تجمع اعتراضی معلمان قراردادی، زمزمه های اعتراض پرستاران و یک خبر دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 29, 2020

اطلاعیه خبری

تجمع اعتراضی معلمان قراردادی، زمزمه های اعتراض پرستاران و یک خبر دیگر      

    

- ساعت ده صبح روز ٨ تیر بنا بر قرار از قبل اعلام شده، معلمان قراردادی در ادامه تجمعات قبلی خود و با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی نیروی انتظامی با تجمع کنندگان درگیر شد. اما آنها با  برحق دانستن تجمع خود مقابل آنان ایستادند و با شعار دادن اعتراض شان  را به وضع نابسامان معیشتی و شغلی ابراز کردند و به تجمع خود ادامه دادند. 

در حالیکه وزیر آموزش و پرورش حکومت اسلامی در آغاز سال از کمبود  ۱۹۷ هزار معلم خبر داد. شانزده هزار معلم بصورت قراردادی و ٢٤ هزار نفر در نهضت سوادآموزی با قراردادهای موقت مشغول بکارند. در تجمع این هفته در مقابل مجلس شمار قابل توجهی از این معلمان از شهرهای مختلف به تهران آمده و به این شکل همکاران دیگر خود را نمایندگی کردند.  به گفته معلمان قراردادی  حداقل حقوق مصوب وزارت کار نیز به این افراد تعلق نمی‌گیرد و بعضا افرادی در کلاس‌های درس، کمتر از یک میلیون تومان یا نهایت یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند!. معلمان میگویند آموزش و پرورش بدلیل نیاز هر ساله قرارداد آنها را تمدید میکند ولی حاضر به استخدام رسمی آنان نیست. بعضا این معلمان با قراردادهای موقت، حتی تا ٢٠ سال سابقه کار دارند. بدین ترتیت با استثمار شدید نیروی آنها و محروم کردن آنها از مزایای استخدامی، وزارت آموزش و پرورش اسلامی، از پاسخ دادن به خواستهای این معلمان سر باز میزند. یک خواست مورد تاکید معلمان شاغل در اعتراضاتشان رفع کمبود معلم در مدارس و استخدام فوری معلمان قراردادی و حق التدریسی بوده است.

 

- در روزهای گذشته، فراخوانی دستوری برای گزینش ده درصد پرستاران شاغل در بیمارستانهای دولتی و خصوصی، جهت بکارگیری در بیمارستان‌های ریفرال کرونا صادر  گردیده و بر اساس آن مقرر شده است که بیمارستان‌های دولتی ده درصد نیروهای خود را برای اشتغال در بخش‌های کرونایی معرفی کنند. این اقدام زمزمه های اعتراض در میان پرستاران را افزایش داده و به گفته پرستاران این اقدام باعث تحمیل شیفت‌های کاری سخت و پرخطر به پرستاران شاغل در بخش دولتی خواهد بود . این در حالیست که بنا بر گزارشات منتشر شده در حال حاضر به ازای هر هزار نفر، تنها سه پرستار مشغول به کارند و ایران برای رسیدن به استاندارد جهانی با کمبود ۲۹۰ هزار پرستار مواجه است. از سوی دیگر خبرها حاکی از اینست که هم اکنون ٥٠ هزار پرستار بیکارند.  پرستاران میگویند اگر به پرستار نیاز هست، چرا شمار بسیاری از پرستاران بیکارند.  چرا پرستاران داوطلب را رد نمودند؟ چرا پرستاران را با قراردادهای موقت ٨٩ روزه به  کار گرفتند و بعد  از پایان قراردادشان آنها را از کار بیکار کردند؟ تحمیل قراردادهای موقت یک ابزار استثمار برده وار پرستاران و دیگر بخشهای کارگری در حکومت اسلامی است.

 

- روز شنبه ۷ تیر ماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران معدن امین یار فاریاب در اعتراض به عدم دریافت حق بیمه و دستمزد خود در مقابل این معدن دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ تیر ۱۳۹۹، ٢٨ ژوئن ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com