تجمع اعتراضی پرستاران در سنندج،یکسال است حقوق دریافت نکرده ایم!

روز شنبه ۸ آذر ماه ۹۹ جمعی از پرستاران بیمارستانهای سنندج در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود مقابل اداره بهداشت استان کردستان تجمع کردند. پرستاران در این تجمع اعلام کردند، بیش از ۲ ماه است که از اعلام اعتبار یازده هزار و پانصد میلیون تومانی برای تسویه حساب معوقات پرستاران می‌گذرد اما تاکنون از این وعده ها خبری نیست. پرستاران بیمارستانهای سنندج همچنان در انتظار پرداخت معوقات سال ۹۸ خود از جانب وزارت بهداشت هستند.

شرایط و موقعیت درناک عدم دریافت حقوق ماهانه تنها در سیستم مافیایی جمهوری اسلامی رایج است که بمدت یکسال به کارمندان ومزدبگیران پرداخت نمیشود. تمیل این فلاکت تنها به پرستاران بیمارستانها آنهم در این شرایط امواج کرونا خلاصه نمیشود. تمامی بخشهای مختلف مردم و نیروی کارکن در هر گوشه ای از شهرها با عدم دریافت حقوق چندین ماه خود روبرو هستند. کارگران، معلمان، بازنشتگان، پرستاران، کارمندان و دیگر بخشهای خدماتی، در حالی با عدم دریافت حقوقهای معوقه روبرو هستند که گرانی سرسام آور قیمت ابتدایی ترین مایحتاج زندگی همچون آواری از سوی حکومت بطور روزمره بر سر مردم فرو میریزد.

پرستاران بعنوان بخشی از نیروی امور پزشکی و خدماتی در بیمارستانها و در شرایط موج رو به افزایش ویروس کرونا در جبهه اول نبرد و برای نجات جان بیماران، با سخت ترین شرایط دوران کار و زندگی خود روبرو هستند. تا کنون بسیاری از پرسنل این بخش زحمتکش و فداکار درمانی در شهرهای کردستان و در سراسر ایران بدلیل مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

کرونای جمهوری اسلامی زندگی میلونها انسان در ایران را به جهنمی فراتر از ویروس کرونا تبدیل کرده است. مافیا و ویروس حکومت اسلامی ماهها حقوق پرستاران، کارمندان و کارگران را نمی پردازد، زندگی بغایت دهشتناکی برای مردم رقم زده است اما در عوض از قبل هستی و دسترنج مردم میلیارها دلار برای دستگاه آدمکشی، ترور و دیگر جنایاتش هزینه میکند.

حمایت از تجمع اعتراضی پرستاران در سنندج یعنی حمایت از خواستها و مطالبات عمومی کل مردم در همه جا. نباید اجازه داد که هستی و دسترنج نیروی کارکن در جامعه توسط شبکه تارعنکبوتی جمهوری اسلامی بیش از این بجیب آیت الله های میلیاردر سرازیرشود. باید با اعتراضات میلیونی خود برای دست یابی به خواست و مطالباتمان، حقوق حقه خود را از گلوی حاکمان مفتخور و مافیای دزد و چپاولگر اسلامی بیرون بکشیم.

 ١  دسامبر ٢٠٢٠

١١ ‌آذر ١٣٩٩

 

ایسکرا   ۹ ۱۰٦

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate