اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

یدی محمودی
June 17, 2020

اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

۲۸ خرداد  ۹۹ / ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰

دور دوم کرونا در شهرهای کردستان در حالی گسترش بی سابقه ای یافته که کماکان حکومت دزدان و قاتلان اسلامی با بی توجهی کامل مثل همه نقاط ایران، خود یک عامل مهم در گسترش شیوع کرونا بوده اند. خبرها حاکیست که شهرهای سنندج، سقز، مریوان، بانه و بسیاری دیگری از شهر و شهرکها و حتی روستاهای کردستان متاسفانه دچار بحران شدید گسترش کرونا شده اند. در شهر سنندج ظرفیت هر سه بیمارستانهای، توحید، بعثت و کوثر که به بیماران کرونا اختصاص یافته، به پایان رسیده و کادر فداکار درمانی در همه شهرها با از خود گذشتی بی سابقه ای به معالجه و کمک به بیماران کرونای مشغولند، در حالی که عده زیادی از خود این صف مقدم مبارزه با کرونا، به این ویروس کشنده مبتلا شده اند. در رابطه با اوضاع خطیر شهرها، خبری از شهر بانه چنین می گوید؛ کرونا در شهر ما به جای خطرناکی رسیده، در کنار رشد سریع این ویروس مقامات حکوت کمترین کاری را انجام نمی دهند، لطفا خودتان به داد خودتان برسید و هیچ گونه اعتمادی به حکومت نداشته باشید. خبر دیگری از شهر سقز چنین می گوید؛ از دیشب، کرونا در شهر سقز جان پنج نفر دیگر را هم گرفت، متاسفانه کرونا بشدت در حال گسترش است، فقط یک مکان برای تست کرونا وجود دارد که آنهم باید از ساعت شش صبح به صف مشکوکان به کرونا بروید و تازه خیلی ها را به بهانه اینکه دیگر امکان تست ندارند دست خالی و با همان امکان مبتلا بودن به میان خانواده ها برمی گردانند.

پیامی دیگر از سنندج می گوید، خانمها و آقایان، وضعیت قرمز سنندج فقط یک جمله نمایشی نیست، معنی اش این است که در بیمارستانها فاجعه رخ داده و یعنی اگر مبتلا بشوید، حقیقتا ازین بیشتر هیچ کسی نیست به دادتان برسد، وضعیت قرمز یعنی دست و پنجه نرم کردن با مرگ عزیزانمان. دانشگاه علوم پزشکی کردستان که از ابتدا هر ۲۴ ساعت آمارهای رسمی

و حکومتی را اعلام می کرد، اینک با چنان گسترشی روبرویند که دیگر آمارهای سانسور شده و تقلبی شان هم کارایی ندارد و تنها به آمار مبتلایان جدید اکتفا می کنند و همین هم نشان می دهد که در فاصله ۴۸ ساعت بین روزهای ۲۴ تا ۲۷ خردادماه، ۶۰۳ مورد رسمی به مبتلایان در شهرهای کردستان اضافه شده که باز هم شهر سنندج بیشترین مبتلایان را دارا بوده. طبق خبر دیگری، تا روز ۲۶ خرداد ماه ۶۷ هزار نفر از مردم استان کردستان در قرنطینه خانگی بسر می برند و این تعداد هم تا کنون در هیچیک از اخبار رسمی منتشر شده نیامده و عملا حکومت دروغ و رویای اسلامی، مردم را از چنین ابعاد وسیع فاجعه کرونا در بی خبری کامل نگه داشته است. همچنین طبق اطلاعیه ای از کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به تاریخ ۲۵ خرداد ماه، یکی از زندانیان زندان شهر سقز به اسم سید کمال حسینی ۳۴ ساله متاسفانه بر اثر کرونا جانش را از دست می دهد و روز ۲۴ خرداد ماه جسد وی توسط  نیروهای آتش نشانی سقز در قبرستان روستای آیچی دفن می شود.

حکومت جنایت پیشه اسلامی آنچنان که در ۴۱ سال گذشته نشان داده، هیچگاه به فکر خواست، امنیت و رفاه مردم نبوده و هر آنچه آنجام داده است برای بقای ننگین حکومت فاسد و جنایت پیشه و متخوران اسلامی بوده و اکنون در بحران کرونا هم آنها خود یک پای اصلی گسترش کرونا هستند و به همین خاطر امر مبارزه با کرونا هم امر مردمی است که به امنیت و آسایش خود و همنوعان خود می اندیشند و تنها راه مقابله جدی با این ویروس کشنده و بی درمان، تلاش خود مردم متحد و یکپارچه برای خلاصی از هر دو کرونای اسلامی و کووید ۱۹ است.

 

فعالیتهای کمیته مردمی محلات مریوان!

طبق گزارشهای منتشر شده از طرف کمیته مردمی محلات شهر مریوان روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ خرداد ماه، اعضا و فعالین این کمیته اقدامات زیر در نقاط مختلف شهر انجام داده اند. ۱: آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم از خطر ویروس کرونا و راههای مقابله با آن در محلات، کوره موسوی، اداره برق، مردوخ، بیمارستان قدیم، کمربندی، سه راه بهزیستی، دادگاه قدیم و فرمانداری، تپه موسک، موسک، شهرک اوراز، لیلاخی ها، چهارباغ، حاچی نجیم، چهار راه اصلی و بابا رشید. همچنین شب ۲۵ خرداد ماه این کمیته در فاز جدید فعالیتهای خود شروع به طرح فاصله گذاری اجتماعی(فیزیکی) در جلو نانوایی ها و مغازه ها کرد و نکات و دستور العمل های لازم را به صاحبان مشاغل تشریح کردند، در بخشی از اطلاعیه این کمیته خطآب به مردم آمده است" کمیته مردمی محلات مریوان از تمامی همشهریان عاجزانه خواهشمند است که تمامی نکات بهداشتی را هر فرد رعایت کرده و در روابط اجتماعی احساس مسئولیت داشته باشد؛

تا با همت و اراده‌ای قوی ویروس را شکست دهیم و از شهرمان بیرون رانیم".

 

ایسکرا  ۱۰۴۵


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com