اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

یدی محمودی
May 21, 2020

اخبار هفتگی کرونا و راههای مقابله با آن در شهرهای کردستان

۳۱ اردیبهشت  ۹۸ /  ۲۰ مه ۲۰۲۰

 

کرونا، بیکاری و رژیم اسلامی دست بدست هم داده و زندگی میلیونها مردم کارکن جامعه را با مخاطرات جدی مواجه ساخته اند. کرونا یک ویروس کشنده است که تمام جهان را فلج کرده، اما کرونا زیر سلطه حاکمان دزد و چپاولگر در ایران لطماتش دهها برابر از آن چیزی است که مقامات جنایت پیشه حکومت اسلامی به آن اذعان می کنند. حکومت اسلامی از روز اول شیوع کرونا در ایران تا به امروز دروغ گفته است، داستان سرهمبندی کرده اند و در بسیاری زمینه ها حکومت خود یک عامل مهم گسترش کروناست. حکومت اسلامی برای خلاص کردن خود از مسئولیت پذیری در قبال جامعه، بدون هیچ اتکایی به گزارش سازمان جهانی بهداشت و پزشکان متعهد و تلاشگر، مبارزه با کرونا از روز ۲۵ فروردین عملا بسیاری از موانع شیوع کرونا را برداشتند و همین باعث دور دوم شیوع کرونا شده است. شهرهای کردستان در هفته گذشته با وجود همه دروغ و سانسورهای جمهوری اسلامی، آمار کرونا باز هم بیشتر شد و دهها نفر دیگر به مبتلایان کرونا افزوده شده است.

آخرین آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در شهرهای کردستان تا روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت از این قرار است، سنندج ۶۲۴ مبتلا و ۳۲ نفر جانباخته، سقز ۴۳۹ نفر و ۳۶ نفر جانباخته، بانه ۲۳۷ نفر و ۱۹ نفر جانباخته، قروه ۱۹۳ نفر و ۱۹ نفر جانباخته، دیواندره ۱۵۷ نفر و ۵ نفر جانباخته، مریوان ۱۱۷ نفر و ۷ نفر جانباخته، بیجار ۱۱۵ نفر و ۹ نفر جانباخته، کامیاران ۱۱۵ نفر و ۱۱ نفر جانباخته، دهگلان ۹۱ نفر و ۲ نفر جانباخته و سروآباد با ۲۸ نفر مبتلا. لازم به ذکر است که تا کنون در استان کردستان تنها ۷۳۵۵ مورد از مشکوکین به کرونا آزمایش شده اند و از این تعداد ۲۱۳۱ مورد مثبت تشخیص داده شده و این یعنی ۲۹٪ از تست شدگان به کرونا مبتلا بوده اند. 

 

فعالیت گروههای مبارزه با کرونا!

*روز شنبه ۲۷ اردیبهشت تشکل برای کودکان در شهر پیرانشهر در ادامه حضور و فعالیت خود برای مقابله با کرونا به بیمارستان این شهر مراجعه کردند و ضمن دیدار با کودکان بیمار در بخش ICU و CCU (بخشهای بستری و ایزوله) با اهدای شاخه گل از پرسنل بیمارستان تقدیر و تشکر کردند. همچنین این فعالین از طرف تشکل خود ۱۳۰۰ عدد ماسک به بیمارستان اهدا کردند که مورد تقدیر پرسنل پزشکی قرار گرفت.  

* روز پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت فعالین کمیته همیاری زنان سنندج در ادامه فعالیت های این کمیته، بسته های مواد غذایی را در تعدادی دیگر از محله های شهر سنندج در میان افراد کم در آمد و سالمندان توضیح نمودند. لازم به ذکر است که این فعالیت توسط ده نفر از زنان مبارز این تشکل سازماندهی شده بود و با استقبال زیاد مردم روبرو شد. 

* شب ۲۸ اردیبهشت کمیته مردمی محلات مریوان علیه کرونا در ادامه فعالیتهای دور دوم فعالیت خود به گند زدائی و سمپاشی معابر و سطوح خیابانها و اماکن عمومی شهر و دریاچه زریبار پرادخته و درصد بالایی از نقاط حساس را تا مرکز شهر با تلاش و همت خود ضد عفونی کردند.

خوشبختانه تلاشهای جوانان و تشکل های خودیاری برای مبارزه با کرونا در شهرهای کردستان روز بروز گسترش می یابد، اما نباید فراموش کرد که حکومت اسلامی را باید تحت فشار قرار داد، این حکومت موظف است که زندگی همه بیکار شدگان، خانواده هایشان  و کسانی که بخاطر شیوع کرونا دچار مذیقه مالی شده اند را، بر اساس یک زندگی شایسته انسان و سطح تورم در کشور مورد حمایت قرار دهد و هیچ بهانه ای را نباید از این حکومت و سرانش قبول کرد. 

ایسکرا  ۱۰۴۱


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com