شبح آبان بر تاریکخانه اسلامی , در باره احکام زندان و شلاق برای زندانیان آبانماه

حزب حکمتیست
October 25, 2020

 

اعلامیه حزب حکمتیست

 

شبح آبان بر تاریکخانه اسلامی

در باره احکام زندان و شلاق برای زندانیان آبانماه

 

۲۱ مهرماه ۹۹ شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان بهبهان به ریاست رسول اسدپور، ۳۶ تن از بازداشت شدگان آبانماه سال گذشته را مجموعا به ۱۰۹ سال حبس تعزیری، ۲۵۹۰ ضربه شلاق و پرداخت سه میلیون و سیصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم نمود.

 

جمهوری اسلامی در سالروز خیرشهای توده ای آبان ٩٨ به اقدامات مختلفی روی آورده است. صدور و اجرای احکام اعدام، اعمال فشار بر زندانیان از جمله در زندانهای فشافویه و رجائی شهر و قرچک، احضارها و تهدیدها، استقرار نیروی انتظامی در اماکن حساس شهرها و محلات، محاکمات فرمایشی و صدور احکام زندان و شلاق و جریمه!

 

آدمکشان اسلامی در رویدادهای آبان نود و هشت بیش از هفت هزار نفر را بازداشت و زندانی کردند. تعدادی از عزیزان ما را زیر شکنجه به قتل رساندند و پیکرشان را در بیابان و جنگل و رودخانه رها کردند. برای تعداد زیادی تحت شکنجه پرونده سازی و براین اساس حکم صادر شد. توجیه این احکام نیز گزارش نهادهای اطلاعاتی، اعتراف گیری زیر شکنجه و شکایت بانکهای خودشان است تا اتهامات نخ نمائی مانند: "مشارکت در اخلال در نظم عمومی، درگیری، تجمع غیرقانونی، مشارکت در تحریق اموال عمومی، تخریب با‌نک‌ها و پمپ ‌بنزین‌های شهرستان بهبهان" را اثبات کنند! 

 

شبح آبان و غرش اعتراض علیه فقر و گرانی و نکبت اسلامی بر فراز تاریکخانه های اسلامی در گشت و گذار است. محاکمات نمایشی و صدور احکام جنایتکارانه، نمی تواند صورت نگران و کریه حکومت اسلامی را استتار کند. این اقدامات واکنش یک رژیم ترسیده از تکرار آبانی دیگر است. ترس تان بجاست، نسخه تان بیهوده است، آبان ادامه دارد، الگوی آبان و سرنگونی خواهی به بستر اصلی سیاست ایران بدل شده است. جنبش برسر نفی جمهوری اسلامی و استیفای آزادی و برابری و رفاه تازه آغاز شده است.

 

زندانیان آبانماه و کلیه زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط آزاد شوند! احکام قرون وسطائی و جنایتکارانه اعدام و زندان و شلاق و جریمه باید لغو شود! در اینروزها یاد عزیز جانباختگان آبانماه و خیزشهای برحق توده ای و انقلابی را گرامی بداریم! دوباره برمی خیزیم و کارتان را یکسره می کنیم!

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

٣ آبان ۱۳۹۹ – ٢٤ اکتبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com