اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

یدی محمودی
May 27, 2020

اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

۷ خرداد  ۹۹ /  ۲۷ مه ۲۰۲۰

 

 

در کنار کرونای ۴۰ ساله رژیم اسلامی، ویروس کرونا باز هم گسترش می یابد و باز هم سران حکومت اسلامی بجای طرحی جدی برای مقابله با آن، با بی مسولیتی کامل مردم را بحال خود رها کرده اند و طبعا آثار مخرب گسترش کرونا جدا از مبتلایان و جانباختگان و قربانیان مستقیم آن، غیر مستقیم و روزمره زندگی میلیونها نفر ازمردم را  تهدید می کند و زندگیشان را از آنچه که  پیشتر زیر خط فقر بود، محرومتر و فقیرتر کرده است. یکی دیگر از آثار ویروس کرونا و ویروس حکومت اسلامی متاسفانه خشونت خانگلی بسیار بالا علیه زنان و مشخصا در شهرهای کردستان، خودکشی و قتل های ناموسی است که در دو ماه گذشته ما شاهد دهها مورد آن بوده ایم. باز هم در این شرایط ماموران سرکوبگر سپاه پاسداران آدم کش رژیم اسلامی، در یک ماه گذشته ۱۶ نفر از کولبرانی که برای لقمه نانی راههای سخت و صعب العبور را ساعتها و کیلومترها با کوله باری سنگین می پیمایند، مورد هدف تیر اندازی مستقیم قرار داده و جانشان را از دست داده اند.

آمار این هفته کرونا در شهرهای کردستان تا روز دوشنبه پنجم خرداد به قرار زیر است که نسبت به هفته گذشته ۴۴۵ نفر افزایش داشته که بیش از نیمی از مبتلایان در شهر سنندج بوده است. 

سنندج ۸۶۹ نفر مبتلا و ۳۲ نفر جانباخته، سقز ۴۷۴ نفر و ۳۶ نفر جانباخته، بانه ۲۶۰ نفر و ۲۰ نفر جانباخته، قروه ۲۱۸ نفر و ۱۹ نفر جانباخته، دیواندره ۱۸۶ نفر و ۵ نفر جانباخته، مریوان ۱۷۱ نفر و ۷ نفر جانباخته، کامیاران ۱۳۵ نفر و ۱۵ نفر جانباخته، بیجار ۱۳۰ نفر و ۹ نفر جانباخته، دهگلان ۱۰۴ نفر و ۳ نفر جانباخته و سروآباد با ۲۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته قاسم جان بابایی معاول درمان و وزارت بهداشت حکومت اسلامی گفته است که حدود ۱۰ هزار نفر از کادر پزشکی کشور به کرونا مبتلا شده اند. در شهرهای کردستان از همان هفته های اولیه در بسیاری از شهرها گروههای همیاری، نهادها و کمیته محلات مبارزه با کرونا شکل گرفت و با فداکاری تمام به مبارزه با کرونا برخاستند، اما روشن است برای مقابله جدیتر با کرونا باید حكومت اسلامی را وادار به پذیرش خواست تامین معیشت همگانی کرد و این مطالبه  را به خواستی سراسری و برحق مردم تبدیل کرد.

 

ایسکرا  ۱۰۴۲


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com