از اعتراضات حق طلبانه شهروندان در امریکا حمایت میکنیم!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
June 04, 2020

از اعتراضات حق طلبانه شهروندان در امریکا حمایت میکنیم!
از تعرض فاشیستی،نژادپرستی و اسلامی به شهروندان متنفر هستیم!

 آنچه که از روز دوشنبه، پنجم خرداد، در کشور امریکا شاهدش هستیم، مانندهمه جوامع تحت حاکمیت نظام سرمایه داری، از جمله در ایران تحت حاکمیت هار اسلامیون، انفجارهای اجتماعی میلیونی کارگران و انسانهای مورد ستم و سرکوب خلع الساعه نیستند. محصول یک عمر تجربه زندگی تحقیر و تبعیض آمیز و سرکوب است، محصول خشم و نفرت ناشی از اعمال سیاستهای بنا شده بر تبعیض و نابرابری و استثمار برنامه ریزی شده دولت و طبقه حاکمه علیه شهروندان است، محصول سیاستهای ضد انسانی برتری طلبانه ناسیونالیستی وملی گرایانه و اسلامی طبقه حاکمه، ناشی از خشم  فرو رفته دیرین اكثریت شهروندان، از جمله کارگران و کسانی که مورد تبعیض سیستماتیک قرار میگیرند، و محصول تناقض عمیق و درد آور زندگی در یک نظام مملو از ثروت و سود و تصاحب آن از جانب یک اقلیت انگل سرمایه دار که خالقین اصلی همین ثروت و سود خود با تبعیض طبقاتی گسترده، با بیکاری میلیونی،  با فقر و گرسنگی و حاشیه نشینی و انواع بیحقوقی روبروهستند، میباشد.

اعتراض برحقی که به اعمال وحشیانه پلیس مزدور و راسیست امریکائی، در پی کشتن جورج فلوید، که مرتب میگفت "خواهش میکنم نمی توانم نفس بکشم" اما هیچ اعتنائی به وی نشد تا او را عمدا کشتند، تا این  لحظه قریب به صد شهر آن کشور را فرا گرفته است، به جرقه ی برای فوران همان  تنفر گسترده و خشم  تلنبار شده وعمیق اجتماعی علیه دولت فاشیستی و ملی گرا ترامپ و هیئت حاکمه "مهد دمکراسی" و ضد انسانی بورژوائی  حاکم در امریکا  تبدیل شده است. در اینجا نیز این  صف متحد آزادیخواهان  و طبقه کارگر پیشرو متشکل و متحزب و مسلح به سوسیالیسم او است میتواند سرنوشت چنین جنبشها و اعتراضاتی را به نفع خود تمام کند و پوزه بورژوازی و دمکراسی پوچ امریکایی را نیز  به زمین بمالد، یا نه، در صورت عدم  وجود آمادگی و حضور پیشرو چنین جنبش و افق سوسیالیستی ضد سرمایه داری،  متاسفانه این اعتراض نیز مانندهمه جای دنیا سرکوب و یا در نهایت بی نتیجه باقی خواهد ماند.

ازجنایت هولناک واقعه انداختن داس توسط پدروحشی پرورش یافته دست دولت اسلامی و فرهنگ و سنن مذهبی و نظام مرد سالار حاکم ضد زن و ضد کودک به گردن نازنین و کودکانه رومینا اشرفی، که قلب همه ما را به در آورد، تا فرود آوردن مجدد شلاق و تازیانه بر پشت کارگر شرکت واحد، از کشتن  دختر معصوم دیگری که در افغانستان بخاطر ازدواج با دوست پسرش پنج شنبه گذشته توسط بستگانش کشته میشود، تا  لت و پار کردن یک جوان بی دفاع کرد زبان در ترکیه به دلیل گوش دادن به "آهنگ کردی" توسط چند جوان قربانی فاشیسم ترک، تا اعلام و تداوم سیاست راسیستی و ناسیونالیسستی - کردی در دوره حاضر،که دفاع  وقیحانه و علنی از کشتار کمونیستهای سازمان پیکار به دست حزب دمکرات و اینکه "فارسها چرا آمده اند به کردستان اگر آمده اند دخالت میکنند پس کشته نشان درست است"، توسط یک  سیاستمدارلمپن کورد از "طایفه قاضی"  که در دو سمینار زنده فیس بوکی دو باره این زوزه کشتن کمونیستها را سر دادند، و تا اینکه بلاخره شاهد اعمال بغایت وحشیانه یک پلیس فاشیست امریکائی بودن که چگونه عامدانه مانند گاو وحشی ٩ دقیقه کامل با زانو روی گردن جورج فلوید، در حالی که به دستایش دستبند زده بودند و روی زمین دراز کشیده بودند، مینشیند و در مقابل دوربین و مردم معترض و با حمایت بقیه پلیس های فاشیست همکارش تا جانش را نگیرد روی گردن و پشت او بلند نمیشود، همه گواه بر افسارگسیختگی دو جنبش و نیروی فاشیستی ملی گرائی و اسلامی علیه بشریت متمدن است. به مواردهای  مشابه دیگری میتوان در همین ده روز و یک هفته اخیر اشاره داشت که در کنارمشکلات کرونا و بقیه معضلات که گریبان ما را گرفته است با شنیدن و دیدنشان همه انسانهای انسان دوست را ناراحت کرده است. اما همین چند مورد به اندازه کافی گویا و حامل پیام بسیار روشنی برای هر انسانی است که خود در لجنزار فاشیستی، ناسیونالیستی، مذهبی، و فرهنگ ضد انسانی  طبقه حاکم و آن دولتها غرق نشده باشد، در بر دارد.

پیامی برای ما کارگران و صف آزادیخواهان قربانی دست این فاشیستها و جنایتکاران، که با صدای بلند فراخوانمان می دهد: کارگران آزادیخواهان بیدار شوید! تحمل این همه استثمار و جنایت و تبعیض و آدمکشی تا کی؟، هشداری است به طبقه کارگر که  باید خود را از پراکندگی وکمبود در نقش آفرینی طبقاتی، از زیر بار فشار و تحریف و تعرض بخود از جانب سرمایه داری و کند کردن لبه تیز نقد و انقلابی گریش علیه سرمایه و دولتهایش پایان دهد، انقلابش را بکند! دیر شده است خیلی دیر! این اوضاع  از ما کارگران و سوسیالیستها و شهروندان آزادیخواه و برابری طلب میخواهد تا علیه این جهان به شدت ضد انسانی تحت حاکمیت یک مشت بورژوا و دولتی انگل و فاسد بیش از این در انتظار "تغیییر" و"اصلاحات" نباشیم، این سیکل درد آور بجز طبقه کارگر و آزادیخواهان کسی در آن آسیب ندیده است، ما موظف هستیم انقلاب قهر آمیز کارگری، اجتماعی و سوسیالیستی  خود را سازمان بدهیم و این نظام مملو از خشونت و قهر و جنایت و ترور را با زور و قدرت متشکل و متحزب و خود آگاهی و مسلح شدنمان مان از سر راه برداریم.

ما در یک جهان جهنمی که در چهار گوشه آن علیرغم ادعاهایی دروغین "بیشرفته" بودنش، جهالت، بربریت، مزخرفات قرون وسطی مذهبی و ملی گرائی و اعمال تبعیض و استثمار عریان و پنهان و جنگ و ترور و قلدری نظامی  بر تمام تارو پودش تنیده شده است و این خرافات  و زورگوئی ها ارکان مهم راز بقای خود میدانند. ناسیونالیسم و عرق ملی گرایانه، تبعیض نژادی و نژاد پرستی، دین و قوانین اسلامی وسنت و فرهنگ  مرد سالاری با هر نام و رنگ و توجیهاتی  یک پدیده  کاملا ضد انسانی، عقب مانده، ارتجاعی و لجنزاری برای بشریت است که سرمایه داری مدرن قرن حاضر آنر را در اشکال مختلف در جهت تامین منافع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اعمال قدرت دولتی اش بازسازی و بازتعریف کرده است. باید علیه همه اینها به میدان آمد، باید در کنارسیاستهای فاشیستی هیئت حاکمه امریکا همزمان سیاست فاشیستی هر دولت مشابه ی، از جمله  سیاستهای فاشیسم حاکم بر ایران و ترکیه را افشا و طرد کرد.

حزب سوسیالیست انقلابی ضمن حمایت از اعتراضات جاری شهروندان در امریکا در اعتراض به قتل عمد جورج فلوید، و علیه فاشیسم و تبعیض نژادی عمیق در آن کشور، و  در اعتراض به  سیاستهای ارتجاعی ترامپ و هیئت حاکمه امریکا، طبقه کارگر و شهروندان آزادیخواه را فرامیخواند تا با تمام قدرت علیه جهالت بورژوائی و برتری طلبی ضد انسانی ملی و نژادی و مذهبی و علیه زورگوئی و وحشیگری و آدمکشی دولتهای حاکم سرمایه داری و همه نیروهای همسو با انها، اعم از دمکراسی و اسلامی و ملی گرایی و نژاد پرستانه، به میدان بیایند.  بسیار حیاتی است علیه همه آنها در یک صف واحد طبقاتی-کارگری و با پرچم و افق  سوسیالیستی به میدان بیائیم تا ضمن پس زدن تعرض های لجام گسیخته اقتصادی، سیاسی، اجتماعی به جامعه و یورش به نفس آزادی و انسانیت، راه شکست دادن و سرنگون کردن آنها را هموارتر نمائیم. بجز این تلاش و کسب آمادگی و اتحاد حول چنین هدفی هیچ مسیر وآلترناتیو دیگری جلو ما کارگران و اکثریت شهروندان قرار ندارد!. یا پرچم آزادیخواهی و صف متحد و مستقل کارگری و سوسیالیستی و اقدام انقلابی برای رهائی قطعی، یا تمکین به وضع موجود و بازی در میدان بی انتهای که دشمنان طبقاتی مان و دولتهای بورژوائی  برایمان تعین و تعریف میکنند.  هیچ راه سومی برای کسب آزادی و برابری و رفاه همگانی و خلاصی از چنگ فاشیسم ملی و دینی و استثمار حاکم سرمایه داری وجود ندارد!. برای حال و آینده اعتراضات در امریکا نیز همین منطق و انتخاب  پیش روی معترضین و نیروهای  چپ و سوسیالیست و کارگری قرار گرفته است.

مرگ بر سرمایه داری!
ننگ و نفرت بر فاشیسم، ناسیونالیسم و مذهب!
زنده باد حقوق برابر شهروندی!
زنده باد سوسیالیسم!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
١٥ خرداد ١٣٩٩
٤ ژوئن ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com