تشکل سازی جعلی

دیکریشن
May 31, 2020


یکی از روش‌های سرکوب و به انحراف کشاندن طبقه‌ی کارگر تشکل سازی جعلی است که در این راستا کارگران زیر نظر مستقیم نیروهای اطلاعاتی-امنیتی مشغول به فعالیت صنفی سازمان یافته می‌شوند. هرچند تشخیص این که یک تشکل کارگری مستقیما دست‌ساز نیروهای امنیتی هست یا نه، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. اما با تحلیل طبقاتی و تشخیص قطب‌نمای سیاسی رهبران آن تشکل، می‌توان سرنخ‌های خوبی برای کشف هویت حقیقی هر تشکل صنفی داشته باشیم.
یکی از پروژه‌های اصلی سازمان #اخرانا نیز، راه‌اندازی اتحادیه‌های جعلی کارگری با رهبران دست‌نشانده‌ی خودش بود. یکی از مهمترین رهبران این پروژه‌ی امنیتی فردی بود به نام #سرگئی_زوباتوف .
او از سن بیست و دو سالگی به عنوان عامل نفوذی در سازمان‌های انقلابی فعالیت خود را شروع می‌کند و اوج فعالیتش در دوره‌ای از زندگی‌اش بود که مدیر کتابخانه‌ای شده بود که محل برگزاری جلسات مباحثه‌ی روشن‌فکران چپ گرا بود. از آنجایی که او به عنوان پلیس مخفی در آن کتابخانه فعال بود، برای جلب اعتماد در جلسات مباحثه شرکت می‌کرد و با پخش کتاب‌های غیر قانونی، از خود چهره‌ای سوسیالیست و معترض ساخته بود.
#زوباتف یکی از مبدعین شیوه‌ی خاصی از شست‌و‌شوی مغزی کارگران بوده است؛ روشی که مهمترین هدف آن افزایش انگیزه‌ی همکاری کارگر بازداشتی با سازمان اخرانا بوده است. او اسم این تکنیک #بازجویی را کنترل کارگر گذاشته بود.
به زودی در اولین شماره از مجموعه پادکست‌هایی که درباره تاریخ جنبش کمونیستی منتشر خواهد شد، درباره‌ی مهمترین تکنیک‌ها و روش‌های نفوذ در سازمان‌های انقلابی و تشکلات کارگری که دستگاه #امنیتی تزار پایه‌ریزی کرده بود، صحبت خواهد شد.
@Decreation2

https://www.instagram.com/p/CAz6-iWJcic/?igshid=j5npopk22mea


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com