یک پیروزی برای کارگران هفت تپه , خلع ید اسدبیگی

حزب حکمتیست
October 01, 2020

اعلامیه حزب حکمتیست

 

یک پیروزی برای کارگران هفت تپه

خلع ید اسدبیگی

 

کارگران هفت تپه بعد از یکدوره مبارزه و اعتصاب سه ماهه اخیر، نهایتا موفق شدند که کارفرمای هفت تپه را از شرکت بیرون بیاندازند. اسدبیگی ها علیرغم حمایت گسترده نهادهای دولتی و حکومتی، در مقابل مبارزات متحدانه کارگران هفت تپه شکست خوردند. این کارگران هفت تپه بودند که فساد و اختلاس اسدبیگی ها را افشا کردند، این کارگران هفت تپه بودند که بیوقفه علیه عملکرد کارفرمایان استثمارگر تلاش کردند، این کارگران هفت تپه بودند که علیه بیکارسازی وسیع و سقوط مجتمع هفت تپه ایستادند، و بالاخره این کارگران هفت تپه بودند که توانستند کارفرمایان را پائین بکشند. کارگر متحد همیشه دستاورد دارد. اتحاد کارگران هفت تپه در این مبارزه مشخص نیز به نقطه پیروزی رسید. همانها که روزی قباله و قرارداد هفت تپه را به دست اسدبیگی ها دادند، امروز ناچارند زیر فشار اعتراض کارگران آنرا پس بگیرند.

 

جلسه امروز چهارشنبه نهم مهرماه در کمیسیون اصل نود مجلس که با حضور تعدادی از نمایندگان کارگران هفت تپه برگزار شد، رای بر خلع ید از کارفرمای هفت تپه و فسخ قرارداد شرکت هفت تپه با بخش خصوصی و جایگزینی مدیریت جدید حداکثر تا یکماه و نیم دیگر داد. کارگران سه ماه حقوق معوق دارند و کارخانه برای بقا باید بسرعت کار کشت را آغاز کند. جلسه امروز استاندار خوزستان را متعهد به تامین نیازهای کشت و پرداخت سریع حقوق و اضافه کاری معوق مربوط به ماههای تیر و مرداد، حداکثر تا ١٥ مهر، کرد. همینطور نیکزاد نائب رئیس مجلس اسلامی، اعلام کرد دفترچه های بیمه تامین اجتماعی کارگران تا آخر سال جاری تمدید شده است.

 

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست این پیروزی را به کارگران هفت تپه تبریک میگوید. تامین بخش مهمی از مطالبات کارگران و بویژه پائین کشیدن کارفرمایان فاسد و استثمارگر که تنها هنرشان گرسنگی دادن به فرزندان کارگران است، شورانگیر است. حال باید برای قدمهای بعدی مبارزه و خواستهای محقق نشده مانند بازگشت همکاران اخراجی از جمله اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، سالار بیژنی، ایمان اخضری، برای تامین نظارت کارگران بر پروسه این تحول و دخالت روزمره در امور با اتکا به سازمان شورائی و مجمع عمومی کارگران متکی شد. کارگر هفت تپه یک مشعل فروزان مبارزه پرشور و آتشین طبقه کارگر ایران است.  درود بر اتحاد و رزم کارگران هفت تپه!

 

.مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٣٠ سپتامبر ٢٠٢٠- ٩ مهر ١٣٩٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com