کارگران هفت تپه: تا به خواستهایمان نرسیم به اعتراض ادامه میدهیم

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 27, 2020

هفت تپه: شماره ١٤

کارگران هفت تپه: تا به خواستهایمان نرسیم به اعتراض ادامه میدهیم

 

امروز شنبه ۷ تیر اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد سیزدهمین روز خود شد. کارگران هر روز در محوطه شرکت در مقابل دفتر مدیریت و در محل "سنگر " جمع شده و با تشکیل مجمع عمومی خود بر روی چگونگی تداوم اعتراضشان تصمیم گیری میکنند. در این تجمعات نمایندگان کارگران با سخنرانی های پر شور خود از خواستها و اعتراضشان سخن میگویند. ضمن اینکه بنا بر سنت همیشگی مطالبات کارگران بر روی بنری سفید رنگ نوشته شده و بر دیوار سنگر نصب شده است.   این چنین است که اعتصاب کارگران هفت تپه با اراده جمعی پنج هزار کارگر ادامه دارد. هم اکنون در نیشکر هفت تپه کارگران یک پارچه خشم و اعتراض هستند. در این شرایط گرانی روز افزون قیمت ها سه ماه است دستمزد نگرفته اند و بدلیل عدم پرداخت حق بیمه شان دفتر چه های درمانی آنها تمدید نشده است. همچنین هفتاد نفر از کارگران نی بر قراردادشان تمدید نشده است و بخش های دیگر این شرکت همچون رانندگان وانت بار چند ماه حقوق طلب دارند و حق سختی کار ١٥٠ کارگر هفت تپه هنوز پرداخت نشده است. در تجمع روز گذشته کارگران با شعارهای "کارگران هفت تپه، اتحاد، اتحاد"، "ننگ بر اسد بیگ"، "کارگر هفت ایم، گرسنه ایم، گرسنه ایم"،  فریاد اعتراضشان را بلند کردند.

 

 اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه انعکاس گسترده ای در میان مردم شهر شوش داشته و از جمله بازار شوش از اعتراضات آنها حمایت کرده  و بخشا فروشگاههای تهیه خواربار و مواد غذایی برای کمک به این کارگران و در اختیار گذاشتن نیازهایشان تا زمان دریافت حقوق های معوقه خود آمادگی خود را اعلام کرده اند. این حمایت ها شکلی عملی از همبستگی مردمی با اعتصابات کارگری است و باید آنرا گسترش داد. این همبستگی ها مانع آن میشود که اعتصاب کارگری زیر فشار اقتصادی تضعیف شود.

 

کارگران نیشکر هفت تپه علاوه بر خواستهای معیشتی خود، خواستار بازگشت به کار اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان خضری و سالار بیژنی، محاکمه اسد بیگی و باند مافیای هفت تپه و بازگشت پولهای به سرقت رفته به این شرکت برای سرپا نگهداشتن کارخانه و ایجاد امنیت شغلی برای آنان، و تبدیل قراردادهای موقت به دائم هستند. 

نیشکر هفت تپه به لحاظ  ایجاد شورای کارگری و برپایی مجمع عمومی، جلب همبستگی های مردمی، و سازماندهی اعتصابی متحدانه یک الگو است. از تجربیات این کارگران باید آموخت. نیشکر هفت تپه یک  سنگر مهم مبارزات کارگران است و شایسته وسیعترین حمایت هاست.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٧ تیر۱۳۹۹، ٢٧ ژوئن ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com