جمهوری اسلامی مسبب فاجعه گسترش مرگبار ویروس کرونا در کل کشور است!

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 07, 2020

جمهوری اسلامی مسبب فاجعه گسترش مرگبار ویروس کرونا در کل کشور است!

 

فاجعه گسترش و از کنترل خارج شدن ویروس کرونا در کشور دیگر قابل کتمان نیست. رسماً دارند  اعلام می‌کنند، بیمارستانها پرسنل و امکانات فنی و تخصصی کافی ندارند و قادر به پذیرش این تعداد کثیر از بیماران مبتلا به کوئید ۱۹ نیستند. در همه استانهای کشور وضعیت فاجعه بار و در وضعیت قرمز است. مسئولین حکومتی صریحاً می‌گویند تهران و اصفهان از کنترل خارج شده‌اند. می‌خواهند در اصفهان عزای عمومی اعلام کنند.

پس از دو هفته از کشاندن مردم به عزاداری‌های حکومتی در ماه محرم و تعجیل و پافشاری در بازگشایی زودهنگام مدارس و به کنار گذاشتن عامدانه اجرای پروتکل‌های بهداشتی، با بازگشایی اماکن مذهبی، مدارس و اماکن عمومی اکنون فاجعه‌ای دردناک در حال تکوین است. حکومت اسلامی دست در دست ویروس کرونا، جامعه را با فاجعه‌ای مرگبار مواجه کرده است. آمار مرگ و میر بصورت تصاعدی و بشدت نگران کننده در حال افزایش است. چرخش ویروس از مدرسه به خانواده گسترش بیشتری یافته است و تعداد مبتلایان و مرگ و میر در سنین پنج تا هیجده سال سیر صعودی بخود گرفته است. جامعه‌ای که با "یا جان یا کار" در مقابل پاندمی مرگبار کرونا به حال خود رها شد، اکنون دارد بیشترین قربانی را می‌دهد. ایران با جمعیت قریب به هشتاد میلیون نفر بعد از کشور هندوستان با جمعیت قریب به یک میلیارد نفر، بیشترین شمار قربانیان کرونا در آسیا را دارد!

بر اساس  آمار رسمی وزارت بهداشت، از اول شهریور تا مهرماه بیش از دوازده هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و قریب به هفت‌هزار  نفر جان خود را از دست داده‌اند. ۷۶ درصد جانباختگان ساکنان تهران بوده‌اند. تعداد مبتلایان به بیش از چهار هزار نفر در روز می‌رسد که دو برابر آمار اعلام شده در مقایسه با دو هفته پیش است. وزارت بهداشت رسماً و علناً می‌گوید: "بیش از چهارهزار بیمار کرونایی در وضعیت بشدت وخیم در بخش‌های ویژه با مرگ دست و پنجه نرم‌ می‌کنند و در هفته‌های آینده با مرگ و میر ۲ تا ۳ برابری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان ها مواجه می‌شویم که به لحاظ مرگ و میر بیماران را به فاجعه تبدیل می کند".

این درحالی است که مرکز پژوهش‌های مجلس همین حکومت علناً می‌گوید باید تعداد قربانیان را دو برابر و تعداد مبتلایان را بین ۸ تا ۱۰ برابر آمار وزارت بهداشت برآورد کرد تا به حقیقت نزدیک شود.

مسئول مستقیم این فاجعه حکومت اسلامی است! هشت ماه مداوم کاراصلی حکومت لاابالی‌گری و بی مسئولیتی عامدانه، دروغپردازی، جعل حقایق و دستکاری ‌آگاهانه آمار مرگ و میر و بزرگنمایی در توانایی در مقابله با ویروس کرونا بوده است. حالا دیگر حقیقت آنچنان زمخت و فاجعه آنچنان عظیم است که نمی‌تواند  آنرا کتمان کند.

 

در حالیکه جامعه مضطرب و پریشان با مرگ و تباهی دست و پنجه نرم می‌کند و مردم کشور از اولین امکانات پیشگیری در مقابل ویروس کرونا محروم هستند،‌ به جای اختصاص بودجه برای قرنطینه کل کشور و ایجاد امکانات درمانی و زیستی و رفاهی برای شهروندان، رؤسا و وزرا و نمایندگان مجلس واکسینه می‌شوند. به دستگیری و ایجاد فضای امنیتی در جامعه دامن زده می‌شود. در حالیکه شیوع ویروس کرونا در زندانها بیداد می‌کند، تعداد بیشتری از فعالین سیاسی و اجتماعی را روانه زندانها می‌کنند. جمهوری اسلامی در طی همین هشت ماه با صرف هزینه‌های نجومی بارها از مانور نیروهای نظامی و انواع  موشک و سلاح‌های کشتار جمعی خود رونمایی کرده است.

حزب کمونیست کارگری ایران اعلام می‌کند، جمهوری اسلامی مسبب، مقصر و مسئول فاجعه کنونی است. سازمان بهداشت جهانی باید جمهوری اسلامی ایران را به دلیل لاابالی‌گری عامدانه در مقابل گسترش ویروس کرونا محکوم کند و ‌آنرا مکلف به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی کند. قرنطینه و تعطیلی کل کشور، با تأمین امکانات اقتصادی و رفاهی اولین گام در مهار گسترش ویروس کرونا است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ مهرماه ۱۳۹۹ – ۶ اکتبر ۲۰۲۰
+++

اعتراضات رانندگان شهری ماهشهر،  کارگران راه آهن، رانندگان شرکت نفت گچساران و شهرداری خرمشهر و برگزاری روز جهانی معلم

-  روز سه شنبه ۱۵ مهر رانندگان شهری در ماهشهر دست از کار کشیده و با بستن خیابان در مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند.

- با شروع دور جدید فراخوان کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن به اعتراضی سراسری، روز دوشنبه ١٤ مهر شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی در نواحی ریلی آذربایجان، سرخس، ورامین، لرستان و زاگرس در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و قراردادهای موقت کاری دست از کار کشیده و در محل کار خود تجمع کردند.

- روز دوشنبه ۱۴ مهر رانندگان خودروهای استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران برای چهاردهمین روز در اعتراض به پایین بودن دستمزد و کسر مزایای شغلی‌ به اعتصاب ادامه دادند وبا پارک کردن خودروهایشان تجمع کردند.

- روز ١٤ مهر کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت ۴ ماه حقوق و ۶ ماه بیمه دست از کار کشیدند و برای چندمین بار مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

- روز چهارده مهر به مناسبت روز جهانی معلم مراسمی از طرف اتحاد بازنشستگان در یکی از پارکهای تهران برگزار شد. این برنامه از ساعت ده و نیم صبح شروع و  شرکت کنندگان پلاکاردهایی با مضامین اعتراضی در دست داشتند. از جمله در این پلاکاردها نوشته شده بود: ۵ اکتبر روز جهانی معلم بر معلمان و بازنشستگان مبارک باد!،  جای معلم و بازنشسته زندان نیست!،  ما به افزایش حقوق‌ها بدون در نظر گرفتن تورم و خط فقر ۱۰ میلیون تومانی اعتراض داریم، درمان رایگان،  کودکان کار حق تحصیل دارند!،  تهیه‌ی امکانات آموزشی از گوشی و تبلت و... برای دانش‌آموزان و معلمان

همچنین دو پلاکارد مجزا یکی در دفاع از معلمان و بازنشستگان زندانی و دیگری در خصوص پرونده سازی علیه ۷ معلم خراسانی در دست تجمع کنندگان بود. در این تجمع سه نفر از بازنشستگان طی سخنانی ضمن اشاره به مشکلات کاری و معیشتی معلمان و بازنشستگان در شرایط کنونی بر آزادی معلمان زندانی و لزوم اتحاد و فعالیت برای به دست آوردن مطالبات تاکید کردند. در آخر درحالیکه باران می بارید و یکی از معلمان بازنشسته در باره معلم شعری میخواند،  یکی از نگهبانان پارک وارد شد و خواستار پایان این تجمع شد. اما  با  مقاومت افراد حاضر مواجه شد و خواندن شعر ادامه یافت. پس از آن شخص موتور سواری به محل آمد و گفت که به خاطر کرونا پارک باید ترک شود. اما تجمع کنندگان بر اتمام خواندن شعر تاکید کردند. سپس شرکت کنندگان به راه افتادند و در ادامه برنامه  در آلاچیقی جمع شدند و از خانم پاک‌ضمیر؛ همسر حبیبی معلم زندانی خواستند که از حبیبی برای دوستدارانش سخن بگوید. در پایان مراسم به دو تن از زنان فعال بازنشسته به پاس خدمات و زحماتشان برای کسب حقوق معلمان و بازنشستگان هدایایی تقدیم شد. و مراسم با خواندن سرود یار دبستانی پایان یافت. بدین ترتیب روز معلم فرصتی شد برای تاکید بر خواستهای سراسری معلمان و از جمله آزادی معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی. خواستهای معلمان خواستهای همه مردم است و باید با وسعیترین حمایت ها همراه شود.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٥ مهر۱۳۹۹، ٦ اکتبر ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com