اخباروگزارشات کارگری ٢٤ آبان ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
November 15, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٤ آبان ماه ١٣٩٩

زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398

- زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398

- بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران به مناسبت سالگرد اعتراضات مردمی آبان ۹۸

- تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری سی سخت نسبت به عدم پرداخت ماه حقوق و وعده های توخالی شهردار واعضای شورای شهر

- وعده ادامه کار کارخانه تولید مواد بهداشتی بوژنه در اهواز و عدم انتقالش توسط گروه صنعتی گلرنگ

- تجمع اعتراضی کارگران مال باخته مجتمع فولاد ویان همدان مقابل دادگستری

- کامیارذوقی دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد!

- بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) پیرامون آزادی محمد حبیبی

- سخت‌گیری بی‌مورد مدیریت سامانه یک شرکت واحد در مورد مرخصی رانندگان و کارگرانی که از روز قبل اطلاع نداده‌اند

- جان باختن کارگرجایگاه سوخت شهرستان مهریزحین کار با ضربه چاقو

*زنده وجاوید باد یاد جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه 1398

جمعه 24 آبان ماه 1398:تجمعات اعتراضی نسبت به افزایش قیمت بنزین در تعدادی ازشهرها

پخش فیلم ها وتصاویردرشبکه های اجتماعی وهمچنین گزارشات رسانه ای شده بتاریخ جمعه 24آبان حاکی از تجمعات اعتراضی نسبت به افزایش قیمت بنزین در تعدادی ازشهرها منجمله  اهواز، امیدیه، ماهشهر، بهبهان، خرمشهر،گچساران،بیرجند، مشهد، سیرجان و شیرازمی باشد.

برخی از رسانه هااز جان باختن یک از معترضین در سیرجان بدست نیروهای امنیتی وانتظامی خبر داده اند.

بنابهمین گزارشات،درتعدادی از این شهرها جمعی از اهالی دست به تجمع درمناطقی ازشهر منجمله اهوازدر محله کیانپارس وچند محله دیگر ودربیرجند دریکی از خیابان های اصلی و.... زدند وبا سردادن شعارهایی اعتراضاتشان را نسبت به افزایش قیمت بنزین بنمایش گذاشتند.

همچنین،در بلوار وکیل آباد مشهد ،جمعی از اهالی خوروهایشان را خاموش کردند که باعث ایجاد ترافیک سنگینی در این منطقه شدند.

قابل یادآوری است که، با تصمیم اخیر سران 3 قوه، بنزین از بامداد روز جمعه 24آبان  گران وسهمیه‌بندی شد. بر این اساس سهمیه شخصی خودروهای شخصی ماهانه 60 لیتر در نظر گرفته شده است. قیمت بنزین سهمیه‌ای نیز لیتری 1500 تومان، بنزین غیرسهمیه‌ای لیتری 300 تومان و بنزین سوپر 3500 تومان تعیین شده است.

*بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران به مناسبت سالگرد اعتراضات مردمی آبان ۹۸

پایمال کردن حق آزادی بیان و سرکوب اعتراض‌های مردم در کشور ما پدیده‌ای نوظهور نیست. جمهوری اسلامی بیش از چهل سال به جای به رسمیت شناختن حق آزادی اندیشه و بیان، حق تأسیس تشکل‌های صنفی مستقل و حق برگزاری تجمع‌های اعتراضی مسالمت‌آمیز، همواره شیوه‌ی اعمال فشار، بگیر و ببند و سرکوب را در پیش گرفته است.

سرکوب خشونت‌بار اعتراضات گسترده‌ی مردم در آبان ماه سال گذشته و کشته و مجروح شدن صدها نفر و بازداشت هزاران نفر، که تنی چند از آنان به چوبه‌ی دار سپرده شدند، تعدادی از آن‌ها هنوز در زندان‌اند و برای تعدادی دیگر حکم اعدام صادر شده است، نشانه‌ی آشکار نقض بدیهی‌ترین حقوق انسانی، یعنی حق آزادی بیان است.

حکومت نه تنها حق آزادی بیان مردم را به شکلی فجیع سرکوب کرده بلکه همچون موارد مشابه، راه دادخواهی را بر بازداشت‌شدگان و خانواده‌های قربانیان بسته و حتی حق سوگواری آنان را نیز به شیوه‌های مختلف سلب کرده است.

آنان که در آبان خونین ۹۸ به خیابان‌ها آمدند آیا جز این بود که می‌خواستند رنج‌ها و خواسته‌های خود را بیان کنند؟

از آبان ِ گذشته تا به امروز نه تنها بهبودی در شرایط زندگی و معیشت مردم ایجاد نشده، بلکه وضع به مراتب بدتر و غیرقابل تحمل‌تر شده است. شانه‌های مردم زیر فشار جانفرسای گرانی خرد شده و سقوط سرسام‌آور ارزش پول ملی در یک سال گذشته مردم فقیر را فقیرتر کرده و بسیاری دیگر را به زیر خط فقر رانده است. در چنین شرایطی بدیهی است که خواسته‌های مردم در آبان گذشته همچنان به قوت خود باقی باشد و مردمی که جانشان به لب رسیده و هیچ چشم‌انداز روشنی پیش روی خود نمی‌بینند، زبان به اعتراض بگشایند و مطالبات‌شان را بیان و حتی فریاد کنند. اما آنچه در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم حکایت از آن دارد که حاکمیت به جای تسلیم شدن در برابر خواست مردم، بر آن است که با اعمال خفقان عمومی و سانسور رسانه‌ها و صداهای مستقل بر واقعیت موجود سرپوش بگذارد.

مواردی چون افزایش فشار بر تشکل‌های مستقل دانشجویی و فعالین صنفی و سندیکایی و مدنی، ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بازداشت‌های گسترده‌ی روزنامه‌نگاران و نویسندگان، از جمله سه عضو کانون نویسندگان ایران (رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن)، صدور حکم‌های سنگین برای بازداشت‌شدگان اعتراضات دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸، بازداشت معترضان به ساقط کردن هواپیمای مسافربری و تهدید تعدادی از آنان که دست از دادخواهی برنداشته‌اند، تشکیل گشت به اصطلاح امنیتی محله‌ها، افزایش فشار امنیتی بر خانواده‌های معترضان و قربانیان در آستانه‌ی سالگرد آبان ۹۸ و... همگی نشان از آن دارد که سیاست‌گذاران کشور کماکان راهِ بستن دهان منتقدان و سرکوب مردم معترض را در پیش گرفته‌اند.

کانون نویسندگان ایران در سالگرد آبان ۹۸ بار دیگر حمایت خود را از حق اعتراض مردم و حق دادخواهی خانواده‌های قربانیان و زندانیان آبان ۹۸ و دی ۹۶ اعلام می‌کند و به حکومت هشدار می‌دهد که به سیاست ارعاب و سرکوب معترضان و آزادی‌خواهان پایان دهد و همه‌ی زندانیان عقیدتی و سیاسی را بی‌قید و شرط آزاد کند.

کانون نویسندگان ایران

۲۴ آبان ۱۳۹۹

*تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری سی سخت نسبت به عدم پرداخت ماه حقوق و وعده های توخالی شهردار واعضای شورای شهر

روز شنبه 24 آبان،کارگران شهرداری سی سخت ازتجمعات اعتراضیشان نسبت به عدم پرداخت ماه حقوق و وعده های توخالی شهردار واعضای شورای شهر،ماقبل ساختمان شهرداری وشورای این شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد،خبردادند.

"کارگران شهرداری سی سخت از فروردین ماه به بعد حقوق خود را طلبکارند" این را یکی از کارگران این شهرداری گفته و اضافه کرد: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم حقوق اسفند 98 بود که شهردار حدود 5 روز پیش به حساب کارگران واریز کرد.

این کارگر با بیان اینکه با احتساب آبان ماه، 8 ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده است، ادامه داد: شهردار می‌گوید کاری به طلب 8 ماهه کارگران ندارم، از وقتی که شهردار شده‌ام هر ماه حقوق داده‌ام.

اما کارگرانی که تعداد آنها حدود 80 نفر است و همگی از فروردین حقوق‌شان به تاخیر افتاده، از شرایط موجود آزرده شده و می‌گویند که هرچه به شورای شهر اعتراض می‌کنیم، فایده ندارد.

یکی از این کارگران که در واحد تنظیف کار می‌کند، گفت: هنوز طبق مصوبه افزایش حقوق سال 99 حقوق نگرفته‌ایم و قرار است این رقم در ماه بعد همراه با دریافت حقوق فروردین ماه سال جاری به حساب کارگران واریز شود.

این کارگران در روز‌های گذشته چند بار به شورای شهر سی سخت مراجعه کردند اما به آنها گفته شد پیگیری می‌کنیم. کارگران گفتند: هر بار به دیدار اعضای شورای شهر می‌رویم آنها قول پیگیری می‌دهند اما در عمل هیچ کاری نمی‌کنند.

این کارگران از کمبود امکانات و ایمنی کار نیز گلایه دارند: «در فصل سرما در سی سخت که به سرزمین برف و یخ شهرت دارد، بادگیر و چکمه مناسب نداریم و برخی مواقع با لباس معمولی کار می‌کنیم.

*وعده ادامه کار کارخانه تولید مواد بهداشتی بوژنه در اهواز و عدم انتقالش توسط گروه صنعتی گلرنگ

روز شنبه 24 آبان پس از تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه بوژنه نسبت به اخراج ازکار ، وعده ادامه کاراین واحد تولید کننده مواد بهداشتی در اهواز و عدم انتقالش توسط گروه صنعتی گلرنگ به استانی دیگر رسانه ای شد.

معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری خوزستان به خبرنگار یک رسانه گفت:با دستور استاندار و پیگیری‌های انجام شده طی برقراری ارتباط با مدیران این شرکت ، مقرر شد نسبت به رفع مشکلات آن از جمله  اختصاص زمین به‌منظور تاسیس فازهای بعدی کارخانه و همچنین موضوعات مرتبط به حوزه مجوزهای قانونی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل ناهماهنگی در مراجعه مدیر استانی شرکت به مراجع ذیصلاح، این تصور برای مدیران شرکت ایجاد شده بود که ادامه فعالیت در استان امکان پذیر نیست.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه در مذاکره با مدیران شرکت گلرنگ به آنها اطمینان داده شد که آماده همه گونه همکاری با مجموعه گلرنگ هستیم، اظهار داشت: این شرکت در هر نقطه‌ای از استان که مایل به سرمایه گذاری باشد، استانداری خوزستان زمینه تسهیل این امر را فراهم خواهد کرد تا زیرساخت های لازم جهت تولیدات این مجموعه در استان بیش از پیش فراهم گردد.

درهمین رابطه:گزارش تکمیلی وتصویری از تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه تولید مواد بهداشتی بوژنه اهواز نسبت به اخراج از کار

از روز شنبه 17 آبان،بدنبال فروش کارخانه تولید مواد بهداشتی بوژنه اهواز به گروه صنعتی گلرنگ و احتمال انتقالش به یکی از استان های تهران ویا اصفهان حدود 70 کارگر با سوابق کاری بالا منجمله تعدادی با بیش از 20 سال سابقه کاری از کار بیکار شدند.

ازهمان تاریخ کارگران بیکارشده بوژنه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج از کارتجمعات اعتراضی را مقابل کارخانه،فرمانداری اهواز،اداره کل کار واستانداری خوزستان برپا کردند.

روز جمعه یکی از کارگران معترض بوژنه به خبرنگار رسانه ای گفت:  حدود دو ماه گذشته به کارگرها اعلام کردند که قرار است کارخانه را به شرکت گلرنگ بفروشند و پس از فروش، کارگران فعلی شرکت بوژنه زیر نظر کارخانه کلرنگ به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه کارگران از جزئیات فروش هیچ اطلاعاتی ندارند، اضافه کرد: پس از طرح فروش کارخانه بوژنه مسئوولان فعلی کارخانه، کارگران را مرتب به مرخصی اجباری می‌فرستادند و چند کارگر را برای  کارهای مربوط به انبارگردانی نگه داشتند تا ریز محصولات موجود در انبارها را به مدیریت جدید تحویل دهند.

این کارگر اخراجی گفت: بعد از این تغییر و تحولات هفته گذشته مدیر فعلی طی جلسه‌ای  به کارگرها اعلام کرد که شرکت فروخته شده و قرار است کارخانه به یکی استان‌های اصفهان و یا تهران منتقل شود.

وی ادامه داد: ما دو شرکت هستیم که زیر نظر کارخانه بوژنه فعالیت می‌کنیم یکی شرکتی که بطری تولید می‌کند و دیگری بوژنه که مواد ضدعفونی تولید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حدود 50 تا 60 نفر هستیم که با فروش کارخانه از کار بیکار شدیم، عنوان کرد: اکنون فقط سرپرست شرکت، جانشین و یک منشی در شرکت باقی مانده‌اند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به تولید مواد ضدعفونی کننده اکنون اوج کار شرکت بود و هیچ مشکلی به لحاظ تولید و فروش محصول نداشتیم.

یکی دیگر از کارگران شرکت  با اشاره به اخراج کارگران پس از فروش کارخانه،گفت: مسئولان کارخانه به ما پیشنهاد کردند کار فروشندگی انجام دهیم و یا برای کار به  یکی از استان‌های اصفهان و البرز(کرج)برویم.

وی با بیان اینکه تولید و فروش شرکت هیچ مشکلی نداشت، افزود: هر کدام از کارگران یک خانواده‌ای 4 تا 5 نفره هستند و بیکار شدن آن‌ها در این شرایط اقتصادی قطعاً آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.

 

 

 

*تجمع اعتراضی کارگران مال باخته مجتمع فولاد ویان همدان مقابل دادگستری

روز پنج شنبه 22 آبان،نمایندگان کارگران مال باخته مجتمع فولاد ویان واقع در کیلومتر 42 جاده همدان - تهران،برای اعتراض به کلاهبرداری مبنی برعدم تحویل خودروها پس ازیکسال خریداری دست به تجمع مقابل دادگستری همدان زدند.

روزشنبه 24 آبان،جمعی از کارگران شرکت فولاد ویان همدان به خبرنگاررسانه ای گفتند:یک نفر از همکارانشان با همدستی فردی دیگر، آنها را برای ثبت‌نام در طرح خرید خودروی لیزنیگی متقاعد کرده بود.

در آن مقطع، دو شرکت خودروسازی مطرح کشور، به دلایلی ثبت نام برای خرید خودرو به نرخ کارخانه را متوقف کرده بودند. این 2 نفر از این فرصت، برای جلب نظر 140 نفر از کارگران فولاد ویان همدان استفاده کردند و آنها را برای خرید خودرو به قیمت کارخانه متقاعد کردند؛ اما با وجود گذشت بیش از یکسال از مدت ثبت‌نام، حتی یک خودرو هم به آنها تحویل داده نشده است.

این دو فرد مدعی بودند که شرکت آنها به صورت سبدی از خودروسازی‌ها، خودرو خریداری می‌کند و بعد آنها را به صورت مویرگی در میان سفارش‌دهندگان توزیع می‌کند. هم اکنون این افراد با حکم قضایی بازداشت شده‌اند؛ اما پرونده کلاهبرداری 13 میلیارد تومانی‌شان از کارگران فولاد ویان بسته نشده است. ظاهرا این افراد، بخش یا تمام مبالغی را که جمع کرده بودند، در بازار سکه و ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

البته در این پرونده تنها نام کارگران ویان مطرح نیست و اشخاص حقیقی دیگری هم برای خرید خودرو به نرخ کارخانه فریب خورده‌ بودند و حالا در این پرونده شاکی هستند.

تنها 40 تا 50 نفر از افرادی که برای خرید خودرو درخواست داده بودند، به سفارش خود رسیدند و باقی افراد که تعداد آن‌ها نامشخص است، به حق خود نرسیده‌اند. هرچند دادگستری همدان به کارگران فولاد ویان و دیگر افرادی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، وعده داده است که به زودی تکلیف این پرونده را روشن می‌کند و اجازه تضییع حقوق شاکیان را نمی‌دهد.

برای کارگران فولاد ویان روشن نیست که پولی را که به حساب این افراد واریز کرده‌اند، توسط دستگاه قضا توقیف شده است یا اینکه به شکل سکه و ارز درآمده است. به همین جهت، از دادگستری همدان می‌خواهند که این مورد را برای آنها شفاف سازد.

*کامیارذوقی دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد!

بر اساس رای بدوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، کامیار ذوقی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه ۹۸، از بابت اتهام 《اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور》به ۴ سال حبس تعلیقی و ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

منبع:کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

یانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) پیرامون آزادی محمد حبیبی

محمد حبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران (تهران) پس از تحمل نزدیک به ۳ سال حبس روز ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۹ از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

 کانون صنفی معلمان ایران (تهران) آزادی ایشان را به همسر صبور و مقاوم، جامعه معلمان کشور و مردم آزادیخواه ایران تبریک و تهنیت می‌گوید.

 ما نه تنها بر این باوریم که فعالان صنفی مانند محمود بهشتی، علی اکبر باغانی، رسول بداقی، محمود باقری، اسماعیل عبدی ، محمد حبیبی ، محمدتقی فلاحی و ... که هدفی جز اعتلای آموزش و فرهنگ این جامعه نداشته و ندارند، نباید با کوچکترین ناملایمتی روبرو شوند، بلکه شایسته می‌دانیم که این گونه کنشگران صنفی، به عنوان بازتاب دهندگان کاستی‌های نظام آموزشی، قدر بینند و بر صدر نشینند.

 با این وجود تمامی این عزیزان، احکام ناعادلانه زندان خود را در جهت تحکیم مناسبات جامعه‌ی مدنی پذیرفتند و دوران طولانی آن را کم و بیش، صبورانه تحمل کرده‌اند تا به بهترین شکل نشان دهند که  قانون‌شکنان واقعی و برهم‌ زنندگان امنیت اجتماعی چه کسانی هستند.

در همین راستا، از اسماعیل عبدی می‌توان نام برد که اگرچه دوران زندان خود را به پایان رسانده و با بیماری و مشکلات جسمی مختلف دست به گریبان است، اما به بهانه‌‌های واهی از آزادی او، ممانعت به عمل می آورند.محمد حبیبی نمونه‌‌ی دیگری‌ است که دوران حبس تحمیلی را به تایید مسئولان زندان با بالاترین درجه از بردباری و متانت گذرانده است.

لازم به یادآوری‌است آنچه در کنار درخشش نام این معلمان آزاده، معمولاً نادیده می‌ماند، مسئولیت‌پذیری، بردباری، عقلانیت، مداومت درپیگیری‌های حتی روزانه‌ی مسائل حقوقی توسط همسران و پر کردن جای خالی پدر برای فرزندان در حساس‌ترین مراحل زندگی است و هر کدام از این بانوان گرانقدر، می‌توانند الگو و نمونه‌ای باشند برای سایرین.

کانون صنفی معلمان تهران ضمن تاکید بر قانونی بودن فعالیت‌هایش، عملکرد مستقل، صنفی و مدنی خود و حفظ موضع همواره‌ی این سال‌ها در نفی برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی؛ از رویکرد جدید قوه قضاییه در کاهش مجازات حبس استقبال می‌نماید و معتقد است برای مهار بحران‌های متعددی که جامعه و حکومت را به ورطه‌های هولناک می کشاند، لازم است تغییری عمیق در رویکردهای حاکمان در حوزه های اقتصادی، سیاست‌گذاریِ داخلی و خارجی، رویه های قضایی و... در پیش گرفته شود تا مانع گسترش بیشتر شکاف عمیق ایجاد شده میان دولت و ملت گردد.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

۹۹/۸/۲۴

*سخت‌گیری بی‌مورد مدیریت سامانه یک شرکت واحد در مورد مرخصی رانندگان و کارگرانی که از روز قبل اطلاع نداده‌اند

مدیریت سامانه یک شرکت واحد با سخت گیری بی‌مورد، مرخصی رانندگان و کارگرانی که یک روز قبل مرخصی خود را اعلام نکرده باشند نمی‌پذیرد این سخت‌گیری در حالی‌ است برای هر فرد یکباره ممکن است موضوعی پیش بیاید که لازم باشد از مرخصی استفاده کند. چطور کارگر باید پیش‌بینی کند که آیا فردا خود یا عضوی از خانواده‌اش بیمار می‌شود؟ یا عضوی از خانواده‌اش تصادف می‌کند؟ یا هر موضوع اضطراری دیگری برایش پیش می‌آید.

با وجود اینکه از گذشته رانندگان در فردای روزی که به دلایل اضطراری از مرخصی استفاده کرده بودند، برگ مرخصی را تحویل می‌دادند و این امکان در سایر سامانه‌های دیگر همچنان وجود دارد. اما مدیریت سامانه یک با عدم پذیرش مرخصی تاریخ گذشته، فشار مضاعفی را بر رانندگان وارد می‌کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد به مدیریت راجع به سوء رفتار با رانندگان هشدار می‌دهد و از مدیریت می‌خواهد برای عدم تقابل رانندگان، در شرایطی که مدیریت نیاز به همکاری و اضافه‌کاری رانندگان دارد، فشار بر رانندگان را متوقف کند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*جان باختن کارگرجایگاه سوخت شهرستان مهریزحین کار با ضربه چاقو

  ساعت 16 روزدوشنبه 19 آبان99، یک کامیون وارد جایگاه خلیج‌فارس در شهرستان مهریز استان یزد شد و تقاضای نفت گاز با کارت آزاد کرد، اپراتور جایگاه اعلام کرد کارت‌های سوخت آزاد جمع‌آوری شده‌اند، اما راننده توجهی نکرد و این موضوع منجر به مشاجره و درگیری و در نهایت قتل عباس حیدری متصدی این جایگاه توسط راننده کامیون شد.

بر اساس اظهارات جایگاه ‌داران، جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد از جایگاه‌ها  و ارایه آن به تعداد محدودی جایگاه نه تنها دردسرهای زیادی برای رانندگان ایجاد کرده بلکه موجب تبعیض بین جایگاه داران نیز شده زیرا در حال حاضر کامیون‌ها بر اساس میزان پیمایش خود سهمیه سوخت به قیمت هر لیتر گازوئیل 300 تومان دریافت می‌کنند که اغلب به علت فرسوده بودن و مصرف بالای کامیون‌های غیرفرسوده چینی، این سوخت تا بیستم هر ماه بیشتر نیاز کامیونداران را برطرف نمی‌کند و آنان مجبور به خرید سوخت به صورت آزاد هستند.

پیش از این هر کامیونی که نیاز به سوخت مازاد بر سهمیه خود داشت می‌توانست به جایگاه‌ها رفته و با کارت آزاد سوخت مورد نیاز خود را خریداری کند اما این کارت‌ها از سال گذشته از جایگاه‌های سوخت جمع‌آوری شد و فقط در اختیار تعداد محدودی جایگاه قرار گرفت که همین امر مشکلات زیادی برای رانندگان و جایگاه داران ایجاد کرد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com