پرستاران بیکار سازی در سکوت!

نسان نودينيان
June 13, 2020

پرستاران بیکار سازی در سکوت!

در شرایطیکه پرستاران درگیر همه‌گیری جهانی کرونا هستند. روزها و شب های خسته و پُر از مخاطره تلف شدن جان را میگذرانند، طبق اخبار " روزنامه آرمان ملی"  ج.ا شروع به تعدیل و بیکارسازی   در بیمارستانهای دولتی کرده است. بیکارسازی پرستاران در شرایطی انجام میشود که  بنا به اعلام وزارت بهداشت؛  «پرستاران قراردادی که در شرایط سخت کنونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول فعالیت هستند، در اولویت استخدام قرار خواهند داشت»!

ج.ا کثیف ترین موجود ضد مردم!
در گرما گرم روزهای کرونایی و در شرایطیکه مردم و جامعه یکپارچه در حمایت از پرستاران و کادر درمانی بپا خواسته اند، شور و هیجان در حمایت از پرستاران در جریان است، مردم با دسته های گل و ویدئو کلیپهای زیبا کار و خدمات پرستاران و کادر درمانی را به تصویر میکشند، جشن بزرگ تشویق و قدردانی بین المللی شده است،  پرستاران در حلقه های بزرگ حمایتی قرار گرفته اند، ج.ا این نظام چپاولگر و دزد بجای ارتقا شغلی و افزایش حقوق و مزایای پرستاران دست به بیکاری سازی زده و جمعیت قابل توجهی از آنها را بیکار کرده و یا اینکه با حداقلتریم دستمزدها جسم و جان آنها را گرفته است.

گزارش " روزنامه آرمان ملی"  به ما میگوید؛ «اکثر نیروهای تعدیل‌شده مربوط به بخش‌های بیهوشی، پرستاری، اتاق عمل و بهیاری بوده‌اند». خليل عليزاده رئيس بيمارستان آتيه با انتشار ویدئویی خبر تعديل 50‌درصدي  بيمارستان آتیه را علنی کرد و گفته است که بیکارسازی پنچاه درصدی به دلیل "مشکلات مالي" انجام شده است. و ١٢٠٠ نفری پرسنل بیمارستان به سطح ٦٠٠ نفر رسیده است!
و همزمان اخراج  ٣٠ نفر از پرسنل کادر درمان بيمارستان پيوند اعضاي ابوعلي سيناي شيراز منتشر شد، که به کاهش ٥٠درصدی حقوقهایشان اعتراض کرده بودند.
بیمارستانهای تازه تاسیس بجای استخدام و دادن فرصتهای شغلی پایداراز شرکتهایی که نیروی کار کارگران و پرستاران را میفروشند، و قراردادهای موقت تا ٨٩ روز با پرستاران دارند بخش های زیادی از نیروی پرسنل پرستاری و کادر درمانی را تامین میکنند.
مردم و جامعه باید کماکان حامی پرستاران باشند.
دوره جدیدی از اعتراضات پرستاران شروع شده است. پرستاران را نباید تنها گذاشت. پرستاران را باید در حلقه های حمایتی انسانی قرار داد. دنیا و ما مردم در ایران بپاس خدمات انسانی آنها  سرود و آهنگهای حماسی و شور انگیزی را سر دادیم. آنها را در حلقه های حمایتی میلیونی قرار دادیم. در گردهمایی ها و جلسات از آنها و کارهای شبانه روزیشان تقدیر کردیم. در ده ها شهر مردم با دسته های گل و قلبهای مهربانشان به دیدن پرستاران و کادرهای درمانی رفتند. اکنون که حمله به زندگی و معیشت و سفره پرستاران توسط رژیم دزد و فاسد ج.ا شروع شده است، باید بیشتر از همیشه در شبکه های میدیای اجتماعی و در هنگام برگزاری میتینگ و تجمعات اعتراضی یار و حامی و نیروی حمایت کننده پرستاران باشیم. و از خواستهای آنها حمایت کنیم.
نسان نودینیان
٢٣ خرداد ١٣٩٩
١٢ ژوئن ٢٠٢٠
    


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com