در ستایش تجمع زنان آزادیخواه و انقلابی سنندج!

نسان نودينيان
June 03, 2020

در ستایش تجمع زنان آزادیخواه و انقلابی سنندج!

امروز رومینا اشرفی نامی آشنا است. رومینا "هشتک" صدها میدیای اجتماعی برای اعتراض به قتلهای ناموسی شده است، با این هشتک خشم و اعتراض و دادخواهی ده ها هزار زن و مرد آزادیخواه  سراسری شد، دنیا و افکارعمومی ناموس پرستی را محکوم  کردند. 

میدیای اجتماعی فرمانده  قدرتمند و توده ای هدایت اعتراض و خشم و تنفر از ناموس پرستی، مذهب و اسلام و مردسالاری به میدان آمد.  مردم و جامعه این نقطه قدرت دنیای امروز را برای بسیج افکار عمومی به نفع انسان و انسانیت و در حمایت از زنان و کودکان بکار گرفتند. 

رومینا رونمایی شد به این دلیل او و هزاران زن و  دختر زیر سن قانونی قربانیان قتلهای ناموسی شده اند، توسط اوباش حزب اللهی بصورتهایشان اسیدپاشی شد، با پونز و سنجاق و شیشه های بریده بر صورت، موهایشان و بدنشان، قوانین ضد زن اسلام و مذهب را به اجرا درآوردند. 

قتل  رومینا رونمایی شد و بار دیگر و برای هزارمین بار تبعیت ماموران سرکوبگر از قانون و قوه قضائیه  جلو چشم مردم و جامعه، فاجعه در قدرت بودن اسلام فاشیستی در ایران، قرار گرفت. رومینا دختر ۱۴ ساله که از خانه خود فرار کرده بود پس از اینکه ماموران حکومت او را پیدا کردند، برخلاف اصرار رومینا برای عدم بازگشت به خانه، "طبق قانون" بدست قاضی دادگاه به پدر خانواده تحویل داه شد.

قتل رومینا ناموسی بود با داس ناموس، مذهب و مردسالاری بقتل رسید، اما مردم و جامعه بار دیگر  به میدان آمدند و  قوانین شریعه و ازدواج کودکان زیر سن قانونی را به مصاف کشیدند. در پنچ ماه اول سال ١٣٩٨ آمار   ازدواج ٤٤٦٠ دختر زیر ١٥ سال انجام شده است. این آمار تا آخر سال ١٣٩٨ به ١٢٠٠٠ رسیده است.  

قتل رومینا رونمایی شد و بار دیگر مردم و جامعه  ایران «جمهوری اسلامی را به عنوان حکومتی که در سایه آن خشونت و جنایت علیه زنان قانونی، دولتی و قضایی است را، مسئول مرگ رومینا و هزاران زن دیگری می داند که قربانی فرهنگ مردسالارانه و ناموس پرستی شده اند»

در محکومیت قتل رومینا،  در ٨ خرداد زنان آزادیخواه و انقلابی در سنندج   با محکوم کردن قتلهای ناموسی در کف خیابان و با قامتی استوار ایستادند. جمعیت انبوهی نبودند اما کاری بس مهم و سمبولیک و نمادی از در نوردیدن شهر و زبان با آرمانهای مشترک؛ «قتلهای ناموسی محکوم است»، بودند.

حضور زنان آزادیخواه در سنندج پیامی کوبنده از جنبش نوین زنان و آزادیخواهی، و علیه بقتل رسانیدن رومینا بود. ادامه اعتراضات زنان در مریوان در ماه می ٢٠١٩ بود که جمعیت زیادی از زنان در محکومیت  قتل شایسته و اسرا امینی که توسط پدر و برادر در شهرک نایسر سنندج بقتل رسیدند، بود.  

درود میفرستیم به سازماندهندگان و شرکت کنندگان تجمع زنان درمحکومیت قتلهای ناموسی و  قتل رومینا اشرفی!   

ما جنبش نوین زنان در ایران را علیه آپارتاید جنسی، علیه ناموس پرستی و علیه بی حقوقی کودکان و زنان در ایران فرامیخوانیم. 

١٢ خرداد ١٣٩٩

١ ژوئن ٢٠٢٠

 

ایسکرا  ۱۰۴٣

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com