در آستانه روز جهانی حمایت از زندانی سیاسی صدای جعفر عظیم زاده و خانواده او باشیم!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى
June 09, 2020

ما همه جعفرعظیم زاده هستیم!

در آستانه روز جهانی حمایت از زندانی سیاسی صدای جعفر عظیم زاده و خانواده او باشیم!


بدنبال انصراف جعفر عظیم زاده برای حضور در دادگاه و سپس اجبار به حضور دادگاه فرمایشیشان دستگاه قوه قضائیه و حکومت اسلامی یکبار دیگر علنا دشمنی و خصومت همیشگی و آشکارش را با کارگران، فعالین صنفی و خانوادهایشان عریانتر ازهر زمانی دیگر بنمایش گذاشت.

جعفر عظیم زاده در حالیکه هفده ماه است که در حبس بسر میبرد، بر اساس بخشنامه مورخ ٢٥ اسفند ٩٨ خود حکومت تحت عنوان" آزادی زودهنگام زندانیان"  باید تا کنون آزاد میشد. اما نهادهای امنیتی ومقامات قضایی برای ممانعت از آزادی اش و به بهانه های واهی از اواخر سال گذشته اقدام به پرونده سازی جدیدی نموده اند و در روز ۱۵ اردیبهشت نیز در شعبه دوم بازپرسی محاکمه ای علیه او انجام شد. سپس ظرف مدت بسیار کوتاهی از ٢٢ اردیبهشت تا ١٢ خرداد یعنی در فاصله ای بیست روزه با عجله پرونده وی را تکمیل کرده و اکنون در شعبه ۲۶ "دادگاه انقلاب" برای وی  بیدادگاهی برپا کرده اند تا با صدور حکمی فرمایشی به ادامه بازداشت او رسمیت دهند. این پرونده سازیها بخشی از سیاست سرکوب حکومت در قبال کارگران معترض است. قوه قضائیه در اقدامی خصمانه به یک پرونده سازی جدید علیه جعفر عظیم زاده دست زده است

جعفر عظیم زاده چهره شناخته شده و محبوب کارگری، از رهبران جمع آوری طومار ۴۰۰۰۰ امضا افزایش حداقل دستمزد و دبیر اتحادیه آراد کارگران ایران  در حالیکه در حال تحمل حکم پنج سال زندان میباشد در بیدادگاههای حکومت اسلامی به تحمل ۱۳ ماه دیگر زندان محکوم شد.  این حکم  تنها و تنها به جرم دفاع از زندانی بیمار و بازداشتیان کارگر نیشکر هفت تپه و اول ماه مه صادر میشود. همچنین همسر جعفر عظیم زاده اکرم رحیم پور بدلیل اطلاعرسانی از وضعیت همسرش احضار و تهدید میشود.

حیدر قربانی فعال دیگر اتحادیه آزاد دستگیر شده است و چندین روز است زیر بازجوئی بسر میبرد. ناهید خداجو، نسرین جوادی و شاپور احسانی راد نیز از فعالین اتحادیه آزاد کارگران زیر احکام زندان طولانی بسر میبرند.

جمهوری اسلامی بخوبی میداند در سراشیبی سقوط قرار دارد. در واپسین روزهای عمرش کارگر را شلاق میزند،چهره های محبوب و شناخته شده زندانی مثل اسماعیل عبدی و آتنا دائمی و زینب جلالیان را با پرونده سازیهای جدید روبرو میکند چون میداند پس از آزادی این مردم هستند که رهبران اعتراضاتشان را بدوش میگیرند و کوس رسوائی حکومت اسلامی را میزنند.

در آستانه روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی یکصدا صدای کارگر، معلم، دانشجو، فعال حقوق کودک و زنان باشیم. زندانی سیاسی صدای اعتراض جامعه است. یکصدا خواستار آزادی جعفر عظیم زاده، اسماعیل عبدی، آتنا دائمی، زینب جلالیان و تمام زندانیان سیاسی شویم.


کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۲۰ خرداد ۱۳۹۹/ ۹ ژوئن ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com