اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) …با تمام قوا علیه جنگ افروزان! نیاز آپارتاید یهودی و آپارتاید شیعی به جنگ!

اعلامیه مشترک

حزب کمونیست ایران

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

با تمام قوا علیه جنگ افروزان!

نیاز آپارتاید یهودی و آپارتاید شیعی به جنگ!

 

در شامگاه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ برابر ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، حکومت اسلامی با پرتاب پهپادها و موشک های کروز و بالستیک به سوی اسرائیل، به حمله این کشور به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق پاسخ داد. حمله دولت نژادپرست اسرائیل به کنسولگری ایران و کشتن فرماندهان و مستشاران رژیم اسلامی، تلاشی برای کشاندن جنگ به فراتر از غزه و نجات از بن بست ایجاد شده در این جنگ بوده است. روشن است که حملات اسرائیل به اهداف نظامی رژیم در سوریه در پاسخ به تلاش های جمهوری اسلامی  برای محاصره اسرائیل از طریق نیروهای نیابتی اش و همچنین حمایت از حمله حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ بوده است. دولت اسرائیل برای خروج از رسوائی در افکار عمومی مردم جهان، برای بازسازی رابطه زخم خورده اش با متحدانش، برای ترسیم چهره قربانی از خود در نزد افکار عمومی جهان که از نسل کشی ددمنشانه ارتش اسرائیل به خشم آمده اند، برای پایان دادن به اعتراضات گسترده داخلی و پیروزی در جنگ قدرت در ساختار سیاسی کشور به گسترش جنگ نیاز دارد. هدف نیروهای بنیادگرا و نئوفاشیست یهودی، گسترش جنگ و کشاندن پای جمهوری اسلامی و در نتیجه وادار کردن ایالات متحده آمریکا به درگیری با جمهوری اسلامی است. شعار “کوبیدن سر مار”، شعار نتانیاهو و راست گرایان اسرائیلی و راستگران ایرانی آویزان به قدرت های خارجی است. کوبیدن سر مار بدون حمایت نظامی آمریکا امکان ناپذیر است.

فاشیسم شیعی و آپارتاید حاکم بر ایران ظاهراً به بهانه  متهم نشدن در بی اعتنائی به تعرض به خاک ایران حمله شامگاه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ را توجیه می کند. اما مردم ایران فراموش نکرده اند که رهبران و حاکمان جمهوری اسلامی که اکنون زیر ماسک التزام به رعایت موازین دیپلماتیک در عدم حمله به سفارت ها و کنسولگری ها که در حکم حمله به خاک کشورهای مربوطه محسوب می شود، پنهان شده اند، خود از پیشگامان نقض این اصول با حمله به سفارت آمریکا و گروگان گیری کارمندان سفارت که از نظر خمینی انقلاب دوم ایران بود و در ادامه، حمله به سفارت های انگلستان و عربستان سعودی بوده اند. اما واقعیت این است که هدف این حمله به اسرائیل، مقابله با بحران های تو در توی داخلی، برای سرپوش گذاشتن بر شکست های اقتصادی آشکار دولت یک دست شده، برای کنترل خیزش انقلابی و آزادیخواهانه و برابری طلبانه «زن، زندگی، آزادی» که در «جنبش تحریم انتخابات» و «جنبش بزرگداشت نوروز» سرزندگی خود را نشان داد، برای ترمیم چهره منفعل خود در میان هواداران داخلی و خارجی، نیاز به یک درگیری کنترل شده  و جنگ محدود دارد. انتخاب روز ۲۵ فروردین، هم برای آغاز مجدد گشت های رذیلانه ارشاد در جنگ با زنان آزادپوش ایران برای بازپس گیری دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی خیزش انقلابی ژینا و هم برای حملات پهپادی و موشکی به اسرائیل یک پیام بسیار روشن دارد. پیامی که پیش از این از سوی رهبر رژیم فرموله شده است. خطر خیزش انقلابی ژینا برای جمهوری اسلامی از خطر اسرائیل بیشتر است. هدف اصلی این اقدام رژیم، تدارک همه جانبه برای سرکوب حرکت انقلابی مردم و ممانعت از پیشروی مردم معترض و کارد به استخوان رسیده است. هم آوایی رژیم اسلامی با اهداف گسترش جنگ از سوی نتانیاهو و راستگرایان اسرائیلی، دقیقا به خاطر همسوئی با نتایج و تاثیرات این جنگ ویرانگر در سرکوب جنبش مدنی و انقلابی مردم ایران است. در این هدف، هر دو رژیم آپارتاید متحد و همسو هستند.

 خیزش انقلابی ژینا برای پیشروی خود، برای گسترش نافرمانی مدنی و بسیج بیشترین نیرو در راستای سازماندهی مقاومت گسترده در مقابل فاشیسم شیعی به جنگ نیازی ندارد. همه مدافعان جنگ و گسترش جنگ، دشمنان قسم خورده خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» هستند. گسترش جنگ چیزی جز ویرانی گسترده، کشتار ددمنشانه مردم، از هم پاشیدگی اقتصاد و مختل کردن زندگی روزمره مردم به دنبال نخواهد داشت. گسترش جنگ کنونی، تنها به نفع مدافعان آپارتاید در ایران و در اسرائیل خواهد بود. اکنون زمان آن فرارسیده است که مردم صلح دوست در اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه، برای پایان دادن به تلاش های جنگ طلبانه دولت راستگرا و نژادپرست حاکم و برای ایجاد شرایط نوین در راه همزیستی مسالمت آمیز با مردم ستمدیدۀ فلسطین وارد عمل شوند و اعتراضات کنونی خود علیه جنگ را گسترش دهند. همچنین زمان آن فرارسیده است که مردم ایران با تمامی تلاش های جنگ طلبانه جمهوری اسلامی مقابله کرده و به خیزش مدنی، انقلابی «زن، زندگی، آزادی» جان تازه ای ببخشند. پیوند هر چه گسترده تر پیکار برای آزادی و پیکار برای نان و به میدان آوردن شمار هر چه بیشتری از مردم معترض برای درهم شکستن جنگ رژیم با مردم و جنگ های خارجی فرافکنانه، یک ضرورت  حیاتی است.

ما از همه نیروهای آزادیخواه و برابری طلب، از همه انسان های با وجدان و نگران تقاضا داریم با تمام قوا به جنبش صلح جان تازه ای بدمند؛ از همه امکانات خود برای رسوا کردن تلاش های جنگ افروزان از هر سو استفاده کنند. بسیج افکار عمومی مردم جهان در کشورهای گوناگون و جلب حمایت و همکاری سازمان ها و نهادهای مدافع صلح برای فشار بر دولت هایشان در راستای کمک به کاهش فضای جنگی  و پایان دادن به نسل کشی آشکار در غزه، یک ضرورت تعطیل ناپذیر است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

یکشنبه ۲۶ فروردین ۲۰۲۴ برابر با  ۱۴ آوریل ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate