کشتار متداوم مردم بیگناه توسط “درُون” ها یا هواپیماهای بدون خلبان

امپریالیسم آمریکا از بدو تاریخ پیدایش و در هر دوره ای از رشدش ، برای توجیه بودجه های نظامی ای که با ارقام نجومی نشان داده می شوند ، همواره می بایستی در مورد “دشمن” مشخص و معینی تبلیغات سوء بکند.  این جنایت کاران به عنوان سرکرده امپریالیست ها در مبارزه با به اصطلاح “کمونیسم” شوروی سابق و در دوران “جنگ سرد” با بسط تسلیحات اتمی و قدرت نظامی خود تحت عنوان خاصیت “باز دارندگی موقعیت برتر” از یک سو با استفاده از اورانیوم و پلوتونیوم به ساختن کلاهک موشک های اتمی می پرداختند و از طرف دیگر حمله اجتناب ناپذیر “کمونیسم سرخ” را در جامعه تبلیغ کرده و کودکان دبستانی را به تمرین های هفتگی وا می داشتند تا در هنگام شنیدن آژیر خطر وقوع حمله با بمب اتمی دشمن ، با پناه بردن و قرار گرفتن در زیر میز تحریر خود ، ترس و نفرت از به اصطلاح “کمونیسم” و “کمونیست ها” را در دل های ساده اندیش آن ها جای دهند. 

سال ها بعد از آن و در دوران ریاست جمهوری ریگان ، جناح های نظامی در ادامه مبارزه “ضد شوروی” شان با طرح دفاعی “جنگ های ستاره ای” خواستار ایجاد یک سپر مجازی فضائی بر روی قاره آمریکای شمالی شدند. بر اساس این طرح ، ارتش آمریکا می باید با ایجاد یک سیستم کامپیوتری با رادار های قوی و با قرار دادن موشک های زمین به هوا در نقاط مختلف خاک آمریکا ، به مصاف هر موشکی که از هر نقطه جهان به طرف آمریکا به حرکت در بیاید رفته ، در مقابله با آن ، آن موشک را هدف قرار داده و آن را در بالای آب های اقیانوس ها متلاشی کنند، سیستمی که از سال ۱۹۸۳ تا به حال بیش از ۲۰۹ میلیارد دلار خرج برداشته است و چهار دهه بعد ، هنوز در مرحله ای نیست که حتی برای یک بار به صورت محدود هم که شده ، کار آرائی آن “امتحان” شده باشد !

بعد از فرو پاشی “شوروی” و کشور های اقمار آن در اروپای شرقی ، کره شمالی به عنوان “دشمن کمونیستی” امپریالیسم آمریکا انتخاب شد اما به خاطر کوچکی و محدودیت کاربرد این “دشمن” ، ایده لوگ های سیا و ارتش آمریکا به دنبال علم کردن “دشمن بزرگ” جدید تری برآمده و “اسلام بنیادگرا” را به عنوان خطر اصلی برای مقابله با راه و روش زندگی در کشور های غربی قلمداد کرده و شعار مبارزه با “تروریسم جهانی” را سرلوحه خطابه های خود قرار دادند.

این همان اسلام بنیادگرائی است که در راستای طرح “کمربند سبز” برژینسکی ، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر به رشد و بسط آن دامن زده شده بود. طرحی که در دهه هفتاد میلادی برای مقابله ریشه ای با “کمونیسم” و جلوگیری از پیشروی بیشتر آن بر روی تقویت و حمایت گروه های مذهبی و اسلامی سرمایه گذاری می کرد. حالا دیگر پس از فروپاشی “شوروی” و رشد “اسلام بنیادگرا”، این پدیده ارتجاعی و عقب گرا در اقصی نقاط جهان – از بعضی از کشور های اروپای شرقی ، خاورمیانه ، آسیا و آفریقا گرفته تا حتی در خود شوروی و چین که تروریست هم خوانده می شود ، به مثابه دشمن اصلی معرفی گردید. دشمنی که با بهانه مبارزه با آن تحت عنوان “مبارزه با تروریسم” ، سعی می شود تا مبارزات واقعی ضد ارتجاع داخلی و ضد امپریالیستی خلق های جهان در خاورمیانه ، آسیا ، آفریقا و آمریکای لاتین تحت کنترل در آمده و با ایجاد رعب و وحشت ، پیشروی غیر قابل اجتناب آن ها را به عقب انداخته باشند.

امروز به بهانه مبارزه با بنیاد گرائی اسلامی و “جنگ با تروریسم”، دست امپریالیسم آمریکا برای جاسوسی و شنود های تلفنی و بعد استفاده از “درُون” ها خیلی باز شده است. یکی از نتایج مستقیم جاسوسی و شنود محرمانه تلفنی توسط امپریالیسم آمریکا ، ازدیاد تعداد کشته شدگان توسط “درُون” ها یا هواپیما های بدون خلبان در کشور های پاکستان ، یمن و سومالی در دوره اوباما در مقایسه با دوره بوش است.  دست اندر کاران امپریالیسم آمریکا بعد از شنود تلفنی بین افراد در کشور های خاورمیانه ، آسیائی و آفریقائی ، به قتل افرادی که به زعم آن ها مظنون به نظر می آیند ، بدون ارائه هیچ گونه مدرک به اصطلاح “محکمه پسند” ی به هیچ مرجعی ، بدون داشتن مسئولیت جواب گوئی به هیچ سازمانی اقدام می کنند. حالا در کنار این هدف گیری ها ، چه تعداد افراد دیگری قربانی کشتار با بمب های هدایت شده با اشعه می شوند ، این دیگر دغدغه فکری گردانندگان عملیات جنگی به کمک “درُون” ها نیست.

آمار و ارقام کشته شده هائی که در پاراگراف زیر آورده خواهند شد هر ماهه در سایت اینترنتی “دفترخانه خبرنگاری تحقیقاتی” به روز می شوند. البته این آمار ها را نباید صرفا به عنوان مشتی “اعداد جمع آوری” شده خواند.  چرا که هر یک از این ارقام ، نشان از کشته شدن مردان ، زنان و کودکانی است که از پوست و گوشت و رگ و خون ساخته شده اند و چه بسا در زندگی خود چه امید هائی که نداشته اند!  چرا زندگی آن ها باید در نزد این کارگزاران امپریالیسم آمریکا آن قدر “بی ارزش” به حساب بیاید که پایان آن با فشار دادن دکمه ای از راه دور صورت بگیرد؟

طبق سایت “دفترخانه خبرنگاری تحقیقاتی” The Bureau of Investigative Journalism ، از سال ۲۰۰۴ تا پایان نوامبر امسال (۲۰۱۳) ، آمار کشته شدن مظنونین و خانواده و اطرافیان آن ها در کشور پاکستان با بمب هائی که توسط هواپیمای بدون خلبان انداخته شده اند به قرار زیر می باشد:

تعداد حمله با “درُون” ها یا هواپیما های بدون خلبان در دوره بوش ۵۱ بار بوده است.

تعداد حمله با “درُون” ها یا هواپیما های بدون خلبان در دوره اوباما ۳۲۹ بار بوده است.

تعداد کشته شدگان بین ۲۵۳۴ تا ۳۶۴۲ نفر گزارش شده است.

آمار کشته شدگان غیر نظامی بین ۴۱۶ تا ۹۵۱ نفر می باشد.

آمار کشته شدن کودکان بین ۱۶۸ تا ۲۰۰ نفر می باشد.

تعداد زخمی شدگان بین ۱۱۲۷ تا ۱۵۵۶ نفر گزارش شده است.

این ارقام در کشور یمن به قرار زیر هستند:

تعداد حمله با “درُون” ها یا هواپیما های بدون خلبان با تائیدیه دولت آمریکا بین ۵۵ تا ۶۵ بار بوده است.

تعداد کشته شدگان بین ۲۶۹ تا ۳۸۹ نفر گزارش شده است.

آمار کشته شدگان غیر نظامی بین ۲۱ تا ۵۶ نفر می باشد.

آمار کشته شدن کودکان ۵ نفر می باشد.

تعداد زخمی شدگان بین ۶۷ تا ۱۵۰ نفر گزارش شده است.

تعداد احتمالی حمله های بیشتری با “درُون” ها یا هواپیما های بدون خلبان بین ۸۵ تا ۱۰۴ بار بوده است.

تعداد کشته شدگان بین ۳۱۵ تا ۵۰۱ نفر گزارش شده است.

آمار کشته شدگان غیر نظامی بین ۲۹ تا ۶۱ نفر می باشد.

آمار کشته شدن کودکان بین ۶ تا ۹ نفر می باشد.

تعداد زخمی شدگان بین ۸۶ تا ۱۳۸ نفر گزارش شده است.

تعداد همه عملیات مخفیانه آمریکا بین ۱۲ تا ۷۷ بار می باشد.

تعداد کشته شدگان بین ۱۴۴ تا ۳۸۰ نفر گزارش شده است.

آمار کشته شدگان غیر نظامی بین ۵۹ تا ۸۸ نفر می باشد.

آمار کشته شدن کودکان بین ۲۴ تا ۲۶ نفر می باشد.

تعداد زخمی شدگان بین ۲۲ تا ۱۱۴ نفر گزارش شده است.

ارقام سایت ذکر شده برای کشور سومالی به قرار زیر هستند:

تعداد حمله با “درُون” ها یا هواپیما های بدون خلبان بین ۴ تا ۱۰ بار بوده است.

تعداد کشته شدگان بین ۹ تا ۳۰ نفر گزارش شده است.

آمار کشته شدگان غیر نظامی بین صفر تا ۱۶ نفر می باشد.

آمار کشته شدن کودکان صفر می باشد.

تعداد زخمی شدگان بین ۲ تا ۲۴ نفر گزارش شده است.

تعداد همه عملیات مخفیانه آمریکا بین ۸ تا ۱۵ بار می باشد.

تعداد کشته شدگان بین ۴۸ تا ۱۵۰ نفر گزارش شده است.

آمار کشته شدگان غیر نظامی بین ۷ تا ۴۲ نفر می باشد.

آمار کشته شدن کودکان بین ۱ تا ۳ نفر می باشد.

تعداد زخمی شدگان بین ۱۳ تا ۲۱ نفر گزارش شده است.

هم چنان که از ارقام بالا مشاهده می شود ، تعداد حمله و کشتار با بمب هائی که توسط هواپیمای بدون خلبان ، از راه دور صورت می گیرد در دوره اوباما افزایش چند برابری داشته است.  این حملات و کشتار ها توسط سربازانی انجام می شوند که در دفتر کار خود در محلی در آمریکا نشسته و هدایت هواپیما را همانند بازی های کامپیوتری بر روی صفحه کامپیوتر خود به دست دارند. در یک برنامه تلویزیونی که از یکی از کانال های معروف آمریکائی پخش شد ، یکی از آن سربازان که دختر جوان و سیاه پوست آمریکائی بود ، ضمن توضیح طریقه کار کردن و هدایت هواپیمای بدون خلبان در جلوی دوربین تلویزیون اظهار داشت که راحتی این کار برای او این است که بعد از شرکت در جنگ و به پایان رساندن ماموریت های خود و در خاتمه ساعات کار روزانه اش ، وی به خانه رفته و در رختخواب خود می خوابد!  او با این حرف ، خشنودی و رضایت از کار خویش و عدم احساس “شرم” یا “گناه” از کشتار انسان هائی را بیان می کرد که آن ها را از نزدیک ندیده و هرگز هم نخواهد دید ولی با بمباران آن ها از فرسنگ ها فاصله مکانی، موجبات مرگشان را فراهم می آورد.