بیانیه شورای پشتیبانی از مبارزات کارگری و مردم در ایران- گوتنبرگ سوئد

بیانیه شورای پشتیبانی از مبارزات کارگری و مردم در ایران- گوتنبرگ سوئد

خیزش انقلابی در جامعه ایران مبارزه برای سرنگونی انقلابی رژیم جمهوری اسلامی را وارد فاز نوینی کرده است. بر بستر رشد اعتصابات و اعتراضهای کارگری و دیگر جنبش های اجتماعی روند رویدادها در مهر ماه امسال نشان داد که قتل دولتی مهسا (ژینا) امینی فقط جرقه ای بود که خشم و اعتراض عمومی علیه فقر و فلاکت اقتصادی، بی حقوقی های سیاسی و اجتماعی، خشونت ها و تبعیض جنسیتی علیه زنان و سرکوبگری های رژیم اسلامی را به نقطه انفجار رساند و زنان و مردان آزادیخواه در بیش از صد شهر ایران را به کف خیابان کشاند.  در همبستگی با مبارزات جاری جامعه ایرانی خارج از کشور نیزبه تحرک در آمده است. 

 در چنین شرایطی نیروهای مختلف اپوزیسیون بورژوایی تنها برای تغییر حاکمیت سیاسی ایران از بالا و بدور از دخالت دگرگون ساز مردم کارگر و زحمتکش تلاش می کنند. نشست شورا با توجه به اوضاع کنونی بر این است که از مصلحت جنبشی حرکت کرده وتلاش برای حضور منسجم قطب چپ را در دستور خود می گذارد. شورا بر این باور است که دراین اوضاع نیروهای چپ و کمونیست مسئولیت و وظایف سنگینی بر دوش دارند و ضروری است برای تضمین پیشروی خیزش انقلابی صفوف خود را منسجم کنند و در همبستگی با مبارزات قهرمانانه مردم در ایران برای سرنگونی انقلابی رژیم جمهوری اسلامی همصدا شوند  .

بر این اساس و در پاسخ به این نیاز شورای پشتیبانی با مبارزات کارگری و مردم در ایران- گوتنبرگ خود را همگام نیروهایی می داند که با دست رد زدن به آلترناتیوهای بوژوازی ایران برای دست بدست کردن قدرت سیاسی می ایستند و برای شکل دادن به یک قطب چپ تلاش می کنند. شورا دست همه زنان و مردان آزادیخواه و تلاشگران چپ و سوسیالیست که می خواهند در انجام این امر مهم سهم و مشارکت داشته باشند را به گرمی می فشارد. تلاش برای شکل دادن به یک آلترناتیو چپ و سوسیالیستی به ویژه در شرایط متحول کنونی ایران نه تنها امر احزاب و جریانات سیاسی بلکه مربوط به همۀ انسانهای مبارز و آزادیخواه چپ و کمونیست نیز می باشد.

زن ، زندگی، آزادی!

نان ، کار، آزادی، اداره شورایی!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه ،چه رهبر!

شورای پشتیبانی از مبارزات کارگری و مردم در ایران- گوتنبرگ سوئد

۲۰۲۲-۱۱- ۰۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate