اخباروگزارشات کارگری ٣٠و٣١ خرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
June 20, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٣٠و٣١ خرداد ماه ١٣٩٩

- تجمع اعتراضی کارگران کاشی اصفهان نسبت به ماه ها مطالبات پرداخت نشده مقابل کارخانه ومسدود کردن راه رفت و آمد

- کارگران خشمگین شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان پس ازتجمع مقابل شرکت  وبستن درب های ورود وخروج  ساختمان،راهی استانداری خوزستان شدند

- اعتراض کارگران پیمانی پالایشگاه‌های خوزستان نسبت به عدم بکارگیری اقدامات لازم جهت مقابله با بیماری کووید 19توسط کارفرمایان

- ادامه تجمعات اعتراضی کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی معیشتی ونداشتن امنیت شغلی

- بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران در مورد محکومیت زندان خسرو صادقی‌بروجنی

- کانون نویسندگان ایران: احضار سه نویسنده برای اجرای حکم زندان

- تجمع اعتراضی اهالی روستای عباس آباد نهاوند نسبت به قطعی آب و بلاتکلیفی معیشتی مقابل استانداری همدان

- ادامه اعتراضات مال‌باختگان شرکت صنعت خودرو آذربایجان(شرکت آذویکو) نسبت به عدم تحویل خودرو با قیمت قطعی با تجمع دوباره مقابل وزارت صنعت

- تجمع نانوایان یاسوج مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

- افزایش بیش از صد درصدی کارگران جان باخته براثر حوادث کاری دراستان آذربایجان شرقی طی 2 ماه اول سال جاری

*تجمع اعتراضی کارگران کاشی اصفهان نسبت به ماه ها مطالبات پرداخت نشده مقابل کارخانه ومسدود کردن راه رفت و آمد

روز شنبه 31خرداد،کارگران کارخانه کاشی اصفهان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به ماه ها مطالبات پرداخت نشده دست به تجمع مقابل درب ورودی این واحد تولیدی واقع در کیلومتر 18 جاده اصفهان - نجف آباد زدند و راه رفت وآمد را مسدود کردند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: از زمان خصوصی‌سازی این شرکت مشکلات ما نیز آغازشد.امروز آمدیم تا مطالبات گذشته خود را خواهان شویم، چندین سال است که فقط مدیریت‌ها عوض می‌شود اما تفاوت چندانی در احقاق حق کارگر نمی‌شود.

وی افزود: به‌ غیر از بازنشسته‌های این شرکت که هنوز معوقاتی دارند، حدود 400 کارگر در این شرکت مشغول به کار هستند که به‌ طور میانگین یک تا دو سال حقوق و مزایا طلب دارند.

*کارگران خشمگین شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان پس ازتجمع مقابل شرکت  وبستن درب های ورود وخروج  ساختمان،راهی استانداری خوزستان شدند

روز شنبه 31 خرداد، کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان(آبفار)در ادامه کنش های دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان پس ازبنمایش گذاشتن خشمشان با تجمع مقابل شرکت وبستن دو درب ورود وخروج به ساختمان، راهی استانداری خوزستان شدند تا صدای اعتراضشان را هرچه بیشتر منعکس کنند.

یکی از تجمع‌کنندگان که مدرک دکترا دارد به خبرنگار رسانه ای گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون هیچ پرداختی به نیروهای طرحی انجام نشده است.

یکی دیگر که 28 سال سابقه کاری دارد،گفت:هرچند مسئولان قول مساعد برای حل قرارداد، ُپیگیری حل مشکل حقوق و مجوز استخدام را داده‌اند ولی تا امروز هیچ‌یک از این وعده‌ها عملی نشده است.

یکی از حاضرین در تجمع به خبرنگار رسانه ای دیگر گفت: این شرکت حدود 632 نیروی طرحی دارد که از این تعداد 123 نفر مجوز بکارگیری  از وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای کشور دارند و ردیف بودجه برای آنها تعریف شده‌است.

وی ادامه داد: مابقی نیروهای طرحی به دلیل برخی کم‌کاری های مسئولان موفق به کسب مجوز استخدام نشده‌اند و حقوق و مزایای آنها از محل‌های مختلف مانند بودجه‌های عمرانی، صندوق توسعه و بودجه جاری پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد:6ماه حقوق کارکنان قراردادی این شرکت پرداخت نشده است و نزدیک به 6 سال است این روند پرداخت حقوق با چندین ماه تاخیر ادامه دارد و از سال 95 تاکنون نیز سنوات این کارکنان داده نشده است.

او افزود: در بین نیروهای طرحی افرادی با سابقه 28 سال و حتی افرادی در سن بازنشستگی نیز وجود دارد، برخی آنها مدرک دکترا دارند اما هنوز سرنوشت قرارداد آنها نامشخص است.

او همچنین گفت: با ادغام شرکت‌های آبفای شهری و روستایی استان خوزستان مدیریت جدید حاضر به پذیرش پرداخت حقوق نیروهای طرحی نشد و این کارکنان بلاتکلیف هستند.

وی با اشاره به عدم پرداخت حقوق از بهمن ماه سال گذشته تاکنون به نیروهای طرحی گفت: درحال حاضر نیروهای طرحی نگران هستند که باوجود سابقه کاری، تعدیل شوند.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی دوباره کارگران قرارداد طرحی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز دوشنبه 26 خرداد برای دومین بار درسال جاری، کارگران قرارداد طرحی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل ساختمان این شرکت در اهواز زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:پس از ادغام آبفار و آبفای خوزستان مشخص نیست تکلیف نیروهای قراردادی شرکت آبفار چه خواهد شد و ما خواستار تعیین تکلیف وضعیت کاری خود هستیم.

وی با اشاره به اینکه 632 نفر در شرکت آبفار استان به صورت قرارداد طرحی مشغول به کار هستند افزود: 6 ماه حقوق کارکنان قراردادی این شرکت پرداخت نشده است و نزدیک به 6 سال است این روند پرداخت حقوق با چندین ماه تاخیر ادامه دارد و از سال 95 تاکنون نیز سنوات این کارکنان پرداخت نشده است.

قابل یاد آوریست که روز شنبه 13 اردیبهشت 99،جمعی از کارگران آب وفاضلاب و آب وفاضلاب روستایی استان خوزستان برای اعتراض به ادغام دوشرکت دست به تجمع مقابل ساختمان شرکت درکلانشهر اهواز زده بودند.

*اعتراض کارگران پیمانی پالایشگاه‌های خوزستان نسبت به عدم بکارگیری اقدامات لازم جهت مقابله با بیماری کووید 19توسط کارفرمایان

جمعی از کارگران پیمانی پالایشگاه‌های خوزستان اعتراضشان را نسبت به عدم بکارگیری اقدامات لازم جهت مقابله با بیماری کووید 19توسط کارفرمایان اعلام کردند.

روز شنبه 31 خرداد،کارگران پیمانکاری پالایشگاه‌های خوزستان به خبرنگار رسانه ای گفتند: کرونا در خوزستان در وضعیت قرمز است با این وجود، بخش‌های مختلف صنعت و تولید همچنان بدون وقفه مشغول فعالیت است.

آنها افزودند: ما بدون رعایت هیچ گونه اقدامات پیشگیرانه مشغول به کار هستیم؛ اغلب سرویس رفت و آمد نداریم و پیمانکار در این رابطه مسئولیتی برعهده نمی‌گیرد؛ در مواردی که هم سرویس داریم، پنج نفر را کنار هم در یک اتوموبیل می‌نشانند و این مساله، ریسک خطر را بالا می برد.

این کارگران اضافه کردند: ماسک، الکل و ژل ضدعفونی‌کننده را با هزینه شخصی تهیه می‌کنیم آنهم در شرایطی که درآمد ما پیمانکاری‌ها پایین است و غالباً دستمزدمان را با تاخیر بسیار طولانی پرداخت می‌کنند.

*ادامه تجمعات اعتراضی کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی معیشتی ونداشتن امنیت شغلی

روز های جمعه 30 وشنبه 31 خرداد،جمعی از کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضات روز های گذشته شان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی ونداشتن امنیت شغلی مقابل ساختمان مدیریت شرکت تجمع کردند.

روز شنبه 31 خرداد،جمعی از کارگران این مجتمع راهی شهرستان شوش شدند ومقابل فرمانداری اجتماع کردند.

درهمین رابطه:

+سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:کارگران هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق معوقه و عدم تمدید دفترچه های درمان و لغو خصوصی سازی در ششمین روز اعتصاب ، دست به تجمع اعتراضی در شرکت و مقابل فرمانداری شوش زدند

امروز31 خرداد در ششمین روز اعتصاب در نیشکر هفت تپه یک تجمع از کارگران در محل شرکت برپا شده است و گروهی از کارگران نیز در مقابل فرمانداری شوش تجمع کرده‌اند.

کارگران نیشکر هفت تپه سالهاست درگیر مطالبات معوقه خود هستند و از آنجایی که این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر کارفرمای نیشکر هفت تپه به علت تخلفات و  فساد مالی ازسوی مقامات قضایی تحت بازجویی میباشد .

متاسفانه کسی پاسخگوی دستمزد ومطالبات معوقه کارگران نیشکر هفت تپه نیست و کارگران هفت تپه در شرایط بسیار سخت معیشتی قرار دارند.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن برسمیت شناختن حق اعتراض و اعتصاب برای همه ی کارگران ، از اعتراضات و اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه قویا حمایت میکند و خواستار رسیدگی فوری مسئولان به خواسته ها ومطالبات معوقه کارگران معترض نیشکر هفت تپه می باشد.

+سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران:از خواسته های برادران هفت تپه ای خود حمایت می کنیم!

شش روز از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه می گذرد. در این اعتصاب تمامی بخش های مختلف از جمله کشاورزی، کارخانه، زیربنایی، تجهیزات و مکانیکی، امور اداری حضور داشتند. کارگران هفت تپه ای از فروردین ماه حقوق نگرفته و دفترچه های درمانی شان تمدید نگردیده است. در حالی که طبق وعده مسئولین شرکت، مقرر شده بود تا این مطالبات معوق تا قبل از عید فطر به حساب کارگران واریز شود. خواسته های این کارگران به شرح زیر است:

١- خلع ید کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه

٢- پرداخت حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه

٣- بازگشت به کار همکاران اخراج شده، آقایان اسماعیل بخشی،ایمان اخضری، محمد خنیفری و سالار بیژنی

٤- بازداشت اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی

٥- بازگرداندن ثروت های اختلاس شده به کارگران

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران ضمن حمایت از خواسته های کارگران نیشکرهفت تپه به مسوولین استانی و قضایی متذکر می شود از حساب های شرکت و حساب شخصی اسد بیگی حقوق کارگران را می توان پرداخت کرد. دستگاه قضا می تواند به سازمان تامین اجتماعی دستور دهد دفترچه های کارگران را تمدید کند. اینها کمترین کاری است که باید برای کارگران هفت تپه ای انجام گیرد.

همبستگی کارگری رمز پیروزی است

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

٣٠ خرداد ١٣٩٩

*بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران در مورد محکومیت زندان خسرو صادقی‌بروجنی

«خسرو صادقی‌بروجنی» روزنامه‌نگار و پژوهشگر حوزه رفاه و اقتصادسیاسی و عضو قدیمی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران، توسط شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به 7 سال زندان محکوم شد.

این عضو انجمن، طی دو سال گذشته با برخوردهای امنیتی و قضایی روبه‌رو بوده و ضبط اموال شخصی  امکان فعالیت روزنامه‌نگاری را برای ایشان با محدودیت‌ها و موانع زیادی روبه‌رو کرده است.

دادگاه اولیه ایشان، 6 مرداد ماه سال 1398 در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در این دادگاه به خسرو صادقی‌بروجنی و وکیل ایشان فرصت کافی برای دفاع داده نشد و بسیاری از اتهامات ایشان فاقد مستندات کافی قابل قبول در پرونده است. از این‌رو برگزاری این دادگاه با انتظار جامعه از رعایت عدالت و بی‌طرفی در یک محکمه منصفانه فاصله زیادی داشت.

برای نمونه 5 سال از محکومیت زندان خسرو صادقی‌بروجنی که لازم‌الاجرا است و در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شده، مربوط به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» است. هر دانشجوی رشته حقوق می‌داند این اتهام نمی‌تواند متوجه فقط یک فرد شود و لازمه آن، حضور دو نفر یا بیشتر با قصد «عملی» و «مخفیانه» بر ضد امنیت کشور است؛ در حالی‌که این عضو انجمن از روزنامه‌نگاران و پژوهشگران شناخته شده در فضای رسمی و مجازی کشور است و نوشته‌های ایشان همیشه با نام و هویت واقعی  و در چارچوب قواعد تعریف شده و علمی حوزه تخصصی‌شان منتشر می‌شود؛ در دادگاه بدوی در کمال ناباوری تاسیس سایت و وبلاگ شخصی و استفاده از عناوینی مانند «عدالت اجتماعی» به‌عنوان موارد اتهامی ذکر شده است.

انجمن ما انتظار داشت حکم سنگین و ناعادلانه صادر شده در دادگاه بدوی، در مرحله تجدیدنظر مورد بازنگری جدی قرار گرفته و تخفیف یابد، اما متاسفانه در ادامه برخوردهای امنیتی قبلی با روزنامه‌نگاران و نویسندگان، این اتفاق صورت نگرفت و این عضو انجمن با حکمی روبه‌رو شد که ناامیدی و دلسردی بیشتر روزنامه‌نگاران از عدالت و انصاف دستگاه قضایی را در پی دارد.

در شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود جامعه که روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها نقش مهمی برای بازگشت اعتماد و ترمیم سرمایه اجتماعی و شکاف میان دولت و ملت ایفا می‌کنند، احترام به آزادی بیان مصرح در قانون اساسی و کنوانسیون‌های بین‌المللی و برخورد عادلانه با کسانی که تنها سرمایه‌شان قلم و اندیشه‌ است، نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور دارد.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران، ضمن اعتراض به حکم صادر شده برای خسرو صادقی‌بروجنی و دفاع از فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی ایشان، انتظار دارد مراجع عالی قضایی با حفظ شأن و استقلال خود حکم صادر شده را مورد تجدیدنظر مجدد قرار داده و رای به برائت ایشان صادر کنند.

*کانون نویسندگان ایران: احضار سه نویسنده برای اجرای حکم زندان

امروز شنبه ۳۱ خرداد از دایره اجرای احکام با سه عضو کانون نویسندگان ایران رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن تماس گرفتند و از آنها خواستند که فردا، یکشنبه اول تیر ماه، خود را به شعبه یک اجرای احکام معرفی کنند.

رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین از اعضای هیئت دبیران کانون هستند و هر یک به شش سال زندان محکوم شده‌اند. کیوان باژن عضو سابق هیئت دبیران نیز به سه سال و شش ماه زندان محکوم شده است. اتهام‌های آنها «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» است. تالیف کتاب تاریخچه کانون، بیانیه‌های کانون، انتشار نشریه و حضور بر مزار پوینده و مختاری مصادیق اتهام‌های این سه نویسنده است. در حقیقت، مخالفت آنها با سانسور و دفاع از آزادی بیان به صدور حکم مجموعا ۱۵ سال و شش ماه زندان انجامیده است. آنها امروز برای اجرای حکم به دایره اجرای احکام  احضار شده‌اند.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای عباس آباد نهاوند نسبت به قطعی آب و بلاتکلیفی معیشتی مقابل استانداری همدان

روز شنبه 31 خرداد،جمعی ازاهالی روستای عباس آباد شهرستان نهاوند برای اعتراض به قطعی آب و بلاتکلیفی معیشتی مقابل استانداری همدان تجمع کردند.

یکی از تجمع‌کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت:‌ما اهل روستای عباس‌آباد و کارگر و دامدار هستیم که  از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیستیم.

او که دلیل اصلی تجمع را قطعی آب روستایشان می داند، اضافه کرد: در این روستا مراتعی داریم که از سال 75 سندشان به نام روستای عباس آباد به ثبت رسیده است. اهالی روستای شیراوند که از شرایط مالی بهتری برخوردارند و دارای زمین های کشاورزی به وسعت یکهزارو 700 هکتار و 30 حلقه چاه هستند از اوایل سال جاری مراتع ما را مورد استفاده چرای دام‌های شان قرار داده اند و آب روستای ما را قطع می‌کنند.

به گفته وی با وجود حکمی  که از سوی دادستان شهرستان نهاوند صادر شده اهالی روستای شیراوند حق استفاده از این چراگاه را ندارند اما آنها به این حکم توجهی نکرده و به کار خود ادامه می دهند. متاسفانه به دلیل عدم چرا ی کافی گوسفندان‌مان تلف شده‌اند و امروز برای دادخواهی مقابل استانداری تجمع کرده‌ایم که عوامل حراست استانداری به ما می گویند اینجا تجمع نکنید و نمایندگانی را برای صحبت کردن با مسئولان در بین خودتان انتخاب کنید.

این در حالی است که به گفته تجمع کنندگان 4 ماه است در این خصوص با استانداری مکاتبه کرده‌اند اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

*ادامه اعتراضات مال‌باختگان شرکت صنعت خودرو آذربایجان(شرکت آذویکو) نسبت به عدم تحویل خودرو با قیمت قطعی با تجمع دوباره مقابل وزارت صنعت

روز شنبه 31 خرداد،جمعی از مال‌باختگان شرکت صنعت خودرو آذربایجان(شرکت آذویکو) درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم تحویل خودرو با قیمت قطعی دوباره دست به تجمع مقابل وزارت صنعت زدند.

تجمع کنندگان با برافراشتن پلاکارد ودست نوشته ها شعار می دادند: " آذیکو خیانت میکنه، صمت حمایت می‌کنه"

درهمین رابطه: ادامه اعتراضات مال‌باختگان شرکت صنعت خودرو آذربایجان(شرکت آذویکو) با تجمع مقابل وزارت صنعت

روز یکشنبه 25 خرداد،جمعی از ، مال‌باختگان شرکت صنعت خودرو آذربایجان(شرکت آذویکو) درادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم تحویل خودرو با قیمت قطعی دست به تجمع مقابل وزارت صنعت زدند.

قابل یادآوری است که بیش از 5هزار مالباخته، در بازه زمانی اردیبهشت تا 15 خرداد 97 اقدام به ثبت نام خودروی ام‌جی 360 از شرکت صنعت خودرو آذربایجان «آذویکو» با قیمت قطعی و سررسید تحویل 100، 120 و 140 روزه کردند که 50 درصد قیمت خودرو به صورت نقد در زمان ثبت نام توسط شرکت از حواله‌داران گرفته شد.

شرکت آذویکو با طرح این مطلب تحریم‌ها هیچ تاثیری در تحویل خودروها ندارد و به اندازه چند برابر پیش فروش‌ها قطعه در داخل کشور وجود دارد، اقدام به پیش فروش حدود 6400 دستگاه خودرو کرد و حالا پس از گذشت بیش از یک سال از موعد تحویل خودروها، این شرکت از تحویل خودروها امتناع کرده است و در جدیدترین اظهار نظر، اعلام کرده هیچ خودرویی را تحویل نخواهد داد و حواله‌داران می‌توانند انصراف دهند.

جمعی از حواله داران خودروی ام جی۳۶۰ شرکت آذویکو (صنعت خودرو آذربایجان) در اعتراض به عدم تحویل خودرو از سوی این شرکت با قیمت قطعی، روزشنبه 24 خرداد مقابل ساختمان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دست به تجمع زده بودند.

*تجمع نانوایان یاسوج مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد

روز شنبه 31 خرداد،جمعی ازصاحبان نانوایی های یاسوج دست به تجمع مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد زدند.

یکی از نانوایان حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: قیمت نان پایین است و مدتی است که خواستار افزایش قیمت نان هستیم در حالی که آرد را از شیراز تامین می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مردم از کیفیت پایین نان به شدت گلایه دارند، افزود: کیفیت پایین نان به دلیل آرد آن است. آرد کارخانه یاسوج بی‌کیفیت است به همین دلیل کیفیت نان مورد انتقاد مردم است.

وی افزود:  از 300 واحد خبازی در مرکز استان تعداد زیادی آرد خود را از شیراز تامین می‌کنند، واحدهایی که آرد خود را از شیراز تامین می‌کنند کیفیت بهتری نسبت به واحدهایی دارند که از آرد کارخانه یاسوج استفاده می‌‌کنند.

*افزایش بیش از صد درصدی کارگران جان باخته براثر حوادث کاری دراستان آذربایجان شرقی طی 2 ماه اول سال جاری

19 نفر در طی دو ماهه اول امسال بر اثر حوادث ناشی از کار دراستان آذربایجان شرقی جان خودرااز دست دادند که همگی آنها مرد بوده است. مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام این خبر گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 9 نفر بود به 19 نفر افزایش یافته است.

به گزارش31 خرداد روابط عمومی پزشکی قانونی استان ، دکتر علی صفائی فرد علت فوت این افراد را به اینصورت تشریح کرد که: 10نفر به علت سقوط از بلندی، 4 نفر براثر برخورد جسم سخت،3 نفر براثر برق گرفتگی و یکنفر نیز براثر سوختگی و یکنفر نیز به علت خفگی جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: درطی این مدت تعداد 147 نفر نیز بر اثرمصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد 5 نفر زن و بقیه مرد بودند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com