تلاشهای مذبوحانه شکست خوردگان! در باره وقایع اخیر هفت تپه

حزب حکمتیست
October 31, 2020

اعلامیه حزب حکمتیست

 

تلاشهای مذبوحانه شکست خوردگان!

در باره وقایع اخیر هفت تپه

 

امروز شنبه دهم آبان کارگران هفت تپه در اعتراض به بازداشت نمایندگان و همکارانشان؛ ابراهیم عباسی منجزی، یوسف بهمنی، حمید ممبینی و مسعود حیوری و خواست آزادی فوری آنها در درون شرکت اجتماع و راهپیمائی کردند. عصر روز پنجشنبه ماشینهای پلیس به منازل این کارگران هجوم برد و با توهین و ایجاد رعب بازداشت شدند. این بازداشت بدنبال شکایت کارفرما و هماهنگی با نیروهای قضائی صورت گرفت. بهانه آن نیز یک درگیری لفظی با آمیلی نماینده کارفرما در صبح پنجشنبه در درون شرکت بود. آمیلی بدروغ ادعا کرده که کارگران او را کتک زدند و افراد وابسته به کارفرما نیز این گزارش جعلی را تائید کردند.

 

این پرونده سازی و شکایت کارفرما و مدیران از فعالین کارگری جدید نیست، کارگران هفت تپه در دادگاههای شوش و دزفول تعداد زیادی از این پرونده های جعلی دارند. این اقدام در ادامه یک مجموعه اقدامات شکست خوردگان در هفت تپه صورت گرفته است. مبارزات و اعتصابات کارگران به تحقق درجه ای از خواستهای آنان و خلع ید از کارفرمایان منتهی شد. حکومتی ها زیر فشار اعتراضات متحد کارگران ناچار شدند عقب بنشینند و حکم خلع ید را صادر کنند و در عین حال این روند عقب نشینی را بنفع خودشان مدیریت کنند. داستان پرونده های فساد و رشوه و همکاری تنگاتنگ نهادهای متفرقه حکومتی با کارفرما، نقل مجلس کارگران هفت تپه است. بالائی ها هر رقابتی برسر تصاحب اموال عمومی داشته باشند در مقابل کارگران متحدند و دستجمعی تلاش دارند که در پروسه خلع ید و تغییر مالکیت شرکت، حدالامکان کارگران هفت تپه را از دخالت دور نگاه دارند. متقابلا کارگران به سیاست بالائی ها واقفند و خود را برای جشن پیروزی و اعمال نظارت بر امور آماده می کنند. در یکماه گذشته و بدنبال اعلام رای خلع ید، مجموعه اقداماتی برای اعمال فشار و تهاجم به فعالین کارگری توسط تیم کارفرما و مشخصا همین آمیلی آغاز شد. این اقدامات با نپرداختن حقوق فعالین، رد نکردن اضافه کاری آنها و تلاش برای اخراج شروع شد. ایجاد درگیری توسط عوامل کارفرما و قمه کشی تا تیراندازی در درون شرکت به آن اضافه شد. دست بردن به تحریک قومی و ایجاد اختلاف و تفرقه و دشمنی میان کارگران یک سیاست دیگرشان بود. انتشار اسناد تقلبی برای تخریب چهره فعالین و نمایندگان کارگران اقدام دیگرشان بود. با دادن تصویر ناامن و ملتهب پای نیروی انتظامی را به درون شرکت باز کردند، رژه نیروی انتظامی در درون و حوالی شرکت محیط مجتمع را نظامی و پادگانی و امنیتی کرده است. با ایجاد این فضا "آمیلی" از تهران به شرکت می آید و با اعتراض کارگران مواجه میشود، سپس با هماهنگی مقامات مختلف و اسدبیگی و گزارش عوامل کارفرما، به فعالین هجوم می آورند و پرونده قضائی جدیدی را باز می کنند.

 

دیروز جمعه و امروز شنبه بخشی از کارگران مقابل اداره پلیس امنیت شوش اجتماع و پیگیر آزادی همکارانشان بودند. آزادی آنها بنا به روال باید توسط قاضی کشیک صورت میگرفت اما دیروز علیرغم اینکه کارگران تا آخر شب ماندند، قاضی کشیک آفتابی نشد و بازداشت کارگران ۲۴ ساعت دیگر تمدید شد. امروز نیز در پایان وقت اداری اعلام کردند که باید وثیقه بگذارند. خواست گذاشتن وثیقه با اعتراض کارگران زندانی روبرو میشود. جواب میدهند که دادستان باید اعتراض را بررسی و تصمیم گیری کند، لذا امشب نیز کارگران در بازداشت اند و آنها را به زندان دزفول منتقل کردند.

 

این تلاشهای مذبوحانه شکست خوردگان با پاسخ روشن کارگران باتجربه هفت تپه روبرو می شود. کارگران هفت تپه نشان دادند که پشت نمایندگان واقعی شان را خالی نمی کنند. بازگشت به کار همکاران اخراجی و مسدود شدن پرونده های قضائی یکی از خواستهای ثابت کارگران هفت تپه بوده است. کارگران هفت تپه اعلام کردند که فردا یکشنبه ساعت نه صبح مقابل دفتر مدیریت مجددا اجتماع می کنند. ما همراه با کارگران این اقدامات سرکوبگرانه و بازداشت و پرونده سازی برای نمایندگان کارگران را قویا محکوم می کنیم. کارگر زندانی بی قید و بی وثیقه آزاد باید گردد! زنده باد رزم و اتحاد کارگران هفت تپه!

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

١٠ آبان ۱۳۹۹ – ٣١ اکتبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com