اعتراضات کارگران شهرداری ، کشت و صنعت کارون، پتروشیمی گچساران و خبرهای دیگر + محاکمه مجدد سپیده قلیان در زندان

حزب كمونيست كارگرى ايران
November 20, 2020

اطلاعیه خبری

اعتراضات کارگران شهرداری ، کشت و صنعت کارون، پتروشیمی گچساران و خبرهای دیگر

 

- روز ۲۸ آبان اعتصاب و تجمعات کارگران شهرداری سوسنگرد در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق و اجرا نشدن پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و  نبود امکانات بهداشتی  وارد دهمین روز خود شد.

 

- روز ۲۸ آبان کارگران کشت و صنعت  کارون (میرآب) در اعتراض به قراردادهای موقت کاری برای دومین روز  در مقابل ورودی این شرکت تجمع کردند.

 

- روز ۲۸ آبان کارگران فضای سبز مناطق ۲ و ۳ خرم‌آباد در  اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق  خود دست از کار کشیده  و تجمع کردند.

 

- روز ٢٨ آبان کارگران اخراجی کارخانه آب معدنی داماش برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود بار دیگر تجمع کردند. این کارگران در ٢٦ آبان شکایت خود را در اداره کار شهرستان رودبار واقع در شهر منجیل در گیلان به ثبت رساندند. شمار این کارگران ١٢ نفر است که  بین ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند  و با وجود ۴ ماه مزد معوقه به بهانه کاهش تولید کارخانه، در این فصل از سال عملا از کار بیکار شده و تامین و معاشی ندارند.

 

- روز ٢٨ آبان کارگران پتروشیمی گچساران اعتراض خود را به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کووید ١٩ و در خطر بودن جان کارگران و خانواده هایشان رسانه ای کردند.

 

 

پیش بسوی اعتراضات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ آبان۱۳۹۹، ١٩ نوامبر ۲۰۲۰

+++

محاکمه مجدد سپیده قلیان در زندان

 

بنا به گزارشها جمهوری اسلامی قرار است سپیده قلیان را در حالیکه در زندان بسر میبرد مجددا به محاکمه بکشد. داستان از این قرار است که در بهمن سال ۹۸ سپیده قلیان از یک عنصر حکومتی بنام آمنه سادات ذبیح پور به دلیل نقشش در تهیه و پخش اعترافات اجباری خود از صدا و سیما، شکایت کرده بود. اما این شکایت تنها ساعاتی بعد از تشکیل پرونده مختومه اعلام گردید و اکنون با شکایت این شخص سپیده قرار است محاکمه شود.

 

اشاره کنیم که سپیده قلیان در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی در رابطه با اعتراضات کارگران هفت تپه بازداشت و روز شنبه ۴ آبان‌ماه ۹۸ با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد. او در آذرماه ۹۸ توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا روز یکشنبه ۱ تیرماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین مجددا بازداشت گردید و جهت تحمل دوران محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل گردید و هم اکنون در زندان اوین بسر میبرد.

 

یک سیاست کثیف جمهوری اسلامی محاکمه زندانیان سیاسی در درون زندان و تمدید زمان محکومیت آنهاست. از جمله این موارد میتوان به محاکمه مجدد آتنا دائمی فعال دفاع از حقوق کودکان و زنان و همچنین محاکمه مجدد جعفر عظیم زاده رئیس اتحادیه آزاد کارگران و اسماعیل عبدی عضو هیئت اجرایی کانون صنفی معلمان اشاره کرد که برای هر کدام از آنها مدتهای طولانی تری از زندان را تعیین کردند.

 

سپیده قلیان و همه زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط آزاد شوند. توطئه گری جمهوری اسلامی علیه زندانیان سیاسی تنها انزجار و خشم مردم را علیه حکومت تشدید میکند و کمکی به حکومت کثیف اسلامی نخواهد کرد.  

 

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ آبان۱۳۹۹، ١٩ نوامبر ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com