنون به رذالت و حیله گری مذهب نبوده است. همین قدر بس که مذهب در حالیکه همه جا، بارها و بارها، در آیه های گوناگونِ کتابهای مقدس اش، خود را مظهر راستی و درستی دانسته و دیگران را نهی از دروغ و ریا می کند، ولی خود، بنیان اش بر بزرگترین و حیرت آورترین دروغ و ریا ، اینکه فرد شیادی بیاید دعوی پیامبری نموده و مدعی شود که از جانب خدایی که آنهم خود دروغ بزرگتری است، برای هدایت بشر، ولی در حقیقت برای گمراهی و فریب بشریت فرستاده شده، گذارده شده باشد؛ اینکه در حالی که خود را مظهر بالاترین عطوفت و مهربانی نسبت به دیگران قلمداد می کند، ولی مروج وحشیانه ترین شقاوت ها و خشونت ها در حق افراد باشد: زنان را سنگسار کند، دست و پای افراد را قطع نماید، فرد مرتد را به قتل برساند، چشم را در برابر چشم و … در آورد، و بی محابا مخالفین و غیر معتقدین به خود را از دم تیغ بگذراند و خانواده های آنها را بخاک سیاه بنشاند. اما از میان همه اینها آنچه گوی رذالت و حیله گری را از بقیه ربوده است نحوه برخورد مذهب با مسئله فحشا و به بیان خود وی زنا می باشد. باین معنا که مذهب، و خصوصا اسلام، در حالیکه سخت ترین سرزنش ها و مجازات ها را بر علیه فحشا، و به بیان خود وی زنا، ابراز و مقرر نموده است، خود مروج وسیعترین فحشا در تاریخ بوده است. فکر نکنید من فقط از فحشایی که در میان شیعیان تحت عنوان صیغه موقت رایج است سخن می گویم. خود نکاح دانم هم در نظام اسلامی چیزی جز تحمیل بدترین و عریان ترین شکل فحشا بر زنان نمی باشد. اگر باور ندارید به این این دو آیه در قران توجه کنید:
“… و هر زنى غیر از آنکه ذکر شد (مواردى که ازدواج با آنها ممنوع بوده است مانند خواهر، عمه و… – ازمن) حلال است که به مال خود به طریق زناشوئى بگیرید، نه آنکه زنا کنید . پس چنانچه از آنها بهره مند شوید آن مهر معین را که مزد آنهاست به آنان بپردازید (سوره النساء) آیه ۲۴٫ قمشه ای.

“و اگر خواستید زنى را رها کرده بجاى او زنى دیگر اختیار کنید و مال بسیارى بر او مهر کرده اید البته نباید چیزى از مهر او باز گیرید. آیا بوسیله تهمت زدن بزن مهر او را مى گیرید؟ و این گناهى فاش و زشتى اینکار آشکار است . و چگونه مهر آنان را خواهید گرفت در صورتیکه (هر_از من ) کسى به حق (خود_ازمن) رسیده مرد به لذت و آسایش و زن به نفقه و مهر خود) و در صور تیکه آن زنان مهر را در مقابل عقد زوجیت و عهد محکم حق از شما گرفته اند.” سوره النساء، آیه ۲۱، قمشه ای.
در آیه اول به زن در قبال بهره مندی شما از او (یعنی سکس) مزد پرداخت می شود که همان پرداخت پول در برابر سکس یعنی فحشا است و در آیه دوم از عقد زوجیت یعنی عقد ازدواج بعنوان عهد و قرار محکمی که در آن باز زن به مرد لذت (سکس) و آسایش (کار خانگی) و مرد در مقابل به زن نفقه (شکل جنسی پولی که به روسپی داده می شود) و مهر می پردازد.
حالا اگر توجه داشته باشید که در اسلام زن و مرد جز از طریق ازدواج نمی توانند با یکدیگر رابطه جنسی داشته باشند، آنوقت پی می برید که در دین مبین اسلام که در آن زن زانی مستحق صد ضربه شلاق و سنگسار شناخته می شود، رابطه جنسی تنها از طریق فحشا، یعنی پرداخت نفقه در مقابل لذت، امکان پذیر است. بعبارت دیگر مذهبی که برای فحشا سخت ترین مجازات ها را قائل شده مذهبی است که سعی دارد دنیا را به یک فاحشه خانه بزرگ مبدل سازد. این همان رذالت و ریایی است که گوی سبقت را از همه ربوده است و فقط و فقط در مذهب یافت می شود.
اگر خوب به نکته بالا توجه کرده باشید، آنوقت متوجه می شوید که درج آگهی صیغه در هفته نامه ایران استار در چند هفته گذشته موجب چه خشمی در میان ایرانیان تورنتوی کانادا بخصوص زنان شد. فقط به یکی از پیام های تلفنی از طرف یکی از خانم های ایرانی ساکن تورنتو در برنامه تلویزیونی اندیشه ها و نگاه ها در تلویزیون پارس توجه کنید.
“آقای ستوده سلام. من رویا هستم از تورنتو زنگ می زنم. ممنونم از برنامه های آگاهی دهنده تون….حتما از این اگهی صیغه یا ازدواج موقت که توی روزنامه ایران استار چاپ شده خبر دارید… برای کسانیکه این اگهی را ندیده اند اول میگم که در این اگهی نوشته شده: “ازدواج موقت یا صیغه . تعداد زیادی خانم و اقا اماده صیغه – لطفا محرمانه تماس بگیرید.” بنظر من این یعنی فاحشه خانه اسلامی. روی صحبتم اول با سردبیر روزنامه آقای بینش است. آقای بینش شما می دانید که بخاطر چند دلار در هفته برای چاپ این آگهی چه خیانتی به جامعه ایرانی می کنید؟ بخصوص به زنان؟ و چه کمکی به اشاعه فساد در تورنتو؟ من نمیدونم چرا می خواهید تورنتو را هم مثل ایران به لجن و کثافت بکشید. ازدواج موقت یعنی چی؟ یعنی توهین به همه آدم ها بخصوص زنان. من از خانم های عزیز می خوام با اعتراض خودشون به چاپ این اگهی توی این روزنامه اجازه ندند شرافت ما زنها را زیر سؤال ببرند. اجازه ندند از ما زنان ایرانی بعنوان فاحشه های دینی یاد کنند. اجازه ندند از مردای ما بعنوان مردای بی بند و بار نام ببرند. آقایون این اگهی مستقیما به خود شما هم توهینه. توهین به مادراتون، به خواهر و دخترهای شما. بیایید یک کمی فکر کنید. آیا یکی از دلایلی که ما از ایران بیرون امدیم این قوانین ضد بشری نیست. یک صحبتی هم دارم با کسانی که این بیزینس را راه اندختند. چون بنظر من این بیزینس راهی است برای پول در اوردن. واقعا شرم بر شما باد. ننگ بر شما که برای به کثافت کشیدن از هر کاری، از هیچ کاری دریغ نمی کنید. من نمیدونم ایران بس نبود که تصمیم گرفتید تورنتو را هم به لجن بکشید. من حتی براشون ایمیل فرستادم. به همون آدرسی که توی روزنامه نوشتند و ازشون خواستم که دست از این کثافت کاری بردارند. نمیدونم. بنظر من اقای بینش باید از تمام ایرانی ها بخصوص از زنها عذر خواهی کنه. نمی دونم واقعا صحبت های ما رو چقدر قبول دارید. ولی این توهین مسلم و مستقیم به همه ماست، چه زنها چه مردها. نمیدونم نظر شما چیه …… ما امده ایم اینجا که کمی راحت تر، کمی ازادتر زندگی کنیم. نه اینکه به ما به چشم فاحشه نگاه کنند. من واقعا خجالت می کشم بگم ایرانی ام. چون همه فکر می کنند ما همه موافق این قوانین هستیم.”

سرانجام بدنبال اعتراضات، تلفن ها و ایمیل هایی که در اعتراض به این عمل زشت و قبیح ایران استار به دفتر این هفته نامه ارسال شد، سردبیر مجله که سابقه طولانی در کاسه لیسی جمهوری اسلامی و عوامل وابسته به آن دارد، از ترس اقدامات بیشتر منجمله تحریم نشریه، ناچار به عقب نشینی و توقف درج آگهی مزبور در هقته نامه خود شد.
www.siamacsotudeh.com