وحشی گری و اعدام های جمهوری اسلامی در زندانها بی جواب نخواهد ماند

نسان نودينيان
April 22, 2020

وحشی گری و اعدام های جمهوری اسلامی در زندانها بی جواب نخواهد ماند

خبر قریب الوقوع  اعدام هفت نفر از زندانیان و انتقال آنها به سلولهای انفرادی موجی از نارضایتی و نگرانی های عمیق  در میان خانواده های زندانیان و مردم در کردستان را بدنبال داشته است. بیش از پانصد نفر در مقابل زندان سقز دست به تحمع اعتراضی زدند. صدها نفر از مردم خواهان نجات جان شایان سعید پور شدند. همزمان با برپایی تجمع تعداد  زیادی از معتمدین و فعالین علیه اعدام به دیدار خانواده مقتول رفته و سعی کردند آنها را قانع کنند، تا رضایت دهند. 

متاسفانه بامداد سه شنبه  دوم اردیبهشت ماه جمهوری جنایتکار اسلامی شایان سعیدپور را اعدام کرد. ج.ا به قصد انتقام و زهر چشم گرفتن از زندانیانی که در زندان مرکزی شهر سقز دست به شورش زده بودند، شایان سعید پور  و مصطفی سلیمی را اعدام کرد.

بامداد های خونین  برای مردم در ایران پدیده تازه ای نیست. مردم در ایران ده ها هزار بامداد خونین را تجربه کرده اند. مردم هزاران تن از عزیزانشان را با قلبیهایی پاره پاره، تیرباران شده و حلق آویز شده   از زندانها به گورستانها منتقل کرده اند.  

ج.ا بخوبی میداند که تنفر و نارضایتی عمیقتراز هر دوره ای شده است.  در دوره بحران مرگبار کرونا مردم باردیگر بی مسئولیتی و بی ربطی حکومت اسلامی به زندگی و تامین معاش و دسترسی نداشتن به امکانات  پزشکی و دارویی را تجربه کردند. شکاف عظیم مردم و ج.ا جدی است. مردم حکم به نابودی حکومت اسلامی داده اند!. 

گرفتن جان انسانها در سیستم و حاکمیت ج.ا سیاسی است. آدمکشی، قصاص و اعدام  برای ادامه حیات و برای نجات از نابودی است. برای انتقام از مردم معترض است. اعدامهای قریب الوقوع در سنندج و اعدام شایان سعیدپور در سقز زهر چشم گرفتن از زندانیان و مردمی است که از شورش زندانیان حمایت کرده اند.  

حکومت جنایتکار اسلامی در شرایط آشفته و شکننده ای قرار دارد، دستگاه های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی  بخیال برقراری فضای به تسلیم کشاندن مردم باردیگر به اعدام جوانان دربند و در زندانها چنگ انداخته اند.  جمهوری اسلامی در آشکارترین شیوه توحش ضد انسانیش از سیاست "مجازات اعدام" برای مرعوب کردن جامعه و ادامه حاکمیتش استفاده میکند.  مردم در دی ماه ٩٦،  آبان و دی ماه   ٩٨ نشان دادند که تسلیم نشده اند. به جهانیان گفنتد و اعلام کردند که جنایت و وحشیگری، اعدام و دستگیری و زندان، و تحمیل فقر و نابرابری  را بی جواب نمیگذارند. مردم با شعار مرگ بر دیکنتاور و نابود باد حکومت اسلامی بمیدان آمده اند.  

حکومت اسلامی در اعتراضات آبان و دی ماه ٩٨شاهد موج خروشان اعتراضات رادیکال مردم چندین شهر در کردستان بود. مرگ بر دیکتاتور و ما حکومت اعدام نمیخواهیم در شهرهای کردستان توسط توده های مردم ناراضی و متنفر از حکومت اسلامی بدست گرفته شد! 

دوره پسا کرونا نزدیک است. مردم با بدست گرفتن پرچم اعتراضات آبان و دی ماه ٩٨، اینبار با تنفر عمیق و نارضایتی های کوبنده تر  وبا بدست گرفتن پرچم نابودی و سرنگون کردن جمهوری اسلامی، وحشی گری و اعدام ها را جواب خواهند داد. این روزها دیر نیستند!   

٢ اردیبهشت ١٣٩٨

٢١ آپریل ٢٠٢٠

ایسکرا  ۱۰۳۷

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com