اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

یدی محمودی
July 01, 2020

اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

۱۱ تیر ۹۹ / ۱ ژوئیه ۲۰۲۰

قربانیان کرونا فقط مبتلایان به ویروس کرونا نیستند، قربانیان کرونا، میلیونها شهروندی هستند که در زیر سایه حکومتهای جنایت پیشه و از جمله رژیم جلادان اسلامی زندگی می کنند و از کمترین تامین معاش روزانه برخوردار نسیتند. در کنار گسترش روز بروز ویروس کرونا که متاسفانه، هنوز هم بسیاری از شهرهای کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند، مسله تامین زندگی و گرانی سر سام آور زندگی میلیونها نفر را فلج کرده. مایحتاج اولیه مردم مثل، گوشت، مرغ، برنج، پیاز و سیب زمینی در چند ماه گذشته دهها درصد افزایش یافته، مسله مسکن  به مشکل لاینحلی برای صدها هزار خانوار در شهرهای نسبتا بزرگ تبدیل شده است، نه تنها ودیعه ها چندین برابر بالا رفته، بلکه قیمت مسکن و اجارها چندین برابر بالا رفته و همچنانکه در بسیاری از شهرهای ایران بحث کرایه دادن پشت بامها مطرح شده، در شهرهای کردستان هم مسله مسکن به یک معضل واقعی تبدیل شده بلکه در کنار بیکاری، فقر، گرانی و گسترش وسیع کرونا، حکومت دزدان و قاتلان اسلامی هنوز هم از تامین زندگی مردم سرباز می زنند، هنوز هم دروغ می گویند و هر جا امکان داشته باشد، مردم را مقصر گسترش کرونا می دانند.

حکومت اسلامی و سران دزد و جنایتکارش، زندگی مردم را تامین نمی کنند، اما خود و باندهای فسادشان میلیون، میلیون دارند از دسترنج مردم کارکن جامعه را بالا می کشند و می خواهند مردم به چندرقاز یارانه هایشان که چیزی جز توهین و بی حرمتی به مردم نیست قناعت کنند و ماهانه با آب و تاب خبر واریز کردن آنرا اعلام می کنند و برای همین ماه هم اعلام کرده اند که خانوار تک نفره ۵۵ هزار تومان و خانوار پنج نفره ۲۰۵ هزار تومان دریافت می کنند، که با توجه به تورم سر سام آور امروز، براستی هیچکدام از این مبالغ هزینه حتی یک روز هیچ خانواری نیست.

همیشه راه مقابله با حکومت چپاولگر اسلامی از نظر ما کمونیستها و آزادیخوهان مبارزه متحد و یکپارچه حول خواسته های بحق مردم بوده و امروز هم با شرایط جدید کرونا و فقر و فلاکت دهها برابر تحمیل شده تر، باز هم  باید نشان داد که این حکومت جز با فشار اعتراضات و مبارزات مردم به هیچ یک از خواسته های شما مردم پاسخگو نخواهد بود، در نتیجه باید مبارزات خودمان را متحدتر، متشکلتر و عمیقتر علیه مسببین واقعی وضع موجود ابراز کنیم و به میدان آوریم.

 به این خبر توجه کنید تا بدانید که حکومت اسلامی و مقامات جنایتکارش، نه تنها در زمینه دزدی و چپاول دست همه باندها و جنایتکاران دنیا را از رو بسته اند، بلکه در زمینه خود کرونا و چگونگی مداوای مبتلایان هم رکوردار جهانی، جنایت پیشگی را از آن  خود کرده اند: " بر اساس اخبار منتشر شده در همین هفته گذشته و بعد از مرگ فردی بنام بایزید باپیری از مزدوران اطلاعاتی سپاه پاسداران در شهر پیرانشهر بر اثر کرونا، خانواده اطلاعاتی و سپاهی آن مزدور به دکتر محمد ابوترابی متخصص بیهوشی بیمارستان خمینی پیرانهشر حمله می کنند و او را تا سر حد مرگ کتک کاری می کنند".

در زمینه تهدید و فشار بر کادر درمانی بیمارستانها هم، همچنان کادر درمانی بشدت تحت فشارند که اخبار مبتلایان و جانباختگان کرونا را بیرون ندهند. در هفته گذشته هم کادر درمانی یکی از بیمارستانهای کردستان گفته بود که: " به گزارشات رسمی باور نکنید، تنها ما کادر درمانی می دانیم، تعداد جانباختگان ویروس کرونا چقدر وحشتناک و بالا است. آخرین اخبار رسمی کرونا در شهرهای کردستان تا روز سه شنبه دهم تیرماه چنین است: "سنندج ۳۰۳۳ نفر مبتلا، مریوان ۱۰۳۱ نفر مبتلا، دیواندره ۷۲۷ نفر مبتلا، قروه ۷۰۶ نفر، بانه ۶۸۵ نفر، کامیاران ۵۹۹ نفر، بیجار ۵۱۱ نفر، دهگلان ۳۹۴ نفر و سروآباد ۲۳۸ نفر و کل آمار جانباختگان رسمی هم تا امروز ۳۱۳ نفر اعلام شده که ۱۰۶ نفر آن مربوط به شهر سنندج میباشد. 

 

ایسکرا  ۱۰۴۷


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com