جمهوری اسلامی بازهم جنایت آفرید , تعدادی از مهاجرین افغان زنده در آتش سوختند

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 05, 2020

جمهوری اسلامی بازهم جنایت آفرید
تعدادی از مهاجرین افغان زنده در آتش سوختند

 

روز چهارشنبه، ۱۴ خرداد یک دستگاه اتومبیل حامل ۱۴ سرنشین از مهاجرین افغان و یک تبعه پاکستان در محور کمربندی یزد ـ بافق نرسیده به پل زیرگذر مورد شلیک وحشیانه نیروهای گشت انتطامی جمهوری اسلامی قرار گرفت و بلافاصله ‌آتش گرفت. مأموران علیرغم مشاهده شعله‌ور شدن اتومبیل، بسرعت از محل گریختند.

شاهدان عینی با دست خالی و بدون وسیله اطفاء حریق، به کمک مصدومین شتافتند. مسافرین خودرو در میان شعله‌‌های ‌آتش دست و پا میزدند، سه نفر به طرز بسیار فجیعی زنده در آتش سوختند و جان  دادند. پنج نفر درحالیکه بشدت سوخته بودند به کمک مردم از ماشین بیرون کشده می‌شوند و بوسیله اورژانس به بیمارستان فرخی یزد انتقال داده می‌شوند که یکی از آنها به دلیل شدت سوختگی در بدو ورود به بیمارستان جان می‌دهد. دو نفر دیگر را بصورت اضطراری به بخش (آی سی یو) منتقل می کنند که طبق گزارشاتی که دریافت کرده‌ایم وضعیت  آنها بشدت وخیم است. دو نفردیگر هم در وضعیت بسیار نامتعادلی قرار دارند. دو نفر دیگر نیز علیرغم جراحت و سوختگی فرار می‌کنند تا به دام مأمورین وحشی جمهوری اسلامی گرفتار نشوند.

نیروی انتظامی علت این حادثه را "سرعت غیرمجاز" خودرو اعلام کرده‌ است. شاهدان عینی و رانندگان عبوری از لحظه شعله‌ور شدن اتومبیل و سوختن دردناک مسافرین ویدئو گرفته‌اند و تأیید می‌کنند که ماشین گشت نیروی انتظامی به این اتومبیل شلیک کرد و پس از مشتعل شدن آن از محل گریخت. سفارت افغانستان در تهران ضمن تأیید این خبر از جمهوری اسلام خواسته است در این باره شفاف سازی کند.

درست یک ماه پیش در ۱۲ اردیبهشت مرزبانان حکومت اسلامی با قساوت و بیرحمی غیر قابل توصیفی بیش از پنجاه کارگر فصلی مهاجر افغان را به رودخانه هریررود ریختند که جسد ۱۹ نفر از  آنان از ‌آب گرفته شد و تعدادی از آنان نیز مفقود‌الاثر هستند. جمهوری اسلامی این جنایت هولناک را هم منکر شد. همانگونه که  شلیک سپاه پاسداران در شهرستان سراوان و هدف گلوله قرار دادن خودروی پناهندگان افغان را که سبب کشته شدن ۳۵ نفر از آنان شد تکذیب کرد و آنرا ناشی از واژگون شدن اتومبیل به دلیل سرعت زیاد اعلام کرد. همانگونه که جنایت کشتار پناهجویان افغان در سلماس و کشف گوردستجمعی  آنان را نیز منکر شد. و همانگونه که کشتار مسافران پرواز اوکراین را سه روز لاپوشانی کرد.

جهان رفتار فاشیستی سازمان یافته حکومت اسلامی علیه شهروندان افغان در ایران را بخوبی می‌شناسد. با انکارهای این حکومت سراپا جنایت هم به خوبی ‌آشناست.

ما این جنایت وحشیانه و سوزاندن جانخراش مهاجرین افغان را بشدت محکوم می‌کنیم و خواهان محاکمه عاملین و آمرین ‌آن هستیم. دنیا باید این جنایات را محکوم کند. نهادهای بین المللی باید جمهوری اسلامی را به جرم اینهمه جنایت علیه مردم محکومت کنند و آنرا بایکوت سیاسی کنند. تشکل های مردمی را فرامیخوانیم که ضمن محکوم کردن حکومت فاشیست اسلامی، از حق شهروندی تمام و کمال مهاجرین افغان حمایت کنند.

حزب کمونیست کارگری ایرن
۱۵ خرداد ۱۳۹۹، ۴ ژوئن ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com