فراخوان گزارشگران: جای کارگر و آموزگار در زندان نیست!

به باور ما اعتراض به سطح معیشت و رفاه کارگران, معلمان و بازنشستگان در همه جای دنیا از ابتدائی ترین حقوق انسانهاست و نباید موجب هجوم بی شرمانه دستگاههای حکومتی و ضرب و شتم, دستگیری, تهدید و زندان شود. بر طبق اخبار بین المللی سرکوب مطبوعات و روزنامه نگاران و معترضان در ایران حد و مرزی نمیشناسد و جمهوری اسلامی با کسب رده ۱۷۸ از میان ۱۸۰ کشور جهنم روزنامه نگاران است. این تنها روزنامه نگاران مستقل نیستند که سرکوب میشوند. کارگران, معلمان, زنان, دانشجویان و بازنشستگان و دیگر آزادیخواهان همواره مورد سرکوب رژیم بوده اند.

***

به افکار عمومی جهانیان!

آزادگان!

در شرایطی که میلیونها کارگر در سطح جهان با شادی و سرور اول ماه روز جهانی کارگر را جشن گرفته و با سرود و پرچم و سنتهای ویژه خود به پیشواز آن رفتند, کارگران و فرهنگیان, بازنشستگان و آزادگان کشورمان با سرکوب و بازداشت و ضرب و شتم دستگاههای امنیتی نظام جمهوری اسلامی روبرو شدند. تجمعات صلح آمیز آنان با خواستها و مطالبات صنفی با هجوم نیروهای ویژه و امنیتی جمهوری اسلامی مواجه و طی آن دهها تن از فرهنگیان و سایر برگزارکنندگان این اعتراضات دستگیر و روانه زندان شده اند.

به باور ما اعتراض به سطح معیشت و رفاه کارگران, معلمان و بازنشستگان در همه جای دنیا از ابتدائی ترین حقوق انسانهاست و نباید موجب هجوم بی شرمانه دستگاههای حکومتی و ضرب و شتم, دستگیری, تهدید و زندان شود. بر طبق اخبار بین المللی سرکوب مطبوعات و روزنامه نگاران و معترضان در ایران حد و مرزی نمیشناسد و جمهوری اسلامی با کسب رده ۱۷۸ از میان ۱۸۰ کشور جهنم روزنامه نگاران است. این تنها روزنامه نگاران مستقل نیستند که سرکوب میشوند. کارگران, معلمان, زنان, دانشجویان و بازنشستگان و دیگر آزادیخواهان همواره موارد سرکوب رژیم بوده اند.

این همه در شرایطی است که همیشه برگزاری مراسم و جشن اول ماه مه در ایران از سوی حکومتیان ممنوع بوده و هست. اول بار نیست که شاهد این وقایع می باشیم. این مراسم تاریخی و سالانه هرگز در حکومت اسلامی آزاد و قانونی نبوده است و هنوز زنان و مردان بسیاری از سالهای گذشته در زندانها و تحت بدترین شرایط زیستی بسر میبرند. بر اساس گزارشات منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مستقل و آزاد هم اکنون تعدادی از بازداشت شدگان روزهای اخیر در اعتصاب غذا بسر میبرند و جان آنها در خطر است. پرونده سازی و صدور احکام سنگین زندان برای بازداشت شدگان از جمله مواردی است که مورد اعتراض اعتصاب کنندگان قرار گرفته است. ما با صدای بلند اعلام می کنیم که در هیچ کجای دنیا جای معلم و کارگر در زندان نیست و صدای اعتراض آنها می بایستی شنیده شود.

ما فعالین سیاسی, اجتماعی و فرهنگی بدینوسیله از شما آزادیخواهان و انساندوستان میخواهیم که به هر وسیله ممکن مراتب اعتراض خود را به سیاستهای ضد بشری جمهوری اسلامی در سرکوب و اعمال خشونت علیه زحمتکشان ایران, برسانند.

ما فعالین سیاسی, اجتماعی و فرهنگی از تمامی نهادهای مدافع حقوق بشر و زندانیان سیاسی اجتماعی جهان خواستاریم که برای آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی بازداشت شدگان اخیر و کلیه زندانیان سیاسی در ایران تلاش کنند و اعتراض خود را به حاکمان اسلامی اعلام نمایند.

ما سکوت نمی کنیم!

سایت گزارشگران

www.gozareshgar.com

آدرس تماس و پشتیبانی

gozareshgar1001@yahoo.de

5.5.2022

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate