شایعه پراکنی علیه مبارزین راه آزادی و سوسیالیسم ممنوع!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
May 15, 2020

شایعه پراکنی علیه مبارزین راه آزادی و سوسیالیسم ممنوع!

 اخیرا شایعاتی در باره رفیق سلام زیجی، دبیر شورائی رهبری حزب سوسیالیست انقلابی ایران، مبنی بر اینکه  با "نقشه ترور و طرح ربودن او از جانب عوامل جمهوری اسلامی روبرو شده" و همچنین گفته شده که  ایشان به بیماری سرطان  مبتلا شده اند و حال او وخیم است"، دراشکال مختلف از جمله از طریق  پیامک پخش گردیده، واین موضوع موجب نگرانی های شده است . در این مدت دها تماس و پیام  و سوال در این باره ازجانب دوستان دلسوز و فعالین و کسانی که چنین شایعاتی را شنیده و یا دریافت کرده اند با ما  در میان گذاشته شده است و خواهان پاسخ ما بودند. در اینجا توجه همه دوستان را به پاسخ و توضیحات دبیرخانه حزب، که پاسخ رفیق سلام نیز میباشد، جلب میکنیم:

١-چنانچه ما این نوع مسائل را عمده میدانستیم و واقعی میبودند راسا  آنرا به اطلاع عموم میرساندیم. منبع این اخبار و شایعه پراکنی ها ناروشن  وغیر قابل استناد و از نظر ما فاقد اعتبار هستند. با این حال، حزب  و فعالین ما نیز مانند هر جریان جدی سرنگونی طلب و سوسیالیست تردیدی در نقشه های ذبونانه آدمکشی و ترور و جنایات جمهوری اسلامی در پوششهای مختلف ندارد، و یک لحظه هم رهبری حزب ما نه تنها از اقدامات جنایتکارانه جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشورغافل نبوده و نیست بلکه همواره با هشیاری اوضاع را زیر نظر دارد و کاملا آماده است هر اقدام تروریستی بزدلانه ای علیه خود را بدون تردید، و درهر مکان و زمانی، فورا پاسخ بدهد و  تروریستها را  در جا نابود کرده و نقشه شان را علیه خودشان تبدیل میکند!

٢- تاکنون چندین مورد گزارشات مشابه ای به ما رسیده است. و ما  در چند سال اخیر از عناصری مشکوک بوده ایم، و آخرین بار نیز در نشست حضوری هیئت اجرائی شورایی رهبری حزب( که آنزمان برخی از رفقای که اکنون با حزب ما نمانده اند  در آن نشست حضور داشتند) در باره امنیت حزب، موارد مشکوک، و مشخصا در باره سفری که قرار بود رفیق سلام زیجی برای انجام دادن یک پروژه و دیدار با چند فعال و فرد( که در موردی بعضا اسرار داشتند که فقط رفیق سلام به آنجا سفر کند و افرادی از آنها نیز با حزب در ارتباط بودند) در مناطق مرزی و در یکی از کشورهای همجوار ایران، انجام بدهند، بحث همه جانبه ای صورت گرفت. بنا به اطلاعات رسیده به دست حزب و خود رفیق سلام، ممکن بود  این سفر و پروژه مخاطره امنیتی و جانی جدی برای رفیق سلام به همراه داشته باشد. در نهایت نشست با این ماموریت مخالفت کرد و این سفر صورت نگرفت. چنانچه همین موضوعات بعدازمدتها به این شکل نادرست درز پیدا کرده  و پخش شده باشد، جای تاسف و اقدامی بسیار نادرست و غیر مسئولانه بوده است. در هر حال ما اعلام میکنیم که بجر این موارد ما اطلاع دقیقی ازهیچ اقدام تروریستی دیگری علیه خود و شخص رفیق سلام زیجی نداریم. هر فرد ویا جریان مسئولی چنانچه اطلاعات تازه و مستندی در اختیار دارد لطفا مستقیما در اختیار ما قرار بدهند.

٣-اما در باره مریضی رفیق سلام، که با آن موضوع با هدف دشمنانه یکجا بسته بندی و پخش شده است، باید اعلام کنیم که چیز پنهانی در کار نبوده است. بخشی از دوستان و اطرافیان نیز از آن کم و بیش با خبر هستند. سلام زیجی به دلیل عمل کوچکی از ناحیه زبان مدتی بود امکان گفتگوی شفاهی و یا حضور در مباحثات تصویری نداشتند. اما اکنون  خوشبختانه کاملا رو به بهبود میروند و آزمایشات پزشکی هیچ نتیجه منفی و مخاطره آمیزی ازعمل ایشان نگرفته است. اعلام میکنیم که خبر مبتلا شدن او به سرطان مطلقا حقیقت ندارد. پخش این شایعات ازنظر اخلاقی و اجتماعی نیز اقدامی نامسئولانه و نازلی است.

٤-اگر قراراست  پخش "نقشه ترور" و خبر غیر واقعی "بیماری وخیم سرطان" با هدف ارسال پیام خوشحال کننده برای صف ارتجاع جمهوری اسلامی  و دشمنان جنبش کارگری وسوسیالیستی در شکل زیر زمینی پخش میشود، ما در مقابل علنا اعلام میکنیم که مانند این چهل سال همچنان با این نوع پروپاگند و زوزه ها نخواهیم لرزید!. رفیق سلام زیجی برای هرانسان شرافتمندی تاریخی از قهرمانی و فداکاری و شجاعت، تاریخی از فعالیت صادقانه  و پیگیرسیاسی و کارگری و مسلحانه، و تاریخ یک مبارز مارکسیستی- پراکتیکی متعلق به مبارزه  طبقاتی کارگران و جنبش سوسیالیستی عظیم ضد سرمایه داری در این چهل و یک سال بوده و هست. جنب و جوش این تاریخ و مبارزه و جنبش و شخصیتهایش تنها با نابودی همه بساط جمهوری اسلامی و نظام فاسد بورژوائی و کنار زدن جریانات مرتجع مذهبی و ملیگرایان حامی نظام استثمارگر سرمایه داری، که صف واحد دشمنان آزادی و  برابری و سوسیالیسم را تشکیل می دهند، ممکن است از مبارزه و تحرکش کاسته شود!

 در پایان از تماس و نگرانی دوستانی که در این چند روز این شایعه پراکنی ها را دیده یا شنیده اند و آنرا به موقع به ما نیز اطلاع دادند بسیار سپاسگذارهستیم.

مرگ بر جمهوری اسلامی و نظام سرمایه داری!
زنده باد سوسیالیسم!
دبیرخانه حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
٢٦ اردیبهشت ١٣٩٩ -  ١٥مه ی ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com