اخباروگزارشات کارگری ٢٨ آبان ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
November 19, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٨ آبان ماه ١٣٩٩

زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398

- زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398

- برپایی 3اعتصاب و تجمع  اعتراضی در استان خوزستان:

1- دهمین روز اعتصاب وتجمعات کارگران شهرداری سوسنگرد در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وبازی کردن با جانشان با اجرانشدن پروتکل های بهداشتی و نبود امکانات بهداشتی

2- دومین روز تجمع اعتراضی جمعی از کارگران کشت و صنعت کارون(میرآب)نسبت به عدم تبدیل وضعیت

3- ادامه سریال اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی ایذه نسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمع مقابل  آموزش و پرورش وفرمانداری

- اعتصاب و تجمع کارگران فضای سبز مناطق 2 و3 خرم‌آباد برای اعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق

- ادامه کنش های کارگران اخراجی وشاغل کارخانه آب معدنی داماش برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با سفربه پایتخت وتجمع مقابل بانک ملی

- بازی مدیران شرکت پتروشیمی گچساران با جان کارگران وخانواده هایشان باعدم رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کووید19

- احضار 2 کارگر و11نفر از اهالی اراک به دادسرای عمومی و انقلاب درپی شکایت بهارستان نشین این شهرستان بدلیل انتقادشان ازوی

- اعتصاب 2 روزه تعدادی از پزشکان بندرعباس در اعتراض به عوارض و مالیات تعیین شده از سوی اداره امور مالیاتی و شهرداری بندرعباس

*زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398

سه شنبه 28 آبان ماه 1398:پنجمین روز اعتراضات به بهانه افزایش قیمت بنزین

فیلم ها ،تصاویر وگزارشات منتشره درشبکه ها ی اجتماعی ودرز کردن برخی اطلاعات در رسانه ها حاکی از ادامه اعتراضات به بهانه گرانی بنزین در تعدادی از شهرها دررروزسه شنبه 28 آبان از جمله در شهرهای جوانرود،مریوان، سنندج،کرمانشاه،شیراز،دزفول(اعتراض شبانه کوی مدرس)، کارون،کوت عبدالله و برخی از محلات تهران و....می باشد.

گزارشات فوق تایید می کنند که طی چند روز گذشته تعداد شهرهایی  که درآنها اعتراض به بهانه افزایش قیمت بنزین صورت گرفته خیلی بیشتر از 100شهرمی باشد.

بنابهمین گزارشات،تلاش های نیروهای امنیتی واطلاعاتی برای بازداشت تجمع کنندگان منجمله دانشجویان ادامه دارد. درهمین رابطه بازداشت ملیکا قرگوزلو دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی وانتقالش به اوین وکامیار ذوقی دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران وانتقالش به مکانی نامعلوم تایید شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش اینترنت کماکان قطع است وراه اندازی بالماسکه ها در تعدادی از شهرها  از طرف رژیم برای بنمایش گذاشتن هوادارنش ادامه دارد.

اما رژیمی که هوادار وحامی دارد چرا از اینترنت وحشت دارد  وقطعش می کند؟

برای اینکه از به لرزه درآمدن پایه های اقتدارش به وحشت افتاده است.

+اعتراض دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی

روز سه شنبه 28آبان 98،دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی در حمایت از مردم، کارگران و در اعتراض به گرانی بنزین تجمع اعتراضی کردند.

این تجمع در حالی برگزار شد که طی سه روز گذشته با خانواده بسیاری از دانشجویان از سمت وزارت اطلاعات تماس گرفته شده و دانشجویان تهدید شده‌اند که در صورت حضور در محیط دانشگاه بازداشت می‌شوند.

این تجمع با همراهی و شرکت اساتید دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد اما انجمن‌های اسلامی حضور در این تجمع را تحریم کردند.

+تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به گرانی بنزین و سرکوب اعتراضات مردمی

روزدوشنبه 27آبان 98، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به گرانی بنزین و سرکوب اعتراضات مردمی دست به تجمع زدند وباسردادن شعارهای زیر ضمن اعتراض به سرکوب ها حمایتشان را اعتراضات نسبت به گران شدن بنزین بنمایش گذاشتند.

«بنزین گرونترشده فقیر فقیرتر شده»

«گرانی تورم بلای جان مردم»

«دانشجو بیداراست بازحمتکش همراه است»

«دانشجو کارگر معلم اتحاد اتحاد»

«دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»

+تجمعات اعتراضی در خارج از کشور در حمایت از اعتراضات جوانان وزحمتکشان ومحکومیت سرکوب ها

طی روزهای اخیر تجمعاتی در خارج از کشور در حمایت از اعتراضات جوانان وزحمتکشان ومحکومیت سرکوب ها برپا شده است وفراخوان هایی مبنی برادامه این تجمعات در روزهای آینده منتشر شده است.

*برپایی 3 اعتصاب و تجمع اعتراضی در استان خوزستان:

1- دهمین روز اعتصاب وتجمعات کارگران شهرداری سوسنگرد در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وبازی کردن با جانشان با اجرانشدن پروتکل های بهداشتی و نبود امکانات بهداشتی

10روز است که کارگران شهرداری سوسنگرد برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وبازی کردن با جانشان با اجرانشدن پروتکل های بهداشتی و نبود امکانات بهداشتی در اعتصاب بسرمی برند و تجمعاتی را مقابل ساختمان شهرداری این شهردراستان خوزستان برپامی کنند.

روز جهارشنبه 28 آبان،کارگران معترض اعلام کردند،اگر حق بیمه و حقوق معوقه پرداخت نشود همچنان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

یک کارگر شهرداری سوسنگرد درباره عقب افتادن پرداخت 7 ماه حقوق گفت: 7ماه حقوق معوقه داریم که مسئولان به نامتوالی بودن آن دل خوش کرده و به گونه‌ای از نامتوالی بودن تعویق در پرداخت حقوق یاد می‌کنند که گویا یک امتیاز برای ما و مدال افتخاری برای آن‌ها است.

وی از نبود امکانات گلایه کرد و اضافه کرد: ابزار و امکانات بهداشتی در اختیار پرسنل قرار نمی‌‌گیرد و به تبع سبب شد که بسیاری از کارگران به علت عدم رعایت بهداشت و نبود امکانات بهداشتی که ابزار اولیه کار است بیمار و روانه‌ بیمارستان‌ها شوند.

وی افزود: در بسیاری از موارد کارگران برای جمع آوری زباله‌ها بدون دستکش مشغول به کار می‌شوند و حال آنکه جولان کرونا در شهر و استان بر کسی پوشیده نیست و خطر ابتلا رو به روز افزایش می‌یابد.

کارگرمعترض شهرداری سوسنگرد ادامه داد: تعداد کارگران شهرداری 420 نفر است که 360 نفر آنها رسمی و 60 نفر دیگر قراردادی هستند این در حالی است که 30نفر از پرسنل در شرف بازنشستگی هستند و مکرراً پیگیر امور بازنشستگی شدند‌ اما شهرداری به علت کمبود اعتبارات با درخواست آن‌ها مخالفت کرد.

یکی دیگر از کارگران شهرداری سوسنگرد گفت: با وجود 7 ماه حقوق معوقه به دلیل بدهی‌های شهرداری به بیمه کارگران از حق بیمه محروم شدند.

کارگران در اعتراض به وضع موجود به مدت 10 روز اعتصاب کردند و می‌گویند اگر حق بیمه و حقوق معوقه پرداخت نشود همچنان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

2- دومین روز تجمع اعتراضی جمعی از کارگران کشت و صنعت کارون(میرآب)نسبت به عدم تبدیل وضعیت

روز چهارشنبه 28 آبان برای دومین روز متوالی،جمعی دیگر از کارگران کشت و صنعت کارون(میرآب)برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل درب ورودی شرکت اجتماع کردند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:قرار شده بود امروز با مدیرعامل شرکت نشستی داشته باشیم اما متاسفانه توجهی به خواسته های ما نکردند.

وی افزود : طرح پیشنهادی شرکت تقسیم زمان بیکاری کارگران به 2 گروه 45 روز بوده اما این طرح از طرف کارگران پذیرفته نشد .

درهمین رابطه:

+ تجمع اعتراضی جمعی دیگر از کارگران کشت و صنعت کارون(میرآب)نسبت به عدم تبدیل وضعیت

روز سه شنبه 27 آبان،جمعی دیگر+ از کارگران کشت و صنعت کارون(میرآب) برای به نمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع مقابل درب ورودی شرکت واقع در شوشتر- کیلومتر 17 جاده دزفول زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:بیش از 100 نفر هستیم که از سال 94در قالب تامین نیرو به کارگیری شدیم .

این کارگر معترض افزود : با گذشت حدود پنج سال هنوز برای تبدیل وضعیت ما از تامین نیروی فصلی به تامین نیروی دایم اقدامی نشده است .

+خاتمه موقت اعتصاب وتجمعات صدها کارگر پیمانی کشت وصنعت کارون دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،اجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل وتبعیض در پرداخت بدنبال وعده کارفرما

روز شنبه 24 آبان ماه پس از 6 روز،صدها کارگر پیمانی کشت وصنعت کارون به اعتصاب وتجمعاتشان شان دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،اجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل وتبعیض در پرداخت بدنبال وعده کارفرما،بطورموقت خاتمه دادند.

روز یکشنبه 25 آبان،تعدادی از این کارگران که شمار آن‌ها به حدود هشتصد نفر می‌رسد،به خبرنگار رسانه ای گفتند: چندین سال است پیگیر تبدیل وضعیت و اجرای درست طرح طبقه‌بندی مشاغل همانند کارگران رسمی شرکت هستیم که انجام نمی‌شود. همچنین برخی از کارگران در این کارخانه از دریافت بخشی از مزایای عرفی و قانونی خود محروم هستند.

آنها افزودند:بعد از شش روز تجمع، روز گذشته کارفرما جلسه‌ای با تعدادی از نمایندگان کارگری برگزار کرد و در آن وعده پرداخت مطالبات و رسیدگی به مشکلات را داد. کارگران معترض نیز با کسب اطمینان نسبت به وصول بخشی از طلب مزدی خود و رسیدگی به مشکلاتشان، از ادامه اعتراض منصرف شدند.

آنها اضافه کردند:کارفرما متعهد شده حق مرخصیِ ذخیره شده، حق غذا و حق شیفت کارگران پیمانکاری را بپردازد که در نتیجه‌ی آن، روز گذشته بخشی از مطالبات مربوط به حق مرخصی ذخیره سال گذشته کارگران پرداخت شد. همچنین کارگران خواستار عضویت در تعاونی مصرف مجتمع و بهره‌مندی از خدمات فروشگاهی آن بودند که در این خصوص کارفرما قول همکاری داد.

طبق اظهارات کارگران این مجتمع؛ کارفرما درخصوص تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری نیز وعده داد با اعضای هیات مدیره مستقر در تهران(بانک کشاورزی)، در این باره صحبت کند.

این کارگران افزودند: به کارگرانی که به رویه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود در این مجتمع که از چند سال پیش در حال انجام است، اعتراض دارند نیز قول رسیدگی داده شد.

3-ادامه سریال اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی ایذه نسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمع مقابل  آموزش و پرورش وفرمانداری

روز چهارشنبه 8 آبان، مربیان پیش‌دبستانی ایذه درادامه سریال اعتراضاتشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت،دست به تجمع مقابل آموزش و پرورش وفرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

یکی از مربیان پیش دبستانی حاضر درتجمع به خبرنگار یک رسانه گفت:هیچ‌کس حاضر نیست پاسخگو باشد. به هر کجا که مراجعه می‌کنیم فقط دارند ما را به همدیگر پاس می‌دهند.

یکی دیگر از این مربیان گفت:ما در حال حاضر در محل فرمانداری ایذه هستیم و امیدواریم فرماندار شهرستان بتواند مشکلات ما را پیگیری کند.

خاطرنشان میشوود که این مربیان پیش دبستانی حق طلبدر مسیر بین استانداری خوزستان، اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان، فرمانداری‌ها و ادارات آموزش و پرورش شهرهای مختلف استان سرگردانند.

*اعتصاب و تجمع کارگران فضای سبز مناطق 2 و3 خرم‌آباد برای اعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق

چند روز قبل جمعی از کارگران فضای سبز منطقه 2 و و یکی از نواحی شهرداری منطقه3 شهرداری خرم آباد برای اعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق دست ازکارکشیده و  تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 28 آبان،به گفته مسئولان شهرداری خرم‌آباد این مشکل تنها مربوط به کارگران فضای سبز چهار ناحیه از شهرداری خرم‌آباد بوده است.

همچنین بر اساس پیگیری‌ها پیمانکار این چهار ناحیه یک نفر بوده و این فرد به علت عمل نکردن به تعهداتی که در قرارداد با شهرداری به انجام آنان موظف شده، باعث ایجاد این مشکل برای کارگران شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی شهرداری خرم‌آباد در ارتباط با این موضوع گفت: طی یک سال گذشته تیم مدیریتی جدید شهرداری پرداخت حقوق به کارکنان را به ترتیب کارگران تنظیف، کارگران فضای سبز، نیروهای رسمی و نیروهای قرارداری انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه علت مشکلی که در روزهای گذشته برای تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری به وجود آمده این است که یکی از پیمانکاران به تعهدات خود عمل نکرده است، افزود: بر اساس قراردادی که با پیمانکاران منعقد می‌شود آنان موظف هستند که حقوق دو ماه اول کارگران را از آورده خود پرداخت کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از پیمانکاران که مسئولیت فضای سبز چهار ناحیه از شهرداری خرم‌آباد را بر عهده دارد  حقوق دو ماه اول کارگران را پرداخت نکرده است و همین موضوع باعث ایجاد مشکل برای بیش از 100کارگر شهرداری شده است.

وی افزود: این کارگران مربوط به منطقه دو خرم‌آباد و یکی از نواحی منطقه سوم شهرداری هستند که برای حل مشکل آنان تدابیری اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه قرار است فردا 250 میلیون تومان به پیمانکار پرداخت شود، خاطرنشان کرد: با پرداخت این پول بخشی از مطالبات این افراد پرداخت می‌شود. حقوق کارگران این چهار ناحیه از شهرداری چهار ماه عقب افتاده است.

وی با بیان اینکه برای واگذاری این مناطق به پیمانکاران مناقصه برگزار می‌شود، گفت: این مناقصه چندین بار در روزنامه‌های سراسری استان منتشر شده است اما متاسفانه تنها یک نفر برای فضای سبز این چهار ناحیه شرکت کرد و برنده شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی شهرداری خرم‌آباد  اظهار داشت: در پنج ناحیه دیگر شهر خرم‌آباد در حوزه پرداخت حقوق کارکنان مشکلات کمی داریم و با توجه به درآمدهای شهرداری حقوق کارگران فضای سبز و تنظیف پرداخت می‌شود.

*ادامه کنش های کارگران اخراجی وشاغل کارخانه آب معدنی داماش برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با سفربه پایتخت وتجمع مقابل بانک ملی

کارگران اخراجی وشاغل کارخانه آب معدنی داماش درادامه کنش های دامنه دارشان برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی سفربه پایتخت وتجمع مقابل بانک ملی را دردستور کارگذاشتند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 28 آبان،جلسه روز سه‌شنبه (27 آبان ماه) بانک ملی برای رفع مشکلات آب معدنی داماش بدون هیچ نتیجه‌ی مشخصی پایان یافت.

این در حالی‌ست که به کارگران وعده داده شده بود در جلسه روز سه‌شنبه برخی مدیران بانک ملی که با هدف بررسی مشکلات کارگران آب معدنی داماش برگزار می‌شود، راه‌حلی برای مشکلات این واحد پیدا خواهد شد.

گویا مدیران بانک ملی که به موقع حقوق و مزایای بسیار خود را دریافت می‌کنند و دغدغه معیشت هم ندارند، گوشی برای شنیدن مشکلات کارگران ندارند و به مشکلات و نابسامانی‌های زندگی معشیتی آنها بی‌توجهند. از این‌رو کارگران شاغل و اخراجی آب معدنی قصد حرکت به طرف پایتخت و تجمع در برابر بانک ملی برای حل مشکلاتشان را دارند.

تجمع اعتراضی شماری از کارگران بازنشسته مقابل مجلس

روز چهارشنبه 28 آبان، شماری از کارگران بازنشسته برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح نازل مستمری و همسان سازی سرودم بریده اش، رایگان نبودن خدمات درمانی، اجرا نشدن اساسنامه صندوق های تامین اجتماعی وعدم پاسخگویی مسئولان سازمان تامین اجتماعی دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

به گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،با فراخوان داده شده توسط جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی امروز 28 آبان ماه راس ساعت ده و نیم صبح جلوی مجلس این تجمع شکل گرفت. عده خیلی کمی آمده بودند ولی به تدریج تا ساعت ۱۱ نفرات به بیش از ۵۰ نفر رسیدند. همه بدون استثناء ماسک زده بودند. حضور خانمها چشمگیرتر بود. از گروههای مختلف بازنشستگان، فلزکار مکانیک، بافنده سوزنی و افراد گروه تلگرامی بازنشستگان و مستمری بگیران حضور داشتند.

ابتدا برای بستن پلاکاردها با نیروی انتظامی محل هماهنگی بعمل آمد. بطور کلی نیروی انتظامی برخورد خوبی داشت. این بازنشستگان در اعتراض به همسان سازی های ناعادلانه اخیر، مستمری های نامتناسب با شرایط فعلی، رایگان نبودن خدمات درمانی، پاسخگو نبودن مسوولان تامین اجتماعی به اوضاع خراب سازمان و اجرا نشدن اساسنامه صندوق های تامین اجتماعی گردهم آمده بودند. بخشی از شعارها چنین بود.

اختلاس ها قطع بشه/ مشکل ما حل میشه

شعار ما این زمان/ معیشت است و درمان

منزلت، معیشت ، سلامت/ حق مسلم ماست

تورم، گرانی / بلای جان مردم

همسان سازی با دیگر بازنشستگان

حقوق ما دو میلیون / خط فقر ده میلیون

یک بازنشسته که از کرمانشاه در این تجمع شرکت کرده بود در مورد مطالبات بازنشستگان صحبت کرد. پس از آن یکی از بازنشستگان فلزکارمکانیک پس از معرفی خود که بازنشسته فلزکارمکانیک است، در مورد همسان سازی حقوق ها که ناعادلانه بود حرف زد و در ادامه گفت که:« ما نشریه امید را مرتبن چاپ و نشر می کنیم هرکس که می خواهد با شماره من تماس بگیرد. در ضمن در حال راه اندازی انجمن سالمندان هستیم که کل بازنشستگان را با هم متحد کنیم».

یک نفر از حراست مجلس آمد و از حاضران مطالبات را پرسید که رفیقمان حسین توضیحات کافی و مبسوطی داد. البته دیگران هم منجمله خانمها هم توضیح می دادند.

پس از تجمع تراکت‌های دستی از طرف بازنشستگان فلزکار مکانیک توزیع شد. هم چنین نشریه امید، نشریه بازنشستگان فلزکارمکانیک میان بازنشستگان معترض توزیع شد که جمعیت مشتاقانه آنها را گرفتند و برعکس دفعات قبل آن را در کیف خود پنهان نکردند و علنی در دست داشتند.

در پایان تظاهرات ۲ نفر جوان که خود را خبرنگار معرفی کردند سوالاتی درباره خواسته جمع و ادامه تظاهرات پرسیدند که به آنها گفته شد اگر رسیدگی نشود این تجمعات ادامه خواهد داشت. تجمع ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه به آرامی خاتمه یافت.

*بازی مدیران شرکت پتروشیمی گچساران با جان کارگران وخانواده هایشان باعدم رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کووید19

فیلم منتشره در رسانه ها بتاریخ 27 آبان، جمعیت کارگران شرکت پتروشیمی گچساران واقع در شهرک صنعتی چهاربیشه را به تصویر می کشد که کوچکترین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و جملگی برای حضور و غیاب روزانه بصورت هر روزه دو بار مجبور به استفاده از سیستمی می شوند که عینا و عملا باید آن را لمس و از همه بدتر در اتاقکی 9 متری با ازدحام جمعیت به ده‌ها نفر می رسد.

به گزارش یک منبع خبری محلی،تعدادی از کارگران شرکت پتروشیمی گچساران صراحتاً عنوان می‌کنند یکی از کانون‌های نشست کرونا و عاملان انتشار کرونا مجموعه پتروشیمی گچساران است که می‌توان گفت مدیران کوچکترین نظارت و اهمیتی به این موضوع ندارند.

کارگرانی که از اکثر نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های دیگر به پتروشیمی بعد از مرخصی‌ها و تعطیلات از خانه، شهر گچساران و شهرهای اطراف به پتروشیمی می‌آیند، دور هم جمع می‌شوند، در محیط ناامن از حیث سلامت حضور یافته و در وضعیتی که امکان ناقل بودن آنان بسیار است بدون استریل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خانه، شهر و کانون جامعه باز می‌گردند.

در وضعیت حاد کنونی یا باید چنین مکان‌هایی در صورت مدیریت دیمی اینچنینی تعطیل شوند و یا با نظارت نهادهای مسئول و ذیصلاح هر چه سریعتر به تشویش و نابسامانی حاکم بر پتروشیمی‌ها پایان داده شود تا شاهد اتفاقات ناخوشایندی با بالا رفتن شمار مبتلایان و نتیجتاً قربانیان ویروس 19 نباشیم.

*احضار 2 کارگر و11نفر از اهالی اراک به دادسرای عمومی و انقلاب درپی شکایت بهارستان نشین این شهرستان بدلیل انتقادشان ازوی

یک کارگر هپکو،یک کارگر نیروگاه شازند و11نفر از اهالی اراک درپی شکایت بهارستان نشین این شهرستان بدلیل انتقادشان ازوی به دادسرای عمومی و انقلاب این کلانشهردراستان مرکزی احضارشدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده بتاریخ 27 آبان،ماجرا از این قرار است که ظاهرا چندی پیش مطلبی انتقادی درمورد این نماینده مجلس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مطلبی که شکایت بهارستان نشین این شهرستان را بدنبال آورد و یک کارگر هپکو،یک کارگر نیروگاه شازند و11نفر از اهالی اراک به دادسرای عمومی و انقلاب احضارشدند.

در احضاریه از آنها خواسته شده تا دوم آذرماه با حضور در مجتمع شماره یک این دادسرا حاضر شده تا بابت شکایت علی‌اکبر کریمی مبنی بر «نشر اکاذیب در سامانه‌های یارانه‌ای» پاسخگو باشند.

موضوع شکایت این بهارستان نشین البته با واکنش چشمگیر اهالی اراک در فضای مجازی همراه شده و بخشی از کاربران اراکی فضای مجازی در نوشته‌هایی به یکدیگر هشدار داده‌اند در طرح انتقاد نسبت به این نماینده مجلس، «دقت بیشتری» به خرج دهند تا مبادا کارشان به دادگاه بکشد.

*اعتصاب 2 روزه تعدادی از پزشکان بندرعباس در اعتراض به عوارض و مالیات تعیین شده از سوی اداره امور مالیاتی و شهرداری بندرعباس

ازصبح روزدوشنبه 26 آیان،تعدادی از پزشکان بندرعباس برای نمایش اعتراضشان نسبت به عوارض و مالیات تعیین شده از سوی اداره امور مالیاتی و شهرداری بندرعباس مطب های خود را تعطیل کردند وتا پایان روزسه شنبه27 آبان به اعتصابشان ادامه دادند.

روز چهارشنبه 28 آبان،پس از برگزاری نشست مشترک و توافق دو هفته ای، فعالیت پزشکان در مطب های خصوصی بندرعباس از سر گرفته شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تایید این خبر گفت: این جلسه با هدف ایجاد تفاهم بین طرفین برگزار و مقرر شد مشکل ایجاد شده از سوی اداره امور مالیاتی و شهرداری برطرف گردد.

به گفته  وی، پزشکان با تعیین فرصت دو هفته ای جهت رفع مشکلات ایجاد شده، از روزچهارشنبه کار خود را از سر گرفتند.

روز سه شنبه 27 آبان،یک مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تایید اعتصاب تعدادی از پزشکان بندرعباس ،به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: در حالی که پزشکان به عنوان مدافعان خط اول سلامت در شرایط بحرانی کرونا مشغول خدمت رسانی هستند، دو‌ نهاد شهرداری و اداره امور مالیاتی اقدام به تعیین مالیات و‌عوارض هنگفت و‌ غیرواقعی برای آنان کرده اند.

وی ادامه داد: نشست های متعدد با حضور نهادهای مسول و ذیربط برای برون رفت از این وضعیت تاکنون بی نتیجه بوده است.

وی اضافه کرد: نهادهای یاد شده اقدام به شکایت علیه پزشکان و تشکیل پرونده قضایی برای آنان کرده اند که پزشکان نیز در اعتراض، مطب های خود را تعطیل کرده اند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com