کارگران بازداشتی هفت تپه آزاد شدند!

حزب حکمتیست
November 04, 2020

اعلامیه حزب حکمتیست

کارگران بازداشتی هفت تپه آزاد شدند!
"به همکاران در سنگر بگوئید: "کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد"!

عصر امروز چهارشنبه ١٤ آبان، کارگران بازداشتی هفت تپه آزاد شدند. روز پنجشنبه عصر بدنبال یک توطئه و شکایت کارفرما و همکاری مسئولین استان، چهار نفر از فعالین کارگری؛ ابراهیم عباسی منجری، یوسف بهمنی، مسعود حیوری و حمید ممبینی در منازل خود بازداشت شدند. قرار وثیقه آزادی این کارگران از روز دوشنبه ١٢ ‌آبان آماه بود اما با بهانه گیری شش روز این کارگران را عامدانه در زندان نگاه داشتند و نهایتا امروز موقتا و به قید وثیقه پنجاه میلیون تومانی آزاد شدند.

این دستگیری ها هیچ توجیهی نداشت، تماما متکی بر دروغ و انتقامجوئی کارفرما صورت گرفت. ایجاد فضای رعب در مجتمع هفت تپه و پرونده سازی برای فعالین کارگری تازگی ندارد. کارگران هفت تپه همواره خواهان پایان دادن به امنیتی کردن اعتراض و اعتصاب، مختومه و مسدود کردن پرونده های قضائی مفتوح در دادگاههای شوش و اهواز بودند. این اقدامات ضد کارگری همواره با سد اتحاد کارگران روبرو شده و اینبار نیز با اعتراض متحد و مستمر کارگران روبرو شد. کارگران از روز شنبه هر روز در درون شرکت تجمع اعتراضی با هدف آزادی نمایندگانشان برگزار کردند. حضور نیروی انتظامی در درون شرکت نیز نتوانست مانع اجتماع کارگران و فریاد "کارگر زندانی آزاد باید گردد" شود. یوسف بهمنی از زندان به کارگران پیام داد: "در سنگر به همکاران  بگوئید؛ "کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد"! سیاست ضد کارگری کارفرما به اهداف خود نرسید بلکه یکبار دیگر همکاری تنگاتنگ مسئولین استان از استاندار تا دادستان و رئیس پلیس امنیت با کارفرمای فاسد و سلطان رشوه را برملا کرد. اینبار نیز کارگران با اتحاد و حضور پرشور خود نشان دادند که برخلاف اظهارات پوچ کارفرما، از نمایندگان شان حمایت می کنند. روشن بود که تلاشهای متعدد و مذبوحانه شکست خوردگان در هفت تپه با واکنش متحد کارگران روبرو می شود. 

آزادی فعالین کارگری با استقبال و شادی همکاران و خانواده های نگران آنها روبرو شد. ما خود را در نگرانی و شادی کارگران هفت تپه و بستگان عزیزشان شریک میدانیم. ما همراه با کارگران این اقدامات سرکوبگرانه، بازداشت و اذیت و آزار، گروکشی و پرونده سازی برای فعالین و نمایندگان کارگران را قویاً محکوم می کنیم. زنده باد رزم و اتحاد کارگران هفت تپه!


مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١٤ آبان ۱۳۹۹ – ٤ نوامبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com